Natuur en milieu

Jahoor, dat kan best. Gewoon een stoel vooraan in het vliegtuig reserveren met wat bewakers eromheen en als laatste instappen. Als de controles goed zijn kan er toch niemand met wapens het vliegtuig in, dus dat is gewoon veilig.
Ligt aan de type president. Een Biden zou dit alsnog onmogelijk zijn een wat minder bekend land zou dit wel kunnen overwegen. Maar dan is wel de vraag of al de extra maatregelen opwegen tegen de voordelen.

En dat is alles is met de aanname dat controles goed zijn. Als je alleen al data ziet van hoeveel wapens er worden ingenomen steeds stijgt kun je er vanuit gaan dat het aantal wapens dat niet word ingenomen ook alleen maar stijgt. Begrijp me niet verkeerd, airport security (voor zover ik weet) doet goed werk maar 100% van de wapens word er ook niet uitgefilterd.

Een persconferentie had ook prima via Zoom gekund.
Je kondigt super belangrijke zaken aan en je doet dat op Zoom. Ik denk niet dat zoiets per se een goed beeld schetst en het bericht goed overkomt. Voor de ene komt het serieus over maar voor de ander lijkt het dan of Rutte het niet serieus neemt of bijv een andere zaak belangrijker vind.
 
Je kondigt super belangrijke zaken aan en je doet dat op Zoom. Ik denk niet dat zoiets per se een goed beeld schetst en het bericht goed overkomt. Voor de ene komt het serieus over maar voor de ander lijkt het dan of Rutte het niet serieus neemt of bijv een andere zaak belangrijker vind.
Je kan toch niet op 2 plekken tegelijk zijn? Ik zou dat echt prima vinden. Sterker nog: die klimaattop is gewoon belangrijker dan deze persco.

Hugo de Jonge zou het toch ook gewoon alleen kunnen doen? Een nietsnut of twee. Dat maakt weinig verschil.
 
Je kan toch niet op 2 plekken tegelijk zijn? Ik zou dat echt prima vinden. Sterker nog: die klimaattop is gewoon belangrijker dan deze persco.
Hij doet ze toch ook beide?
Hugo de Jonge zou het toch ook gewoon alleen kunnen doen? Een nietsnut of twee. Dat maakt weinig verschil.
Als Rutte ziek is wel. Maar ik zou het toch wel heel merkwaardig vinden als ons (demissionair) minister president niet even de maatregelen toelicht en er alles aan doet om draagvlak te creëren om te zorgen dat de corona besmettingen (en dus opnames) weer naar beneden gaan. Blijft toch een nationale gezondheidsrisico.

Dat vind ik dan een prima excuus om een keer een jet te nemen. Laten we maar een internationale afspraken maken en ons hier aan houden. Dat gaat de klimaatcrisis oplossen in het bigger picture.

Maar goed we verschillen waarschijnlijk in mening over het belang van de aanwezigheid van een belangrijk persoon. Wat prima is. Voor mij persoonlijk mag het ook via zoom. Maar ik verwacht dat de boodschap dan gewoon minder goed over komt.
 
Hij doet ze toch ook beide?

Als Rutte ziek is wel. Maar ik zou het toch wel heel merkwaardig vinden als ons (demissionair) minister president niet even de maatregelen toelicht en er alles aan doet om draagvlak te creëren om te zorgen dat de corona besmettingen (en dus opnames) weer naar beneden gaan. Blijft toch een nationale gezondheidsrisico.

Dat vind ik dan een prima excuus om een keer een jet te nemen. Laten we maar een internationale afspraken maken en ons hier aan houden. Dat gaat de klimaatcrisis oplossen in het bigger picture.

Maar goed we verschillen waarschijnlijk in mening over het belang van de aanwezigheid van een belangrijk persoon. Wat prima is. Voor mij persoonlijk mag het ook via zoom. Maar ik verwacht dat de boodschap dan gewoon minder goed over komt.
Je kan toch ook gewoon een persco houden vanuit Glasgow terwijl De Jonge hier in Den Haag staat? Dat hoeft niet eens via Zoom. Het is ook niet alsof Rutte voor het volk staat, iedereen kijkt het toch via de televisie.
 
Hij doet ze toch ook beide?

Als Rutte ziek is wel. Maar ik zou het toch wel heel merkwaardig vinden als ons (demissionair) minister president niet even de maatregelen toelicht en er alles aan doet om draagvlak te creëren om te zorgen dat de corona besmettingen (en dus opnames) weer naar beneden gaan. Blijft toch een nationale gezondheidsrisico.

Dat vind ik dan een prima excuus om een keer een jet te nemen. Laten we maar een internationale afspraken maken en ons hier aan houden. Dat gaat de klimaatcrisis oplossen in het bigger picture.

Maar goed we verschillen waarschijnlijk in mening over het belang van de aanwezigheid van een belangrijk persoon. Wat prima is. Voor mij persoonlijk mag het ook via zoom. Maar ik verwacht dat de boodschap dan gewoon minder goed over komt.
Als Rutte er voor de persco niet bij was geweest, was het weer een klootzak dat hij Hugo het stomme nieuws in zn eentje liet brengen. Dat hij er zelf niet voor durfde te staan, en dat hij zijn werknemer de blame laat nemen, etc. Hoewel ik het ook zeer ironisch vind van al die privat jets - en ervan overtuigd ben dat het (CO2)efficienter kan - is er ook altijd een reden om kritiek te hebben.

Is bij ons op de werkvloer ook wel eens een interessante discussie. Klimaatwetenschappers die naar een internationale conferentie moeten, krijgen die meer geld/tijd om daar minder beslastend te komen? Doe je alles online waardoor je hoogstwaarschijnlijk wel minder impact zult hebben? Of moet je gewoon wel gaan?

Zo wil mijn professor dat ik naar Saoudi Arabie ga voor verdiepend onderwijs voor 3 weken. Ik zie dat niet zomaar zitten (om meer redenen dat alleen de kilometers). Naar Wenen ofzo kun je nog prima met de trein, maar buiten Europa wordt dat wel een lastig verhaal.
 
Je kan toch ook gewoon een persco houden vanuit Glasgow terwijl De Jonge hier in Den Haag staat? Dat hoeft niet eens via Zoom. Het is ook niet alsof Rutte voor het volk staat, iedereen kijkt het toch via de televisie.
Yups, tijdje terug zat Max Verstappen virtueel in de studio bij Ziggo, d'r is al veel mogelijk, maar voor oude mannen is dat lastig...
 
Hij doet ze toch ook beide?

Als Rutte ziek is wel. Maar ik zou het toch wel heel merkwaardig vinden als ons (demissionair) minister president niet even de maatregelen toelicht en er alles aan doet om draagvlak te creëren om te zorgen dat de corona besmettingen (en dus opnames) weer naar beneden gaan. Blijft toch een nationale gezondheidsrisico.

Dat vind ik dan een prima excuus om een keer een jet te nemen. Laten we maar een internationale afspraken maken en ons hier aan houden. Dat gaat de klimaatcrisis oplossen in het bigger picture.

Maar goed we verschillen waarschijnlijk in mening over het belang van de aanwezigheid van een belangrijk persoon. Wat prima is. Voor mij persoonlijk mag het ook via zoom. Maar ik verwacht dat de boodschap dan gewoon minder goed over komt.
En vandaag vliegt hij weer terug naar Glasgow? Die top is nog niet afgelopen toch?

Ik vind het sowieso bijzonder dat dit altijd samen moet. Het gaat toch over zorg en gezondheid?
 
En vandaag vliegt hij weer terug naar Glasgow? Die top is nog niet afgelopen toch?

Ik vind het sowieso bijzonder dat dit altijd samen moet. Het gaat toch over zorg en gezondheid?
Dat de horeca enzo moest sluiten heeft natuurlijk niks met de zorg te maken (indirect wel uiteraard), dus ik zou het vreemd vinden als de minister van Zorg hierover het land gaat inlichten. Die taak ligt echt bij de premier.
 
Dat de horeca enzo moest sluiten heeft natuurlijk niks met de zorg te maken (indirect wel uiteraard), dus ik zou het vreemd vinden als de minister van Zorg hierover het land gaat inlichten. Die taak ligt echt bij de premier.
Nou vooruit….
 
Het m.i. is gewoon niet houdbaar om niets te gaan doen aan de landbouw.
Ja, of landschappen in general. Natuurlijke hagen, slootkanten met rietkragen, en ik zou zelfs wel wat zien in een veel slimmere verwerking van meststromen uit de veeteeld naar de voeding van de grond voor gewassen. Klinkt misschien raar, maar de kleinere schaal van vroeger en de grotere afhankelijkheid van bijvoorbeeld riet en hout maakte de traditionele aggrarische methoden juist zeer circulair en veel duurzamer dan we nu met al onze gewonnen technologie en kennis laten zien. Schaalvergroting (deels noodzakelijk vanwege de prijs en toegenomen consumptie, deels vanuit concurrentie/handel met het buitenland) heeft echt veel schade gedaan hierin. Zonde, want volgens mij kan de landbouw en veehouderij juist een beschermde rol spelen voor de natuur en biodiversiteit, mits ze hiervan rond kunnen komen, en volgens mij willen veel boeren dit ook best.

We importeren kunstmest (o.a omdat dit minder weglekt), we importeren veevoer (o.a. soja, meer melk/vleesopbtengst) en we exporteren t bruikbare vlees en zuivel. Niet raar dat bepaalde "r(/m)estproducten" zich dan opstappelen tot ongewenste en schadelijke niveaus.
 
Laatst bewerkt:

Sex roles, https://www.springer.com/journal/11199, prachtig journal om eens lekker titels en abstracts te browsen en je af te vragen wat je hebt geleerd. Het zal wel aan mij liggen (en dan met name mijn kleur, geslacht, sexuele orientatie, geslachtsidentiteit ten opzichte van biologische bedrading en verder functionerend fysiek). Met excuses aan de mensen die zich beledigd voelen doordat ik een van de aspecten van mijn geprivilegeerde zijn niet heb benoemd.
 
Even een minder prettige bijdrage.

De Faeröer slachten zomaar 1400 dolfijnen: Bron

Als je vindt dat dat niet kan: teken de petitie........

EDIT Sorry. Bier,mooie vrouwen en voetbal: dat is véél leuker; maar ook dit gebeurt om ons heen.... EDIT
 
Laatst bewerkt:
Ik kreeg een advertentie van pieterpot (nee, betreft geen eco-wiet)


Ik twijfel sterk aangezien een pot zwaarder is en meer volume inneemt door de wanddikte of het verhaal wel klopt, maar misschien zijn hier mensen met ervaring?
 
Ik kreeg een advertentie van pieterpot (nee, betreft geen eco-wiet)


Ik twijfel sterk aangezien een pot zwaarder is en meer volume inneemt door de wanddikte of het verhaal wel klopt, maar misschien zijn hier mensen met ervaring?
Zo heel snel zie ik dat ze uitgaan van het bezorgen per busje van de „normale“ verpakkingen. Ik kan mij niet zo voorstellen dat het ecologischer is om een pot spaghetti en een pot koekjes kilometers extra te vervoeren. Zo heel snel berekend verbruikt een busje zo‘n 100 gram plastic (equivalent CO2) per kilometer. :unsure:
Ben benieuwd als je het gaat vergelijken met kopen in de supermarkt, waar deze schakel wegvalt. P.s. De claim dat PostNL de duurzaamste leverancier is…met al die twijfelachtige onderaannemercontracten…(met gare 18-jaar oude bestelbusjes…)

Trouwens is dit niet geschikt voor mij, ik heb niet de ruimte om alles in potten te doen.
 
Zo heel snel zie ik dat ze uitgaan van het bezorgen per busje van de „normale“ verpakkingen. Ik kan mij niet zo voorstellen dat het ecologischer is om een pot spaghetti en een pot koekjes kilometers extra te vervoeren. Zo heel snel berekend verbruikt een busje zo‘n 100 gram plastic (equivalent CO2) per kilometer. :unsure:
Ben benieuwd als je het gaat vergelijken met kopen in de supermarkt, waar deze schakel wegvalt. P.s. De claim dat PostNL de duurzaamste leverancier is…met al die twijfelachtige onderaannemercontracten…(met gare 18-jaar oude bestelbusjes…)

Trouwens is dit niet geschikt voor mij, ik heb niet de ruimte om alles in potten te doen.
Het zou wel n hoop afval sparen, mits ze het zelf in bulk en jute zakken inkopen that is. En hoe meer het doen, hoe beter ze t kunnen stroomlijnen. Als ze het lokaal genoeg krijgen dat een fietskoerier of e-transporter t kan leveren. Nu als startup waarschijnlijk nog niet direct een enorm milieureddend effect, maar desondanks mooi iniatief. Ook belangrijk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan