Mentos
Mister Stomme Klup
Ik verplaats de discussie even naar een nieuw topic, want ik vind het altijd waanzinnig interessant om hier over te discussiëren. En ik denk dat de natuur wel haar eigen topic verdient.
Denken dat de mens verantwoordelijk is voor de natuur en andere dieren vind ik echt ongelooflijk arrogant. Misschien helpt dit filmpje om het een beetje in perspectief te plaatsen.
We zijn hier pas 1 seconde (!!) en we denken de complete wereld naar onze hand te hebben gezet. Waanzin. De enige reden dat we voor de natuur moeten zorgen, is omdat we het zelf naar de klote hebben geholpen.
Natuurlijk geloof ik in evolutie, maar zijn wij de meest ontwikkelde dieren? Absoluut niet. Ik vond de posts van Natte Krant en ELPSV dat heel goed uitleggen.
Dat dierenrijk? Leven wij in een ander dierenrijk dan de rest? Ik weet niet of je het weet, maar de mens is een zoogDIER. Wij zijn onderdeel van het dierenrijk (niet van het plantenrijk, dat is wel degelijk een ander rijk).Sorry maar in dat dierenrijk kunnen wij niet leven en hun verantwoordelijkheden gaan alleen over hen zelf daar waar mensen en verantwoordlijk zijn voor elkaar en hun samenleving EN voor de natuur en voor de dieren. Dat de natuur zich ook zonder ons redt, dat kan. Alleen wij als mensen zijn er met velen, handelen niet enkel vanuit ons instinkt en hebben een brein dat ons voor wat betreft het primitieve onderscheidt van de dieren althans dat zou zo moeten zijn. Of geloof jij niet in de evolutie en het feit dat wij de meest ontwikkelde dieren zijn? Dat gegeven alleen al maakt ons superieur aan alle diersoorten.
Denken dat de mens verantwoordelijk is voor de natuur en andere dieren vind ik echt ongelooflijk arrogant. Misschien helpt dit filmpje om het een beetje in perspectief te plaatsen.
We zijn hier pas 1 seconde (!!) en we denken de complete wereld naar onze hand te hebben gezet. Waanzin. De enige reden dat we voor de natuur moeten zorgen, is omdat we het zelf naar de klote hebben geholpen.
Natuurlijk geloof ik in evolutie, maar zijn wij de meest ontwikkelde dieren? Absoluut niet. Ik vond de posts van Natte Krant en ELPSV dat heel goed uitleggen.
Dit is de conclusie die iedereen trekt als ik zeg dat mensen dieren zijn ("Ik ben toch geen paard?!?!"), maar dat is toch niet wat ik zeg? Een olifant is toch ook niet gelijk aan een huismus? Wij vallen onder de orde primaten en de familie mensapen en mensachtigen (hominidae) en dat is een tak van de zoogdieren, of je dat nou leuk vindt of niet.Maar om de nertsen gelijk te stellen met mij....![]()