Natuur en milieu

Ja laatste post hier over. Dit soort koppen kan je heel de dag door vinden. Die lui sporen niet en laat ze zoals Wilders zegt ze opvangen in de regio. Daar kunnen we ze best bij helpen. Ook beter voor de natuur en milieu want minder huizen nodig in ons overvolle landje.
 
Dat vertrouwen wordt wellicht teniet gedaan (sorry) door NLse populisten JA21 en PVV.
Nu er eindelijk eens wat geld wordt vrijgemaakt voor klimaat (n relatief schijntje van 7 miljard, too little en too late maar beter laat dan nooit maar dan nog steeds too little), vragen deze partijen zich af waarom NL hierin voorop zou moeten lopen..... :FP:

En dan heb je Rutte zn antwoord dat als we niks doen andere landen dat voorbeeld gaan volgen.... :FP:

En de media spuwt dat kritiekloos uit, zulke teksten... :FP:

A. We lopen al vele vele jaren achterop. Daar gaat die 7 miljard niet veel en snel iets aan veranderen.
B. Landen volgen ons actieloze voorbeeld niet, anders hadden we niet achter gelopen.

Echt... onze politici....en media.... :FP::FP::FP:
Uiteraard helemaal met je eens.

Maar Wilders en FVD gaan niet regeren.
En als Ja21 eventueel gaat regeren, zal de klimaatparagraaf echt niet veel veranderen. Dat NL ook klimaat serieus moet nemen staat als een paal boven water.

Maar denk hier eens over na:
Dat een enge populist als Johnson het woord klimaatverandering überhaupt in zijn mond neemt (zonder het te ontkennen) is al ongekend.

Het gaat mij ook veel te langzaam. Maar als het eenmaal gaat lopen, kunnen we gezamenlijk in een stroomversnelling komen (niet letterlijk, maar figuurlijk). Dan gaat de transitie opeens heel snel.

Geen populist die dat dan nog tegen houdt!
 
Uiteraard helemaal met je eens.

Maar Wilders en FVD gaan niet regeren.
En als Ja21 eventueel gaat regeren, zal de klimaatparagraaf echt niet veel veranderen. Dat NL ook klimaat serieus moet nemen staat als een paal boven water.

Maar denk hier eens over na:
Dat een enge populist als Johnson het woord klimaatverandering überhaupt in zijn mond neemt (zonder het te ontkennen) is al ongekend.

Het gaat mij ook veel te langzaam. Maar als het eenmaal gaat lopen, kunnen we gezamenlijk in een stroomversnelling komen (niet letterlijk, maar figuurlijk). Dan gaat de transitie opeens heel snel.

Geen populist die dat dan nog tegen houdt!

Dat is een positief scenario.
Waarbij nog steeds de vraag gaat zijn of die snelle transitie voldoende is voor 1,5e graden stijging, 2 graden, of dat t onvoldoende is voor beide.

Ik merk dat ik t vertrouwen in een goede afloop wel ver kwijt ben geraakt door alle ontwikkelingen van de afgelopen 10-20 jaar. Of eigenlijk het gebrek aan ontwikkelingen.
 
Dat is een positief scenario.
Waarbij nog steeds de vraag gaat zijn of die snelle transitie voldoende is voor 1,5e graden stijging, 2 graden, of dat t onvoldoende is voor beide.

Ik merk dat ik t vertrouwen in een goede afloop wel ver kwijt ben geraakt door alle ontwikkelingen van de afgelopen 10-20 jaar. Of eigenlijk het gebrek aan ontwikkelingen.
Snap dat helemaal.

We hebben nog wel een extra ramp nodig, hoor. Amsterdam helemaal onder water of de Hoge Veluwe in een extreem warme zomer voor de helft weggebrand.

Maar duurzaamheid is hot en wordt nog meer hot.
Vanzelf wordt het de standaard. Ontwikkelingen volgen zich snel achter elkaar op. Dan gaat het op eens heel snel.
 
Snap dat helemaal.

We hebben nog wel een extra ramp nodig, hoor. Amsterdam helemaal onder water of de Hoge Veluwe in een extreem warme zomer voor de helft weggebrand.

Maar duurzaamheid is hot en wordt nog meer hot.
Vanzelf wordt het de standaard. Ontwikkelingen volgen zich snel achter elkaar op. Dan gaat het op eens heel snel.
Duurzaamheid wordt een verdienmodel dus dat komt wel op gang.
 
Duurzaamheid wordt een verdienmodel dus dat komt wel op gang.
Tsjah, volgens mij is de combinatie vastgoed en huizenprijzen plus natuurschade/verzekeraars-collapse ook nog n leuke toekomstige ketting waar je nog weinig over hoort. Dus investeren/verhelpen voor die problemen optreden zou niet gek zijn.
 
Snap dat helemaal.

We hebben nog wel een extra ramp nodig, hoor. Amsterdam helemaal onder water of de Hoge Veluwe in een extreem warme zomer voor de helft weggebrand.

Maar duurzaamheid is hot en wordt nog meer hot.
Vanzelf wordt het de standaard. Ontwikkelingen volgen zich snel achter elkaar op. Dan gaat het op eens heel snel.
Je had het over rampen toch? :ROFL:

Maar het zal nog veel wal en schip zijn, vrees ik.
 
Dat is een positief scenario.
Waarbij nog steeds de vraag gaat zijn of die snelle transitie voldoende is voor 1,5e graden stijging, 2 graden, of dat t onvoldoende is voor beide.

Ik merk dat ik t vertrouwen in een goede afloop wel ver kwijt ben geraakt door alle ontwikkelingen van de afgelopen 10-20 jaar. Of eigenlijk het gebrek aan ontwikkelingen.
Gewoon 1 goed virus dat 1 miljard mensen onder de grond of in de oven laat verdwijnen zal een goede stap voorwaarts zijn.
 
Oh, dus 1 miljard mensen mogen dood als jij het maar niet bent. Nee, dan snap ik het... :maniac:

Of zou iedereen hetzelfde denken als jij? Wens om te overleven? ;)
Ik bedoel gewoon geen vaccins maken en de natuur zijn gang laten gaan. Dus een virus waar geen vaccin voor is. Gelijke kansen voor iedereen. Verder staat een ieders mening wel vast inmiddels en is er geen doorkomen meer aan dus deze en corona gerelateerde topics laat ik vanaf nu links liggen.
 
Ik bedoel gewoon geen vaccins maken en de natuur zijn gang laten gaan. Dus een virus waar geen vaccin voor is. Gelijke kansen voor iedereen. Verder staat een ieders mening wel vast inmiddels en is er geen doorkomen meer aan dus deze en corona gerelateerde topics laat ik vanaf nu links liggen.

Ja, dat mag hoor. Maar als dat dan je mening is, laat de natuur z'n gang gaan, dan snap ik niet dat je wel het vaccin pakt als de mogelijkheid er is. Dat is toch niet zo'n gekke vraag?
 
Ja, dat mag hoor. Maar als dat dan je mening is, laat de natuur z'n gang gaan, dan snap ik niet dat je wel het vaccin pakt als de mogelijkheid er is. Dat is toch niet zo'n gekke vraag?
Ik doelde op wat goed zou zijn voor de natuur. In dat topic zitten we nu. Niemand laat zich zomaar doodmaken dus vandaar dat ik zei een virus dat 1 miljard mensen laat sterven.
 
Ik doelde op wat goed zou zijn voor de natuur. In dat topic zitten we nu. Niemand laat zich zomaar doodmaken dus vandaar dat ik zei een virus dat 1 miljard mensen laat sterven.

Ik vind dat een gekke benadering. Als het wel wordt uitgevonden maak ik er gebruik van, dus laat het niet uitgevonden worden. En dat is niet om jou te pesten, het laat gewoon zien hoe de meeste mensen "werken". Iedereen wil overleven. Dus als er een kans op een vaccin is voor dat virus dat 1 miljard mensen afmaakt, willen we allemaal dat het wordt uitgevonden. Want niemand wil deel zijn van die 1 miljard.
 
Ik vind dat een gekke benadering. Als het wel wordt uitgevonden maak ik er gebruik van, dus laat het niet uitgevonden worden. En dat is niet om jou te pesten, het laat gewoon zien hoe de meeste mensen "werken". Iedereen wil overleven. Dus als er een kans op een vaccin is voor dat virus dat 1 miljard mensen afmaakt, willen we allemaal dat het wordt uitgevonden. Want niemand wil deel zijn van die 1 miljard.
Je snapt het niet maar maakt niet uit. Voor de natuur zou het goed zijn als .......

Ik ben weg. Tot volgend jaar.
 
Je snapt het niet maar maakt niet uit. Voor de natuur zou het goed zijn als .......

Ik ben weg. Tot volgend jaar.

Ik denk dat ik je morgen weer zie. :maniac:

Ik snap het wel, maar je lijkt mijn reactie op je denkwijze niet te kunnen waarderen. De spiegel lijkt pijn te doen.
 
Het Inferno virus. Dát zou een elegant en doeltreffend virus zijn.
Ietwat ethisch dubieus misschien. Dat dan weer wel.

Anyway. Ralf Edström , 1 miljard doden zijn in no-time weer aangevuld. De geboortecijfers zouden nog verder omhoog schieten. We zijn net konijnen, als t daar om gaat. Hoewel... die hebben de naam wel, maar zijn niet met bijna 8 miljard :unsure:
 
Het Inferno virus. Dát zou een elegant en doeltreffend virus zijn.
Ietwat ethisch dubieus misschien. Dat dan weer wel.

Anyway. Ralf Edström , 1 miljard doden zijn in no-time weer aangevuld. De geboortecijfers zouden nog verder omhoog schieten. We zijn net konijnen, als t daar om gaat. Hoewel... die hebben de naam wel, maar zijn niet met bijna 8 miljard :unsure:

Mwah, weet ik niet. De verwachting is dat vanwege de welvaart we sowieso toppen op 11 miljard en daarna weer afzwakken omdat we niet zoveel kinderen meer nemen. Na 2100 dacht ik. Als er nu een virus komt die 1 miljard mensen afmaakt en we tegelijkertijd de klimaatproblemen hebben, met de huidige angst onder de jeugdigen, verwacht ik dat het best een permanent effect zou kunnen hebben om de reproductie wens van de mens.
 
Het Inferno virus. Dát zou een elegant en doeltreffend virus zijn.
Ietwat ethisch dubieus misschien. Dat dan weer wel.

Anyway. Ralf Edström , 1 miljard doden zijn in no-time weer aangevuld. De geboortecijfers zouden nog verder omhoog schieten. We zijn net konijnen, als t daar om gaat. Hoewel... die hebben de naam wel, maar zijn niet met bijna 8 miljard :unsure:
zou dat er niet sterk vanaf hangen waar het virus het hardste toeslaat, bevolkingdgroei/krimp is niet overal gelijk en hangt sterk samen met o.a. welvaart etc.
 
Terug
Bovenaan Onderaan