Natuur en milieu

Daar zou ik helemaal niet aan denken. En papiergeld?
Die zorgt hoogstens voor meer ontbossing maar volgensmij is daarvan de impact nog wel beperkt. Bitcoin mining verbruikt helaas erg veel energie.
 
Laatst bewerkt:
Die zorgt hoogstens voor mee ontbossing maar volgensmij is daarvan de impact nog wel beperkt. Bitcoin mining verbruikt helaas erg veel energie.
Papiergeld is naar mijn weten gemaakt van katoen.

Nou is katoen ook aardig belastend, vooral door het hoge watergebruik.
 
En aanvullend het pinnen en bankieren wat wij allemaal doen?
Zal ongetwijfeld ook wat kosten, maar vergeet niet dat Bitcoin niet de enige cryptomunt is die gemined wordt. In verhouding kost mining gewoon echt reteveel energie.
 
En aanvullend het pinnen en bankieren wat wij allemaal doen?
Alle dataverwerking kost natuurlijk energie, maar ik heb geen reden tot denken dat bankieren / pinnen extra veel energie kost. Maar data an sich kost wel reteveel (om in het jargon van Der Jaufe te blijven )

Een tweet die je verstuurt, of een mailtje wat nog in je inbox staat (geopend en nooit weggegooid). Dan heb je het over kilo's CO2. Ik weet de getallen niet meer precies, maar volgens mij is elk mailtje wat nog in je inbox staat een kilo CO2 per jaar (gemiddeld). En je hebt al gauw duizend mailtjes nog in je inbox - althans, dat heb ik - dus dat betekent jaarlijks 1000 kilo (aka een ton) CO2 passief de lucht in.
 
Alle dataverwerking kost natuurlijk energie, maar ik heb geen reden tot denken dat bankieren / pinnen extra veel energie kost. Maar data an sich kost wel reteveel (om in het jargon van Der Jaufe te blijven )

Een tweet die je verstuurt, of een mailtje wat nog in je inbox staat (geopend en nooit weggegooid). Dan heb je het over kilo's CO2. Ik weet de getallen niet meer precies, maar volgens mij is elk mailtje wat nog in je inbox staat een kilo CO2 per jaar (gemiddeld). En je hebt al gauw duizend mailtjes nog in je inbox - althans, dat heb ik - dus dat betekent jaarlijks 1000 kilo (aka een ton) CO2 passief de lucht in.

Ik heb 0 mailtjes in m'n inbox. Mafketel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan