Muziek

Zeg ook nergens dat ze allemaal top zijn, er zit veel meuk tussen. Van Abel ken ik alleen dat ene nummer en die hoor ik het liefst niet te vaak.
Die gasten komen uit dezelfde scene hier. Vaak op jamsessies meegespeeld. Toen ze die hit hadden was het café 't Klapcot (de muzikanten kroeg) een bedevaartsoord voor Abel bakvissen. Tot chagrijn van de kroeg eigenaar want ze bestelden amper iets 😁
 
Zeg ook nergens dat ze allemaal top zijn, er zit veel meuk tussen. Van Abel ken ik alleen dat ene nummer en die hoor ik het liefst niet te vaak. Het is wel een hit maar smaken verschillen en de kiezer heeft gekozen. Van Normaal ken ik misschien 1 of 2 prima nummers.
Van Coldplay kan ik er wat meer draaien maar 24 is echt veel te veel. De laatste 3 nummers waren er 1tje van Phill Collins, Blauw - The scene en een nummer van Cuby and the Blizzards. Past goed tussen de betere muziek
Is ook absoluut geen aanval of verwijt.

Ik ben sowieso meer iemand die een heel album luistert in plaats van een nummer. Er was ooit ook een album top 100 aller tijden. Die lag me beter. Ik beschouw mezelf als een muziek liefhebber en daar hoort ook een soort arrogantie bij dat je populaire muziek niet geweldig vind. ;)
Toch luister ik graag naar de top2000 in de auto. Normaal zet ik een cd, radio1 of een podcast aan. Maar het valt me wel altijd op hoe oneens ik het ben met de lijst. Pink Floyd is een super band maar ik vind de kracht van another brick in the wall wegvallen als je het uit het album weghaalt. Zo'n Rollercoaster van Vera is best een goed nummer maar in de top 5 aller tijden? En dat heb ik met veel nummers die erin staan. Misschien is dat ook de charme.
 
Is ook absoluut geen aanval of verwijt.

Ik ben sowieso meer iemand die een heel album luistert in plaats van een nummer. Er was ooit ook een album top 100 aller tijden. Die lag me beter. Ik beschouw mezelf als een muziek liefhebber en daar hoort ook een soort arrogantie bij dat je populaire muziek niet geweldig vind. ;)
Ja dat heeft ook absoluut iets, de minder bekende of minder populaire muziek waarderen. Ik heb een hele brede smaak en volg eigenlijk beiden: zowel populair als alternatief.
Alhoewel, de standaard top 40 van tegenwoordig vind ik meestal niet zo erg goed.

Maar tegenwoordig zijn er zoveel smaken en is alles zo toegankelijk via Internet dus misschien kunnen we populair zelfs breder trekken?
Je bent bijvoorbeeld niet meer afhankelijk van de radio of de jukebox om de populaire muziek mee te krijgen. Vroeger had je niet altijd beelden of merchandise dichtbij, tegenwoordig zul je al snel grote groepen mensen kunnen vinden die ook naar jouw muziek luisteren. Die groepen zijn door globalisering en internet zo groot geworden dat die soorten van muziek misschien meer populair zijn dan gedacht?

Veel Pink Floyd nummers of albums stonden bijvoorbeeld ooit in de top zoveel lijst (billboard?)van de populaire muziek van dat moment (ergens in de 70s bijvoorbeeld). Tientallen jaren later zullen er meer jongeren zijn die het niet kennen.

Metal, zul je bijvoorbeeld minder in de top 40 lijst tegenkomen dan andere muziek? Je kunt het als alternatieve muziek zien maar toch is het mateloos populair (hangt er natuurlijk van af welke context enzo, Metallica is bijvoorbeeld behoorlijk bekend maar een Throw down is dat al weer minder).

Toch luister ik graag naar de top2000 in de auto. Normaal zet ik een cd, radio1 of een podcast aan. Maar het valt me wel altijd op hoe oneens ik het ben met de lijst. Pink Floyd is een super band maar ik vind de kracht van another brick in the wall wegvallen als je het uit het album weghaalt. Zo'n Rollercoaster van Vera is best een goed nummer maar in de top 5 aller tijden? En dat heb ik met veel nummers die erin staan. Misschien is dat ook de charme.
Begrijpelijk, klopt another brick in the wall is een belevenis in het geheel en minder als je het nummer isoleert. Dat is een nadeel van een enkel nummer.
Nadeel van albums is dat je eigenlijk alle nummers over 1 kam scheert terwijl, er kunnen goede nummers en slechte nummers op hetzelfde album zitten.
Division Bell vind ik trouwens een goed album.

Ook zo iets, Blurred lines stond erg hoog toen het nieuw was maar die zakte daarna flink.
 
Laatst bewerkt:
Is ook absoluut geen aanval of verwijt.

Ik ben sowieso meer iemand die een heel album luistert in plaats van een nummer. Er was ooit ook een album top 100 aller tijden. Die lag me beter. Ik beschouw mezelf als een muziek liefhebber en daar hoort ook een soort arrogantie bij dat je populaire muziek niet geweldig vind. ;)
Toch luister ik graag naar de top2000 in de auto. Normaal zet ik een cd, radio1 of een podcast aan. Maar het valt me wel altijd op hoe oneens ik het ben met de lijst. Pink Floyd is een super band maar ik vind de kracht van another brick in the wall wegvallen als je het uit het album weghaalt. Zo'n Rollercoaster van Vera is best een goed nummer maar in de top 5 aller tijden? En dat heb ik met veel nummers die erin staan. Misschien is dat ook de charme.
Het leuke van zo'n lijst vind ik dat er ook een hoop platen in staan die nooit een hit zijn geweest. Die zijn soms wel het leukst. Neem bijvoorbeeld een Knights of Cydonia van Muse, of een Cold Little Heart van Micheal Kiwanuka.
 
Benieuwd of Mikasa al een potje van de reguliere versie gespeeld heeft...
Aangezien Mikasa het nog steeds laat afweten... Geleend van m'n broer en schoonzus. Wel leuk/grappig, maar met een klein beetje geheugen vermoed ik dat je met de ca 300 kaartjes er vrij snel op uitgekeken bent. Uitbreiding tot 500 of 1.000 nummer zou het leuker/moeilijker/uitdagender maken.
 
Aangezien Mikasa het nog steeds laat afweten... Geleend van m'n broer en schoonzus. Wel leuk/grappig, maar met een klein beetje geheugen vermoed ik dat je met de ca 300 kaartjes er vrij snel op uitgekeken bent. Uitbreiding tot 500 of 1.000 nummer zou het leuker/moeilijker/uitdagender maken.

Dit onderschrijf ik.
Veel te weinig kaartjes om regelmatig op tafel te mikken, dit spel.
Of slechts 1x per jaar spelen, zodat je alle jaartallen weer vergeten bent.
 

De man die twee wereldacts bedacht waar het studiowerk plus zang niet door de groep zelf werd gedaan. Vooral met Milli Vanilli. Een trend gezet, want tegenwoordig kijkt niemand er meer van op als de artiest niet echt kan zingen..
 
pff al zou die op standje 1 zijn, dan is er al burenruzie. Wat een tyfusteringpokkegrafherrie produceren die gasten dan! :braak:








Up yours, Star Wars hater

(a)
Ik leer altijd mijn pupillen met muziekles noten te plaatsen waar ze nodig zijn. Slayer plaatst ze gewoon overal (en nergens).. 🤔
 
pff al zou die op standje 1 zijn, dan is er al burenruzie. Wat een tyfusteringpokkegrafherrie produceren die gasten dan! :braak:








Up yours, Star Wars hater

(a)
Zal iets plaatsen wat rustiger is, speciaal voor jouw, zo ben ik dan ook wel weer

 
Terug
Bovenaan Onderaan