Muziek

Twee Motten van Dorus staat voor het eerst sinds 2008 weer in de Top 2000 op nummer 676. Dit nummer uit 1957 werd dit jaar populair op TikTok, en daardoor werd het weer een hit.
Volgens mij is het een mama appelsap voor anders taligen (Spaans?) waarmee t opkwam in populariteit, waarbij t als iets obsceens klinkt maar dan heel truttig en burgerlijk uitgevoerd. Kan t echter niet meer plaatsen of terugvinden via Google.
 
Zeker. Ik wilde ook per se piano leren spelen met bladmuziek, terwijl veel starters tegenwoordig met filmpjes of een app leren. Maar dan ben je zo beperkt vind ik.

Ik krijg nu ook regelmatig complimenten van mijn docent dat het noten lezen zo goed gaat en ik ben zelf ook niet ontevreden. :)
Veel jongeren waar ik les aan geef willen dus leren alleen met die filmpjes. Het is zo onhandig. Maar blijkbaar de nieuwe trend. Snel resultaat zonder de moeite te doen noten te lezen.. ik zal wel oud worden 😖
 
Veel jongeren waar ik les aan geef willen dus leren alleen met die filmpjes. Het is zo onhandig. Maar blijkbaar de nieuwe trend. Snel resultaat zonder de moeite te doen noten te lezen.. ik zal wel oud worden 😖
Kun je ze niet motiveren door een filmpje te laten zien van een nieuw stuk, te zeggen: "Ga maar spelen", terwijl jij de bladmuziek hebt van hetzelfde stuk en dan laat zien dat het veel sneller en makkelijker is om van bladmuziek te spelen?
 
Veel jongeren waar ik les aan geef willen dus leren alleen met die filmpjes. Het is zo onhandig. Maar blijkbaar de nieuwe trend. Snel resultaat zonder de moeite te doen noten te lezen.. ik zal wel oud worden 😖
Ik kan prima noten lezen, maar het is echt de combinatie van de noten en het gehoor hoe ik dingen leer. Ik kan niet zo goed noten lezen dat ik het meteen afspeel in mijn hoofd - itt tot veel mensen om mij heen - dus doe ik het liefst een filmpje met bijbehorende of gelijkende bladmuziek. Dat helpt mij het beste om het in mn systeem te krijgen.
 
Kun je ze niet motiveren door een filmpje te laten zien van een nieuw stuk, te zeggen: "Ga maar spelen", terwijl jij de bladmuziek hebt van hetzelfde stuk en dan laat zien dat het veel sneller en makkelijker is om van bladmuziek te spelen?
Dat soort Kids zitten liever een kwartier te puzzelen over 15 seconden van zo'n filmpje ipv het efficiënter te willen door noten te lezen.
 

Def Leppard heeft hun versie van deze depeche mode classic opgenomen. Persoonlijk zie ik de meerwaarde niet om een bestaand nummer noot voor noot te kopiëren. Maargoed. Het klinkt als depeche mode zonder depeche mode..
 

Def Leppard heeft hun versie van deze depeche mode classic opgenomen. Persoonlijk zie ik de meerwaarde niet om een bestaand nummer noot voor noot te kopiëren. Maargoed. Het klinkt als depeche mode zonder depeche mode..
Ja, hoogstens knap nagedaan. Maar voegt natuurlijk niet veel toe. Waarbij ik de cover van Guano Apes dat bijvoorbeeld wel vindt doen.

 
Ik luister met lyrics erbij Tested van Bad Religion. Na 30 jaar staat de kritiek op de maatschappij nog steeds.
 
Terug
Bovenaan Onderaan