Mohamed Ihattaren (M)

En waaruit maak je dat op, borstgeroffel gedrag van hem? Vanwege die auto die hij zo trots staat te showen? Op het veld heb ik dat iig nog niet gezien. Hij was wel een egoïstisch op het veld, nou nou poe poe dat ie dat durft... Laten we een parel als Mo koesteren ipv hem steeds onder een vergrootglas te leggen. Hij zal zijn fouten maken maar kennelijk heeft iedereen zelf altijd al een perfect leven geleid van baby af aan waardoor ze de eventuele fouten van jongen mensen hard beoordelen.

Als je hem kritiekloos doodknuffelt help je hem ook niet.
Het kerkhof van mislukte talenten,daar hoort hij niet.
Terug naar het veld: behalve zijn talent,wat heeft hij nou eigenlijk laten zien?
Precies, hij is nog te jong.
Laat hij zich daar naar gedragen.
 
Als je hem kritiekloos doodknuffelt help je hem ook niet.
Terug naar het veld: behalve zijn talent,wat heeft hij nou eigenlijk laten zien?
Precies, hij is nog te jong.
Laat hij zich daar naar gedragen.
Hij is 18, heeft n rijbewijs, heeft geld, dus een auto kopen lijkt mij niet vreemd?
 
Is ook een tweedehandse. Waarde is nu ongeveer de helft.
Dan heeft hij het niet slecht gedaan. De kop is er wel vanaf. Een nieuwe Peogeot 5008 verliest meer van zijn waarde. Heb je alleen geen gezeur van mensen die vinden dat je een flashy wagen rijdt.
En nu kan hij er nog mee rijden, dadelijk komt er vrouw en kinderen en moet hij wachten totdat de kids de deur uit zijn voordat hij weer zo‘n onpraktische auto kan kopen.
 
En nu kan hij er nog mee rijden, dadelijk komt er vrouw en kinderen en moet hij wachten totdat de kids de deur uit zijn voordat hij weer zo‘n onpraktische auto kan kopen.

De vraag is welk vrouw aan hem uitgehuwelijkt gaat worden :unsure:
Stukke beter dan aan een automonteur :ROFL:
 
Vind het volkomen normaal dat een 18-jarige die zijn rijbewijs heeft gehaald een auto koopt. Vind het ook normaal dat iemand die van gamen houdt een gaming PC koopt. Of een grote skifanaat die kei blij is met zijn nieuwe ski-uitrusting.

Maar dat mensen dit soort (privé)zaken op social media moeten delen kan ik gewoon niet begrijpen. Maarja, ik deel bijvoorbeeld beelden van PSV op Instagram. En daarover kan je precies hetzelfde zeggen. Het voelt voor mij niks anders dan mijn ego boosten - 'ach kijk wat voor een goede supporter ik ben'. Houd dat soort privézaken tegenwoordig ook liever binnen mijn vriendenkring. Als ik een leuk filmpje heb, dan stuur ik die wel naar wat vrienden via Whatsapp of Snapchat. Of zoals ik mijn Awayday stories soms hier op het forum deel.

Denk dat het een kwestie opvoeding en interpretatie is. Wellicht vindt de ander het wel iets met een 'heel open persoonlijk' te maken heeft. Wat mij betreft blijft Ihattaren zijn privéleven delen op Instagram, kan er me echt helemaal niet druk om maken. Zolang er mensen zijn, zijn er meningen. Als die volgend jaar weer goed voetbal op de mat legt vind ik het prima.
 
Hij is 18, heeft n rijbewijs, heeft geld, dus een auto kopen lijkt mij niet vreemd?
Nou, best wel als je gewoon een auto van de zaak hebt. En het getuigt ook niet van heel veel invoelingsvermogen, en eigenlijk van gewoon fatsoen, als heel nederland op z'n gat ligt, het aantal werklozen is verdubbeld, veel bedrijven in problemen zitten, je club bij de fans en de belastingbetaler om geld bedelt, om dat zo'n grote onnodige uitgave te doen en dat op sociale media te delen. En als je dat allemaal overdreven vindt, is het PR technisch enorm dom.
 
Als je hem kritiekloos doodknuffelt help je hem ook niet.
Het kerkhof van mislukte talenten,daar hoort hij niet.
Terug naar het veld: behalve zijn talent,wat heeft hij nou eigenlijk laten zien?
Precies, hij is nog te jong.
Laat hij zich daar naar gedragen.
Doodknuffelen doet niemand hem, als hij slecht speelde, dan was er terecht kritiek.
En moest een 17 jarige veel meer laten zien dan alleen zijn talent?? Vind het een vreemde opmerking van je. We hebben nu maar een fractie van wat hij kan gezien. Je vergeet nog dat deze jongen op deze leeftijd te veel op zijn bordje heeft gehad in 3 maanden tijd: vader hartstikke ziek en overleden
Daarna stond hij voor een van de zwaarste beslissingen uit zijn jonge leven: kiezen voor Oranje of voor Marokko met als gevolg zoveelste scheldpartijen van groepen Marokkanen die hij over zich heen kreeg.
En vlak daarna zijn bijna tweede vader MvB ontslagen. Later ook nog een van zijn beste vrienden Bergwijn weg.
Ik vind het wel wat hoor op deze leeftijd en dan nog wekelijks op het veld aan allerlei hoge verwachtingen te moeten voldoen omdat mensen terecht veel van je willen zien.
Deze analyse past wat mij betreft niet in de categorie doodknuffelen maar gewoon allerlei constateringen.
 
Nou, best wel als je gewoon een auto van de zaak hebt. En het getuigt ook niet van heel veel invoelingsvermogen, en eigenlijk van gewoon fatsoen, als heel nederland op z'n gat ligt, het aantal werklozen is verdubbeld, veel bedrijven in problemen zitten, je club bij de fans en de belastingbetaler om geld bedelt, om dat zo'n grote onnodige uitgave te doen en dat op sociale media te delen. En als je dat allemaal overdreven vindt, is het PR technisch enorm dom.
Als ik het niet beter wist, dan had ik gezegd dat je een 50+ stemmer bent:maniac:
 
Nou, best wel als je gewoon een auto van de zaak hebt. En het getuigt ook niet van heel veel invoelingsvermogen, en eigenlijk van gewoon fatsoen, als heel nederland op z'n gat ligt, het aantal werklozen is verdubbeld, veel bedrijven in problemen zitten, je club bij de fans en de belastingbetaler om geld bedelt, om dat zo'n grote onnodige uitgave te doen en dat op sociale media te delen. En als je dat allemaal overdreven vindt, is het PR technisch enorm dom.

Nou, daar ben ik het niet mee eens. Door zo'n dure auto kopen zorgt hij ervoor dat het geld blijft rollen. En dat is juist belangrijk in tijden van economische crisis.
 
Nou, best wel als je gewoon een auto van de zaak hebt. En het getuigt ook niet van heel veel invoelingsvermogen, en eigenlijk van gewoon fatsoen, als heel nederland op z'n gat ligt, het aantal werklozen is verdubbeld, veel bedrijven in problemen zitten, je club bij de fans en de belastingbetaler om geld bedelt, om dat zo'n grote onnodige uitgave te doen en dat op sociale media te delen. En als je dat allemaal overdreven vindt, is het PR technisch enorm dom.
Economisch gezien een goede keuze...op de bank had niemand er iets aan gehad. Nu heeft een garagebedrijf inkomsten en de staat belastinggeld (btw, vpb van garage en flinke wegenbelasting)...een assurantiekantoor weer wat provisie...en een verzekeraar binnenkort flinke schadepost gezien leeftijd icm vermogen :)
 
We moeten ook niet vergeten dat een jonge jongen uit Kanaaleiland in Utrecht ontzettend trots is dat ie zo’n auto kan kopen en dat het hem in die kringen gewoon heel veel status en aanzien oplevert. Dat is niet iets wat ik nastreeft in mijn persoonlijke leven maar iets wat in heel wat kringen wel zo wordt gezien. Zo’n jongen is de held van de buurt, een inspiratie bron, ja ook daarin belangrijk wat voor een wagen je je kan permitteren. En buiten zo’n wijk is het de voetballerij zelf die hier enorm veel waarde aan hecht, nee niet voor een Robben of zo maar voor de meeste jongens wel. Want 95% komen ze uit de wijken waarin veel armoede heerste/heerst. Een Rolex of zo’n wagen geeft je (helaas) onderling een hogere status. We denken dat Mo kwa hersenen net zo begaafd is als zijn voetbaltalent. Dat is een misvatting. Ik vind Mo geen hoogvlieger, dat zie je door de manier van communicatie van hem, zijn geringe vocabulair enz. Hij zou bij het kopen van zo’n ding niet meteen aan de Corona patiënten of mensen die nu er uit vliegen denken. En eerlijk gezegd denk ik ook niet dat er maar 1 rijke iemand is die dat momenteel wel doet.
Voetbal is nieuw geld. Je mag patserig doen, laten zien wat je hebt en een show geven aan je vrienden en kennissen. So be it.
 
We moeten ook niet vergeten dat een jonge jongen uit Kanaaleiland in Utrecht ontzettend trots is dat ie zo’n auto kan kopen en dat het hem in die kringen gewoon heel veel status en aanzien oplevert. Dat is niet iets wat ik nastreeft in mijn persoonlijke leven maar iets wat in heel wat kringen wel zo wordt gezien. Zo’n jongen is de held van de buurt, een inspiratie bron, ja ook daarin belangrijk wat voor een wagen je je kan permitteren. En buiten zo’n wijk is het de voetballerij zelf die hier enorm veel waarde aan hecht, nee niet voor een Robben of zo maar voor de meeste jongens wel. Want 95% komen ze uit de wijken waarin veel armoede heerste/heerst. Een Rolex of zo’n wagen geeft je (helaas) onderling een hogere status. We denken dat Mo kwa hersenen net zo begaafd is als zijn voetbaltalent. Dat is een misvatting. Ik vind Mo geen hoogvlieger, dat zie je door de manier van communicatie van hem, zijn geringe vocabulair enz. Hij zou bij het kopen van zo’n ding niet meteen aan de Corona patiënten of mensen die nu er uit vliegen denken. En eerlijk gezegd denk ik ook niet dat er maar 1 rijke iemand is die dat momenteel wel doet.
Voetbal is nieuw geld. Je mag patserig doen, laten zien wat je hebt en een show geven aan je vrienden en kennissen. So be it.
Jij schijnt hem nogal te kennen. Zonder het overbodige gelul ertussen staat hier gewoon: Het is een domme Marokkaan die uit Kanaleneiland komt en die wagen koopt omdat het bij zijn bloedgroep status oplevert. Dit kun je tegenwoordig niet meer schrijven. Het is vooroordelen bevestigend en puur racisme. Nogmaals jij schrijft het, niet ik.
Maar meer to the point: Het is de eerste auto die Mo koopt en heeft het geld en wil een mooie dus dure auto hebben. Niets mis mee en als er geen Corona was geweest was er ook niets aan de hand geweest. Dat Mo nu deze auto koopt staat ook geheel los van Corona. Dat hij deze auto koopt wil helemaal niet zeggen dat hij niet meeleeft met Corona patienten. Hij heeft er wel 1 belangrijke les bij geleerd: Koop gewoon de dingen, maar deel het niet op social media. Dan kraait er namelijk geen haan naar.
Laten we ook eerlijk zijn naar elkaar toe. Iemand die dergelijk geld verdient gaat niet in een Fiat Panda rijden. In het buitenland geldt dat nog veel sterker: de supporters verwachten dat je in een exclusieve auto komt aanrijden anders zien ze je niet voor vol aan!
 
Jij schijnt hem nogal te kennen. Zonder het overbodige gelul ertussen staat hier gewoon: Het is een domme Marokkaan die uit Kanaleneiland komt en die wagen koopt omdat het bij zijn bloedgroep status oplevert. Dit kun je tegenwoordig niet meer schrijven. Het is vooroordelen bevestigend en puur racisme. Nogmaals jij schrijft het, niet ik.
Maar meer to the point: Het is de eerste auto die Mo koopt en heeft het geld en wil een mooie dus dure auto hebben. Niets mis mee en als er geen Corona was geweest was er ook niets aan de hand geweest. Dat Mo nu deze auto koopt staat ook geheel los van Corona. Dat hij deze auto koopt wil helemaal niet zeggen dat hij niet meeleeft met Corona patienten. Hij heeft er wel 1 belangrijke les bij geleerd: Koop gewoon de dingen, maar deel het niet op social media. Dan kraait er namelijk geen haan naar.
Laten we ook eerlijk zijn naar elkaar toe. Iemand die dergelijk geld verdient gaat niet in een Fiat Panda rijden. In het buitenland geldt dat nog veel sterker: de supporters verwachten dat je in een exclusieve auto komt aanrijden anders zien ze je niet voor vol aan!
Ja klopt ik discrimineer graag, of nee ik bedrijf puur racisme. Niet zo gek ook vanuit mijn positie...
Verder heb je kennelijk totaal gemist wat mijn punt was en de verdere discussie en ook mijn andere posts gemakshalve overgeslagen. Prima. Sommige mensen vinden op de man spelen een heerlijke manier om te discussiëren. Geeft hen kennelijk een boost om hun betoog verder voort te zetten. Een fijn leven toegewenst verder.
 
Terug
Bovenaan Onderaan