Mohamed Ihattaren (M)

Jij schijnt hem nogal te kennen. Zonder het overbodige gelul ertussen staat hier gewoon: Het is een domme Marokkaan die uit Kanaleneiland komt en die wagen koopt omdat het bij zijn bloedgroep status oplevert. Dit kun je tegenwoordig niet meer schrijven. Het is vooroordelen bevestigend en puur racisme. Nogmaals jij schrijft het, niet ik.
Maar meer to the point: Het is de eerste auto die Mo koopt en heeft het geld en wil een mooie dus dure auto hebben. Niets mis mee en als er geen Corona was geweest was er ook niets aan de hand geweest. Dat Mo nu deze auto koopt staat ook geheel los van Corona. Dat hij deze auto koopt wil helemaal niet zeggen dat hij niet meeleeft met Corona patienten. Hij heeft er wel 1 belangrijke les bij geleerd: Koop gewoon de dingen, maar deel het niet op social media. Dan kraait er namelijk geen haan naar.
Laten we ook eerlijk zijn naar elkaar toe. Iemand die dergelijk geld verdient gaat niet in een Fiat Panda rijden. In het buitenland geldt dat nog veel sterker: de supporters verwachten dat je in een exclusieve auto komt aanrijden anders zien ze je niet voor vol aan!

Wellicht handig om je in de context te verdiepen - evenals de persoon achter de post - voordat je over gaat op dit soort onnodige persoonlijke aanvallen:cautious:

Ach, het voetbal ligt stil en dus maken we ons druk om een jonge knaap die opgegroeid is in een achterstandswijk en toevallig heel veel geld verdient met voetballen en dus in Corona-tijden een mooie auto durft te kopen. PR-technisch zeker niet handig, maar dat we bij een jongen van 18 al praten over wat het PR-technisch zou betekenen is eigenlijk al absurd genoeg.

Typisch Hollands gezeik dit. Je kunt het ook anders bekijken: een jong megatalent uit de opleiding die in een jaar tijd veel heeft meegemaakt, zich desondanks meer dan staande heeft weten te houden en - geholpen door een stukje naïviteit - een mooie auto voor zichzelf koopt. Handig? Nee. Onschuldig? Ja. Reden genoeg om het hem kwalijk te gaan zitten nemen? Kom nou.
 
Laat die jongen lekker de auto kopen die hij wil hebben. Dat bemoeizuchtige "ik heb hier een mening over" geneuzel. ij verdient een bak met geld en laat het rollen, so what? Moet je dan als een kluizenaar leven als je honderdduizenden euro's per jaar verdient?
Ben benieuwd of als hij een droeftoeter-vinex-rijtjeswoning van vier keer de prijs van die Audi had gekocht men er ook zo’n schande van had gesproken. Vrij veel mensen vinden het alleen normaal om veel geld uit te geven aan waar ze zelf veel geld aan uitgeven. Zo vond ooit iemand een vork van 20 euro duur, terwijl ik daar per dag best 0.2 cent voor over heb.
 
Ik geloof trouwens dat we het hier allemaal met elkaar eens zijn. Was het onhandig in deze tijd? Ja. Mag hij zelf weten wat hij met geld doet? Zeker. Wordt dit te groot gemaakt in de media? Dat al helemaal.
 
Laatst bewerkt:
Ik kan me er ook niet druk om maken. Als hij hier voor heeft gespaard dan prima toch? Zijn salaris kan het betalen. Hij hoeft van mij niet alles op een spaarrekening te zetten.

Vind het niet eens hinderlijk dat hij het tijdens corona tijd doet (sponsort tenminste de autoindustrie ; ) ). Ik bedoel hij is dankbaar dat hij het krijgt. Ik zou ook zo een mooie auto op instagram willen posten. Groot gelijk eigenlijk.

Als hij er een post van had gemaakt die spottend was, arrogant of neerbuigend tov de huidige situatie. Dan is dat anders. Maar vind een foto van een net gekochte auto niet zo storend.
 
Als je dan toch vragen moet stellen, ga het dan hebben over het feit dat een 18-jarige voetballer van PSV die eigenlijk dit seizoen pas basisklant is al een auto van bijna 2 ton kan kopen. Kon ik maar wat beter tegen een bal aantrappen.

Buiten dat doet hij iets wat de gemiddelde 18-jarige zou doen als je een bak geld op je bankrekening krijgt. Al gaat de gemiddelde 18-jarige nou niet direct voor een stationwagen :maniac:

Nou, best wel als je gewoon een auto van de zaak hebt. En het getuigt ook niet van heel veel invoelingsvermogen, en eigenlijk van gewoon fatsoen, als heel nederland op z'n gat ligt, het aantal werklozen is verdubbeld, veel bedrijven in problemen zitten, je club bij de fans en de belastingbetaler om geld bedelt, om dat zo'n grote onnodige uitgave te doen en dat op sociale media te delen. En als je dat allemaal overdreven vindt, is het PR technisch enorm dom.

Ja en wat voor een, een Alfa Romeo. Dan zou ik ook snel een fatsoenlijke privé auto kopen.
 
Laat die jongen lekker de auto kopen die hij wil hebben. Dat bemoeizuchtige "ik heb hier een mening over" geneuzel. ij verdient een bak met geld en laat het rollen, so what? Moet je dan als een kluizenaar leven als je honderdduizenden euro's per jaar verdient?
Maar aan de andere kant, is PSV aan het klagen dat het 20m omzet gaat missen, en of de fans en de belastingbetaler dat maar even bij kunnen passen. Dus bij die houding van 'so what', waar best wat voor te zeggen valt, hoort dan ook dat de 'sector' dan ook maar z'n eigen problemen oplost.

Overigens denk ik dat als ik op 18 jarige leeftijd een auto van 2 ton zou willen kopen, mijn vadre eerst met me gepraat zou hebben en gezegd 'is dat nou wel verstandig?' en het daarna gewoon verboden zou hebben. Dit is het ultieme bewijs dat Mo nu al niemand met gezag in z'n omgeving heeft die hem verstandige keuzen laat maken. Dat belooft weinig voor de toekomst. En zoals ik al eerder vreesde, en nu nog sterker, die is zometeen weg, en horen we er weinig meer van.
 
Maar aan de andere kant, is PSV aan het klagen dat het 20m omzet gaat missen, en of de fans en de belastingbetaler dat maar even bij kunnen passen. Dus bij die houding van 'so what', waar best wat voor te zeggen valt, hoort dan ook dat de 'sector' dan ook maar z'n eigen problemen oplost.

Overigens denk ik dat als ik op 18 jarige leeftijd een auto van 2 ton zou willen kopen, mijn vadre eerst met me gepraat zou hebben en gezegd 'is dat nou wel verstandig?' en het daarna gewoon verboden zou hebben. Dit is het ultieme bewijs dat Mo nu al niemand met gezag in z'n omgeving heeft die hem verstandige keuzen laat maken. Dat belooft weinig voor de toekomst. En zoals ik al eerder vreesde, en nu nog sterker, die is zometeen weg, en horen we er weinig meer van.
Over Mo z'n pa gesproken.....
 
Maar aan de andere kant, is PSV aan het klagen dat het 20m omzet gaat missen, en of de fans en de belastingbetaler dat maar even bij kunnen passen. Dus bij die houding van 'so what', waar best wat voor te zeggen valt, hoort dan ook dat de 'sector' dan ook maar z'n eigen problemen oplost.

Overigens denk ik dat als ik op 18 jarige leeftijd een auto van 2 ton zou willen kopen, mijn vadre eerst met me gepraat zou hebben en gezegd 'is dat nou wel verstandig?' en het daarna gewoon verboden zou hebben. Dit is het ultieme bewijs dat Mo nu al niemand met gezag in z'n omgeving heeft die hem verstandige keuzen laat maken. Dat belooft weinig voor de toekomst. En zoals ik al eerder vreesde, en nu nog sterker, die is zometeen weg, en horen we er weinig meer van.
Ik denk dat er genoeg 18-jarigen zijn die hun zuur verdiende geld stoppen in een auto. En na de aankoop van die verlaagde Honda is de spaarrekening leeg. Wat bij Mo niet het geval zal zijn.
Daarnaast was het een tweedehandsje, en hoe duurder de auto hoe meer eraf gaat. Dan is 2 ton altijd lekker roepen voor de beeldvorming.
Overigens dacht ik dat het een R8 betrof (daar had Verbeek het over), het blijkt een RS6 te zijn. Die keuze is al wat minder verstandig, want die schrijven uiteindelijk wel af naar 0, terwijl ik verwacht een een R8 altijd wel zo rond de 50.000 blijft hangen. En zo’n RS6 ondergraaft precies wat ik eerder schreef. Die kun je nog altijd kopen als je een hond en kinderen hebt. ;)
 
Tjonge. Speler koopt dure auto en trainer die er overal wordt uitgeflikkerd geeft kritiek.

Nou ja, leuk toch voor die knul dat hij dat kan doen? Hij heeft een salaris waarbij dat schijnbaar mogelijk is. Dat doen meer mensen, of ze nu artiest of sporter zijn, geld van de familie hebben of de lotto hebben gewonnen. En hij zet dat op Instagram. Poeh. Tja, da's wat anders dan een bord pasta, maar ook daar: so what?
In coronatijd.
Ik gok dat de autodealer ook een foto heeft gemaakt, en dat die heel, heel blij zijn dat ze een auto van die waarde hebben kunnen slijten.

Zure reactie van een zure trainer met beperkte levensvisie.
 
Tjonge. Speler koopt dure auto en trainer die er overal wordt uitgeflikkerd geeft kritiek.

Nou ja, leuk toch voor die knul dat hij dat kan doen? Hij heeft een salaris waarbij dat schijnbaar mogelijk is. Dat doen meer mensen, of ze nu artiest of sporter zijn, geld van de familie hebben of de lotto hebben gewonnen. En hij zet dat op Instagram. Poeh. Tja, da's wat anders dan een bord pasta, maar ook daar: so what?
In coronatijd.
Ik gok dat de autodealer ook een foto heeft gemaakt, en dat die heel, heel blij zijn dat ze een auto van die waarde hebben kunnen slijten.

Zure reactie van een zure trainer met beperkte levensvisie.
Zo’n man die van dat geld een blokhut bouwt. :lol:
 
By the way, heeft Alfa zo’n 500 pk sedan en SUV in de aanbieding. Geen stationwagen, want daar zou geen vraag naar zijn. Gaat Ihattaren een 500 pk stationwagen van de concurrent kopen. :grin:
 
We moeten ook niet vergeten dat een jonge jongen uit Kanaaleiland in Utrecht ontzettend trots is dat ie zo’n auto kan kopen en dat het hem in die kringen gewoon heel veel status en aanzien oplevert.

Kwestie van tijd tot een van zijn matties de audi ook steelt, maar de kans is ook weer groot dat 1 van zijn andere kanaalmatties de auto daar terug vind . Of hij ziet het op TV dat die gecrasht is na een plofkraak. Soms is in de toekomst kijken te easy :ROFL:
 
Kwestie van tijd tot een van zijn matties de audi ook steelt, maar de kans is ook weer groot dat 1 van zijn andere kanaalmatties de auto daar terug vind . Of hij ziet het op TV dat die gecrasht is na een plofkraak. Soms is in de toekomst kijken te easy :ROFL:
Als je vanuit de onderbuik brult wel ja :cautious:
 
Als je vanuit de onderbuik brult wel ja :cautious:

En redelijke statistieken ook :ROFL:
Maar dat men zich er zo druk over maakt, op twitter zag ik toen ook hele discussies er over. Is zijn geld, of die nou een Clio Audi of Ferrari koopt who cares. Koopt die iets normaals gaat men zeiken dat het een gierige kut marokkaan is. Ik zie hier in het gooi ook tig broekies in Porsches en dikke auto's rijden, soms is het van hun pappa, soms denk je dat ze het gejat hebben en soms zijn het van die carrieretijgertjes die van hun eerste dikke salaris meteen patserig worden op straat.
 
Kwestie van tijd tot een van zijn matties de audi ook steelt, maar de kans is ook weer groot dat 1 van zijn andere kanaalmatties de auto daar terug vind . Of hij ziet het op TV dat die gecrasht is na een plofkraak. Soms is in de toekomst kijken te easy :ROFL:
Hij kan beter de spoilers eraf halen en een plaatje TDI achterop monteren. Hoef je niet zo nerveus te zijn na het parkeren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan