Mohamed Ihattaren (M)

el berber

Jeugdspeler
Nou, na z'n nieuwste tirade over Schmidt en Sampdoria had menig amateur psycholoog tot dezelfde conclusie kunnen komen. "Ik heb spijt dat ik me heb laten wegjagen door Schmidt". Hoe haal je het in je hoofd na de ellenlange lijst aan misdragingen de afgelopen twee jaar?

Deze jongen heeft veel meegemaakt, maar is knettergek en gevaarlijk.
Dit maakte ik mee als trainer in de reserve eerste klasse... of als trainer van b3 of a2. Mannetjes die dachten dat ze even de dienst uitmaakten. Wat een amateur. Topsport is gewoon niet voor hem. Denkt hij dat hij bij Utrecht wel alles mag doen wat hij wil? Ook daar komen trainers met andere opvattingen en met hun eigen voorkeur aan spelers. Zelfreflectie heeft hij ook niet. Expres te laat komen... jezus wat een klein kind.

DrJ

Routinier
Verschrikkelijk klaar met Ihattaren. Nu weer een interview in de telegraaf waarin hij uithaalt naar Schmidt. Het leest alsof hij het heeft over een amateurvereniging waar hij speelt en als a junior met het 1e meemag maar de trainer het niet zit zitten omdat hij een puber is en teveel zuipt op de vrijdagavond.

Hij is een prof voetballer, iets meer zelfreflectie zou op zn plaats zijn. Als je je hier al door uit het veld laat slaan dan ben je kansloos in het voetbal wereldje. Hoe denk je dat ze in italie spanje engeland met je omgaan; echt niet continu knuffelen. Klaar met deze vent. Laat het eerst maar eens zien voordat je weer gaat janken.
Een narcist met zelfreflectie? Het zou de eerste zijn :)

Mohr

Aanvoerder
ook knap dat die psycholoog ondanks het heel kort met Mo werken zo'n heftige conclusie kan trekken.
Het zou me niet verbazen als de psycholoog niet de psycholoog is van Mo maar een psycholoog met de mening dat het zou kunnen dat er sprake is van aanwijzingen die zouden kunnen duiden op narcisme. Maar dat dan niet duidelijk of zeker is he.

IPF

Winnaar 'Meeste voetbalkennis' 2020 & 2021
Zou zomaar kunnen dat hij Mo gevraagd heeft en die net weer even geen zin had of verdwenen was en niemand wist waar hij zat… 😉
Dat hij dit als journalist opschrijft is wat mij betreft trouwens volstrekt logisch gezien het vreemde en repeterende gedrag van Mo.
Hij heeft geen wederhoor gepleegd want anders had hij dat gemeld.
Hoe vreemd het gedrag van zo’n iemand ook, een journalist gaat niet de conclusies van een therapie op straat gooien. Het gaat namelijk hier niet om een verkoudheid oid maar om het schetsen van een psychiatrisch ziektebeeld. Dit neigt naar riooljournalistiek.

IPF

Winnaar 'Meeste voetbalkennis' 2020 & 2021
Verschrikkelijk klaar met Ihattaren. Nu weer een interview in de telegraaf waarin hij uithaalt naar Schmidt. Het leest alsof hij het heeft over een amateurvereniging waar hij speelt en als a junior met het 1e meemag maar de trainer het niet zit zitten omdat hij een puber is en teveel zuipt op de vrijdagavond.

Hij is een prof voetballer, iets meer zelfreflectie zou op zn plaats zijn. Als je je hier al door uit het veld laat slaan dan ben je kansloos in het voetbal wereldje. Hoe denk je dat ze in italie spanje engeland met je omgaan; echt niet continu knuffelen. Klaar met deze vent. Laat het eerst maar eens zien voordat je weer gaat janken.
Kansloos is hij ook in die zin. Ik denk niet dat hij terug komt op het niveau van 2019. Deze jongen is mentaal niet sterk genoeg plus dat zijn omgeving al sinds 2 jaar geen enkele invloed meer op hem lijkt te hebben. Is ook lastig denk ik: je bent zelf een leraar (een van die broers) die moet ploeteren en zweten voor een salaris van pakweg €2500 per maand en je broertje van 18 koopt een huis van 1 miljoen, is beroemd en deelt overal handtekeningen uit enz. De verhoudingen worden dan heel anders in zo’n gezin. En vaak wordt het moeilijk in de gezinnen waar niet je ouders zelf de touwtjes in handen hebben maar je oudere broers/zussen. Die hebben namelijk op een gegeven moment ook hun eigen leven die ze vorm moeten geven en kunnen niet alleen maar met jou bezig zijn.

Mikasa

Internationale Legende
Nou, na z'n nieuwste tirade over Schmidt en Sampdoria had menig amateur psycholoog tot dezelfde conclusie kunnen komen. "Ik heb spijt dat ik me heb laten wegjagen door Schmidt". Hoe haal je het in je hoofd na de ellenlange lijst aan misdragingen de afgelopen twee jaar?

Deze jongen heeft veel meegemaakt, maar is knettergek en gevaarlijk.
Gevaarlijk?

• Leuk
Reactions: IPF

Teamspirit

Assistent Coach
Hij heeft geen wederhoor gepleegd want anders had hij dat gemeld.
Hoe vreemd het gedrag van zo’n iemand ook, een journalist gaat niet de conclusies van een therapie op straat gooien. Het gaat namelijk hier niet om een verkoudheid oid maar om het schetsen van een psychiatrisch ziektebeeld. Dit neigt naar riooljournalistiek.

Het staat alleen op twitter. Gaan we nu echt dit als een bron zien? :cautious:.

Davitamonnetje

Routinier
Er worden nu conclusies gemaakt die alleen maar speculatief zijn. Er is geen psycholoog naar buiten getreden die heeft gesteld dat hij Mo behandelde en nu alles wat besproken is op straat gooit. Het is een via via verhaal tot nu toe. Wellicht heeft Timmer iemand gesproken uit de omgeving van Mo die dit heeft gezegd. Maar ook dat is speculeren.

Mo probeert nu z’n imago te redden zo te zien. Maar PSV, Juventus en Sampdoria zullen toch niet allemaal liegen..?
“Ik werd gewisseld en een dag later kwam ik express te laat.” Tsja met deze instelling kun je het vergeten.
Hij stelt nu dat hij ook dingen anders had kunnen doen maar blijft vooral wijzen naar Schmidt. Met als eerder naar PSV en de Italiaanse clubs vd week. Vermoeiend manneke.

DrJ

Routinier
Er worden nu conclusies gemaakt die alleen maar speculatief zijn. Er is geen psycholoog naar buiten getreden die heeft gesteld dat hij Mo behandelde en nu alles wat besproken is op straat gooit. Het is een via via verhaal tot nu toe. Wellicht heeft Timmer iemand gesproken uit de omgeving van Mo die dit heeft gezegd. Maar ook dat is speculeren.

Mo probeert nu z’n imago te redden zo te zien. Maar PSV, Juventus en Sampdoria zullen toch niet allemaal liegen..?
“Ik werd gewisseld en een dag later kwam ik express te laat.” Tsja met deze instelling kun je het vergeten.
Hij stelt nu dat hij ook dingen anders had kunnen doen maar blijft vooral wijzen naar Schmidt. Met als eerder naar PSV en de Italiaanse clubs vd week. Vermoeiend manneke.
Inderdaad. Zelfs Mart v/d Heuvel was er klaar mee. Als hij het al niet meer ziet zitten..... dan is het klaar.

Mikasa

Internationale Legende

Je kan de berichten over Mo ook gewoon negeren. Zoiets als het niet kijken van VI. Word je er ook niet moe van!

Teamspirit

Assistent Coach
Nee ik niet. Maar meneer Timmer heeft dit ook (nog) niet ontkend. En het gaat voor de rest over wat je wel of niet op straat gooit als journalist.

Het zou een artikel zijn uit de VI in November 2021. Dus als dat zo zijn, zouden er meerdere mensen het hier al lang gemeld hebben, denk je niet?

Conclusie broodje aap verhaal.

De Bondscoach

Maoïst van lichte zeden
Kansloos is hij ook in die zin. Ik denk niet dat hij terug komt op het niveau van 2019. Deze jongen is mentaal niet sterk genoeg plus dat zijn omgeving al sinds 2 jaar geen enkele invloed meer op hem lijkt te hebben. Is ook lastig denk ik: je bent zelf een leraar (een van die broers) die moet ploeteren en zweten voor een salaris van pakweg €2500 per maand en je broertje van 18 koopt een huis van 1 miljoen, is beroemd en deelt overal handtekeningen uit enz. De verhoudingen worden dan heel anders in zo’n gezin. En vaak wordt het moeilijk in de gezinnen waar niet je ouders zelf de touwtjes in handen hebben maar je oudere broers/zussen. Die hebben namelijk op een gegeven moment ook hun eigen leven die ze vorm moeten geven en kunnen niet alleen maar met jou bezig zijn.

Ik vind dit een heel belangrijke analyse. Op dit forum wordt nog wel eens aangehaald dat Marokkaanse voetballers nooit de top halen, omdat ze lui of niet gedisciplineerd zouden zijn. En daar houdt het met de conclusies vaak op.

Maar als dat zo is, hoe komt dat dan? Ik kan me voorstellen dat in veel Marokkaanse gezinnen traditionele waarden als familie en broederschap nog erg belangrijk zijn. Men let op elkaar, waarbij de ouderen een zeker gezag genieten. Een sociale structuur die ernstig wordt verstoord door de ongelooflijke hoeveelheden aan geld die opeens zo'n familie binnen komt, nota bene naar een jonger familielid. Plus daarbij de neoliberale waarden van hyperindividualisme en geld als belangrijkste doel van het leven.
Kun je wel Ihattaren gaan psychologiseren als narcist - en hij is ook duidelijk de weg kwijt - maar ik snap wel dat je gek wordt als vertrouwde sociale structuren opeens verdwijnen (ook door de dood van z'n vader) en nieuwe zich aan je opdringen.

Ik vraag me zelfs af of we niet meer in het lot van Ihattaren herkennen dan ons lief is. We zijn niet zo rijk als Ihattaren, en staan ook niet in de spotlights van de media, maar evengoed voelen velen van ons prestatiedruk, eenzaamheid, en de uitholling van ons leven door de alom bepalende waarde van geld.

Teamspirit

Assistent Coach
Ik kan me voorstellen dat in veel Marokkaanse gezinnen traditionele waarden als familie en broederschap nog erg belangrijk zijn. Men let op elkaar, waarbij de ouderen een zeker gezag genieten. Een sociale structuur die ernstig wordt verstoord door de ongelooflijke hoeveelheden aan geld die opeens zo'n familie binnen komt, nota bene naar een jonger familielid. Plus daarbij de neoliberale waarden van hyperindividualisme en geld als belangrijkste doel van het leven.

Ik denk dat het echt neit uitmaakt in welke sociale structuur je zit, geld wat in de 6 cijfers loopt verstoord altijd de verhoudingen.

maar ik snap wel dat je gek wordt als vertrouwde sociale structuren opeens verdwijnen (ook door de dood van z'n vader) en nieuwe zich aan je opdringen.

En na 2 jaar alsnog wijzen naar iedereen behalve jezelf, dan snap je het leven echt niet. Ik heb al vaker gezegd dat hij naar een psycholoog moet en de knopen die in hem zitten eruit moet halen, maar na dit interview geloof ik niet dat hij ook maar 1 seconde denkt dat hij zelf fout zit. Veel talent, geestelijk te zwak, dus ongeschikt.

• Leuk
Reactions: DrJ

robpsv11

Grammatifaler
Screenshot_20220115-113527_Instagram.jpgScreenshot_20220115-113525_Instagram.jpg

Hij postte dit dus vandaag. Dan denk ik ja, mooi dat hij dit blijkbaar als motivator ziet. Maar waarom is het dan de afgelopen paar jaar nooit geweest dat hij iets heeft opgestoken van die zogenaamde helden? Het is nou niet de eerste keer dat men hem wil zien opbloeien

Relix

Slimste Forummer 2020 & 2021
Ik heb t artikel niet gelezen maar is dit geen sacastische reactie (gezien de subkop)?

Bovenaan Onderaan