Mohamed Ihattaren (M)


Hier staat overigens een stuk in gesprek met de club watcher van Sampdoria.

Erg triest allemaal. Gevalletje Bakkali lijkt het te worden. (iets anders dan), maar qua talent vergooien.
 
Hij s weg bij PSV dus het zal me wurst wezen.

Heb je dat alleen bij dit soort jongens? Of ook bij bijv. Dumfries, Malen? Ik vind het bijvoorbeeld wel leuk als Dumfries het goed doet bij Inter. Zelfs bij Mo hoop ik het nog een beetje, maar oke. met deze instelling interesseert het me steeds minder.
 
En mensen die dachten dat het privé redenen waren of dat alles opgeblazen werd.. die kunnen nu ook uit hun droom geholpen worden.

Die mensen hadden hoe dan ook gelijk dat ze eerst de feiten wilden afwachten.
 
Jawel je heeft juist een waardeoordeel namelijk dat het dan goed fout zit in je bovenkamer als je na 2 jaar nog problemen hebt met het verlies van je vader. Het is geen wiskunde he of technisch werk… Het psyche van de mens is veel complexer dan 1+1=2. Er zijn zoveel factoren die de verwerking kunnen beïnvloeden dat je niet kunt spreken van een tijdsbestek waarbinnen de verwerking plaats zou moeten vinden en anders ben je eigenlijk gek… Je leeftijd, je eigen vermogen, je omgeving, de steun van anderen, de band die je had met die dierbare en nog veel meer. Daarom kun je ook niet stellen dat als je zoiets na 2 jaar nog niet hebt verwerkt, er dan iets mis zou moeten zijn met je bovenkamer.
Maar om te slagen in de top, moet je mentaal toch wel erg stabiel of zelfs heel sterk zijn. Je kunt je afvragen of hem dat ondanks dit verlies überhaupt gelukt zou zijn.
 
Heb je dat alleen bij dit soort jongens? Of ook bij bijv. Dumfries, Malen? Ik vind het bijvoorbeeld wel leuk als Dumfries het goed doet bij Inter. Zelfs bij Mo hoop ik het nog een beetje, maar oke. met deze instelling interesseert het me steeds minder.
Ik heb dat eigenljik wel bij alle spelers die PSV verlaten, behalve dat ik altijd een kwart oog open hou voor de prestaties van de toppers.
 
Als hij echt met zichzelf in de knoop zit, kun je 'm dit maar tot bepaalde hoogte kwalijk nemen. Maar dan moet hij wel bereid zijn om hulp te zoeken, anders is het einde verhaal. Als gezegd twijfel ik hoe dan ook aan zijn geschiktheid voior topsport.
Ergens houdt het wel een keer op natuurlijk. Deze jongen laat in ieder geval keer op keer zien dat hij niet uit het juiste hout gesneden is. Misschien moet ie eens wat ruggengraat kweken
 
Wat een verlies voor het (Nederlandse) voetbal dreigt dit te worden.

Als PSV hem niet meer terug zou willen én hij zich er niet te groot voor zou voelen zou ik hem nog steeds per direct ophalen op voorwaarde dat hij eerst een heel seizoen in Jong Ajax mee draait en fit wordt. Weiger te geloven dat het in elk scenario einde verhaal is met hem; hij is nog jong genoeg, enorm veel talent en in de kern een heel goed joch.

Maar naar ons komt hij natuurlijk niet en wellicht is dat ook prima zo. Ik spreek meer vanuit mijn supportershart. Ik hoop in elk geval echt dat hij er weer bovenop komt - maakt niet uit waar. Hopelijk komen ergens mensen op zijn pad die hem de juiste begeleiding kunnen bieden.
 
Wat een verlies voor het (Nederlandse) voetbal dreigt dit te worden.

Als PSV hem niet meer terug zou willen én hij zich er niet te groot voor zou voelen zou ik hem nog steeds per direct ophalen op voorwaarde dat hij eerst een heel seizoen in Jong Ajax mee draait en fit wordt. Weiger te geloven dat het in elk scenario einde verhaal is met hem; hij is nog jong genoeg, enorm veel talent en in de kern een heel goed joch.

Maar naar ons komt hij natuurlijk niet en wellicht is dat ook prima zo. Ik spreek meer vanuit mijn supportershart. Ik hoop in elk geval echt dat hij er weer bovenop komt - maakt niet uit waar. Hopelijk komen ergens mensen op zijn pad die hem de juiste begeleiding kunnen bieden.
Heb me wel eens laten vertellen dat je bij mensen (kinderen) tot de puberteit invloed hebt. Daarna moet je hopen dat er iets is blijven hangen en dat ze niet met teveel verkeerde vrienden in contact komen.
 
Wat een verlies voor het (Nederlandse) voetbal dreigt dit te worden.

Als PSV hem niet meer terug zou willen én hij zich er niet te groot voor zou voelen zou ik hem nog steeds per direct ophalen op voorwaarde dat hij eerst een heel seizoen in Jong Ajax mee draait en fit wordt. Weiger te geloven dat het in elk scenario einde verhaal is met hem; hij is nog jong genoeg, enorm veel talent en in de kern een heel goed joch.

Maar naar ons komt hij natuurlijk niet en wellicht is dat ook prima zo. Ik spreek meer vanuit mijn supportershart. Ik hoop in elk geval echt dat hij er weer bovenop komt - maakt niet uit waar. Hopelijk komen ergens mensen op zijn pad die hem de juiste begeleiding kunnen bieden.
Ach, voor NLse voetbal is het jammer ja. Maar voetbal is bijzaak, uiteindelijk is t gewoon een 19 jarig joch wat aardig in de knoop lijkt te liggen, dat vind ik uiteindelijk een stuk sneuer dan t NLse voetbal.
 
Ergens houdt het wel een keer op natuurlijk. Deze jongen laat in ieder geval keer op keer zien dat hij niet uit het juiste hout gesneden is. Misschien moet ie eens wat ruggengraat kweken
Eigenlijk zou die een “tussenjaar” moeten nemen en daarin een normale baan zoeken van 9-5. Denk dat die dan wel merkt dat die beter gebruik kan maken van z’n talent op het veld.
 
Wat een verlies voor het (Nederlandse) voetbal dreigt dit te worden.

Als PSV hem niet meer terug zou willen én hij zich er niet te groot voor zou voelen zou ik hem nog steeds per direct ophalen op voorwaarde dat hij eerst een heel seizoen in Jong Ajax mee draait en fit wordt. Weiger te geloven dat het in elk scenario einde verhaal is met hem; hij is nog jong genoeg, enorm veel talent en in de kern een heel goed joch.

Maar naar ons komt hij natuurlijk niet en wellicht is dat ook prima zo. Ik spreek meer vanuit mijn supportershart. Ik hoop in elk geval echt dat hij er weer bovenop komt - maakt niet uit waar. Hopelijk komen ergens mensen op zijn pad die hem de juiste begeleiding kunnen bieden.
Ik dacht aan hetzelfde, maar dan natuurlijk dat PSV hem terughaalt. Alleen zou dat waarschijnlijk niet gewaardeerd worden hier. :S:

Maar wat ik nu zie is een jongen die én Raiola wilt verlaten, én die realiseert dat een betere club (Juve) die beter betaalt niet gelukkig maakt. Hij wilt terug naar de vertrouwde omgeving.

Juve zal hem vast ook kwijt willen, ze zijn alleen akkoord gegaan omdat Raiola die andere speler dan ook naar Juve liet vertrekken. Ik zou zeggen, neem weer contact met hem. Stel een contract voor, met aangescherpte regels. Breng een psycholoog erbij. Maak duidelijk dat hij tijd nodig heeft om zijn vader's dood een plek te geven. Die tijd kan hij krijgen, maar dan bij jong PSV of in de A-selectie maar dan als 13e/14e/15e man. Het is niet erg om na een bliksemstart je carrière een geleidelijkere vervolg te geven. Hij moet kijken naar Teze of Obispo die na een goede start niet onomstreden zijn. Of kijk naar Maher. Ook een toptalent die het nu redelijk doet bij een subtopper. Ik kan niet kijken in Ihattaren zijn hoofd, maar ik kan me voorstellen dat bij een voormalig toptalent die bakken vol lof kreeg, ook een gevoel van schaamte kan meespelen dat je het uiteindelijk niet (direct) kan waarmaken. En dat je dus te snel stappen wilt maken. Ik spreek uit ervaring.
 
Het schijnt dat Schmidt nu ook al z'n telefoon heeft afgepakt.

Nee, hoewel een grap altijd moet kunnen, is dit treurig zat. Als PSV-er ben ik gefrustreerd dat het talent van deze jongen ons geen sportieve en financiële successen heeft gebracht, maar vanuit menselijk perspectief gaat het overduidelijk niet goed met die jongen en is er eerder medelijden. Hij heeft hulp nodig, het enige probleem is dat hij dat zelf niet inziet en de hele boel belazerd en nergens op komt dagen. Zonde, zonde, zonde.
Mensen die hulp het hardst nodig hebben zijn dikwijls mensen die dat zelf niet doorhebben of weigeren, uit schaamte, angst of trots. Er moeten sterke mensen om hem heen staan die hem ervan gaan overtuigen dat hij die hulp aanneemt.
 
Ach, voor NLse voetbal is het jammer ja. Maar voetbal is bijzaak, uiteindelijk is t gewoon een 19 jarig joch wat aardig in de knoop lijkt te liggen, dat vind ik uiteindelijk een stuk sneuer dan t NLse voetbal.
Hier kan ik het uiteraard alleen maar mee eens zijn.
Ik dacht aan hetzelfde, maar dan natuurlijk dat PSV hem terughaalt. Alleen zou dat waarschijnlijk niet gewaardeerd worden hier. :S:

Maar wat ik nu zie is een jongen die én Raiola wilt verlaten, én die realiseert dat een betere club (Juve) die beter betaalt niet gelukkig maakt. Hij wilt terug naar de vertrouwde omgeving.

Juve zal hem vast ook kwijt willen, ze zijn alleen akkoord gegaan omdat Raiola die andere speler dan ook naar Juve liet vertrekken. Ik zou zeggen, neem weer contact met hem. Stel een contract voor, met aangescherpte regels. Breng een psycholoog erbij. Maak duidelijk dat hij tijd nodig heeft om zijn vader's dood een plek te geven. Die tijd kan hij krijgen, maar dan bij jong PSV of in de A-selectie maar dan als 13e/14e/15e man. Het is niet erg om na een bliksemstart je carrière een geleidelijkere vervolg te geven. Hij moet kijken naar Teze of Obispo die na een goede start niet onomstreden zijn. Of kijk naar Maher. Ook een toptalent die het nu redelijk doet bij een subtopper. Ik kan niet kijken in Ihattaren zijn hoofd, maar ik kan me voorstellen dat bij een voormalig toptalent die bakken vol lof kreeg, ook een gevoel van schaamte kan meespelen dat je het uiteindelijk niet (direct) kan waarmaken. En dat je dus te snel stappen wilt maken. Ik spreek uit ervaring.
Klopt. Een dergelijk gebaar vanuit PSV zou heel mooi zijn en ook wel bij de club passen denk ik, maar dat weten jullie beter. En er valt idd wat voor te zeggen dat hij veel eerder terug zou keren naar een vertrouwde omgeving dan een andere club. Helaas voor mij dan (-:

Laten we hopen dat men zich nog een laatste keer vergevingsgezind kan opstellen, hoewel ik begrijp dat je dan veel van de club vraagt.
 
Overigens ga ik er vanuit dat hem al van alle kanten hulp is geboden, hij moet echt zelf de knop om gaan zetten dat ie die hulp gaat aanpakken.
 
Heb me wel eens laten vertellen dat je bij mensen (kinderen) tot de puberteit invloed hebt. Daarna moet je hopen dat er iets is blijven hangen en dat ze niet met teveel verkeerde vrienden in contact komen.

Volgens mij is de laatste opvatting tot hun 8e. Als je het er dan nog niet in hebt gekregen, gebeurt het waarschijnlijk niet meer. Tijdens de puberteit is het vrijwel onbegonnen nog wezenlijke veranderingen voor elkaar te krijgen zonder grote kans op harde, niet bijdragende conflicten en langetermijn issues.

Heel optimistisch die opvatting.
 
Terug
Bovenaan Onderaan