Mohamed Ihattaren (M)

Zoveel “special ones” die het uiteindelijk niet gehaald hebben. Aisatti, Krikic, Van der Wiel, Pato, Drenthe. Douglas, moest en zou een Nederlands paspoort krijgen, dat was de redder van het Nederlands elftal.

ik zou als club nooit gokken op een 19-jarig talent.
 
Zoveel “special ones” die het uiteindelijk niet gehaald hebben. Aisatti, Krikic, Van der Wiel, Pato, Drenthe. Douglas, moest en zou een Nederlands paspoort krijgen, dat was de redder van het Nederlands elftal.

ik zou als club nooit gokken op een 19-jarig talent.

En als we het in breder perspectief plaatsen:

Zoveel talenten bij andere grote clubs internationaal overkomt dit. Bij het slagen in het professioneel (top)voetbal komen veel facetten kijken, veel meer dan dat 'speciale' talent alleen. Kijk naar andere clubs. Hoeveel toptalenten van allerlei clubs werden een gouden toekomst voorspeld, maar redde het niet?

Jeugdvoetbal is heel anders dan A-voetbal. Zoveel talenten die in de jeugd de top jeugd teams zoek speelden, de redder van hun natie en clubs zouden worden en geëerd werden met allerlei prijzen. Eenmaal in het volwassenvoetbal lukte het toch niet. Door mentaliteit, het niet meer puur op talent OF fysiek kunnen doen, het inzicht niet hebben of niet bestand zijn tegen druk. Of een andere combinatie van factoren. En zo zijn er weer de Van Dijks die zonder het predikaat wonderkind de top bereikten.

Lang niet alle spelers van een Barca jeugd halen het topvoetbal. Sommigen verdwijnen zelfs in de krochten. En echt niet allemaal omdat ze toevallig te maken kregen met een 'autistische' trainer of de dood van dierbaren. Dus wat Ihattaren op jeugdniveau liet zien was hoopvol, maar geen duidelijke garantie.

Ihattaren kan het nog steeds redden, maar op hem gokken nu in grote wedstrijden? Laat het maar zien dat je klaar bent om het in die wedstrijden te laten zien. En niet pruilen als je in de eerste wedstrijd van het seizoen nog niet hebt gespeeld. Voorlopig heeft hij te weinig laten zien.
 
Van mij mag hij weg maar laten we eerlijk zijn. De gehele discussie komt voort uit 1 screenshot tijdens de wedstrijd waarin hij even niet blij keek. Zo een shot kan je van iedereen maken.
 
Laatst bewerkt door een ninja:
Ihattaren mag alleen vertrekken naar een buitenlandse club en voor minimaal 10 miljoen euro. Alleen dan, zo niet dan blijft Ihattaren tot minimaal de winterstop bij PSV.
 
Zoveel “special ones” die het uiteindelijk niet gehaald hebben. Aisatti, Krikic, Van der Wiel, Pato, Drenthe. Douglas, moest en zou een Nederlands paspoort krijgen, dat was de redder van het Nederlands elftal.

ik zou als club nooit gokken op een 19-jarig talent.
De clubs staan niet voor niets niet in de rij. Gaat of naar Bommel of Italië omdat de zaakwaarnemer daar de weg een beetje kent.
 
Ihattaren mag alleen vertrekken naar een buitenlandse club en voor minimaal 10 miljoen euro. Alleen dan, zo niet dan blijft Ihattaren tot minimaal de winterstop bij PSV.
En een paar maanden geleden zat hij lachend te ouwehoeren op de bank en was dat ook niet goed. Gedoe. Speler heeft echt wel kansen gehad. Te weinig mee gedaan. Ongeacht de trainer. Als mijn kind alleen maar 10en kan halen bij de allerbeste leraar, dan heeft ze misschien wel de hersens voor VWO, maar niet de instelling.
 
Het Eindhovens Dagblad schrijft dat PSV zich daarom ‘niet keihard’ zal opstellen richting geïnteresseerde clubs, al loopt het nog niet storm qua interesse.
"En daarom wordt de komende weken bekeken of Ihattaren naar een nieuwe club kan. Lukt dat voor 1 september niet, dan wordt opnieuw gekeken of hij langer wil blijven."

PSV wil er blijkbaar graag vanaf om nog wat geld te kunnen ontvangen.
En anders ... :rolleyes:
 
n en je toekomstige vedetten

Een vedette word je door prestaties op het veld, niet door je als een vedette te gedragen a la Mo.

Als je evenveel tijd en aandacht gunt aan iedereen dan doe je iets niet goed

Net als op school, alleen aandacht geven aan de besten zeker die geen flikker uitvoeren. Ik heb altijd geleerd dat je de meste aandacht moet geven aan mensen die willen werken, niet aan mensen die alleen maar talent hebben.
 
Laatst bewerkt:
Klopt en ook het gedrag buiten het veld.
Het gedrag buiten het veld is bij vele vedetten niet om naar huis te schrijven… Is geen maatstaf in topsport, als je op het veld maar presteert. Dat lukte Mo vorig seizoen niet. Maar dat was vorig seizoen. Gelukkig heeft hij geen moord gepleegd oid, anders was hij hier al 3x virtueel geëxecuteerd geweest door alle aanwezige juryleden.
 
Iets met in je eigen voet(en) hebben geschoten (debiel gedrag van vorig jaar op social media etc).

Ik vind toch wel altijd zo mooi om te zien hoe iedereen zijn eigen kijk en draai aan het hele Ihatarren verhaal geeft. Als je het heel zwart wit ziet; zolang Mo echt de beste speler zou zijn, zou hij spelen, ongeacht zijn mentaliteit. Maar zijn mentaliteit zorgt ervoor dat ook het 1e gedeelte (talent) niet uit de verf komt. Het is een emotionele jongen die zich laat leiden door die emoties. Dat kan dus een flinke achtbaan zijn, zoals Schmidt wel gemerkt heeft.

Die jongen moet het buiten PSV nog een keer proberen. Nieuwe omgeving, frisse start. Er blijft bij PSV altijd deze discussie om hem heen hangen. Hoe jammer het ook is maar misschien heeft van Bommel hem te snel te belangrijk gemaakt.
 
Het gedrag buiten het veld is bij vele vedetten niet om naar huis te schrijven… Is geen maatstaf in topsport, als je op het veld maar presteert. Dat lukte Mo vorig seizoen niet. Maar dat was vorig seizoen. Gelukkig heeft hij geen moord gepleegd oid, anders was hij hier al 3x virtueel geëxecuteerd geweest door alle aanwezige juryleden.
Als je dat gedrag al vertoont als je amper iets hebt laten zien op het veld is het wel een maatstaf in de topsport. :cautious:
 
  • Leuk
Reactions: DrJ
Iets met in je eigen voet(en) hebben geschoten (debiel gedrag van vorig jaar op social media etc).

Ik vind toch wel altijd zo mooi om te zien hoe iedereen zijn eigen kijk en draai aan het hele Ihatarren verhaal geeft. Als je het heel zwart wit ziet; zolang Mo echt de beste speler zou zijn, zou hij spelen, ongeacht zijn mentaliteit. Maar zijn mentaliteit zorgt ervoor dat ook het 1e gedeelte (talent) niet uit de verf komt. Het is een emotionele jongen die zich laat leiden door die emoties. Dat kan dus een flinke achtbaan zijn, zoals Schmidt wel gemerkt heeft.

Die jongen moet het buiten PSV nog een keer proberen. Nieuwe omgeving, frisse start. Er blijft bij PSV altijd deze discussie om hem heen hangen. Hoe jammer het ook is maar misschien heeft van Bommel hem te snel te belangrijk gemaakt.
Van die emoties klopt. Maar dat is zijn persoonlijkheid. Vind ik niet per se iets negatiefs. Kan me voorstellen dat veel jongens bij psv in de kleedkamer met hem weglopen. Je zag dat ook na afloop van oefenwedstrijd tegen paok hoe hij zijn medespelers en supporters betrekt bij zijn feestje. Kan me voorstellen dat zijn vrolijkheid aanstekelijk werkt op andere spelers.

Tweede punt ook helemaal mee eens. Het is overigens niet alleen Van Bommel die hem zo belangrijk maakte. Ook de media waren er als de kippen bij om hem omhoog te schrijven. Toen hij er een keer niet bij was en het moeizaam verliep wezen alle talking heads naar Mo als reden dat het moeizaam verliep en werd Van Bommel ook er naar gevraagd. Als je al in je hele jeugd de beste bent van je team en in zo korte tijd dat ook wordt bij de senioren en je krijgt plotseling een terugval dan kan ik voorstellen dat het nogal wat met je doet. En laten we niet vergeten dat Mo op dat moment nog gewoon een kind was.
 
Iets met in je eigen voet(en) hebben geschoten (debiel gedrag van vorig jaar op social media etc).

Ik vind toch wel altijd zo mooi om te zien hoe iedereen zijn eigen kijk en draai aan het hele Ihatarren verhaal geeft. Als je het heel zwart wit ziet; zolang Mo echt de beste speler zou zijn, zou hij spelen, ongeacht zijn mentaliteit. Maar zijn mentaliteit zorgt ervoor dat ook het 1e gedeelte (talent) niet uit de verf komt. Het is een emotionele jongen die zich laat leiden door die emoties. Dat kan dus een flinke achtbaan zijn, zoals Schmidt wel gemerkt heeft.

Die jongen moet het buiten PSV nog een keer proberen. Nieuwe omgeving, frisse start. Er blijft bij PSV altijd deze discussie om hem heen hangen. Hoe jammer het ook is maar misschien heeft van Bommel hem te snel te belangrijk gemaakt.
Ik denk dat PSV dat straks ook gaat doen, als ze Mo richting een concurrent sturen.
 
Laatst bewerkt:
Het gedrag buiten het veld is bij vele vedetten niet om naar huis te schrijven… Is geen maatstaf in topsport, als je op het veld maar presteert. Dat lukte Mo vorig seizoen niet. Maar dat was vorig seizoen. Gelukkig heeft hij geen moord gepleegd oid, anders was hij hier al 3x virtueel geëxecuteerd geweest door alle aanwezige juryleden.

Als zo'n jongen een moord pleegt, moet je hem uiteraard begeleiden, er voor hem zijn en voorzichtig brengen. Vertrouwen geven.
 
Als zo'n jongen een moord pleegt, moet je hem uiteraard begeleiden, er voor hem zijn en voorzichtig brengen. Vertrouwen geven.
Juridisch gezien heeft “een moord plegen” niet altijd dezelfde betekenis en daarmee verdient het ook niet altijd dezelfde straf. Kan idd zijn dat je hem moet begeleiden… ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan