Mohamed Ihattaren (M)

Het Eindhovens Dagblad schrijft dat PSV zich daarom ‘niet keihard’ zal opstellen richting geïnteresseerde clubs, al loopt het nog niet storm qua interesse.
"En daarom wordt de komende weken bekeken of Ihattaren naar een nieuwe club kan. Lukt dat voor 1 september niet, dan wordt opnieuw gekeken of hij langer wil blijven."

PSV wil er blijkbaar graag vanaf om nog wat geld te kunnen ontvangen.
En anders ... :rolleyes:
“Niet keihard”? Normaal dus?
Net als op school, alleen aandacht geven aan de besten zeker die geen flikker uitvoeren. Ik heb altijd geleerd dat je de meste aandacht moet geven aan mensen die willen werken, niet aan mensen die alleen maar talent hebben.
Als iedereen zo denkt als jij, gaat er een hoop talent verloren. Ik weet zeker dat we dan al heel veel uitvindingen en ontdekkingen gemist hadden. Die worden niet gedaan door mensen die de meute volgen, maar juist door mensen die anders zijn dan de rest en een eigen benadering nodig hebben. Wat soms moeilijk te accepteren is door de harde werkers.
Iets met in je eigen voet(en) hebben geschoten (debiel gedrag van vorig jaar op social media etc).
Boeiend wat die jongen op social media doet. Wie kijkt daar nu behalve pubers?
 
Als iedereen zo denkt als jij, gaat er een hoop talent verloren. Ik weet zeker dat we dan al heel veel uitvindingen en ontdekkingen gemist hadden. Die worden niet gedaan door mensen die de meute volgen, maar juist door mensen die anders zijn dan de rest en een eigen benadering nodig hebben. Wat soms moeilijk te accepteren is door de harde werkers.
Vergeet heel veel toeval en heel veel geluk niet. Mensen zijn zo bezig met de maakbare wereld. Ieder kind moet tegenwoordig maar arts kunnen worden. Mits met de juiste begeleiding.
Ik zeg je, Mo was ongeacht en ondanks welke trainer dan ook al lang en breed onbetwist basisspeler geweest bij zowel PSV als Oranje als hij op het mentale vlak stabiel was geweest. De grootste zangers gaan verloren omdat ze op het moment suprême hees zijn van de zenuwen of laveloos van de dope omdat ze de druk niet aankunnen. Heel menselijk trouwens. De top is niet voor iedereen weggelegd. Misschien, heel misschien als Mo het geluk had gehad van de geleidelijke weg, via een Groningen, Heerenveen of een Sparta, dat de druk anders was geweest en hij geleidelijk had kunnen rijpen en dat het anders was gelopen. Maar deze stap is te groot voor hem. Technisch niet. Mentaal wel. Madueke en Gakpo kunnen het mentaal wel. Ik hoop dat Mo - als hij nog iets van zijn carrière wil maken - zich niet teveel voelt voor een stapje terug. In mijn ogen de beste manier om in wat meer rust toch nog die superspeler te worden die er volgens velen in hem schuilt. Mijn vertrouwen is echter wel weg. Zoveelste supertalent dat het niet maakt. Zonde. Maar dat gebeurt. En dat ligt meestal gewoon aan het mentale aspect en niet aan de club of aan de trainer.
 
Laatst bewerkt:
Vergeet heel veel toeval en heel veel geluk niet. Mensen zijn zo bezig met de maakbare wereld. Ieder kind moet tegenwoordig maar arts kunnen worden. Mits met de juiste begeleiding.
Ik zeg je, Mo was ongeacht en ondanks welke trainer dan ook al lang en breed onbetwist basisspeler geweest bij zowel PSV als Oranje als hij op het mentale vlak stabiel was geweest. De grootste zangers gaan verloren omdat ze op het moment suprême hees zijn van de zenuwen of laveloos van de dope omdat ze de druk niet aankunnen. Heel menselijk trouwens. De top is niet voor iedereen weggelegd. Misschien, heel misschien als Mo het geluk had gehad van de geleidelijke weg, via een Groningen, Heerenveen of een Sparta, dat de druk anders was geweest en hij geleidelijk had kunnen rijpen en dat het anders was gelopen. Maar deze stap is te groot voor hem. Technisch niet. Mentaal wel. Madueke en Gakpo kunnen het mentaal wel. Ik hoop dat Mo - als hij nog iets van zijn carrière wil maken - zich niet teveel voelt voor een stapje terug. In mijn ogen de beste manier om in wat meer rust toch nog die superspeler te worden die er volgens velen in hem schuilt. Mijn vertrouwen is echter wel weg. Zoveelste supertalent dat het niet maakt. Zonde. Maar dat gebeurt. En dat ligt meestal gewoon aan het mentale aspect en niet aan de club of aan de trainer.
Ben het tot een bepaalde hoogte met je eens, maar ik denk niet dat je al met zekerheid kan zeggen dat hij nooit de top zal halen. Soms is verandering goed voor een speler als Ihattaren, een soort van ''wake-up call''. Zoals je zelf zegt onder andere omstandigheden was het wellicht anders gelopen, en dit kan in de toekomst altijd nog bij een andere club. Het blijft inderdaad voor een groot gedeelte gewoon een kwestie van geluk.
 
Ben het tot een bepaalde hoogte met je eens, maar ik denk niet dat je al met zekerheid kan zeggen dat hij nooit de top zal halen. Soms is verandering goed voor een speler als Ihattaren, een soort van ''wake-up call''. Zoals je zelf zegt onder andere omstandigheden was het wellicht anders gelopen, en dit kan in de toekomst altijd nog bij een andere club. Het blijft inderdaad voor een groot gedeelte gewoon een kwestie van geluk.
Kan inderdaad. Het is hem gegund. Het is is vaak een combinatie van talent, inzet, geluk, toeval, momentum enz. hoe de dingen lopen. Van Stengs en Boadu werd ook gedacht dat het the next best thing waren. Zijn ook blijven hangen en Stengs gaat nu voor een troostprijs naar een Franse middenmoter. Dit overkomt iedere club. Bij Ajax werden Fischer, Dolberg, vdWiel bijv. ook gezien als potentiële wereldtoppers. Of Sulejmani. Of weet ik veel wie. Het hoort er gewoon bij. Maar bij Mo vinden we het klaarblijkelijk lastig accepteren dat hij dat stapje niet maakt en ligt het ineens aan de rest van de wereld.
 
Ach gossie, hij is weer ziek hoor.

Mijn god, wat ben ik blij wanneer die weg is. Na de wedstrijd tegen Gala, ging het ook alleen maar om Mo. Om gek van te worden. Stuur hem alsjeblieft een enkeltje reis naar Wolfsburg.
 
https://www.vi.nl/nieuws/schmidt-hard-voor-ihattaren-hij-moet-betrouwbaarder-worden-in-alles dit is de kern. Ik kan het artikel in het AD niet vinden, woorden van gelijke strekking, maar hier staat geen woord chinees tussen. Dit is karaktermoord, verpakt in keurige woorden.
Is toch 100% gelijk? Dat blijkt maar weer nu Mo weer een training mist. Wellicht dat die wel echt ziek is. Dan zeker mijn excuses.

Daarnaast vind ik de kop zwaar overtrokken van VI. Schmidt kan wel zeggen dat Mo super goed is en er helemaal klaar voor is. Maar dan weet iedereen dat hij liegt. Want dan zou Mo opgesteld staan tegen Galatasaray.
 
Eens hoor, maar als je je als trainer op deze manier uitlaat, dan weet je dat het over en uit is met een speler. Dat er geen vertrouwen meer is. De penningmeester van PSV zal het met veel frustratie hebben gelezen.
Dus hij moet hem maar blijven knuffelen en voorkeursbehandelingen geven omdat de supporters niet willen accepteren dat Mo gewoon het volgende mislukte talent is? Hoeveel kansen wil je hebben? Hoeveel excuses moeten er nog komen? Mensen - en ook jongens van 19 - kunnen echt wel wat aan. Als het in het koppie maar goed zit.
 
Het is nu echt het allerbeste voor echt iedereen als Mo nu snel vertrekt. Heel jammer, en het zou me niks verbazen als hij het elders wel gaat maken. Bij PSV gaat het in ieder geval niet meer lukken. Kost ons enorm veel geld, en heeft een hoop ergernis opgeleverd. Hoop alleen niet dat hij naar ajax gaat, dat zou wel enorm zuur zijn.
 
Wat dacht je van Denzel? Zou die niet teleurgesteld zijn? Dat hij na zo’n mooi EK met 2 goals zich gewoon weer mag melden bij de club en dat er nog geen bod voor hem ligt? Hij meldt zich gewoon hoor. En ook Rosario, voor wie mits hij verkocht wordt gewoon een rol als invaller lijkt weggelegd. Gewoon op het veld. Mo gedraagt zich als een verwend kind. Hoe lief en aardig hij misschien ook is en hoe goed hij in potentie ook kan ballen, hij mist een leeuwenhart.
 
Het is nu echt het allerbeste voor echt iedereen als Mo nu snel vertrekt. Heel jammer, en het zou me niks verbazen als hij het elders wel gaat maken. Bij PSV gaat het in ieder geval niet meer lukken. Kost ons enorm veel geld, en heeft een hoop ergernis opgeleverd. Hoop alleen niet dat hij naar ajax gaat, dat zou wel enorm zuur zijn.
Ajax wil hem helemaal niet hebben. Bij Ajax hoor je niemand janken als Sulejmani, Dolberg of Fischer toch niet de topper blijken die ze erin gezien hadden. Door met de orde van de dag. Je krijgt als talent een kans. Pak je die, dan mag je blijven. Pak je die niet, dan mag je weg.
 
En Bommel? Die gaat echt geen wisselvallig talent halen voor 10 miljoen na 4 nederlagen. Dat is zelfmoord. Mo kan misschien nog naar Italië, omdat Raiola daar de weg goed kent.
 
Het is nu echt het allerbeste voor echt iedereen als Mo nu snel vertrekt. Heel jammer, en het zou me niks verbazen als hij het elders wel gaat maken. Bij PSV gaat het in ieder geval niet meer lukken. Kost ons enorm veel geld, en heeft een hoop ergernis opgeleverd. Hoop alleen niet dat hij naar ajax gaat, dat zou wel enorm zuur zijn.
Waarom zou ie bij Ajax wel ineens doorbreken? Ik zie niet dat ie dan ineens wel consequent gaat spelen.
 
https://www.vi.nl/nieuws/schmidt-hard-voor-ihattaren-hij-moet-betrouwbaarder-worden-in-alles dit is de kern. Ik kan het artikel in het AD niet vinden, woorden van gelijke strekking, maar hier staat geen woord chinees tussen. Dit is karaktermoord, verpakt in keurige woorden.

Enige die karaktermoord heeft gepleegd op Ihattaren is Ihattaren zelf. Zijn gedrag op social media, zijn ''ziek'' melden, ook toevallig vaak als het op dat moment even tegenzat. Het is ergens ook wel zielig natuurlijk. Hij heeft vreselijke dingen meegemaakt en je ziet dat het gewoon nog een kind is. Zo komt hij op mij in ieder geval over als hij praat en hoe hij zich gedraagt. Die jongen is mentaal nog helemaal niet klaar voor topvoetbal.
 
Waarom zou ie bij Ajax wel ineens doorbreken? Ik zie niet dat ie dan ineens wel consequent gaat spelen.
Ajax heeft net voor 5,5 miljoen een extra zekerheidje gekocht. Waarom zou je voor dezelfde positie nog 10 miljoen uitgeven aan een wisselvallig talent? AZ voor 3 miljoen zou een serieuze optie ipv Stengs. En anders naar Italië. Maar ik denk dat het tegenvalt qua interesse.
 
Ajax heeft net voor 5,5 miljoen een extra zekerheidje gekocht. Waarom zou je voor dezelfde positie nog 10 miljoen uitgeven aan een wisselvallig talent? AZ voor 3 miljoen zou een serieuze optie ipv Stengs. En anders naar Italië. Maar ik denk dat het tegenvalt qua interesse.
Ik zou als Mo serieus overwegen het eerst maar eens een seizoen bij een middenmotor te proberen. Wetende dat ie wel alles zal spelen. Mauro heeft dat wel gedaan. Puur voor je ontwikkeling. Alleen zal dat dan niet meer via verhuur gaan. Ik snap ook niet dat we hem ook niet gewoon hebben verhuurd eerst.. Bij AZ zal ie ook niet alles spelen. Gezien het feit dat ie totaal wisselvallig is qua spel..
 
Terug
Bovenaan Onderaan