Pereiro, Mo.. zo even 2 scorende middenvelders die het toch niet konden redden hier. Onze aanvallende middenvelders moeten vooral hun verdedigende taken doen, omdat onze verdediging dat al jaren niet doet.
Beide spelers zouden het leuk doen in een zaalvoetbalcompetitie... Voor veldvoetbal zijn er veel meer dingen nodig om te slagen. Pereiro doet het vervolgens ook niet bij Cagliari.. Mo valt nog te bezien, maar die gaat ook niet ver komen als hij de knop niet om weet te zetten. Onze aanvallende middenvelders moeten ook hun verdedigende taken doen, omdat dat hoort bij een team. Als er jongens bij zitten die op welk vlak dan ook de kantjes er af lopen kan je plan gewoon volledig de mist in gaan.

Al kijk je naar de grootste spelers van de wereld zijn het stuk voor stuk mensen die keihard werken.
 
Beide spelers zouden het leuk doen in een zaalvoetbalcompetitie... Voor veldvoetbal zijn er veel meer dingen nodig om te slagen. Pereiro doet het vervolgens ook niet bij Cagliari.. Mo valt nog te bezien, maar die gaat ook niet ver komen als hij de knop niet om weet te zetten. Onze aanvallende middenvelders moeten ook hun verdedigende taken doen, omdat dat hoort bij een team. Als er jongens bij zitten die op welk vlak dan ook de kantjes er af lopen kan je plan gewoon volledig de mist in gaan.

Al kijk je naar de grootste spelers van de wereld zijn het stuk voor stuk mensen die keihard werken.
Messi
 
En toch vond ik Pereiro nut hebben gehad. Bij een speler die het hier niet gered heeft denk ik meer aan Afellay periode twee of bijvoorbeeld Poulsen
 
Nou, ik zie het er niet aan af. Hij is niet afgetraind en voert in de wedstrijd geen fuck uit.
Behalve de opperste concentratie opbrengen om assists en goals te maken of aanvallen op te zetten met passes.

Qua fysiek deels mee eens, slechts 6 of 7 Km per wedstrijd. Maar dat was in 2014 ook al zo. Messi moet je al lang niet meer als sprint kanon gebruiken of als iemand die de hele flank bestrijkt. Er is een YouTube compilatie te zien van ongeveer een jaar oud dacht ik, en daar kun je zien dat hij nog steeds wat van snelheid heeft. Ook wurmt hij zich zo af en toe nog steeds langs verdedigers of middenvelders heen. Daar heb je toch een bepaalde mate van fitheid voor nodig anders kom je je mannetje niet voorbij. Maar mee eens dat het geen kilometer vreter of krachtpatser is.
 
Nou, ik zie het er niet aan af. Hij is niet afgetraind en voert in de wedstrijd geen fuck uit.
Alleen al het stukje dat Messi groeiproblemen had als kind en ervoor is geopereerd dankzij Barcelona zegt al dat hij keihard heeft moeten knokken om zo'n speler te worden. Ook rond zijn debuut was het een heel andere speler dan nu. Dat hij nu zo op het veld staat heeft meer te maken met dat hij zijn strepen al lang en breed heeft verdiend..
 
Alleen al het stukje dat Messi groeiproblemen had als kind en ervoor is geopereerd dankzij Barcelona zegt al dat hij keihard heeft moeten knokken om zo'n speler te worden. Ook rond zijn debuut was het een heel andere speler dan nu. Dat hij nu zo op het veld staat heeft meer te maken met dat hij zijn strepen al lang en breed heeft verdiend..
Tuurlijk, maar bijv. itt. Ronaldo of Memphis straalt hij geen fitheid uit. Daarbij zie ik inderdaad tegenwoordig dat hij vooral rondslentert, zeker niet verdedigt en af en toe een versnelling naar voren heeft.
 
Tuurlijk, maar bijv. itt. Ronaldo of Memphis straalt hij geen fitheid uit. Daarbij zie ik inderdaad tegenwoordig dat hij vooral rondslentert, zeker niet verdedigt en af en toe een versnelling naar voren heeft.
Dan hebben we het over een andere Messi.. Ik praat meer over de Messi van vroeger, jij over de Messi van nu. Om de vergelijking te trekken met bijv Mo lijkt me de eerste beter.
 
Dan hebben we het over een andere Messi.. Ik praat meer over de Messi van vroeger, jij over de Messi van nu. Om de vergelijking te trekken met bijv Mo lijkt me de eerste beter.
Tja. Ik heb daar niet zo’n herinnering aan. Messi is voor mij een combinatie van groeihormonen, luiheid en een surplus aan techniek. Op de hormonen na zou het bijna over Mo kunnen gaan. Lijkt het.
 
Tja. Ik heb daar niet zo’n herinnering aan. Messi is voor mij een combinatie van groeihormonen, luiheid en een surplus aan techniek. Op de hormonen na zou het bijna over Mo kunnen gaan. Lijkt het.
Zelfs al zou Messi lui zijn, wat misschien dit seizoen was (geen idee nauwelijks barca gezien) dan nog heeft hij de kwaliteit om een plek af te dwingen. Een Mo speelt genoeg maar is weinig beslissend. Messi was in zijn jeugd al een beslissende speler. Dat maakt ook een verschil. Mocht je dan lui zijn maak het dan goed door iedere wedstrijd de winnende te maken. Dan zal niemand het erg vinden als je een keertje minder hard rent.

Maar ik zou Messi niet als lui bestempelen. Volgensmij heeft hij een prima professionele trackrecord voor zover ik weet.
 
Ik denk dat hij zijn momenten zorgvuldig kiest en energie bespaart. Dit doet Ronaldo tegenwoordig ook. Nogmaals, Messi liep in 2014 ook al ongeveer even veel meters per wedstrijd als dat hij nu doet. Messi kon echt wel hard rennen hoor, het is niet voor niets dat hij de bijnaam La Pulga (de vlo) heeft gekregen. Met en zonder bal een plaag op de vleugel en later in het centrum. Iemand met zo een grote toewijding zou ik niet als lui bestempelen. Messi kan nog steeds langs een mannetje snellen, Mo kwam er niet langs toen hij te dik was
 
Tja. Ik heb daar niet zo’n herinnering aan. Messi is voor mij een combinatie van groeihormonen, luiheid en een surplus aan techniek. Op de hormonen na zou het bijna over Mo kunnen gaan. Lijkt het.

Behalve dat Messi net als de braziliaanse Ronaldo altijd beslissend is geweest. Zelfs een dikke Ronaldo besliste het WK in 2002. Dat zullen we mo nooit zien doen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan