Mathias 'Zanka' Jørgensen

Zanka voegt helemaal niets toe. Hij heeft waarschijnlijk, net als Arias, meer speelminuten en vertrouwen nodig. Bij de eerste goal zag hij er helemaal niet goed uit. Bij de tweede goal, en even later, anticipeert hij volledig verkeerd op de trage Schaars, en gaat niet of te laat naar de man toe die Schaars moet laten gaan omdat hij te traag is. Ik neem aan dat daarover van tevoren gesproken is. Hij oogt helemaal niet soepel, door zijn lengte en houding. Maar ik zie het bij hem ook helemaal niet, omdat hij eigenlijk nooit iets van talent laat zien, in tegenstelling tot bijvoorbeeld Brenet en Arias. In de wedstrijden dan, op de trainingen zal hij het wel goed doen, anders wordt hij toch niet opgesteld...

De enige reden dat Zanka opgesteld werd is omdat hij een rechtspoot is en Hendrix is links. Hoe dom kun je zijn...
 
Meer speelminuten leidt tot meer fouten op een plaats waar je dat niet wilt hebben. Die moet je voor een zacht prijsje laten gaan, die heeft zijn tijd bij PSV uitgezeten. Kostte ook niets.
 
De enige reden dat Zanka opgesteld werd is omdat hij een rechtspoot is en Hendrix is links. Hoe dom kun je zijn...

Ik vind die reden an sich helemaal niet zo verkeerd, zoals ik ergens anders ook al eens aangaf. Rechtspoten zijn omdat ze gigantisch in de meerderheid zijn eraan gewend om ook 'links' te moeten spelen. Bij linkspoten is dat niet het geval. Vandaar dat ik wel een tikkie huiverig ben om een linkspoot rechts centraal achterin te zetten, zeker als het ook nog eens om jonge spelers gaat.

Maar goed, ik las dat Zanka gisteren weer door de mand viel. Lijkt me dan maar beter om hem niet meer op te stellen als vervanger van Bruma. De volgende keer zou ik voor Koch gaan. Zanka wel op de bank laten zitten, zodat Koch wekelijks bij Jong kan blijven spelen.
 
Ik vind die reden an sich helemaal niet zo verkeerd, zoals ik ergens anders ook al eens aangaf. Rechtspoten zijn omdat ze gigantisch in de meerderheid zijn eraan gewend om ook 'links' te moeten spelen. Bij linkspoten is dat niet het geval. Vandaar dat ik wel een tikkie huiverig ben om een linkspoot rechts centraal achterin te zetten, zeker als het ook nog eens om jonge spelers gaat.

Maar goed, ik las dat Zanka gisteren weer door de mand viel. Lijkt me dan maar beter om hem niet meer op te stellen als vervanger van Bruma. De volgende keer zou ik voor Koch gaan. Zanka wel op de bank laten zitten, zodat Koch wekelijks bij Jong kan blijven spelen.
Het kan wel aan mij liggen maar ik vind de reacties op Zanka wel overdreven. Echt door de man vallen was het niet. Alle kopballen (waar GAE steeds op speelt) waren voor hem. Hij is alleen opbouwend dramatisch en dan lijkt het allemaal wat klunzig enz.
 
Wat een drama met het spel van die jongen zeg. Ik zie nog steeds niet waarom hij voor zijn vertrek naar PSV gezien werd als groot talent.

Tweede helft zag ik het wel een beetje. Hij was ijzersterk in de lucht, ook tegen Kolder (niet de minste kopper natuurlijk), greep een paar keer goed in en hij is ook nog wel redelijk snel. Eerste helft was wel erg zwak.

Misschien is het een gevalletje Marcelo: heeft wel degelijk bepaalde partijen, maar is gewoon totaal ongeschikt voor het spel wat PSV wil spelen.
 
Het kan wel aan mij liggen maar ik vind de reacties op Zanka wel overdreven. Echt door de man vallen was het niet. Alle kopballen (waar GAE steeds op speelt) waren voor hem. Hij is alleen opbouwend dramatisch en dan lijkt het allemaal wat klunzig enz.

Tweede helft zag ik het wel een beetje. Hij was ijzersterk in de lucht, ook tegen Kolder (niet de minste kopper natuurlijk), greep een paar keer goed in en hij is ook nog wel redelijk snel. Eerste helft was wel erg zwak.

Misschien is het een gevalletje Marcelo: heeft wel degelijk bepaalde partijen, maar is gewoon totaal ongeschikt voor het spel wat PSV wil spelen.

Ok, dat plaatst het wat meer in perspectief. Ik heb de wedstrijd niet gezien, dus ging af op de wedstrijdverslagen waarin werd aangegeven dat hij dramatisch speelde en mede schuldig was aan beide tegendoelpunten.
 
Ok, dat plaatst het wat meer in perspectief. Ik heb de wedstrijd niet gezien, dus ging af op de wedstrijdverslagen waarin werd aangegeven dat hij dramatisch speelde en mede schuldig was aan beide tegendoelpunten.

Dat was ie ook
 
Ook waar, dan heb je ook meteen de twee zwakste schakels te pakken.

Schaars was de eerste helft inderdaad dramatisch. En traag, er zijn slakken sneller dan hij, zo leek het. De tweede helft zag ik wel een aantal mooie passes.

Zanka speelde niet goed maar dat kwam omdat hij Nooit meer in het eerste speelt.

Ook nooit gedaan en daar is - zo te zien - een goede reden voor.
 
Tweede helft zag ik het wel een beetje. Hij was ijzersterk in de lucht, ook tegen Kolder (niet de minste kopper natuurlijk), greep een paar keer goed in en hij is ook nog wel redelijk snel. Eerste helft was wel erg zwak.

Misschien is het een gevalletje Marcelo: heeft wel degelijk bepaalde partijen, maar is gewoon totaal ongeschikt voor het spel wat PSV wil spelen.

Het gaat me meer om de manier van dekken en de waakzaamheid. Afgelopen wedstrijd miste hij dat weer eens volledig. Hij leek wederom traag in reactie. Daarnaast zag zijn houding er alles behalve koelbloedig uit.

Wat je daarna nog zegt over snelheid, heeft me nog niet overtuigd. Ik vond juist dat hij op sprintsnelheid erg opzichtig werd geklopt. Wel meen ik nog een artikel gelezen te hebben dat hij voor zijn periode bij PSV nog de snelste speler van de Deense competitie zijn geweest. Ik zie het in ieder geval nog niet.

Verder snap ik dat spelers soms erg veel tijd nodig hebben om de kwaliteiten er uit te laten komen, maar bij Zanka is het geduld wat ik voor hem kan opbrengen wel aan een einde aan het raken.
 
Het gaat me meer om de manier van dekken en de waakzaamheid. Afgelopen wedstrijd miste hij dat weer eens volledig. Hij leek wederom traag in reactie. Daarnaast zag zijn houding er alles behalve koelbloedig uit.

Wat je daarna nog zegt over snelheid, heeft me nog niet overtuigd. Ik vond juist dat hij op sprintsnelheid erg opzichtig werd geklopt. Wel meen ik nog een artikel gelezen te hebben dat hij voor zijn periode bij PSV nog de snelste speler van de Deense competitie zijn geweest. Ik zie het in ieder geval nog niet.

Verder snap ik dat spelers soms erg veel tijd nodig hebben om de kwaliteiten er uit te laten komen, maar bij Zanka is het geduld wat ik voor hem kan opbrengen wel aan een einde aan het raken.

Bij mij ook.... Hoewel hij voor mijn gevoel ook nog niet overdreven veel minuten heeft gehad voor de tijd dat hij er is... Daar zijn dan ook voldoende redenen voor...
 
@RikElfrink: Voor #Zanka is volgens #PSV interesse getoond uit Frankrijk, FC Kopenhagen heeft zich (nog) niet concreet gemeld.

@RikElfrink: #PSV zal er alles aan doen om #Zanka snel te transfereren. Heeft een nieuwe start elders nodig, vindt de leiding.

Het beste voor beide partijen. Net als toentertijd bij Marcelo en Maza.
 
Dat kan me niet snel genoeg gaan!
Nou. Wat een ontzettende teleurstelling is dat gebleken hè.
Ik had echt wel verwachtingen voor die jongen. Eventjes wennen aan Nederland en hij had natuurlijk die zware blessure gehad, maar dan zou hij toch zeker een vaste waarde worden. Ik vond het dan ook bizar om te zien dat hij nog slechter presteerde dan Marcelo en Derijck. Petjes kopen en schoentjes passen...dat kan hij dan wel weer heel goed.
 
Nou. Wat een ontzettende teleurstelling is dat gebleken hè.
Ik had echt wel verwachtingen voor die jongen. Eventjes wennen aan Nederland en hij had natuurlijk die zware blessure gehad, maar dan zou hij toch zeker een vaste waarde worden. Ik vond het dan ook bizar om te zien dat hij nog slechter presteerde dan Marcelo en Derijck. Petjes kopen en schoentjes passen...dat kan hij dan wel weer heel goed.

Gelukkig volg ik twitter niet en heb die ergernis niet. Maar ik dacht ook dat hij een goede aankoop zou zijn.
 
Gelukkig volg ik twitter niet en heb die ergernis niet. Maar ik dacht ook dat hij een goede aankoop zou zijn.

Moet je zijn account eens een keer bekijken. Dan denk je met een NBA-speler te maken te hebben... Grote fout van Brands om hem afgelopen winter niet te lozen.
 
Gelukkig volg ik twitter niet en heb die ergernis niet. Maar ik dacht ook dat hij een goede aankoop zou zijn.
Ik volg Twitter ook al héél lang niet meer. Maar ik hoor geen andere geluiden, dus dat petjesverhaal is blijven steken. :)
 
Het beste voor beide partijen. Net als toentertijd bij Marcelo en Maza.

Tijd voor verversing in de as. Zanka heeft het niet waar kunnen maken bij PSV en lijkt dat ook niet meer te gaan doen. Het centrum van de verdediging was afgelopen seizoen al te mager, maar nu heeft PSV alleen nog maar Bruma en Hendrix die redelijk mee lijken te kunnen met het niveau van PSV.
Aangezien Rekik niet te houden zal zijn ?
Om een ploeg te creëren die mee kan doen om de titel, vind ik persoonlijk dat PSV twee nieuwe centrale verdedigers nodig zal hebben die niet veel aanpassing nodig hebben om mee te kunnen draaien.
 
Terug
Bovenaan Onderaan