Mathias 'Zanka' Jørgensen

Bas

Routinier
In het geheim is Zanka ontvangen in Eindhoven. PSV wil hem transfervrij overnemen. VI bericht volgt later.

Mathias #Zanka #Jorgensen heeft in t geheim bezoek gebracht aan #PSV. Bedoeling is dat volgende zomer transfervrij overstapt naar PSV

Hij is nu herstellende van een kruisbandblessure

Hoewel hij momenteel herstellende is van een kruisbandblessure, hoopt PSV volgende zomer toch Mathias Jørgensen aan de selectie toe te voegen. De 21-jarige rechtsbenige centrale verdediger van FC Kopenhagen bracht vlak voor de transferdeadline –nu zeven weken geleden- een bliksembezoek aan Eindhoven.

Dat Zanka, de bijnaam van de speler in Denemarken, een dag doorbracht in Eindhoven bleef tot nu toe geheim, omdat het een voetballer formeel pas zes maanden voor het expireren van zijn contract met een andere club mag praten.

De verbintenis van de Deens international loopt volgend jaar in de zomer af. In de praktijk komt het wel vaker voor dat partijen met elkaar kennis maken voordat het officieel toegestaan is. Tijdens het eendaagse bezoek sprak Jørgensen met de technische leiding van PSV -manager Marcel Brands en trainer Fred Rutten- en kreeg zijn zaakwaarnemer te horen wat voor contract PSV in gedachten heeft voor zijn cliënt.

In eerste instantie was het de bedoeling dat Jørgensen, van origine rechtsbenig maar ook inzetbaar als linker centrumverdediger, afgelopen zomer al de overstap naar Eindhoven zou maken. PSV deed een bod van drie miljoen euro, maar dat werd afgewezen.

De gedroomde tussenoplossing, een transfer in de winterstop, werd verpest omdat Jørgensen begin september een kruisband afscheurde. Het herstel van een dergelijke kwetsuur vergt normaal gesproken zes tot negen maanden. Dat zou betekenen dat hij uiterlijk in juni 2012 weer op het veld kan staan. (Thijs Slegers)
 
Laatst bewerkt:
In het geheim is Zanka ontvangen in Eindhoven. PSV wil hem transfervrij overnemen. VI bericht volgt later.

Je mag toch nog niet met zo'n jongen praten als hij nog een langer contract dan 6 maanden heeft?
 
Interesse was al iets over bekend natuurlijk, maar 'illegale' gesprekken is iets anders.

Prima dat ze daar al mee bezig zijn. Transfervrij helemaal goede optie. Ben benieuwd naar wat ie brengt. Ken hem niet goed genoeg, filmpjes overtuigen mij niet echt. Maar transfervrij is prima. Als t een 2e hutch is in de verdediging ;)
 
Klopt. Blijft een flink risico, iemand die terugkomt van een kruisbandblessure. Mocht Reis al hier rond gaan lopen, dan vind ik een tweede kruisbandpatient wel wat teveel van het goede.

Eens. Tenzij je zo'n jongen heel gunstig kunt overnemen (1-jarig contract met eenzijdige optie, geen tekengeld, normaal salaris), moet je hiet niet doen.
 
Voor zover ik de kwaliteiten kan inschatten van Zanka lijkt hij mij zo'n 13 in een dozijn verdediger waar we al te veel van hebben. Ik zou niet in de breedte investeren, maar een verdedigersleider zoeken. Zanka oogt net zo lomp en bonkig als Marcelo. Het feit dat Derijck Marcelo niet uit de basis weet te spelen roept bij mij ook de nodige vraagtekens op wat betreft zijn kwaliteiten. Dan houden we Bouma over. Oude rot in het vak, moeten we zeker houden, maar niet iemand voor de basis. Ik wil niet nog zo'n twijfelgeval erbij hebben. Trek gewoon eenmalig de portemonnee voor een Mertens-Strootman-Wijnaldum-Matavzachtige aankoop, maar dan voor de verdediging en je zet PSV definitief op de kaart. Dus Brands, luister vooral niet naar Hoeterick en Kronos. Die hebben geen verstand van voetbal :D
 
Terug
Bovenaan Onderaan