Mathias 'Zanka' Jørgensen

Hier snap ik niets van. Volgens mij is het verhaal Zanka wel voorbij. Als je er nu nog iets voor kunt vangen, en je kunt een salaris besparen is dat een mooie start voor het zoeken naar een goede verdediger.

De winterstop is een vreselijk moeilijke tijd om spelers te kopen. Zeker als het om een duidelijke 'reservevacature' gaat.
 
De winterstop is een vreselijk moeilijke tijd om spelers te kopen. Zeker als het om een duidelijke 'reservevacature' gaat.

Inderdaad, waarschijnlijk is PSV bang geen goede verdediger te kunnen vinden. Wat jammer is, want Zanka is waardeloos.

In de Telegraaf worden Lachman, Leeuwin, Brouwers en Derijck genoemd als mogelijke opvolgers. Alleen de naam Brouwers kan mij bekoren. Misschien Lachman, maar die zal er ook niet direct staan.
 
Het zou van slecht beleid getuigen als PSV niet al lang met een verdediger bezig zou zijn geweest die in de winter eventueel gehaald zou kunnen worden.
Het zou van slecht beleid getuigen als PSV niet had voorgesorteerd op een mogelijk vertrek van Zanka. Dat hing immers al in de lucht.
Het zou van zeer slecht beleid getuigen als je wél geld vrijmaakt voor Schalk en Ruiz, maar niet voor en verdediger. Zelfs al zou een verdediger nu wat duurder zijn dan in de zomer, is dat toch een investering met toekomstwaarde.

Als je voor Toivonen 2,5 Miljoen vrijmaakt, en voor Zanka ook nog eens circa 1,5; en je hebt al een goed gevulde oorlogskas; had er toch zeker wel een verdediger van rond de 4 miljoen ingezeten?

Kom op Brands, je maakt je echt belachelijk als je nu aan Zanka vast blijft houden (een kansloos verhaal voor de toekomst) terwijl je nu nog redelijk voor hem kunt cashen; en intussen geen goede alternatieven hebt voor je verdediging die al tijden schreeuwt om versterking.
 
Het zou van slecht beleid getuigen als PSV niet al lang met een verdediger bezig zou zijn geweest die in de winter eventueel gehaald zou kunnen worden.
Het zou van slecht beleid getuigen als PSV niet had voorgesorteerd op een mogelijk vertrek van Zanka. Dat hing immers al in de lucht.
Het zou van zeer slecht beleid getuigen als je wél geld vrijmaakt voor Schalk en Ruiz, maar niet voor en verdediger. Zelfs al zou een verdediger nu wat duurder zijn dan in de zomer, is dat toch een investering met toekomstwaarde.

Als je voor Toivonen 2,5 Miljoen vrijmaakt, en voor Zanka ook nog eens circa 1,5; en je hebt al een goed gevulde oorlogskas; had er toch zeker wel een verdediger van rond de 4 miljoen ingezeten?

Kom op Brands, je maakt je echt belachelijk als je nu aan Zanka vast blijft houden (een kansloos verhaal voor de toekomst) terwijl je nu nog redelijk voor hem kunt cashen; en intussen geen goede alternatieven hebt voor je verdediging die al tijden schreeuwt om versterking.

Je moet je afvragen of versterking in de winterstop een ideaal moment is.

Ik vind van niet.

Zeker niet vlak voor het sluiten van de markt, wat de prijs alleen maar op drijft.
 
Het zou van slecht beleid getuigen als PSV niet al lang met een verdediger bezig zou zijn geweest die in de winter eventueel gehaald zou kunnen worden.
Het zou van slecht beleid getuigen als PSV niet had voorgesorteerd op een mogelijk vertrek van Zanka. Dat hing immers al in de lucht.
Het zou van zeer slecht beleid getuigen als je wél geld vrijmaakt voor Schalk en Ruiz, maar niet voor en verdediger. Zelfs al zou een verdediger nu wat duurder zijn dan in de zomer, is dat toch een investering met toekomstwaarde.

Als je voor Toivonen 2,5 Miljoen vrijmaakt, en voor Zanka ook nog eens circa 1,5; en je hebt al een goed gevulde oorlogskas; had er toch zeker wel een verdediger van rond de 4 miljoen ingezeten?

Kom op Brands, je maakt je echt belachelijk als je nu aan Zanka vast blijft houden (een kansloos verhaal voor de toekomst) terwijl je nu nog redelijk voor hem kunt cashen; en intussen geen goede alternatieven hebt voor je verdediging die al tijden schreeuwt om versterking.

Je moet je afvragen of versterking in de winterstop een ideaal moment is.

Ik vind van niet.

Zeker niet vlak voor het sluiten van de markt, wat de prijs alleen maar op drijft.

Met beiden eens. Tenminste, ik vind dat de winterstop een slecht moment is. Maar Zanka heeft nog een half seizoen de kans gekregen, maar niet weten te overtuigen. Dus is het tijd voor een nieuwe verdediger. Deze had - zoals misdkendtalent aangeeft - al op een lijst moeten staan.

Eens. Weet je zeker dat je naam Boekhout moet zijn en niet Boekhouder? :D

Misschien een "d" vergeten en bedoelde hij "boekhoudt"?
 
Je moet je afvragen of versterking in de winterstop een ideaal moment is.

Ik vind van niet.

Zeker niet vlak voor het sluiten van de markt, wat de prijs alleen maar op drijft.
De winterstop is niet het ideale moment van versterken.
Wachten tot het laatste moment al zeker niet.
Echter, je moet wel even het beleid in een breder perspectief zetten:

1) Je wist dat je grote kans maakte Toivonen te verkopen
2) Je wist dat er een gerede kans was dat Zanka zou gaan.

Je wist dus dat er financiële ruimte zou komen en je wist dat er in de defensie onderbezetting was (kwalitatief gezien).

Je had al een half jaar lang je voorwerk kunnen doen en dus in deze winterstop tijdig toe kunnen slaan. Inderdaad, dan had je iets meer kwijt geweest aan je aankoop dan wanneer je hem deze zomer haalt.
Maar dat streep ik als argument volledig weg wanneer je deze winter wel veel geld uitgeeft aan de huur van Schalk en Ruiz.
Het is voor mij simpel: als je vind dat je door dat soort huurconstructies nog iets wilt bereiken als club in de tweede seizoenshelft; dan moet je die extra Euros die een winteraankoop kost t.o.v komende zomer, ook accepteren.
En omgekeerd; als je als club in de tweede seizoenshelft niks meer denkt te bereiken, kun je gemakkelijk Zanka laten gaan nu en had je Ruiz ook weg kunnen laten.

We hebben het over beleid, toch?
Ik kan het even niet ontdekken.
 
Het zou van slecht beleid getuigen als PSV niet al lang met een verdediger bezig zou zijn geweest die in de winter eventueel gehaald zou kunnen worden.
Het zou van slecht beleid getuigen als PSV niet had voorgesorteerd op een mogelijk vertrek van Zanka. Dat hing immers al in de lucht.
Het zou van zeer slecht beleid getuigen als je wél geld vrijmaakt voor Schalk en Ruiz, maar niet voor en verdediger. Zelfs al zou een verdediger nu wat duurder zijn dan in de zomer, is dat toch een investering met toekomstwaarde.

Als je voor Toivonen 2,5 Miljoen vrijmaakt, en voor Zanka ook nog eens circa 1,5; en je hebt al een goed gevulde oorlogskas; had er toch zeker wel een verdediger van rond de 4 miljoen ingezeten?

Kom op Brands, je maakt je echt belachelijk als je nu aan Zanka vast blijft houden (een kansloos verhaal voor de toekomst) terwijl je nu nog redelijk voor hem kunt cashen; en intussen geen goede alternatieven hebt voor je verdediging die al tijden schreeuwt om versterking.

Probeer je voor te stellen dat het echt waar is, dat Brands vast blijft houden aan Zanka omdat hij hem binnen 5 dagen niet voor een acceptabel bedrag kan verkopen en dat hij eigenlijk geen alternatieven heeft, omdat hij in de winterstop totaal niet bezig is geweest met versterking van de verdediging......probeer je dat voor te stellen, houd dat beeld een minuutje vast en trek dan je conclusie over Brands en zijn functie van TD bij PSV .....het is uiteraard je eigen conclusie en niet de mijne.....:unsure:(a)
 
��������������������������, dit twitterde vriend Zanka net...
Ik kan er alleen maar uit opmaken, dat hij nog niet mag vertrekken en daar niet erg blij mee is.


En die rare letters waren zoiets als kwaad kijkende smilies....
 
��������������������������, dit twitterde vriend Zanka net...
Ik kan er alleen maar uit opmaken, dat hij nog niet mag vertrekken en daar niet erg blij mee is.


En die rare letters waren zoiets als kwaad kijkende smilies....
Of z'n petje is van z'n hoofd gewaaid. Of hij wil nieuwe schoenen, maar de winkel is dicht... Ik sluit het niet uit.
 
thijsslegers ‏@thijsslegers 2 min.
#zanka heeft ook van Cocu te horen gekregen dat hij niet mag vertrekken. Transfer van de baan.

De winterstop is niet het ideale moment van versterken.
Wachten tot het laatste moment al zeker niet.
Echter, je moet wel even het beleid in een breder perspectief zetten:

1) Je wist dat je grote kans maakte Toivonen te verkopen
2) Je wist dat er een gerede kans was dat Zanka zou gaan.

Je wist dus dat er financiële ruimte zou komen en je wist dat er in de defensie onderbezetting was (kwalitatief gezien).

Je had al een half jaar lang je voorwerk kunnen doen en dus in deze winterstop tijdig toe kunnen slaan. Inderdaad, dan had je iets meer kwijt geweest aan je aankoop dan wanneer je hem deze zomer haalt.
Maar dat streep ik als argument volledig weg wanneer je deze winter wel veel geld uitgeeft aan de huur van Schalk en Ruiz.
Het is voor mij simpel: als je vind dat je door dat soort huurconstructies nog iets wilt bereiken als club in de tweede seizoenshelft; dan moet je die extra Euros die een winteraankoop kost t.o.v komende zomer, ook accepteren.
En omgekeerd; als je als club in de tweede seizoenshelft niks meer denkt te bereiken, kun je gemakkelijk Zanka laten gaan nu en had je Ruiz ook weg kunnen laten.

We hebben het over beleid, toch?
Ik kan het even niet ontdekken.

Ik denk niet dat er veel interesse voor Zanka was, dus ik weet niet waarom je tot die tweede conclusie komt?

PSV heeft ongetwijfeld een schaduwlijstje gehad, maar als je nog maar een paar dagen tot de deadline hebt, zullen die clubs ook niet staan te springen om nog iemand te laten gaan. PSV zal echt wel het een en ander hebben geprobeerd, maar als we er geen échte versterking bij kunnen krijgen, moet je Zanka ook niet laten gaan. Hij voldoet niet, maar is wel een betere back-up dan Koch. Bruma en Rekik staan allebei op scherp, dus dat is ook niet onbelangrijk.
 
De winterstop is niet het ideale moment van versterken.
Wachten tot het laatste moment al zeker niet.
Echter, je moet wel even het beleid in een breder perspectief zetten:

1) Je wist dat je grote kans maakte Toivonen te verkopen
2) Je wist dat er een gerede kans was dat Zanka zou gaan.

Je wist dus dat er financiële ruimte zou komen en je wist dat er in de defensie onderbezetting was (kwalitatief gezien).

Je had al een half jaar lang je voorwerk kunnen doen en dus in deze winterstop tijdig toe kunnen slaan. Inderdaad, dan had je iets meer kwijt geweest aan je aankoop dan wanneer je hem deze zomer haalt.
Maar dat streep ik als argument volledig weg wanneer je deze winter wel veel geld uitgeeft aan de huur van Schalk en Ruiz.
Het is voor mij simpel: als je vind dat je door dat soort huurconstructies nog iets wilt bereiken als club in de tweede seizoenshelft; dan moet je die extra Euros die een winteraankoop kost t.o.v komende zomer, ook accepteren.
En omgekeerd; als je als club in de tweede seizoenshelft niks meer denkt te bereiken, kun je gemakkelijk Zanka laten gaan nu en had je Ruiz ook weg kunnen laten.

We hebben het over beleid, toch?
Ik kan het even niet ontdekken.

Het moeilijke is, dat je niet weet waar Brands mee bezig is geweest. Wellicht zijn enkele zaken niet gelopen zoals gehoopt.

Blijft voor mij overeind dat Brands andere prioriteiten stelt, dan ik zou doen, gezien zijn liefde voor middenvelders.
 
Wat een drama met het spel van die jongen zeg. Ik zie nog steeds niet waarom hij voor zijn vertrek naar PSV gezien werd als groot talent.
 
Wat een drama met het spel van die jongen zeg. Ik zie nog steeds niet waarom hij voor zijn vertrek naar PSV gezien werd als groot talent.

Zanka voegt helemaal niets toe. Hij heeft waarschijnlijk, net als Arias, meer speelminuten en vertrouwen nodig. Bij de eerste goal zag hij er helemaal niet goed uit. Bij de tweede goal, en even later, anticipeert hij volledig verkeerd op de trage Schaars, en gaat niet of te laat naar de man toe die Schaars moet laten gaan omdat hij te traag is. Ik neem aan dat daarover van tevoren gesproken is. Hij oogt helemaal niet soepel, door zijn lengte en houding. Maar ik zie het bij hem ook helemaal niet, omdat hij eigenlijk nooit iets van talent laat zien, in tegenstelling tot bijvoorbeeld Brenet en Arias. In de wedstrijden dan, op de trainingen zal hij het wel goed doen, anders wordt hij toch niet opgesteld...
 
Nou inderdaad, het was weer huilen met de pet op.
Waarom niet Rekik en Hendrix? Linksbenig centrum met kwaliteit is nog altijd beter dan wat we gisteren weer gezien hebben.
 
Terug
Bovenaan Onderaan