Marco van Ginkel (M)

Ook raar dat er geen deadline vanuit PSV is rond de onderhandelingen met Chelsea over Van Ginkel....ik bedoel, de voorbereidingen op nieuwe seizoen zijn al gestart en wij tasten nog in het duister over Van Ginkel.....straks krijgen we te horen dat hij niet te koop is of hij kost 15+ miljoen euro, krijgen we dan een paniekaankoop medio augustus, of gaat Cocu proberen om Maher klaar te stomen om die klus te klaren...? Eigenlijk had de deadline afgelopen maandag moeten zijn, maar ik hoop dat Brands zijn deadline in de komende 10 dagen heeft vastgesteld...
 
Ook raar dat er geen deadline vanuit PSV is rond de onderhandelingen met Chelsea over Van Ginkel....ik bedoel, de voorbereidingen op nieuwe seizoen zijn al gestart en wij tasten nog in het duister over Van Ginkel.....straks krijgen we te horen dat hij niet te koop is of hij kost 15+ miljoen euro, krijgen we dan een paniekaankoop medio augustus, of gaat Cocu proberen om Maher klaar te stomen om die klus te klaren...? Eigenlijk had de deadline afgelopen maandag moeten zijn, maar ik hoop dat Brands zijn deadline in de komende 10 dagen heeft vastgesteld...

Ja, natuurlijk. Als PSV hem niet binnen een week mag overkopen voor een paar miljoenen en afhaakt dan is Chelsea de sigaar. Laat ze maar flink zweten in Londen.
PSV heeft veel meer te verliezen als de relatie verzuurt en heeft weinig te eisen en het stellen van deadlines lijkt me niet de slimste zet. Ik verwacht niet dat van Ginkel op korte termijn overkomt.

De enige persoon die er vaart achter zou kunnen zetten is als van Ginkel zelf Chelsea overtuigt. En ergens vermoed ik dat hij bij belangstelling van een rijkere club dan PSV er weinig problemen mee heeft voor een ander oort te kiezen. Hij speelt graag met zijn maatje Pröpper samen toch? Als Pröpper inderdaad vertrekt deze zomer dan kan ik me voorstellen dat Marco niet meer zo nodig naar PSV wil komen. Wellicht dat Van Ginkel daarom zelf minder haast heeft. Elke maand langer Chelsea salaris is bovendien lekker meegenomen.
 
Ja, natuurlijk. Als PSV hem niet binnen een week mag overkopen voor een paar miljoenen en afhaakt dan is Chelsea de sigaar. Laat ze maar flink zweten in Londen.
PSV heeft veel meer te verliezen als de relatie verzuurt en heeft weinig te eisen en het stellen van deadlines lijkt me niet de slimste zet. Ik verwacht niet dat van Ginkel op korte termijn overkomt.

De enige persoon die er vaart achter zou kunnen zetten is als van Ginkel zelf Chelsea overtuigt. En ergens vermoed ik dat hij bij belangstelling van een rijkere club dan PSV er weinig problemen mee heeft voor een ander oort te kiezen. Hij speelt graag met zijn maatje Pröpper samen toch? Als Pröpper inderdaad vertrekt deze zomer dan kan ik me voorstellen dat Marco niet meer zo nodig naar PSV wil komen. Wellicht dat Van Ginkel daarom zelf minder haast heeft. Elke maand langer Chelsea salaris is bovendien lekker meegenomen.

Pröpper vindt het niet het goede moment om te vertrekken en wil dit seizoen revanche. Dat lijkt me een goede instelling. Dus aan die conditie lijkt te worden voldaan. M.i. ligt de sleutel inderdaad bij Van Ginkel. Hij moet zelf richting geven aan zijn carrière.
 
Ik zou het toch wel fijn vinden als volgende week ineens Van Ginkel, Luckassen en een back gepresenteerd worden.
 
Pröpper vindt het niet het goede moment om te vertrekken en wil dit seizoen revanche. Dat lijkt me een goede instelling. Dus aan die conditie lijkt te worden voldaan. M.i. ligt de sleutel inderdaad bij Van Ginkel. Hij moet zelf richting geven aan zijn carrière.

Wanneer heeft hij dat gezegd dan?
Als van Ginkel alleen wil komen als Propper ook hier speelt dan moet ie maar niet komen want dan laat ook hij zien niet professioneel genoeg te zijn. Ik vermoed echter dat van Ginkel gewoon wacht op de berichten vanuit andere geinteresseerde clubs.
 
Ja, natuurlijk. Als PSV hem niet binnen een week mag overkopen voor een paar miljoenen en afhaakt dan is Chelsea de sigaar. Laat ze maar flink zweten in Londen.
PSV heeft veel meer te verliezen als de relatie verzuurt en heeft weinig te eisen en het stellen van deadlines lijkt me niet de slimste zet. Ik verwacht niet dat van Ginkel op korte termijn overkomt.

De enige persoon die er vaart achter zou kunnen zetten is als van Ginkel zelf Chelsea overtuigt. En ergens vermoed ik dat hij bij belangstelling van een rijkere club dan PSV er weinig problemen mee heeft voor een ander oort te kiezen. Hij speelt graag met zijn maatje Pröpper samen toch? Als Pröpper inderdaad vertrekt deze zomer dan kan ik me voorstellen dat Marco niet meer zo nodig naar PSV wil komen. Wellicht dat Van Ginkel daarom zelf minder haast heeft. Elke maand langer Chelsea salaris is bovendien lekker meegenomen.

Daarnaast heeft PSV die misschien wel, maar brengen ze hem gewoon niet naar buiten. Want de deadline naar buiten brengen zou heel raar zijn.
 
Wanneer heeft hij dat gezegd dan?
Als van Ginkel alleen wil komen als Propper ook hier speelt dan moet ie maar niet komen want dan laat ook hij zien niet professioneel genoeg te zijn. Ik vermoed echter dat van Ginkel gewoon wacht op de berichten vanuit andere geinteresseerde clubs.

Stond ergens in een berichtje, ik geloof soccernews.nl, ik doe het op het moment ook maar even o.b.v. wat halfslachtige media hè ;). Ik zal ook bij het minder serieuze nieuws voortaan even de bron erbij zetten.
Het was volgens mij ook meer zo dat het berichtje stelde dat Van Ginkel graag met z'n maatje Pröpper zou willen samen spelen. Spelers zelf hebben daarover niets gezegd.
Als dat laatste waar is, dan hoeft hij inderdaad ook niet te komen. Het is wat mij ook een onbestemd gevoel geeft: ik weet niet wat Van Ginkel nou precies wil en vind dat hij zich wel eens wat nadrukkelijker mag uitspreken.
 
De vrouw van Pröpper is familie van v Ginkel en die twee zijn sinds hun Vitesse tijd goede vrienden. Waar in het eerste seizoen de combinaties van de twee lekker liepen en er vanaf de winterse komst van Marco meer snelheid en creativiteit in de opbouw kwam, viel dat juist tegen in de afgelopen jaargang. Mede daarom weet ik niet of van Ginkel nu wel onze ontbrekende man waar we dringend behoefte aan hebben. Vergeet niet dat er ongetwijfeld qua salaris een flinke post aan hem kleeft. Dan zie ik liever n werker met goede inzet en trots om ons tenue te dragen komen die het voor minder doet. Voetballen kan van Ginkel wel maar in mijn ogen teveel n mooi weer voetballer die zichzelf goed genoeg vind. En voor mij moet de instelling zijn dat n speler vindt dat hij beter moet worden en daar hard aan werkt.
 
De vrouw van Pröpper is familie van v Ginkel en die twee zijn sinds hun Vitesse tijd goede vrienden. Waar in het eerste seizoen de combinaties van de twee lekker liepen en er vanaf de winterse komst van Marco meer snelheid en creativiteit in de opbouw kwam, viel dat juist tegen in de afgelopen jaargang. Mede daarom weet ik niet of van Ginkel nu wel onze ontbrekende man waar we dringend behoefte aan hebben. Vergeet niet dat er ongetwijfeld qua salaris een flinke post aan hem kleeft. Dan zie ik liever n werker met goede inzet en trots om ons tenue te dragen komen die het voor minder doet. Voetballen kan van Ginkel wel maar in mijn ogen teveel n mooi weer voetballer die zichzelf goed genoeg vind. En voor mij moet de instelling zijn dat n speler vindt dat hij beter moet worden en daar hard aan werkt.

Hmm. Dat is niet zozeer het beeld dat ik van Van Ginkel heb. In diverse wedstrijden was hij toch het lichtpuntje dat een doelpunt maakte. En iemand met een goede pass en voetbalinzicht. Kan je er volgens mij prima bij hebben. Ik vind dat jij wellicht iets te veel een aanname doet wat betreft zijn instelling, waar blijkt dat uit dan?
Bovendien hebben we al een werker, die ook een prima instelling heeft en bovendien uit onze eigen opleiding komt: Hendrix.
 
Hmm. Dat is niet zozeer het beeld dat ik van Van Ginkel heb. In diverse wedstrijden was hij toch het lichtpuntje dat een doelpunt maakte. En iemand met een goede pass en voetbalinzicht. Kan je er volgens mij prima bij hebben. Ik vind dat jij wellicht iets te veel een aanname doet wat betreft zijn instelling, waar blijkt dat uit dan?
Bovendien hebben we al een werker, die ook een prima instelling heeft en bovendien uit onze eigen opleiding komt: Hendrix.

Allereerst geef ik toe dat ik niet alle wedstrijden van PSV van begin tot einde kijk, ik heb geen abbonement en doe het meestal met langs de lijn + samenvattingen. De wedstrijden die ik wel gezien heb (europees en de toppers bij vrienden thuis die wel een abbo hebben) daar erger ik me met regelmaat aan de inzet van van Ginkel bij balbezit van de tegenstander. Ik vindt hem te passief (geen duel/contact maken met de tegenstander). In plaats daarvan draaft hij mee naar achter maar is hij vaak nauwelijks bewust van de passing-mogelijkheden. Zowel looplijnen als passing lijnen loopt hij niet dicht. Wellicht is dit een taak (laat al het verdedigende werk maar aan anderen over) die hij naar behoren uitvoerd. Maar als je niet begint met vroeg druk zetten breng je nodeloos je verdediging onder druk en heb je bij elke keer balverlies dat het hele zootje aanvallers weer mee terug moet en vanaf nul moet beginnen. Voor mij komt dit "halfslachtig meeverdedigen" te laks over.

Aanvallend is van Ginkel een leuke speler om erbij te hebben. Heeft een fijne trap en een goed gevoel om op de juiste plaats te zijn, zo blijkt regelmatig (tegen mindere teams). Dit was afgelopen seizoen zeer waardevol aangezien we tegen mindere tegenstanders niet of zeer moeizaam het net vonden in de eerste seizoenshelft. Toch vindt ik hem ook aanvallend te weinig venijn hebben in zijn spel. Vaak zijn zijn keuzes veilig en hij benut zijn wapens (balaanname in de kleine ruimte, snelle draaien, goed getimde sprints om diep te gaan, korte een-twee combinaties met medespelers) veel te weinig. Met name viel me dit dus op de in de "betere" tegenstanders wedstrijden. Ik verwacht meer van hem, dat hij zich continue aanbied, verdedigers bezig kan houden en slim ruimtes open trekt of juist de open ruimtes intrekt. Zeker in de wedstrijden tegen de betere teams moet hij met zijn techniek en ervaring veel meer kunnen brengen. Voor zijn marktwaarde en ongetwijfeld voor eredivisie-begrippen aanzienlijke salaris verwacht ik een sterkhouder die het team om hem hem beter laat voetballen. In mijn ogen is van Ginkel dat afgelopen seizoen te vaak niet geweest. In wedstrijden tegen de kleinere teams pakt hij goals mee en zie je dat hij het niveau op zijn sloffen aankan. Maar juist in de moeilijke potten geeft hij te vaak niet thuis. Ik interpreteer dit als instelling (als je de beste kunt zijn tegen een slechte tegenstander, dan moet je ook tot de betere spelers kunnen behoren in de topwedstrijden) maar wellicht is het kwaliteit/opdrachten van de trainer/kwaliteit medespelers..?
 
Hmm. Dat is niet zozeer het beeld dat ik van Van Ginkel heb. In diverse wedstrijden was hij toch het lichtpuntje dat een doelpunt maakte. En iemand met een goede pass en voetbalinzicht. Kan je er volgens mij prima bij hebben. Ik vind dat jij wellicht iets te veel een aanname doet wat betreft zijn instelling, waar blijkt dat uit dan?
Bovendien hebben we al een werker, die ook een prima instelling heeft en bovendien uit onze eigen opleiding komt: Hendrix.

Ik begin wel een beetje de kriebels te krijgen van dat eigen opleiding geneuzel. Ik wil gewoon een goed team op het veld zien staan dat heel blij is (in deze fase van hun carriere) voor PSV te mogen ballen. Waar we ze vandaan plukken zal me worst wezen.
 
Ik begin wel een beetje de kriebels te krijgen van dat eigen opleiding geneuzel. Ik wil gewoon een goed team op het veld zien staan dat heel blij is (in deze fase van hun carriere) voor PSV te mogen ballen. Waar we ze vandaan plukken zal me worst wezen.

Dan kunnen we de jeugdopleiding dus opdoeken? Bovendien heeft Brands zelf aangegeven naar 50% eigen opleiding the willen.
 
Van Ginkel definitief naar PSV...?? Gebed zonder einde tot de laatste dag van de transferdeadline....en dan vissen wij zoals wel vaker het geval is, weer eens achter het net....
 
Dan kunnen we de jeugdopleiding dus opdoeken? Bovendien heeft Brands zelf aangegeven naar 50% eigen opleiding the willen.

Zo'n doelstelling slaat nergens op. De jeugd moet slechts als middel dienen om een kwalitatief goede selectie op de been te kunnen brengen. Tieners zijn nu eenmaal goedkoper om te kopen of gratis weg te halen bij andere clubs waardoor het in theorie een effectief middel kan zijn om op een slimmere manier te concurreren ten opzichte van kapitaalkrachtige clubs. Maar je moet het absoluut niet doen voor de herkenbaarheid van je selectie ofzo zodat de supporters zich ermee kunnen identificeren. PSV-supporters identificeren zich met Romario, Ronaldo, Van Nistelrooij en Nilis, stuk voor stuk aankopen.
 
De vrouw van Pröpper is familie van v Ginkel en die twee zijn sinds hun Vitesse tijd goede vrienden. Waar in het eerste seizoen de combinaties van de twee lekker liepen en er vanaf de winterse komst van Marco meer snelheid en creativiteit in de opbouw kwam, viel dat juist tegen in de afgelopen jaargang. Mede daarom weet ik niet of van Ginkel nu wel onze ontbrekende man waar we dringend behoefte aan hebben. Vergeet niet dat er ongetwijfeld qua salaris een flinke post aan hem kleeft. Dan zie ik liever n werker met goede inzet en trots om ons tenue te dragen komen die het voor minder doet. Voetballen kan van Ginkel wel maar in mijn ogen teveel n mooi weer voetballer die zichzelf goed genoeg vind. En voor mij moet de instelling zijn dat n speler vindt dat hij beter moet worden en daar hard aan werkt.

Je vergeet echter een ding: Pröpper was bagger en Guardado iets minder dan de afgelopen seizoenen. Bovendien was Marco bij zijn aankomst hier een operatie en revalidatie periode achter de rug. Dit zijn faktoren die wat mij betreft een grote rol hebben gespeeld in het minder floreren van van Ginkel. Een mooie weer voetballer vind ik hem itt Pröpper niet.
 
Ik ben benieuwd of het Brands deze week eindelijk wel gaat lukken om Van Ginkel vast te leggen, want ruim 2 maanden hoor ik al dat PSV in gesprek is met Chelsea om Van Ginkel definitief naar Eindhoven te halen.....
 
Ik ben benieuwd of het Brands deze week eindelijk wel gaat lukken om Van Ginkel vast te leggen, want ruim 2 maanden hoor ik al dat PSV in gesprek is met Chelsea om Van Ginkel definitief naar Eindhoven te halen.....

Ik hoop het ook. Ik snap best dat het niet simpel is en dat ze er alles aan doen. It takes two to tango though.
 
Terug
Bovenaan Onderaan