Uit de schaarse informatie begreep ik dat juist Ajax de inkomsten (want hoog en zelf verdiend) niet wil delen en PSV wel?
Het nieuwe plan is volgens mij de nationale gelden eerlijker verdeeld worden op basis van ranglijst (wat weinig uit gaat maken) maar de verdiensten uit bv de CL volledig voor de club zijn. Dat is erg positief voor Ajax.
 
Frank de Boer is geen bondscoach meer.

Frank de Boer weg bij Oranje​

link

ZEIST - Frank de Boer (51) is niet langer de bondscoach van Oranje. Dat is zojuist gedeeld in de groepsapp van het Nederlands elftal. Daarmee komt er na 279 dagen een einde aan zijn dienstverband. Nadat de 112-voudig international op 23 september 2020 werd aangesteld als opvolger van Ronald Koeman, kostte de beschamende EK-nederlaag tegen Tsjechië (0-2) hem de kop.
 
De KNVB komt altijd over als een groepje mensen zonder echte kwaliteiten voor de functies die ze bekleden. Maar omdat ze vriendjes zijn van de juiste mensen en niet teveel lawaai maken worden ze aangesteld. Het beste zou zijn de bezem er eens goed door te halen en de voltallige top te vervangen.
 
Uit de schaarse informatie begreep ik dat juist Ajax de inkomsten (want hoog en zelf verdiend) niet wil delen en PSV wel?
Toch precies andersom? Ajax wil een eerlijker verdeling van de eredivisie inkomsten, PSV e.a. zijn daartegen, maar willen dat ook de Europese inkomsten ook over alle clubs verdeeld gaat worden, ajax vindt dat uiteraard (en begrijpelijk) niet zo'n goed idee. Althans dat heb ik ervan begrepen.
 
Toch precies andersom? Ajax wil een eerlijker verdeling van de eredivisie inkomsten, PSV e.a. zijn daartegen, maar willen dat ook de Europese inkomsten ook over alle clubs verdeeld gaat worden, ajax vindt dat uiteraard (en begrijpelijk) niet zo'n goed idee. Althans dat heb ik ervan begrepen.
Ik heb geen idee. Ik baseer me meestal op info van dit forum. Een grote bron van info!
 
Toch horen we weinig van de nieuwe plannen/ opzet... Je zou zeggen dat de clubs en/ of de KNVB wat meer zouden laten weten...
 
Perez slaat de spijker weer eens op de kop: https://www.voetbalprimeur.nl/nieuw...teur-n-ten-cate-getuigt-niet-van-ambitie.html

"Nico-Jan Hoogma moet dat gaan doen, maar daar heb ik echt núl vertrouwen in. Als je ziet hoe hij voor de camera stond na het opstappen van Frank de Boer. Handen in de zakken. Hij kwam niet verder dan 'het aura van een winnaar' en Ronald Koeman. Ga nou niet weer Ronald Koeman noemen, dat is geweest. Ga niet weer op die toer. Hij heeft het over een aura van een winnaar, maar ik denk dat hij blij moet zijn dat zijn baas niet zo iemand zoekt. Dan had hij geen baan", foetert de Deen. "Het is echt breedtesport wat daar staat. Dat is niet wat je wil als Nederland. Je wil topsport bedrijven en je wil mensen hebben die elkaar tot grote hoogte stuwen."
 

5 nieuwe spelregels om het tempo te versnellen van het voetbal. Wat vinden jullie ervan? Ik vind het wel wat hebben eigenlijk.
 

5 nieuwe spelregels om het tempo te versnellen van het voetbal. Wat vinden jullie ervan? Ik vind het wel wat hebben eigenlijk.
Aantal zaken wel, aantal zaken niet. En voor deze ouwe man zijn al die veranderingen in 1x wel heel veel :)

- zuivere speeltijd, meteen doen wat mij betreft
- pass op jezelf bij een corner, doe maar niet.
- indribbelen, tja, het heet voetbal, maar een intrap ipv inworp zou ook goed zijn
- tijdstraf bij gele kaart, tja, voelt zwaar, zeker daar je geen bezwaar kan aantekenen tegen gele kaarten (VAR gaat hier immers niet over), ben bang dat t kaarten aannaaien daarmee toeneemt.
 
  • Leuk
Reactions: DrJ
Aantal zaken wel, aantal zaken niet. En voor deze ouwe man zijn al die veranderingen in 1x wel heel veel :)

- zuivere speeltijd, meteen doen wat mij betreft
- pass op jezelf bij een corner, doe maar niet.
- indribbelen, tja, het heet voetbal, maar een intrap ipv inworp zou ook goed zijn
- tijdstraf bij gele kaart, tja, voelt zwaar, zeker daar je geen bezwaar kan aantekenen tegen gele kaarten (VAR gaat hier immers niet over), ben bang dat t kaarten aannaaien daarmee toeneemt.
Laat Rosario dan de corners maar niet nemen. Zelfs een pass op zichzelf schiet hij nog over de achterlijn.
 
Aantal zaken wel, aantal zaken niet. En voor deze ouwe man zijn al die veranderingen in 1x wel heel veel :)

- zuivere speeltijd, meteen doen wat mij betreft
- pass op jezelf bij een corner, doe maar niet.
- indribbelen, tja, het heet voetbal, maar een intrap ipv inworp zou ook goed zijn
- tijdstraf bij gele kaart, tja, voelt zwaar, zeker daar je geen bezwaar kan aantekenen tegen gele kaarten (VAR gaat hier immers niet over), ben bang dat t kaarten aannaaien daarmee toeneemt.

Tijdstraf bij gele kaart vind ik wel wat, maar dan moet de VAR er wel naar kunnen kijken, maar dan ook geen 2x geel is rood, maar 3x dan. Zuivere speeltijd lijkt me ook prima, net als intrappen. Corners vind ik dan wel een minder idee.
 

5 nieuwe spelregels om het tempo te versnellen van het voetbal. Wat vinden jullie ervan? Ik vind het wel wat hebben eigenlijk.
Niks spectaculairs. Zo spelen ze in de jeugd al tijden. Die hebben alleen geen gele kaarten. Prima ideeën.
 
Terug
Bovenaan Onderaan