Dacht op voorhand dat Utrecht een goede zaak had, maar na hun betogen te horen vond ik KNVB/Feyenoord wel sterker overkomen. Misschien inderdaad dat dit punt verandering daarin kan brengen
Ach, t verweer van Feyenoord is erg slap als je dit afzet tegen de handelswijze van vorig jaar.
En het verweer van de KNVB is bijzonder slap als je de willekeur van afgelopen jaar ziet, echter dat kan Utrecht niet opvoeren.
 
De gisteren hier geplaatste reglementen zijn toch duidelijk? Zaterdag, niet zondag. Er is geen uitzonderlijke situatie. Overige argumenten doen niet ter zake.
 
Maar kom op hey, waar hebben we het over? Een songfestival waar 3.500 poeslieve mensen op af komen. En Feyenoord dat met 6.500 man speelt. Normaal komt er 51.000 man op die wedstrijd af, dat gaat toch ook 9 van de 10 keer goed.
 
Maar kom op hey, waar hebben we het over? Een songfestival waar 3.500 poeslieve mensen op af komen. En Feyenoord dat met 6.500 man speelt. Normaal komt er 51.000 man op die wedstrijd af, dat gaat toch ook 9 van de 10 keer goed.
Ach, het stoort mij vooral dat de KNVB de ene keer star is, en de andere keer fluïde, dat die willekeur een keer voor de rechter komt kan geen kwaad.
 
De gisteren hier geplaatste reglementen zijn toch duidelijk? Zaterdag, niet zondag. Er is geen uitzonderlijke situatie. Overige argumenten doen niet ter zake.
Volgens de KNVB is het reglement Play-Offs Europees voetbal een aanvulling op het reglement Betaald Voetbal. Dus dat lijkt nu de vraag te zijn waar het om draait, of dat echt zo is
 
Volgens de KNVB is het reglement Play-Offs Europees voetbal een aanvulling op het reglement Betaald Voetbal. Dus dat lijkt nu de vraag te zijn waar het om draait, of dat echt zo is
Wat mij betreft speelt ook de vraag of men goed onderzocht heeft welke alternatieven voor handen waren die wel binnen de regels lagen.
 
Ook typisch dat t thuisvoordeel van Feyenoord behouden moest worden, aangezien dat vervalt op het moment dat je de wedstrijd niet kan hosten.

Nog typischer is dat de KNVB eerder communiceerde dat verzetten niet mogelijk was.
 
Laatst bewerkt:
Maar kom op hey, waar hebben we het over? Een songfestival waar 3.500 poeslieve mensen op af komen. En Feyenoord dat met 6.500 man speelt. Normaal komt er 51.000 man op die wedstrijd af, dat gaat toch ook 9 van de 10 keer goed.
Wanneer Feyenoord reglementair verliest dan wordt het oorlog bij Ahoy door die snuivende gekken.
 
Wanneer het woordje coronamaatregelen valt dan worden alle overige maatregelen gepasseerd, dus tuurlijk gaat de match naar zondag want corona.. uitzonderlijke situatie, overmacht blabla.
 
Bizarre en niet uit te leggen uitspraak van de rechter. Een evenement dat al een jaar gepland is, kun je niet als onvoorzien duiden. Waar stel je dan reglementen voor op? Laat de KNVB dan lekker alles zelf op het laatste moment zelf beslissen. Onbetrouwbare lui! Onbegrijpelijke rechter.
 
,,De KNVB heeft voldoende aannemelijk gemaakt dat gezocht is naar een alternatief: spelen op zaterdagavond op neutraal terrein. Dat is niet gelukt. Het was wel haalbaar om de finale een dag later te spelen.
Dat is, zo oordeelt de voorzieningenrechter, een beslissing die recht doet aan de sportieve uitgangspunten van het reglement. ,,Die uitgangspunten zijn: de winnaar wordt bepaald bij een daadwerkelijk gespeelde wedstrijd (ticket wordt verkregen door sportieve prestatie op het veld) en de hoogst genoteerde club geniet thuisvoordeel. De conclusie is dan ook dat de KNVB dit besluit in redelijkheid mocht nemen.”

Dat is recht lullen wat krom is. :braak:

Er zijn honderden neutrale terreinen. :rolleyes:
 
,,De KNVB heeft voldoende aannemelijk gemaakt dat gezocht is naar een alternatief: spelen op zaterdagavond op neutraal terrein. Dat is niet gelukt. Het was wel haalbaar om de finale een dag later te spelen.
Dat is, zo oordeelt de voorzieningenrechter, een beslissing die recht doet aan de sportieve uitgangspunten van het reglement. ,,Die uitgangspunten zijn: de winnaar wordt bepaald bij een daadwerkelijk gespeelde wedstrijd (ticket wordt verkregen door sportieve prestatie op het veld) en de hoogst genoteerde club geniet thuisvoordeel. De conclusie is dan ook dat de KNVB dit besluit in redelijkheid mocht nemen.”

Dat is recht lullen wat krom is. :braak:

Er zijn honderden neutrale terreinen. :rolleyes:
Ik vraag me af welke burgemeester de feyenoord hooligans en die van Utreg wil hebben voor een veldslag in hun gemeente, waarvoor het hele politiebudget gebruikt moet worden om het in goede banen te leiden. Als de fianle Heerenveen - Wilem !! was geweest was neutraal terrein niet moeilijkk te vinden, in dit geval kan ik het me wel voortsellen dat geen enkele burgemeester dit festijn vrijwillihg naar binnen haalt.

Neemt niet weg dat de beslissing van de KNVB en de rechter belacheleijk is. Feyenoord had conform het regelement de wedstrijd moeten verliezen, als uitzonderlijke compensatie zou spelen in Utrecht ook nog kunnen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan