E17tqi5XMAQ5juC


En zondag is het:
FC Utrecht wint duel op zondag en Feyenoord druipt af
:p :D
 

Van Seumeren woest om verplaatsen finale play-offs: ‘KNVB is een slecht georganiseerde bende’​

link

,,Er is totaal geen gevoel van empathie. Dat zit in die hele organisatie. Het is echt een ongelofelijk slecht georganiseerde bende. Ook nu weer: wij krijgen zomaar een brief dat de wedstrijd is verplaatst. Je zou toch op zijn minst mogen verwachten dat er een belletje komt om even te overleggen?", foeterde Van Seumeren tegenover RTV Utrecht.

,,Als wij de rechtszaak verliezen, zorgen onze spelers er wel voor dat we dat Europese ticket alsnog pakken. Dan winnen we die wedstrijd gewoon.”

Hup Utrecht :fb:
 
Kortom, bij een volgende weigering om een duel van ons te verplaatsen dan maar naar de rechter stappen in het kader van redelijkheid en billijkheid
 
Ik vraag me af welke burgemeester de feyenoord hooligans en die van Utreg wil hebben voor een veldslag in hun gemeente, waarvoor het hele politiebudget gebruikt moet worden om het in goede banen te leiden. Als de fianle Heerenveen - Wilem !! was geweest was neutraal terrein niet moeilijkk te vinden, in dit geval kan ik het me wel voortsellen dat geen enkele burgemeester dit festijn vrijwillihg naar binnen haalt.

Neemt niet weg dat de beslissing van de KNVB en de rechter belacheleijk is. Feyenoord had conform het regelement de wedstrijd moeten verliezen, als uitzonderlijke compensatie zou spelen in Utrecht ook nog kunnen.
Je had er ook een geheime wedstrijd van kunnen maken. Of op de KNVB campus.
 
Ik kan het hoofdartikel over het onderwerp niet openen omdat ik geen lid van VI, maar er is een "Coup" gaande waarbij de Eredivisieclubs als zelfstandige organisatie verder willen zonder de KNVB? https://www.vi.nl/nieuws/ajax-wij-gaan-niet-rustig-toekijken-hoe-ze-ons-geld-afpakken

Lijkt me toch vrij ingrijpend. Wat vindt de UEFA daarvan en kan men dan nog gewoon aan Europese toernooien meedoen? Zijn de scheidsrechters niet in dienst van de KNVB?
Of is het gewoon om een knuppel in het KNVB-hoenderhok te gooien om iets te bewerkstelligen?
Vragen, vragen...
 
Ik kan het hoofdartikel over het onderwerp niet openen omdat ik geen lid van VI, maar er is een "Coup" gaande waarbij de Eredivisieclubs als zelfstandige organisatie verder willen zonder de KNVB? https://www.vi.nl/nieuws/ajax-wij-gaan-niet-rustig-toekijken-hoe-ze-ons-geld-afpakken

Lijkt me toch vrij ingrijpend. Wat vindt de UEFA daarvan en kan men dan nog gewoon aan Europese toernooien meedoen? Zijn de scheidsrechters niet in dienst van de KNVB?
Of is het gewoon om een knuppel in het KNVB-hoenderhok te gooien om iets te bewerkstelligen?
Vragen, vragen...

en een quote van ene Ricoteb
Voor de mensen die dit bericht van AS niet helemaal begrijpen, ik heb het (voorlopige) hele artikel op VI gelezen. Het idee is dus dat ECV (de bond met allemaal eredivisie directeuren) baas wordt van de eredivisie en KKD. Dus geen invloeden van types als Gudde meer. Dat betekent dat de clubs zelfs de competities gaan organiseren, dus speelschema’s, verdeling van televisie inkomsten, Jong teams in KKD, promotie/degradatie, play-offs voor Europees voetbal etc. Het voordeel hiervan zou zijn dat je de knvb dus niet meer nodig hebt voor de eredivisie, en dat je televisie rechten waarschijnlijk beter kan verkopen in binnen en buitenland.

Probleem waar Ajax mee zit, is dat in de ECV geen Ajax bestuurder zit. Ajax had toen Geelen naar voren geschoven maar die werd weggewuifd. Nu is een van de regels van de ECV dat Europese inkomsten nog verder verdeeld moeten worden, wat dus eigenlijk alleen PSV en AZ lekker uitkomt. Hierdoor zijn eigenlijk alleen Ajax en Feyenoord nog tegen. Gezien het feit dat deze clubs natuurlijk verreweg de meeste exposure hebben, kan dit nog wel een serieus probleem zijn Voor de ECV, vooral omdat Ajax dreigt de eigen rechten te gaan verkopen.
 

en een quote van ene Ricoteb

So, dat is weer een mooi nieuwtje voor sommige om te blaten daar in Amsterdam. Die reacties onder dat artikel ook, zitten er echt een paar die een harde plasser krijgen van alles dat Ajax is. Nederland is niets zonder het aller Ajax. Ze doen daar ook sinds een paar jaar weer wat leuks in Europa hoor. Zelfs op Voetbalprimeur reageren ze fatsoenlijker, en dat is knap :ROFL:

Werd al jaren tijd dat er ingegrepen wordt tegenover die incapabele bende daar in Zeist. Het afstaan van geld hoeft van mij overigens ook niet. Wordt gewoon tijd dat er een organisatie staat die wel snapt hoe het in elkaar steekt.
 
Bah, wat valt dit me tegen van PSV en Toon als dit klopt. Van AZ (Eenhoorn) had ik niet anders verwacht. Ga er verder geen woorden aan vuil maken hier.
 
Bah, wat valt dit me tegen van PSV en Toon als dit klopt. Van AZ (Eenhoorn) had ik niet anders verwacht. Ga er verder geen woorden aan vuil maken hier.
Tja, de redenen zoals in het artikel gemeld zijn ben ik het niet mee eens (het eredivisie geld verdelen naar ranglijst en het Europees geld voor de club zelf) maar er moet wel het eea veranderen bij de KNVB. Zoals het nu gaat kan niet meer. Het is/ lijkt een amateuristisch zooitje. Of dat nou alleen communicatief is of daadwerkelijk het beleid weet ik niet zeker maar het lijkt erop dat ze willekeurig maar wat doen zonder echt te overleggen. Voor mij moet een beslissingsorgaan elke beslissing overtuigend uitgelegd kunnen worden. Maar dat is bij de KNVB heel vaak niet het geval.

Ik denk dat de KNVB uitsluiten niet de oplossing is. Maar ze zo laten doormodderen is ook geen optie.
 
Bah, wat valt dit me tegen van PSV en Toon als dit klopt. Van AZ (Eenhoorn) had ik niet anders verwacht. Ga er verder geen woorden aan vuil maken hier.
Uit de quotes kan ik niet precies halen wat het voorstel behelst en wat de voors en tegens zijn.

In eerste instantie zou ik zeggen dat het professionaliseren van de betaald voetbal organisatie (zoals Premier League of zo) een goed idee is. Zo bezien vraag ik me af waarom Ajax en Feyenoord tegen zijn. Maar goed, ik heb de details niet gelezen.
 
Uit de quotes kan ik niet precies halen wat het voorstel behelst en wat de voors en tegens zijn.

In eerste instantie zou ik zeggen dat het professionaliseren van de betaald voetbal organisatie (zoals Premier League of zo) een goed idee is. Zo bezien vraag ik me af waarom Ajax en Feyenoord tegen zijn. Maar goed, ik heb de details niet gelezen.
Ajax vanwege de Moneten. Feyenoord omdat ze denken dat ze een topclub zijn.
 
Ajax vanwege de Moneten. Feyenoord omdat ze denken dat ze een topclub zijn.
Maar PSV zit financieel toch in hetzelfde rijtje als Ajax (namelijk veel rijker dan de anderen) en denkt ook dat het een topclub is. Dus waarom wil PSV dan wel mee doen?
 
Maar PSV zit financieel toch in hetzelfde rijtje als Ajax (namelijk veel rijker dan de anderen) en denkt ook dat het een topclub is. Dus waarom wil PSV dan wel mee doen?
PSV wil de opbrengsten niet delen, bij Ajax vinden ze dat kennelijk minder zwaar wegen dan het verliezen van de grote vinger in de pap die ze nu bij de KNVB hebben.
 
Maar PSV zit financieel toch in hetzelfde rijtje als Ajax (namelijk veel rijker dan de anderen) en denkt ook dat het een topclub is. Dus waarom wil PSV dan wel mee doen?
Omdat ajax financieel (nog meer) weg kan lopen bij PSV.
En omdat PSV wel een sociale club is. :maniac:
 
PSV wil de opbrengsten niet delen, bij Ajax vinden ze dat kennelijk minder zwaar wegen dan het verliezen van de grote vinger in de pap die ze nu bij de KNVB hebben.
Uit de schaarse informatie begreep ik dat juist Ajax de inkomsten (want hoog en zelf verdiend) niet wil delen en PSV wel?
 
Maar PSV zit financieel toch in hetzelfde rijtje als Ajax (namelijk veel rijker dan de anderen) en denkt ook dat het een topclub is. Dus waarom wil PSV dan wel mee doen?
Feyenoord denk ik omdat de clubs de verdeling op basis van rangorde willen verdelen, niet zoals nu op basis van fanbase.

Waarom Ajax niet mee wil doen is me niet duidelijk. Mijn gok zou zijn dat ze met elkaar (de clubs) hebben afgesproken dat Ajax nu de "deur op een kier" is.De volgende stap is dat Ajax gaat overleggen met de KNVB. De eisen van de clubs voorlegt en ze een uitweg bieden. Samen stellen ze dan een voorstel op waarmee ze naar de andere clubs gaan en zeggen "Die sukkels trappen erin! We kunnen dit nog wel eisen." Vergeet niet dat Ajax volgens mij heeft gecommuniceerd er nóg niet achter te staan. Waardoor de druk wel blijft.

Het zou eigenlijk moeten beginnen met het verminderen van het prijzengeld van mn de CL. Halveer die maar en gebruik dat geld om te investeren in arme landen. Vervolgens de helft van het geld naar de nationale bond voor de faciliteiten van de amateur tak.

Dan gaan die belachelijke salarissen en de transfergelden waarschijnlijk ook wel omlaag.
 
Terug
Bovenaan Onderaan