Als ze zouden zorgen dat je 5 sec hebt om de bal weer in het spel te brengen dan zou het al heel veel schelen. Hoeven al die andere zaken ook niet.

En het aanstellen aanpakken. Vragen om een kaart is er een krijgen, heb je pijn en we moeten stoppen daarom ga je het veld uit.
 
Als ze zouden zorgen dat je 5 sec hebt om de bal weer in het spel te brengen dan zou het al heel veel schelen. Hoeven al die andere zaken ook niet.

En het aanstellen aanpakken. Vragen om een kaart is er een krijgen, heb je pijn en we moeten stoppen daarom ga je het veld uit.
Dan is het weer arbitrair, met zuivere speeltijd ben je overal vanaf. Ik snap echt niet dat dat er nog niet is.
 
Dan is het weer arbitrair, met zuivere speeltijd ben je overal vanaf. Ik snap echt niet dat dat er nog niet is.
Gevoelsmatig is het uitzenden van wedstrijden, verkopen van reclametijd lastiger bij een dergelijk onzeker format voor de duur van een wedstrijd.
 
Gevoelsmatig is het uitzenden van wedstrijden, verkopen van reclametijd lastiger bij een dergelijk onzeker format voor de duur van een wedstrijd.
Wat een onzin. :rolleyes:
Wat dacht je van reclame bij Basketball en American Football.
Voetbal is ongeveer de enige sport die niet aan zuivere speeltijd doet. Dat komt door de FIFA. :braak:
 

5 nieuwe spelregels om het tempo te versnellen van het voetbal. Wat vinden jullie ervan? Ik vind het wel wat hebben eigenlijk.

Zuivere speeltijd (Y)(Y)
Indribbelen of intrappen ipv ingooien (Y)
Zelf pass vrije trap en corner (Y)(Y)
Tijdstraf bij gele kaart (n)(n)
 
Ik vind een tijdstraf bij een gele kaart juist wel een goed idee, uitgaande van geen onsportief spel door bijvoorbeeld het aannaaien van kaarten.

Als je nu een gele kaart pakt, dan heeft je tegenstander daar eigenlijk niets aan, behalve dan dat je iets behoudender gaat spelen. En als dat dan 5x gebeurt, dan heeft de eerstvolgende tegenstander, die ook maar toevallig gekozen is, daar ineens voordeel aan doordat jij niet mee mag doen.

1e gele kaart = 10 minuten tijdstraf
2e gele kaart = 15 minuten tijdstraf
3e gele kaart = rode kaart

Of maak er 5 en 10 minuten van, ook best.

Alleen moet de VAR er wel iets over kunnen zeggen als er niet zoveel aan de hand is en de tegenstander zich gewoon aanstelt. Dat mag alleen niet te lang duren (max 30 seconden ofzo).
 
Ik vind een tijdstraf bij een gele kaart juist wel een goed idee, uitgaande van geen onsportief spel door bijvoorbeeld het aannaaien van kaarten.
Alleen als de VAR kan ingrijpen bij onterechte kaarten, waarbij diegene die een ander de kaart aannaait zelf de gele kaart en de tijdstraf krijgt.
 
  • Leuk
Reactions: DrJ
Ik vind een tijdstraf bij een gele kaart juist wel een goed idee, uitgaande van geen onsportief spel door bijvoorbeeld het aannaaien van kaarten.

Als je nu een gele kaart pakt, dan heeft je tegenstander daar eigenlijk niets aan, behalve dan dat je iets behoudender gaat spelen. En als dat dan 5x gebeurt, dan heeft de eerstvolgende tegenstander, die ook maar toevallig gekozen is, daar ineens voordeel aan doordat jij niet mee mag doen.

1e gele kaart = 10 minuten tijdstraf
2e gele kaart = 15 minuten tijdstraf
3e gele kaart = rode kaart

Of maak er 5 en 10 minuten van, ook best.

Alleen moet de VAR er wel iets over kunnen zeggen als er niet zoveel aan de hand is en de tegenstander zich gewoon aanstelt. Dat mag alleen niet te lang duren (max 30 seconden ofzo).

We zien nu al een willekeur aan wat wel of geen rood is, wel of geen penalty. Ook met VAR.
Dat zal met gele kaarten nog veel en veel groter probleem worden, omdat het aantal overtredingen wat voor geel in aanmerking komt veel groter is. Vaak volledig afhankelijk van de interpretatie van de scheids.
De impact van een gele kaart wordt met de tijdstraf een stuk hoger, waardoor willekeur en onrecht een nog grotere rol gaan spelen dan nu al t geval is.

Oh wacht... aap komt uit de mouw....
Een ajacied is voor meer 'willekeur vannde KNVB' natuurlijk ;)
 
Gevoelsmatig is het uitzenden van wedstrijden, verkopen van reclametijd lastiger bij een dergelijk onzeker format voor de duur van een wedstrijd.
Nee dat denk ik niet, als het goed is duurt het ongeveer net zo lang, alleen nu bepaalt de scheidsrechter de extra tijd en dan is het de klok. Alleen dan ben je niet meer afhankelijk van wat een scheidsrechter tijdrekken vindt of juist niet. Hoe minder dingen er arbitrair zijn hoe aantrekkelijker en eerlijker het wordt.
 
We zien nu al een willekeur aan wat wel of geen rood is, wel of geen penalty. Ook met VAR.
Dat zal met gele kaarten nog veel en veel groter probleem worden, omdat het aantal overtredingen wat voor geel in aanmerking komt veel groter is. Vaak volledig afhankelijk van de interpretatie van de scheids.
De impact van een gele kaart wordt met de tijdstraf een stuk hoger, waardoor willekeur en onrecht een nog grotere rol gaan spelen dan nu al t geval is.

Oh wacht... aap komt uit de mouw....
Een ajacied is voor meer 'willekeur vannde KNVB' natuurlijk ;)
Ga alle forums maar af, overal vinden ze de KNVB en VAR tegen hun eigen club.
 
Ga alle forums maar af, overal vinden ze de KNVB en VAR tegen hun eigen club.

Bij alle andere fora hebben ze nergens verstand van.
Begint al bij de clubkeuze :FP:


Ik plaats er voor de zekerheid maar een :maniac: bij. Kleine grapjes en hoogstaande woordkunstenarij worden vandaag hier niet helemaal begrepen.
(hint: dit was er weer 1!)
 
Intrappen bij een "inworp" vind ik wil een beetje gek.
Dat resulteert er in dat een inworp 5 meter naast de cornervlag even gevaarlijk of misschien wel gevaarlijker dan een corner is.
 
Bij alle andere fora hebben ze nergens verstand van.
Begint al bij de clubkeuze :FP:


Ik plaats er voor de zekerheid maar een :maniac: bij. Kleine grapjes en hoogstaande woordkunstenarij worden vandaag hier niet helemaal begrepen.
(hint: dit was er weer 1!)
Ik had hem wel begrepen. 😱
 
Dan is het weer arbitrair, met zuivere speeltijd ben je overal vanaf. Ik snap echt niet dat dat er nog niet is.
Waarom is dat arbitrair? Zoals met basketbal heb je een shotclock. Dan wordt het spel sneller dan wat het nu is. Scheidsrechter geeft het spel vrij als het over een overtreding gaat, vanaf dan heb je 5 sec. Bij corners misschien iets langer. Met zuivere speeltijd kunnen teams alsnog vertragen om het andere team uit de wedstrijd te halen. Dan krijg je alsnog van dat soort geëtter.
 
We zien nu al een willekeur aan wat wel of geen rood is, wel of geen penalty. Ook met VAR.
Dat zal met gele kaarten nog veel en veel groter probleem worden, omdat het aantal overtredingen wat voor geel in aanmerking komt veel groter is. Vaak volledig afhankelijk van de interpretatie van de scheids.
De impact van een gele kaart wordt met de tijdstraf een stuk hoger, waardoor willekeur en onrecht een nog grotere rol gaan spelen dan nu al t geval is.

Oh wacht... aap komt uit de mouw....
Een ajacied is voor meer 'willekeur vannde KNVB' natuurlijk ;)
Ik hoor altijd dat het tegen 10 man zo moeilijk spelen is, dus eigenlijk heb je er voordeel bij om met een man minder te spelen. ;P
 
Terug
Bovenaan Onderaan