Mijn eerste reactie was: Utrecht, doe niet zo zielig en speel die wedstrijd gewoon op zondag. Maar jullie hebben inderdaad wel gelijk dat de gang van zaken uiterst vreemd en discutabel is.
Het KNVB regelement:

Reglement play-offs​

1. Indien een door het bestuur betaald voetbal vastgestelde play-offwedstrijd voor een Europees ticket van overheidswege wordt verboden, is het de betaaldvoetbalorganisatie in kwestie toegestaan de desbetreffende wedstrijd op dezelfde dag en hetzelfde tijdstip op neutraal terrein te spelen.
2. De verantwoordelijke burgemeester heeft de bevoegdheid nadere en/of beperkende voorwaarden te stellen aan de veiligheidsorganisatie.
3. Indien het niet mogelijk blijkt de desbetreffende wedstrijd met inachtneming van het bepaalde in dit artikel op neutraal terrein te doen spelen, dan wordt de desbetreffende thuisspelende deelnemer geacht de desbetreffende ronde te hebben verloren.

Compleet absurd, degene die deze wedstrijd verplaatst heeft, moet per direct ontslagen worden.
 
Het KNVB regelement:

Reglement play-offs​

1. Indien een door het bestuur betaald voetbal vastgestelde play-offwedstrijd voor een Europees ticket van overheidswege wordt verboden, is het de betaaldvoetbalorganisatie in kwestie toegestaan de desbetreffende wedstrijd op dezelfde dag en hetzelfde tijdstip op neutraal terrein te spelen.
2. De verantwoordelijke burgemeester heeft de bevoegdheid nadere en/of beperkende voorwaarden te stellen aan de veiligheidsorganisatie.
3. Indien het niet mogelijk blijkt de desbetreffende wedstrijd met inachtneming van het bepaalde in dit artikel op neutraal terrein te doen spelen, dan wordt de desbetreffende thuisspelende deelnemer geacht de desbetreffende ronde te hebben verloren.

Compleet absurd, degene die deze wedstrijd verplaatst heeft, moet per direct ontslagen worden.
Een rechter zal niet anders beslissen, lijkt me. Dus einde Feyenoord. Vreemd trouwens dat niet als 2e de optie spelen op het andere terrein genoemd is.
 
Een rechter zal niet anders beslissen, lijkt me. Dus einde Feyenoord. Vreemd trouwens dat niet als 2e de optie spelen op het andere terrein genoemd is.
Wat ik nog vreemder vind is dat men dit niet in een vroeg stadium heeft zien aankomen in Rotterdam, t songfestival staat al een tijdje vast, net zoals de speeldata van de play-offs. Een schema waar, bij het maken ervan, ook de gemeentes worden geraadpleegd. Wat dat betreft zijn hier meerdere schuldigen, de gemeente Rotterdam (slechte voorbereiding), de fans van Feyenoord (slechte naam) en de spelers (eindigen op deze plek).
 
Wat ik nog vreemder vind is dat men dit niet in een vroeg stadium heeft zien aankomen in Rotterdam, t songfestival staat al een tijdje vast, net zoals de speeldata van de play-offs. Een schema waar, bij het maken ervan, ook de gemeentes worden geraadpleegd. Wat dat betreft zijn hier meerdere schuldigen, de gemeente Rotterdam (slechte voorbereiding), de fans van Feyenoord (slechte naam) en de spelers (eindigen op deze plek).
De club Feyenoord ook. Maar ook clubs leven bij de waan van de dag. Ze zullen wel gedacht hebben zich rechtstreeks te plaatsen. Dommerds.

Maar de KNVB ook dommerds met hun beslissing tegen hun eigen reglement.
 
De voormalig Feyenoord directeur die vorig jaar z'n poot stijf hield waardoor Utrecht niet meer de bekerfinale kon spelen tegen Feyenoord en zo Europees voetbal misliep. Feyenoord hield zich toen ook compleet stil om vervolgens als mosterd na de maaltijd wel aan te geven dat zij de bekerfinale prima wilden inhalen, maar alleen als het Europees ticket niet meer op het spel stond.

En nu het voordeel bij Feyenoord ligt kunnen de regeltjes opeens wel omgebogen worden door meneer Gudde. Utrecht heeft groot gelijk.

Nu maar hopen dat de rechter het met Utrecht eens is. Of beter gezegd dat de KNVB lik op stuk krijgt.
Als ik denk aan de afloop van vorig jaar en de niet/nauwelijks gegeven compensaties voor AZ, Cambuur, Utrecht en Graafschap lopen de rillingen daar nog van over mijn rug.
 
Als je ook leest wat de argumenten van de KNVB zijn om de wedstrijd te verplaatsen, zijn dat precies dezelfde argumenten, maar dan tegenovergesteld, om de bekerfinale vorig jaar níet in te halen.

Goh, als de rechter de KNVB nu in het gelijk stelt....ik moet er niet aan denken.

Gisteren was ik om onduidelijke reden voor Groningen, nu ben ik om duidelijke reden voor FC Utrecht.
 
Wat ik nog vreemder vind is dat men dit niet in een vroeg stadium heeft zien aankomen in Rotterdam, t songfestival staat al een tijdje vast, net zoals de speeldata van de play-offs. Een schema waar, bij het maken ervan, ook de gemeentes worden geraadpleegd. Wat dat betreft zijn hier meerdere schuldigen, de gemeente Rotterdam (slechte voorbereiding), de fans van Feyenoord (slechte naam) en de spelers (eindigen op deze plek).
Feyenoord dacht toen nog kampioen te kunnen worden. :rolleyes: ;)
 
Het KNVB regelement:

Reglement play-offs​

1. Indien een door het bestuur betaald voetbal vastgestelde play-offwedstrijd voor een Europees ticket van overheidswege wordt verboden, is het de betaaldvoetbalorganisatie in kwestie toegestaan de desbetreffende wedstrijd op dezelfde dag en hetzelfde tijdstip op neutraal terrein te spelen.
2. De verantwoordelijke burgemeester heeft de bevoegdheid nadere en/of beperkende voorwaarden te stellen aan de veiligheidsorganisatie.
3. Indien het niet mogelijk blijkt de desbetreffende wedstrijd met inachtneming van het bepaalde in dit artikel op neutraal terrein te doen spelen, dan wordt de desbetreffende thuisspelende deelnemer geacht de desbetreffende ronde te hebben verloren.

Compleet absurd, degene die deze wedstrijd verplaatst heeft, moet per direct ontslagen worden.
De KNVB heeft een slotbepaling opgenomen in het reglement.
En dan gaat het om 3.
E10QXw2WQAM2U4z

link
De vraag is of het songfestival een bijzondere omstandigheid is? Mijn antwoord is nee.

Salomonsoordeel van de rechter: Wedstrijd spelen op zaterdagavond in Utrecht.
Dat had de KNVB zelf ook kunnen verzinnen. Feyenoord heeft overigens al vaak genoeg het thuisvoordeel gehad.

Maar waar gaat het uiteindelijk om? Welke club vliegt er in de voorronde van de Conference League uit? Feyenoord of FC Utrecht? :cautious: :maniac:
 
De KNVB heeft een slotbepaling opgenomen in het reglement.
En dan gaat het om 3.
E10QXw2WQAM2U4z

link
De vraag is of het songfestival een bijzondere omstandigheid is? Mijn antwoord is nee.

Salomonsoordeel van de rechter: Wedstrijd spelen op zaterdagavond in Utrecht.
Dat had de KNVB zelf ook kunnen verzinnen. Feyenoord heeft overigens al vaak genoeg het thuisvoordeel gehad.

Maar waar gaat het uiteindelijk om? Welke club vliegt er in de voorronde van de Conference League uit? Feyenoord of FC Utrecht? :cautious: :maniac:
Aangezien het songfestival een gepland evenement is (evenals de play-offs) vind ik de vlieger van 'bijzondere omstandigheid' niet opgaan.
Daarbij, het is een geval waarin voorzien is, de thuisclub kan de wedstrijd niet spelen dus is het een reglementaire overwinning.
 
Aangezien het songfestival een gepland evenement is (evenals de play-offs) vind ik de vlieger van 'bijzondere omstandigheid' niet opgaan.
Daarbij, het is een geval waarin voorzien is, de thuisclub kan de wedstrijd niet spelen dus is het een reglementaire overwinning.
:unsure: Ze kunnen nog een neutraal terrein regelen. :cautious:
Het Kasteel van Sparta of in Kralingen bij Excelsior. :ROFL: :lmao:
 
Aangezien het songfestival een gepland evenement is (evenals de play-offs) vind ik de vlieger van 'bijzondere omstandigheid' niet opgaan.
Daarbij, het is een geval waarin voorzien is, de thuisclub kan de wedstrijd niet spelen dus is het een reglementaire overwinning.
Aangezien het songfestival een gepland evenement is (evenals de play-offs) vind ik de vlieger van 'bijzondere omstandigheid' niet opgaan.
Daarbij, het is een geval waarin voorzien is, de thuisclub kan de wedstrijd niet spelen dus is het een reglementaire overwinning.
Precies
Exact.

stomme quotes op mobiele telefoon grrrr
 

Op zich een goede ontwikkeling. En mooi dat het iemand is dit niks met ajax zal hebben... :sneaky:
Sinds 2014 is ze ook voorzitter van de Amsetrdamse (sic) amateurclub AVV Zeeburgia en ze is lid van de Sportraad Amsterdam.
 

Op zich een goede ontwikkeling. En mooi dat het iemand is dit niks met ajax zal hebben... :sneaky:
Sinds 2014 is ze ook voorzitter van de Amsetrdamse (sic) amateurclub AVV Zeeburgia en ze is lid van de Sportraad Amsterdam.

Ach, de KNVB was toch al een organisatie waar soms geen peil op te trekken was. Dus dan is de keuze voor een vrouw heel logisch :maniac:
 
Laatst bewerkt:
Advocaat zegt dat t pas laat bekend was dat er publiek bij zou zijn. Wat mij betreft een zwak punt, aangezien bij het vaststellen van de voetbalkalender publiek gewoon nog welkom was.
 

Op zich een goede ontwikkeling. En mooi dat het iemand is dit niks met ajax zal hebben... :sneaky:
Sinds 2014 is ze ook voorzitter van de Amsetrdamse (sic) amateurclub AVV Zeeburgia en ze is lid van de Sportraad Amsterdam.
Beetje gek dat ze dan de afbeelding van Gudde laten zien. Ik ken haar niet helemaal. Hopelijk doet ze het beter dan Gudde.. (Wat niet al te moeilijk moet zijn, toch?)
 
Vanuit de rechtszaak worden meer vreemde zaken duidelijk:
- 1 finaleclub geveld door corona, wedstrijd gaat door
- beide clubs geveld, wedstrijd uitstellen

Rechter vind dit interessant, en ik zie een klein haakje voor Utrecht?
 
Dacht op voorhand dat Utrecht een goede zaak had, maar na hun betogen te horen vond ik KNVB/Feyenoord wel sterker overkomen. Misschien inderdaad dat dit punt verandering daarin kan brengen
 
Terug
Bovenaan Onderaan