De KNVB heeft zijn doel bereikt met het aanstellen van de heer Bas Nijhuis, fervent Twente supporter.
Het was beter voor Twente dat Vitesse won van PSV en dat is Twentse Basje-met medewerking van falende PSV aanvallers- gelukt.
Ook slim bekeken om van Bommel niet en Strootman wel een (belachelijke) gele kaart te geven. Nu staan Mark en Kevin allebei op scherp in de Arena en kan een collega fluitist, b.v. Kuipers of Blom, in de Arena beiden een schorsing bezorgen voor PSV-Twente.
Gaat er iemand ooit controleren of corruptie,welig tierend in de buitenlandse voetbalwereld, misschien toch ook een heel klein beetje in ons land voorkomt?

Het is vreemd dat een Twente supporter (?) zulke wedstrijden mag fluiten, maar schijnbaar komen er veel eredivisie scheidsrechters uit de Twente regio.

Zoals ik in het wedstrijdtopic al schreef, vond ik de arbitrage niet zo slecht. Er werd hard gespeeld en dat werd toegestaan. Alleen voor de noppen in het been zetten bij Strootman en nog een PSV-er had er een kaart gegeven mogen worden. De gele kaart voor Strootman was niet belachelijk. Hij trok tweemaal aan het shirt en maakte vervolgens een sliding, waarbij hij de bal miste.

Het feit dat PSV gisteren niet van Vitesse won, ligt aan het missen van een groot aantal kansen van PSV en het toch weer te makkelijk weggeven van kansen.
 
Het feit dat PSV gisteren niet van Vitesse won, ligt aan het missen van een groot aantal kansen van PSV en het toch weer te makkelijk weggeven van kansen.


Het doet er niet toe waar het allemaal aan ligt, feit is dat we gewoon 3 punten hebben verspeeld. In eigen huis. Tegen een directe concurrent.
 
Het is vreemd dat een Twente supporter (?) zulke wedstrijden mag fluiten, maar schijnbaar komen er veel eredivisie scheidsrechters uit de Twente regio.

Zoals ik in het wedstrijdtopic al schreef, vond ik de arbitrage niet zo slecht. Er werd hard gespeeld en dat werd toegestaan. Alleen voor de noppen in het been zetten bij Strootman en nog een PSV-er had er een kaart gegeven mogen worden. De gele kaart voor Strootman was niet belachelijk. Hij trok tweemaal aan het shirt en maakte vervolgens een sliding, waarbij hij de bal miste.

Het feit dat PSV gisteren niet van Vitesse won, ligt aan het missen van een groot aantal kansen van PSV en het toch weer te makkelijk weggeven van kansen.

Ik ben het volledig met je eens dat PSV het verlies zelf veroorzaakt heeft doordat Lens, Wijnaldum en Narsing te weinig voetbalhersens hebben en daardoor voortdurend foute keuzes maken.Waarbij de laatste twee inmiddels zulke notoire kansenmissers zijn gebleken, dat zij alle twee op de reservebank gezet moeten worden tot we nog maar 9 man in de selectie hebben die niet geblesseerd of geschorst zijn. In dat geval kunnen we ze nog een keertje opstellen om aan 11 man in het veld te komen.
Omdat het hier echter over de KNVB gaat ,wijs ik op de ongezonde (Twentse meerderheid)samenstelling van het scheidsrechterskorps en andere KNVB functionarissen .Net zoals de media een ongezonde (Ajax meerderheid) samenstelling kennen. Het hemd is nader dan de rok. Van BEIDE ongezonde samenstellingen is PSV vaak de dupe.:(
 
Deja-vu.
Even dreigt er een gat te ontstaan tussen PSV en de achtervolgers. Drie punten kunnen er wel eens negen worden.
Snel ingrijpen dus. Stuur Nijhuis en Kuipers uit Twente even langs en de platte kar hoeft ook dit seizoen weer niet door Eindhoven te rijden.
En zo geschiede.
Iedereen in het land tevreden, behalve wat losers in Eindhoven die de schuld weer grotendeels bij zichzelf zoeken.:(
 
Deja-vu.
Even dreigt er een gat te ontstaan tussen PSV en de achtervolgers. Drie punten kunnen er wel eens negen worden.
Snel ingrijpen dus. Stuur Nijhuis en Kuipers uit Twente even langs en de platte kar hoeft ook dit seizoen weer niet door Eindhoven te rijden.
En zo geschiede.
Iedereen in het land tevreden, behalve wat losers in Eindhoven die de schuld weer grotendeels bij zichzelf zoeken.:(

Blom zal volgende week wel fluiten. ;)
 
En ja hoor. Wat is het toch voorspelbaar.
Voor de zoveelste keer vindt de regisseur van de NOS bij Ajax -PSV -na veel beelden weggemoffeld te hebben- iets stouts van een PSVer.
Het rijtje Gomes, van Bommel, Afellay en Toivonen is nu uitgebreid met Marcelo.
En dus schiet de aanklager van de KNVB ineens weer wakker. Het negeren van allerlei smeerlapperijen is weer ten einde. Want deze speler draagt Philips op de borst.
Even zorgen dat de grensrechter niet in de buurt is, die vorig jaar zo nuttig verklaarde de klap van Vertongen in Marcelo's kruis in een melee van spelers vanaf 30 meter te hebben gezien en beoordeeld:(,zodat de Ajacied niet meer vervolgd kon worden, en er kan weer een PSVer enkele weken geschorst worden.
Want een onderzoek naar willekeur en corruptie binnen de KNVB zal niet zo gauw opgestart worden in de Nederlandse voetbalwereld ,waar alles immers eerlijk verloopt.:braak:
 
En ja hoor. Wat is het toch voorspelbaar.
Voor de zoveelste keer vindt de regisseur van de NOS bij Ajax -PSV -na veel beelden weggemoffeld te hebben- iets stouts van een PSVer.
Het rijtje Gomes, van Bommel, Afellay en Toivonen is nu uitgebreid met Marcelo.
En dus schiet de aanklager van de KNVB ineens weer wakker. Het negeren van allerlei smeerlapperijen is weer ten einde. Want deze speler draagt Philips op de borst.
Even zorgen dat de grensrechter niet in de buurt is, die vorig jaar zo nuttig verklaarde de klap van Vertongen in Marcelo's kruis in een melee van spelers vanaf 30 meter te hebben gezien en beoordeeld:(,zodat de Ajacied niet meer vervolgd kon worden, en er kan weer een PSVer enkele weken geschorst worden.
Want een onderzoek naar willekeur en corruptie binnen de KNVB zal niet zo gauw opgestart worden in de Nederlandse voetbalwereld ,waar alles immers eerlijk verloopt.:braak:

Het is inderdaad om te kotsen elke keer weer. Bij een andere club hebben ze het zogenaamd allemaal al beoordeeld, wordt het vakkundig weggestopt door de montage of wordt er simpelweg door geen enkel persoon ook maar een woord over gerept, maar zodra het een PSV'er betreft, wordt de openbare aanklager na 3 dagen wakker gebeld uit zijn winterslaap door bepaalde achterbakse figuren (zal geen clubs of namen noemen) en besluit maar weer eens aan de bel te trekken alsof het een plicht is; want het is immers PSV. Hoe vaak hoor je ook het walgelijke Nederlandse commentaar bij wedstrijden van PSV, waarbij de commentator zelf als een soort arbitrage optreedt door bepaalde zaken van PSV overdreven uit te lichten en precies dezelfde zaken bij de tegenstander niet eens aan bod te brengen. En hoe fijn is het, als je dezelfde wedstrijd bekijkt met Engels commentaar, waar er wordt gezegd waar het op staat, waar men een overtreding op een PSV'er ook als een overtreding ziet en niet als een schwalbe of matennaaierij, waarbij de commentator zelf aangeeft wel eens een herhaling te willen zien van wat hij toch echt een strafschop voor PSV vond, en na die herhaling zijn mening bevestigd ziet. Nee, ik schijt ook echt op de Nederlandse media, ik denk dat ik maar eens een foto van bijv. v.d. Gijp in de pleepot ga leggen straks om als bootje te dienen voor de dode zeehond die ik naar zee ga brengen :wc:
 
Laatst bewerkt:
Kom er maar in mensen met "maar de kaart kan toch gegeven worden", "de actie is toch niet toelaatbaar" en "calimero". En ondertussen de werkelijkheid ontkennen.
 
Een nieuw plan van de KNVB houdt in dat als je een profcontract bij PSV tekent, je er een schorsing bij krijgt.
 
Even wat anders.

Ik sprak zojuist een aantal amateurvoetballers op mijn werk. In hun beleving zijn de incidenten op de amateurvelden (bedreigen van scheidsrechters, publiek dat het veld op stormt, al dan niet gewapend) voornamelijk in combinatie met allochtone (Marokkaanse) voetbalteams. Zij hebben meerdere incidenten meegemaakt. In een aantal gevallen is de scheidsrechter bedreigd en heeft uiteindelijk het wedstrijdformulier aangepast en/of bij de tuchtcommissie anders getuigd. Ook hebben zij al meerdere brieven naar de KNVB gezonden, maar daar wordt nooit op gereageerd. Volgens hun worden deze gevallen in de doofpot gestopt.

Hoe beleven de amateurvoetballers op het forum dit?
 
Misschien kunnen we concluderen dat de tuchtcommissie gewoon heel erg lui is. Een paar redenen om dit te vermoeden. Ten eerste krijg je een hogere schorsing als je in beroep gaat na een schikkingsvoorstel. Dan moeten ze namelijk een zitting houden, nette kleren aantrekken, ga zo maar door. Kost tijd en moeite. Ten tweede lijkt het erop dat ze geen onderzoeken instellen aan de hand van de beelden, maar aan de hand van welke incidenten door de media (Studio Voetbal, Telegraaf) eruit worden gepikt. Bespaart ze moeite, dan hoeven ze zelf de wedstrijden niet zo aandachtig te bekijken. En als je handelt op hetgeen een Jacques van Gelder of de Telegraaf aankaart, dan ben je natuurlijk niet erg onpartijdig.
 
Even wat anders.

Ik sprak zojuist een aantal amateurvoetballers op mijn werk. In hun beleving zijn de incidenten op de amateurvelden (bedreigen van scheidsrechters, publiek dat het veld op stormt, al dan niet gewapend) voornamelijk in combinatie met allochtone (Marokkaanse) voetbalteams. Zij hebben meerdere incidenten meegemaakt. In een aantal gevallen is de scheidsrechter bedreigd en heeft uiteindelijk het wedstrijdformulier aangepast en/of bij de tuchtcommissie anders getuigd. Ook hebben zij al meerdere brieven naar de KNVB gezonden, maar daar wordt nooit op gereageerd. Volgens hun worden deze gevallen in de doofpot gestopt.

Hoe beleven de amateurvoetballers op het forum dit?

Als een speler of een groep spelers zich misdraagt (agressie) , dient een speler geschorst te worden. Voor het hele seizoen. Om nog meer onheil te voorkomen, mag een speler ook niet bij de wedstrijden aanwezig zijn op de club. Houdt een speler / club zich hier niet aan, wordt de hele club uit de competitie gehaald. Als een speler zich dusdanig misdraagt dat er iemand gewond raakt, dient er los van een levenslange schorsing een strafzaak opgestart te worden.
Spelers zijn verantwoordelijk voor hun eigen daden. Maar clubs mogen ook hun eigen spelers corrigeren. Kun je dat niet, dan doe je lekker niet meer mee met de competitie.
 
Als een speler of een groep spelers zich misdraagt (agressie) , dient een speler geschorst te worden. Voor het hele seizoen. Om nog meer onheil te voorkomen, mag een speler ook niet bij de wedstrijden aanwezig zijn op de club. Houdt een speler / club zich hier niet aan, wordt de hele club uit de competitie gehaald. Als een speler zich dusdanig misdraagt dat er iemand gewond raakt, dient er los van een levenslange schorsing een strafzaak opgestart te worden.
Spelers zijn verantwoordelijk voor hun eigen daden. Maar clubs mogen ook hun eigen spelers corrigeren. Kun je dat niet, dan doe je lekker niet meer mee met de competitie.

Speel jij zelf? Maak je mee dat dit gebeurt?

Ik begrijp dat jij het eens bent met wat je schrijft, en de KNVB vast ook. Maar gebeurt dit ook?
 
Ik zet 'm voor de duidelijkheid ook even hier:

50c0de9e9d389-kuipers1.JPG


Kan u het zien, meneer Kuipers?
 
Terug
Bovenaan Onderaan