Ronald Koeman had de snelheid van een voetbalster en als hij opgejaagd werd, dan kwam hij ook in de problemen. Maar hij was wel intelligent PLUS dat Cruijff het erg in hem zag zitten vanwege zijn inzicht en passes en ook de vrije trappen. Veerman wordt geen Koeman maar ik wil hiermee alleen maar aangeven dat je met positie kiezen en intelligentie heel veel kunt oplossen. Ik vind dat Veerman minimaal een jaar de tijd moet krijgen om te laten zien of er nog veel rek in zit. Tot die tijd trek ik geen conclusies, voor de verandering dan maar
Je ziet wel dat hij tegen de "kleinere" tegenstanders al van grote waarde is in de ED. En al redelijk wat goals en assists en/of betrokken vaak betrokken bij kansen.
Tegen die "kleinere" tegenstanders steekt hij er bovenuit omdat de tegenpartij 2 keuzes heeft.
Veerman komt dan (meestal) meer vanaf de middenlijn waardoor ze druk moeten zetten naar het middenveld en er dus gaten ontstaan of ze zakken uit en laten PSV komen. Bij het 1e punt kan hij de buitenspelers en/of spits wegsturen met een steekbal oid omdat er ruimte ontstaat tussen verdediging en middenveld. En wat betreft het 2e punt, dat is zijn sterke punt en tevens (nog) zijn zwakke punt. Kijken, handelen en dan de bal perfect wegleggen. Hij zou vantevoren eerst moeten kijken en net voordat hij de bal gaat krijgen, nog een keer kijken en dan direct wegleggen.
Nog te weinig op gelet of hij dus ook al de situatie inschat voordat er überhaupt een situatie is ontstaan. Maar af en toe zie je dat het lukt, maar tegen de "grotere" tegenstanders duidelijk nog moeite.