Jarrad Branthwaite (V) Gehuurd van Everton

Haha, voor n voetballer (defensief) lijkt t me ongewoon weinig idd weinig.

Ik ben echter geen voetballer. Zit dichter bij Dolf Janssen dan Theo Janssen qua bodytype. Maar ik kom niet aan van meer eten, en aan de gewichten hangen is niet mijn ding. Ik ben t tegenovergestelde van bacchus, laat mij maar lekker een uur rennen, een maraton schaatsen of een dag zeilen/surfen/peddelen. Dat houdt ik beter vol dan zware dingen zinloos optillen en weer neerzetten. ;)

BMI is overigens best n gelimiteerde flutmaat qua gezond/ongezond zijn op individu niveau, maar dat terzijde. 😅
Denk eerder dat het een foutje in de meting of gegevens is als het om Gerrit gaat?
Misschien zijn het bijvoorbeeld oude gegevens en komt er inderdaad een gedeelte bij kijken van die dingen waar ik het eerder over had.

Ik zat zelf te denken aan een jongere Aubameyang in Duitsland met zijn sprongkracht en absurde snelheden.

1e artikel dat ik tegen kom:
https://www.besoccer.com/new/the-10-lightest-players-on-the-planet-808965

Jurgenn Damm zie ik in dit lijstje staan, dit was een paar seizoenen terug 1 van de snelste zo niet de snelste speler die ik kende.
Angel di Maria staat bovenaan en die kon vroeger ook vrij hard rennen. Daar heb je kracht voor nodig.

Maar ik twijfel of dit echt de lichtste spelers van het betaalde voetbal waren, misschien is het een selectie uit meer bekende spelers?
En volgens mij zijn zelfs dit soort voetballers (in verhouding)nog een stukje zwaarder dan Brantwaithe.

Misschien dat ex-voetballer Peter Crouch in de buurt kwam met zijn Bmi? Die was ontzettend sloom maar aardig in lucht duels?

En volgens mij zijn er best wat backs te vinden die licht zijn. Misschien zelfs nog wat centrale verdedigers als je lijstjes afstruint.
 
Laatst bewerkt:
Haha, voor n voetballer (defensief) lijkt t me ongewoon weinig idd weinig.

Ik ben echter geen voetballer. Zit dichter bij Dolf Janssen dan Theo Janssen qua bodytype. Maar ik kom niet aan van meer eten, en aan de gewichten hangen is niet mijn ding. Ik ben t tegenovergestelde van bacchus, laat mij maar lekker een uur rennen, een maraton schaatsen of een dag zeilen/surfen/peddelen. Dat houdt ik beter vol dan zware dingen zinloos optillen en weer neerzetten. ;)

BMI is overigens best n gelimiteerde flutmaat qua gezond/ongezond zijn op individu niveau, maar dat terzijde. 😅
I know. Met 30 kilo vet heb je dezelfde BMI als 30 kilo spieren.
Maar ik ben al niet de dikste en jij bent 20 cm langer met bijna hetzelfde gewicht. Dan kan er niet meer veel vanaf. ;)
 
I know. Met 30 kilo vet heb je dezelfde BMI als 30 kilo spieren.
Maar ik ben al niet de dikste en jij bent 20 cm langer met bijna hetzelfde gewicht. Dan kan er niet meer veel vanaf. ;)
T verschil in lengte zit vermoedelijk grotendeels in mijn ledematen (benen). Twee schijfjes van 20cm van mijn onderbenen wegen wellicht een kilo'tje. :D Ik ben gezond, fit, heb goede bloedruk, hartslag, immuunsysteem, veel energie en behoorlijk actief. Zolang ik niet op een onbewoond eiland kom waar ik op mijn reserves moet interen maak ik me niet echt druk. Bovendien is mijn combinatie gewicht, lengte en endurance vaak ideaal voor t zeilen en surfen. ;)

Overigens is mijn homeostaat retestrak. Eet ik 4000kcal (een kerstweek of kaasfondue bijvoorbeeld) dan fakkel ik t geloof ik direct af en slaap ik slecht. Denk dat ik met 2800 a 3200 kcal op een doorsnee dag zeker niet te weinig binnenkrijg. Let er overigens niet actief op, maar blijft erg stabiel over de afgelopen 15+ jaar. Ectomorph en bovengemiddeld lang maakt de bmi schaal voor mij niet zo interessant.
 
Laatst bewerkt:
T verschil in lengte zit vermoedelijk grotendeels in mijn ledematen (benen). Twee schijfjes van 20cm van mijn onderbenen wegen wellicht een kilo'tje. :D Ik ben gezond, fit, heb goede bloedruk, hartslag, immuunsysteem, veel energie en behoorlijk actief. Zolang ik niet op een onbewoond eiland kom waar ik op mijn reserves moet interen maak ik me niet echt druk. Bovendien is mijn combinatie gewicht, lengte en endurance vaak ideaal voor t zeilen en surfen. ;)

Overigens is mijn homeostaat retestrak. Eet ik 4000kcal (een kerstweek of kaasfondue bijvoorbeeld) dan fakkel ik t geloof ik direct af en slaap ik slecht. Denk dat ik met 2800 a 3200 kcal op een doorsnee dag zeker niet te weinig binnenkrijg. Ectomorph en bovengemiddeld lang maakt de bmi schaal voor mij niet zo interessant.
Ok, ik ben gerustgesteld.
Je kunt de Schwarzwälder Kirschtorte opsturen. :grin:
 
Hij heeft mij compleet verrast. Ik vind hem echt heel goed, zeker voor zijn leeftijd. Hopelijk volgend jaar met een oudere gast naast zich dan.
En toch vond ik hem met Ramalho naast hem best een goed centrum. Waarom Ruud die uit elkaar hebben gehaald snap ik totaal niet.
 
Ramalho moet zo snel mogelijk weg. Houdt de ontwikkeling van de rest tegen en zelf heeft ie ook niet de potentie om beter dan dit te worden. En een van de grootverdieners hier.
En daar zeg je het al, grootverdiener. Die gaat dus gewoon z'n contract uitdienen. Er is geen andere club zo gek om hem 1.5m per jaar te betalen.
 
4 a 5 miljoen, dat moet je gewoon doen. Als hij zich zo blijft ontwikkelen zijn er vast wel een paar Engelsen die daar straks minstens het 4 dubbele voor neertikken. Kan me niet voorstellen dat je op zo iemand verlies gaat maken.
Tja, dat dachten we ook van Maher dacht ik.
 
Ramalho moet zo snel mogelijk weg. Houdt de ontwikkeling van de rest tegen en zelf heeft ie ook niet de potentie om beter dan dit te worden. En een van de grootverdieners hier.
Heb niet het gevoel dat ie de rest tegen houd. Liever een betere ervaren speler. Maar voor nu zou ik graag ramalho in het centrum zien naast onze Engelsman. Vind Obispo te onbetrouwbaar nog.
 
Terug
Bovenaan Onderaan