Israël & Palestina

Der Jaufe

Clubicoon

Aangenomen omdat de volgende partijen voor stemden: SP, PvdA, GrL, D66, CDA, PvdD, Denk, 50+, Krol/vKA

Zegt nog niks over eventuele sancties maar geeft iig aan dat een deel dit niet geruisloos voorbij wil laten gaan.

ELPSV

Supporter

Aangenomen omdat de volgende partijen voor stemden: SP, PvdA, GrL, D66, CDA, PvdD, Denk, 50+, Krol/vKA

Zegt nog niks over eventuele sancties maar geeft iig aan dat een deel dit niet geruisloos voorbij wil laten gaan.
Mooizo.

Opvallend, wel CDA, geen CU.

Mikasa

Forummer van het Jaar 2014

Hebben ze dat bij De Krim ook gedaan?

Verder goed, hoor.

ELPSV

Supporter
Jouw opmerking gelezende hebbende, de partijen in ogenschouw genomen hebbende vind ik dat niet opvallend.

En gaat over tot de orde van de dag.
Hrmmm, ben er even ingedoken en inderdaad. CU zijn israelvriendjes, Cda is verdeeld.
Weer wat geleerd.

En voorts ben ik van mening dat er een einde moet komen aan de bioindustrie
😉

Der Jaufe

Clubicoon
Hrmmm, ben er even ingedoken en inderdaad. CU zijn israelvriendjes, Cda is verdeeld.
Weer wat geleerd.

En voorts ben ik van mening dat er een einde moet komen aan de bioindustrie
😉
Tja, soms moet je tegen vrienden zeggen dat wat ze doen stom is. Als de vriend dat niet kan hebben is het geen echte vriend.

Dat de PVV t niet steunt is logisch, daar schijnt wat Joods geld in om te gaan en die zijn niet echt pro-moslim te noemen.
Dat FvD niet steunt, geen idee, heb die nooit over Israël een standpunt horen maken.

Overigens ben ik benieuwd wat de partijen die niet voor hebben gestemd, hebben deze tegengestemd of zich van stemming onthouden.

• Leuk
Reactions: IPF

Bacchus

#JeSuisSjakie
Medewerker
Hè?! Bestaat dat Israël nu nog stééds? :rolleyes:
Ik dacht dat er inmiddels al wel een verbod zou zijn op die viezeriken met een hun expansiedrift.:braak:
Jammer...

Ik kom over een tijdje nog wel eens kijken.

IPF

Forummer van het jaar 2015
Ik heb eigenlijk geen idee. Ik kan me er niet herinneren daarover iets gelezen te hebben. Vandaar mijn opmerking. Maar goed, blijkbaar heb ik iets gemist.
Je kunt er iig van uit gaan dat elk ander land, zelfs een Europees land, dat al 19 resoluties van de VN heeft genegeerd en nu met dit plan komt, preventief al een paar bommetjes te verwerken had gehad, laat staan sancties.....

Mohr

Routinier
Je kunt er iig van uit gaan dat elk ander land, zelfs een Europees land, dat al 19 resoluties van de VN heeft genegeerd en nu met dit plan komt, preventief al een paar bommetjes te verwerken had gehad, laat staan sancties.....
Is heel afhankelijk van de economische en militaire macht van dit land, vooral in combinatie met de grondstoffen die aanwezig zijn. Rusland en China hebben ook al in het recente verleden wat grond erbij gepakt en daar zijn de sancties ook wat mild. En als er iets in een Afrikaans land gebeurd waar we geen belangen bij hebben zal er ook niet echt ingegrepen worden.

IPF

Forummer van het jaar 2015
Is heel afhankelijk van de economische en militaire macht van dit land, vooral in combinatie met de grondstoffen die aanwezig zijn. Rusland en China hebben ook al in het recente verleden wat grond erbij gepakt en daar zijn de sancties ook wat mild. En als er iets in een Afrikaans land gebeurd waar we geen belangen bij hebben zal er ook niet echt ingegrepen worden.
Tegen Rusland zijn allerlei sancties geweest. En Israël is al 60 jaar steeds meer aan het landjepikken gegaan. In 1967 heeft Israël een verdrag ondertekend nav dit conflict. Na dat verdrag zijn ze al 19 keer dus veroordeeld door de VN! Ik ken geen enkel ander schurkenstaat met zo een geschiedenis.
Op dit moment hebben de Palestijnen slechts 17% van wat er in 1967 werd afgesproken! De rest heeft Israël per keer steeds ingepikt, vandaar die resoluties ( deels. Want voor een groot deel gingen de resoluties over de oorlogsmisdaden van Israël).
Ik zou zeggen lees het boek met de titel “ Een schreeuw om recht”, een boek waar alle feiten van tientallen jaren gedocumenteerd zijn door Dries van Acht.

Brainz

Routinier
Tegen Rusland zijn allerlei sancties geweest. En Israël is al 60 jaar steeds meer aan het landjepikken gegaan. In 1967 heeft Israël een verdrag ondertekend nav dit conflict. Na dat verdrag zijn ze al 19 keer dus veroordeeld door de VN! Ik ken geen enkel ander schurkenstaat met zo een geschiedenis.
Op dit moment hebben de Palestijnen slechts 17% van wat er in 1967 werd afgesproken! De rest heeft Israël per keer steeds ingepikt, vandaar die resoluties ( deels. Want voor een groot deel gingen de resoluties over de oorlogsmisdaden van Israël).
Ik zou zeggen lees het boek met de titel “ Een schreeuw om recht”, een boek waar alle feiten van tientallen jaren gedocumenteerd zijn door Dries van Acht.
Dat boek is inderdaad een absolute "must read" voor iedereen met belangstelling in dit topic. En "schurkenstaat" is inderdaad het enige gepaste woord; samen met de US en de Saudi's het "schurkentrio".

Mohr

Routinier
Ik reageerde meer aan de bommetjes. De sancties zijn volgens mij ook meer symbolisch dan iets anders (weet ik overigens niet, is een vermoeden).

Het boek staat inmiddels op mijn leeslijst.

• Leuk
Reactions: IPF
Bovenaan Onderaan