Israël & Palestina

Bill Clinton trapte voor die periode af sinds 1993, daarna Bush, Obama, Trump en Biden. Het lijstje is niet heel lang. Bush en Obama hebben wel de oorlog verklaard, denk ik? Biden kan ik me geen oorlog plaatsen die hij verklaard zou hebben.
Military actie in Jemen

Trump gaf vannacht aan dat ie verwacht dat de wapenstilstand binnenkort wel gebroken wordt. Aan de kant van Israël wordt er in ieder geval genoeg geprovoceerd om dat te bereiken.

Trump gaf vannacht aan dat ie verwacht dat de wapenstilstand binnenkort wel gebroken wordt. Aan de kant van Israël wordt er in ieder geval genoeg geprovoceerd om dat te bereiken.

aljazeera.com... het mediakanaal van Hamas :FP:.

Ze geven het nu zelf ook toe.

Staakt het vuren?
Nee, meer ruimte om de Westelijke Jordaanoever nog meer toe te eigenen :braak:

Ze geven het nu zelf ook toe.

Staakt het vuren?
Nee, meer ruimte om de Westelijke Jordaanoever nog meer toe te eigenen :braak:
Tegenwoordig noemen ze het een operatie.
Zelfs het plat bombarderen van een ziekenhuis wordt een operatie genoemd, zodat ze in het ziekenhuis niet meer kunnen opereren. :maniac:

Zal wel weer Hamaspropaganda zijn ofzo. Vraag mij af of die mensen die werkelijk alles goedpraten wat Israël doet hun beste vriend ook niet zouden aanspreken als die bijvoorbeeld destructief gedrag vertoond. Juist binnen een gezonde relatie mag en kan je elkaar aanspreken. Kan dit niet dan is er geen sprake van een gezonde relatie en heb je ook geen reden om iemand niet aan te spreken op gedrag.

Lekker makkelijk zeg. Helpt dat om weg te kijken en alles wat Israël doet goed te praten?

De VN meldt t ook. Israelische NGO's ook.

Of tellen die ook niet mee? Allemaal Hamasvrienden zeker?
Waar zeg ik dat? Nergens volgens mij. van Al Jazeera is wel algemeen bekend dat er niet echt objectief verslag gedaan wordt en aanhangers van Hamas er zelfs werken dus wat is je point precies. Blijkbaar is alles wat Hamas, Al Jazeera en UNWRA naar buiten brengen geloofwaardig en is het moeilijk de andere kant blijkbaar te zien. Beetje kritische blik mag wel wat mij betreft. En daarmee praat ik (nogmaals) geenszins alles goed wat Israel doet voor de duidelijkheid.

Waar zeg ik dat? Nergens volgens mij. van Al Jazeera is wel algemeen bekend dat er niet echt objectief verslag gedaan wordt en aanhangers van Hamas er zelfs werken dus wat is je point precies. Blijkbaar is alles wat Hamas, Al Jazeera en UNWRA naar buiten brengen geloofwaardig en is het moeilijk de andere kant blijkbaar te zien. Beetje kritische blik mag wel wat mij betreft. En daarmee praat ik (nogmaals) geenszins alles goed wat Israel doet voor de duidelijkheid.
Een reactie als ´het propagandakanaal van Hamas´ op het bericht wat ik plaatste over het setllers bezig zijn is verre van ´een kritische blik´ waar je zelf toe oproept. Het is het verdacht maken van de tegenpartij en wegwuiven van wat Israël doet. Kan je in je 2e reactie schrijven dat je het niet wilt goedpraten maar je eerste reactie zegt iets anders.

Is dat algemeen bekend, of is dat gebaseerd op het "bewijs" dat de IDF heeft aangeleverd? Want de IDF staan natuurlijk ook wel lekker neutraal in dit conflict...
En al zou het gekleurd zijn...de NOS of CNN is ook gekleurd, dus daarmee is Al Jazeera juist een interessante nieuwsbron. En in mijn ogen niet een of andere propagandamachine.

• Leuk
Reactions: IPF
Vanmorgen sprak ik met een topambtenaar van Buitenlandse zaken en dit staakt het vuren heeft een gigantische impact op het internationale niveau. De hoop was vanuit het Westen dat de Hamas deze keer dan maar met alle nevenschade wel kapot gemaakt zou worden. Nu is men ontzettend druk bezig om de banden die in zeer korte tijd in het Midden Oosten zijn opgebouwd (Qatar, Egypte, Iran en KSA) te onderzoeken en zijn ze bang dat het machtsblok nu wel eens voor eens en altijd kan gaan verschuiven in het MO en dat het westen er nu dus daadwerkelijk is uitgespeeld, wat eigenlijk betekent dat er naar het het Westen, China er een derde wereldmacht kan gaan opstaan met het MO.

Dus eigenlijk is de enige verliezer in dit conflict op de lange termijn Israel en zal het westen er waarschijnlijk zijn handen vanaf gaan trekken.

Vanmorgen sprak ik met een topambtenaar van Buitenlandse zaken en dit staakt het vuren heeft een gigantische impact op het internationale niveau. De hoop was vanuit het Westen dat de Hamas deze keer dan maar met alle nevenschade wel kapot gemaakt zou worden. Nu is men ontzettend druk bezig om de banden die in zeer korte tijd in het Midden Oosten zijn opgebouwd (Qatar, Egypte, Iran en KSA) te onderzoeken en zijn ze bang dat het machtsblok nu wel eens voor eens en altijd kan gaan verschuiven in het MO en dat het westen er nu dus daadwerkelijk is uitgespeeld, wat eigenlijk betekent dat er naar het het Westen, China er een derde wereldmacht kan gaan opstaan met het MO.

Dus eigenlijk is de enige verliezer in dit conflict op de lange termijn Israel en zal het westen er waarschijnlijk zijn handen vanaf gaan trekken.

Machtsblok in welke zin?

Terug
Bovenaan Onderaan