Israël & Palestina

Welk deel van de kop vind je niet kunnen?
Het eerste deel is bij mijn weten 1 op 1 wat Trump heeft gezegd. Het 2e deel is de vraag of het uberhaupt mogelijk is of hij het ook voor elkaar zou krijgen...?
jij zou bij een artikel ober bv pedofilie geen probleem hebben met de de kop "pedofilie leeuk tijdvedrijf voor sommigen maar zijn er ook schaduwkanten?".

De kop normaliseert de idioterie van Trump, uithollen van de rechtsstaat begint met woorden, woorden zoals deze kop.

jij zou bij een artikel ober bv pedofilie geen probleem hebben met de de kop "pedofilie leeuk tijdvedrijf voor sommigen maar zijn er ook schaduwkanten?".

De kop normaliseert de idioterie van Trump, uithollen van de rechtsstaat begint met woorden, woorden zoals deze kop.
Tsja, het geeft toch juist de idioterie ervan weer? Trump wil er de "Riviera of the Middle East" van maken (wat in mijn ogen belachelijk is gezien de huidige status van de Gazastrook). Dat is een feit. Dan is de toevoeging erna eigenlijk "is dit haalbaar of uberhaupt niet?". :shrug:

Tsja, het geeft toch juist de idioterie ervan weer? Trump wil er de "Riviera of the Middle East" van maken (wat in mijn ogen belachelijk is gezien de huidige status van de Gazastrook). Dat is een feit. Dan is de toevoeging erna eigenlijk "is dit haalbaar of uberhaupt niet?". :shrug:
Trump doet een claim op grond die niet van hem is en wil daarvoor een volk deporteren. Dat is de realiteit van zijn woorden. Dat verhullen in je kop om 'neutraal' te lijken is wat min betreft doorschieten in je neutraal opstellen als journist.

Trump doet een claim op grond die niet van hem is en wil daarvoor een volk deporteren. Dat is de realiteit van zijn woorden. Dat verhullen in je kop om 'neutraal' te lijken is wat min betreft doorschieten in je neutraal opstellen als journist.
Nou, men heeft er nu dit van gemaakt bij het AD:

Trump wil van Gaza luxe vakantieoord maken en accepteert geen ‘nee’: waarom zegt hij dit?​

Gaza omvormen tot een soort Florida, waar iedereen vrij en blij kan leven, dat is het laatste, wilde plan van Donald Trump. Volgens The New York Times is het een van de meest provocerende ideeën die een Amerikaanse leider in jaren heeft geopperd: de Verenigde Staten zouden bovendien de controle over de Gazastrook moeten overnemen.

Het enige wat nog ontbreekt is dat hij met schepen afro Amerikanen er naartoe brengt om te werken op de resorts ipv plantages en het neo kolonialisme is compleet

Ik ben over het algemeen pro-Israël (als staat, ik haat deze extreemrechtse regering onder Netayanhu) maar dit van Trump kan ik niet verdedigen. Vrij bizar nieuws, dat aan de verkeerde kant in de geschiedenisboeken komt te staan.
Misschien ben ik nu te negatief, maar dat ligt er aan wie de geschiedenisboeken gaat schrijven in de toekomst. In de Republikeinse staten is men al bezig om de geschiedenis te herschrijven door boeken te verbannen (bv Hut van Oom Tom en het Dagboek van Anne Frank).

Misschien ben ik nu te negatief, maar dat ligt er aan wie de geschiedenisboeken gaat schrijven in de toekomst. In de Republikeinse staten is men al bezig om de geschiedenis te herschrijven door boeken te verbannen (bv Hut van Oom Tom en het Dagboek van Anne Frank).

En dan die onzin met de golf van Mexico waarbij ze ook nog eens geography aanpassen naar hun eigen onzin

Trump wil van Gaza luxe vakantieoord maken en accepteert geen ‘nee’: waarom zegt hij dit?​

Gaza omvormen tot een soort Florida, waar iedereen vrij en blij kan leven, dat is het laatste, wilde plan van Donald Trump. Volgens The New York Times is het een van de meest provocerende ideeën die een Amerikaanse leider in jaren heeft geopperd: de Verenigde Staten zouden bovendien de controle over de Gazastrook moeten overnemen.
Iets minder slecht, maar wordt er niet warm van.

Dergelijke koppen aangaande de expansiedrift van Poetin ben ik toentertijd niet tegengekomen, ik zal vast veel te cynisch zijn als ik het verschil in toon wijt aan de achtergrond van hen die het leed treft.

• Leuk
Reactions: IPF
Dit is geen wensdenken, maar waar de topambtenaar die hier dagelijks mee bezig is ziet gebeuren. Dit is een uiteenzetting van wat ze zien gebeuren op dit moment. En vergeet niet een instabiel MO altijd een doel op zich is geweest voor het westen, net zoals een corrupt Afrika een doel op zich is van het westen.
Ik snap te weinig van wereldpolitiek om er iets zinnigs over te kunnen zeggen, maar een stabiel MO klinkt heel positief.

Na genocide nu ook etnische zuivering aldus de VN.

Onze blonde leider (op de achtergrond) vind het allemaal mooi natuurlijk. Nederland vind het als land helemaal ok. Ik vind dat moeilijk verteerbaar en voel me steeds minder Nederlander.

Dit zegt Geert Wilders, maar minister van buitenlandse zaken Caspar Veldkamp zegt (net als Duitsland en Frankrijk) dat Gaza van de Palestijnen is.

Ik snap te weinig van wereldpolitiek om er iets zinnigs over te kunnen zeggen, maar een stabiel MO klinkt heel positief.

En alles wat Trump nu doet is juist het omgekeerde bewerkstelligen. Er zijn 3 zaken die het westen zal doordrukken op de wereld:

1. Armoede in Afrika, gevolg goedkope grondstoffen
  2. een instabiel Midden Oosten, kan het ook geen partij worden om rekening mee te houden
  3. Lage lonen landen in Azie (India, Zuid-Oost Azie), om veel mensen met goede studies te kunnen werven.

Zolang het Westen perse de wetten wil opleggen aan andere landen en dat doet met alle middelen die men heeft, zal dit bovenstaande ook niet veranderen. Het is heel cru om te zeggen, maar alle ontwikkelingshulp, ontwikkelingsprogramma's zijn er niet op gericht om de landen vooruit te helpen, maar om ze afhankelijk moeten blijven van het westen.

En alles wat Trump nu doet is juist het omgekeerde bewerkstelligen. Er zijn 3 zaken die het westen zal doordrukken op de wereld:

1. Armoede in Afrika, gevolg goedkope grondstoffen
  2. een instabiel Midden Oosten, kan het ook geen partij worden om rekening mee te houden
  3. Lage lonen landen in Azie (India, Zuid-Oost Azie), om veel mensen met goede studies te kunnen werven.

Zolang het Westen perse de wetten wil opleggen aan andere landen en dat doet met alle middelen die men heeft, zal dit bovenstaande ook niet veranderen. Het is heel cru om te zeggen, maar alle ontwikkelingshulp, ontwikkelingsprogramma's zijn er niet op gericht om de landen vooruit te helpen, maar om ze afhankelijk moeten blijven van het westen.
Dus dat Musk USAID afschaft is dus eigenlijk goed?

Dus dat Musk USAID afschaft is dus eigenlijk goed?

Ja, de ontwikkelingshulp die we al jaren toepasten werkt niet. Het klinkt heel extreem, maar waarom een land helpen, en daarna allerlei handelstarieven opstellen? Dat is wat we zo graag doen. Of geld lenen, maar je moet werken met een Nederlands bedrijf. En zo zijn er legio voorbeelden.

Het hele systeem is gericht op onze welvaart en het afkopen van armoede en het laten lijken alsof we wat doen.

Zo moesten we van de Wereldbank wc’s aanleggen in Benin, maar de mensen hadden geen eens stromend water en in hun 50 jarige leven nog nooit een wc gezien. En dan kunnen we onszelf op de borst slaan dat we het goed doen. Grote onzin, ontwikkelingshulp moet gericht zijn op het onderwijs en mensen zelfstandig maken, niet op corrupte politici helpen en dingen doen voor de bühne.

Moet ook een heerlijk gevoel zijn, om je handdoek neer te leggen op een plek waar tienduizenden mensen vermoord zijn. "ober, mag ik nog een bloody mary?"

Als daar zo’n grote behoefte aan zou zijn dan stond die kust van Israël daar al vol mee.
In het Duits hebben ze daar een mooi woord voor: Schnapsidee.

Als daar zo’n grote behoefte aan zou zijn dan stond die kust van Israël daar al vol mee.
In het Duits hebben ze daar een mooi woord voor: Schnapsidee.

Ik las ergens dat hij dit in de lucht heeft gegooid om de aandacht af te leiden van de werkelijke drama's die hij momenteel introduceert in z'n eigen land, waar Msuk de vrije hand heeft gekregen om te doen en laten wat 'ie maar wilt.

Terug
Bovenaan Onderaan