Israël & Palestina

Hiermee wordt het Internationaal Strafhof dus zo goed als waardeloos. Blijkbaar kan alleen een klein deel van de landen die verdacht worden van oorlogsmisdaden aangepakt worden.

Hier wordt ik heel treurig van…

Hiermee wordt het Internationaal Strafhof dus zo goed als waardeloos. Blijkbaar kan alleen een klein deel van de landen die verdacht worden van oorlogsmisdaden aangepakt worden.

Lees Afrikaans?

Leuk zo'n strafhof dat je ''erkent'', maar als het niet uitkomt of je ''cold feet'' krijgt negeer je het gewoon. Niet dat Netanyahu zelf af zal reizen. Die neemt het risico niet, want in principe kan Polen daar ter plaatse alsnog besluiten hem op te pakken. Dat risico gaat hij niet nemen, dus verwacht bij buitenlandse evenementen gewoon een minister of andere gezant in zijn plaats.

Rokers die zeggen ik ga dan en dan stoppen ipv direct te stoppen neem ik niet zo serieus.

Dat niet serieus nemen blijkt terecht.

Is toch Hamas’ schuld?

Want?

In Israël zitten er een aantal in de regering die dreigen op te stappen als het staakt t vuren doorgaat.
De boel traineren en uitstellen is daarom in Israëls voordeel. Kunnen ze misschien nog wat regelen met de critici. Maar dan wel alleen als ze naar Hamas kunnen wijzen als oorzaak. Anders pikt de VS dat weer niet. En de eigen bevolking die de gijzelaars terug wil hebben ook niet.

Is ook een niet ondenkbaar scenario.

Hoe t echt zit, zullen we nooit weten. Maar ik vertrouw beide partijen niet op hun woord, dus ook dit van Israël niet.

Hamas zegt zich niet te herkennen in de woorden van Israël.

Als ik heel cynisch ben dan zeg ik dat Israël het zelf nu bewust opblaast en straks als Trump aan de macht is nog erger tekeer zal gaan in Gaza.
In eerste instantie kan ik je volgen, maar de media zeggen dat Israel alleen akkoord gaat met deze deal vanwege Trump, dat hij een hele grote rol heeft gespeeld in deze deal. Trump wil alle oorlogen waar VS bij betrokken is zsm beeindigen. Trump is ook de enige president geweest in vele jaren, die geen oorlog is begonnen ergens op de wereld. Ik vind een hele hoop van Trump, maar dit is echt het enige punt waarop ik het eens ben met hem.

• Leuk
Reactions: IPF
In eerste instantie kan ik je volgen, maar de media zeggen dat Israel alleen akkoord gaat met deze deal vanwege Trump, dat hij een hele grote rol heeft gespeeld in deze deal. Trump wil alle oorlogen waar VS bij betrokken is zsm beeindigen. Trump is ook de enige president geweest in vele jaren, die geen oorlog is begonnen ergens op de wereld. Ik vind een hele hoop van Trump, maar dit is echt het enige punt waarop ik het eens ben met hem.
Trump heeft zich dreigend uitgelaten over het 'als de gijzelaars niet vrij zijn als ik aan de macht kom'. Daarbij deed ie een belofte nog veel harder in te grijpen in Gaza dan nu het geval is. Kortom, dubbelspel spelen, Trump is de goederik, Israël heeft t geprobeerd en daarna hebben ze alle recht om Gaza plat te vegen want Hamas deed lastig.

Dat is een feit wat ook al lang debunked is. Er zijn meerdere presidenten geweest die geen oorlog gestart zijn sinds 2000.

Bill Clinton trapte voor die periode af sinds 1993, daarna Bush, Obama, Trump en Biden. Het lijstje is niet heel lang. Bush en Obama hebben wel de oorlog verklaard, denk ik? Biden kan ik me geen oorlog plaatsen die hij verklaard zou hebben.

Terug
Bovenaan Onderaan