Eens dat vechtende mensen dom zijn. Maar je stemt dus op een politicus die juist vindt dat er nog harder moet worden gevochten. Een fanatieke aanhanger van één van de partijen, iemand die aanmoedigt om dóór te gaan met de oorlog, ook al zijn veel burgers - vrouwen en kinderen - slachtoffers. ('Netyanahu verdient de Nobeprijs voor de vrede'). Iemand die op een bijna religieuze manier zijn lot verbonden heeft met Israël. Uit een toespraak van Wilders in Jeruzalem:
'We all carry Jerusalem in our blood, in our genes. We all live and breathe Jerusalem. We talk Jerusalem, we dream Jerusalem. Simply because, the values of ancient Israel have become the values of the West. We are all Israel, and Israel is in all of us."
Religieus fanatisme. Overigens gewoon terug te vinden op de website van de PVV.
Ik ben gewoon benieuwd hoe je daar in staat. Ik weet dat in de jaren zeventig veel linkse mensen zich afkeerden van heel linkse, zelfs communistische, partijen als de CPN omdat ze moorddadige regimes ondersteunden in de Sovjetunie, Cuba of China. Terecht. Sommige linkse mensen deden dat ook niet, en zijn er terecht op aangesproken. Nu hebben we een partijleider in Nederland die vindt dat een man waar een arrestatiebevel tegen is uitgevaardigd door het Internationaal Gerechtshof - geen koekenbakkers op het gebied van recht - wegens verdenking van misdaden tegen de mensheid, de Nobelprijs zou moeten krijgen. Een partijleider die - gezien zijn toespraak - zijn bloed verbonden heeft aan Israël. Dat lijkt mij wel iets om over na te denken, zeker als je op die partijleider stemt.