Israël & Palestina

En daar gaan de doelpalen.

Ik ga wat anders doen! :)
Hoezo? Je zegt zelf dat er een legio andere landen zijn waarmee Nederland banden heeft als argument dat mijn kritiek op de selectiviteit van benadering richting het conflict niet terecht is. Dan lijkt mij de toevoeging 'die genocidale neigingen heeft' niet meer dan terecht. Ik heb er ook niet zo'n problemen mee dat Nederland banden heeft met België

Jawel hoor!

Dickie heeft vandaag nog een telefoongesprekje gehad met z'n maat Netanyahu en heeft hem op het hart gedrukt dat wij de veiligheid van Israël érg belangrijk vinden. Het is immers een voetbalwedstrijd waar je een kant moet kiezen, beide kanten afkeuren kan niet

Ik vind het enorm beschamend in een land te leven waarvan de min president een belletje doet met een ultranationalist, die de roerganger is van een regering waarvan ministers uitroepen dat Israëlische militairen die gevangenen verkrachten 'helden' zijn en dat ze niet opgepakt mogen worden.

Ik krijg er kotsneigingen van, van die hele Israëlische ultranationalistische kliek en eenieder die allemaal zoete lieve woordjes naar hen uit. Dat is incl Dickie Schoof.

'Wij' zijn geen vriend van Israël. Spreek enkel namens jezelf, Dickie.

Nederland erkent Palestina niet eens. Soms schaam je jezelf gewoon om je eigen land. De grootste mond over hoe andere landen hun shit moeten regelen en dan zo ontzettend achterbaks zijn als het om Israël gaat.

Een direct gevolg van de oorlog. De grootste milieuramp ooit op komst. Ruim 4 keer zoveel olie als de exxon Valdez aan boord.
ALs jij rebellerende houties als een direct gevolg ziet vraag ik mij hard af wanneer het nog indirect is.

ALs jij rebellerende houties als een direct gevolg ziet vraag ik mij hard af wanneer het nog indirect is.

De houthi’s vallen alle schepen aan waarvan ze denken/vinden dat ze een link met Israel hebben. Dit doen ze pas sinds de oorlog in de gazastrook bezig is. Daarvoor deden ze dit niet en hebben ze zelfs meegeholpen om veilig de FSO safer leeg te laten pompen. Dus ik kan het niet anders uitleggen dan een direct gevolg van de oorlog.

De houthi’s vallen alle schepen aan waarvan ze denken/vinden dat ze een link met Israel hebben. Dit doen ze pas sinds de oorlog in de gazastrook bezig is. Daarvoor deden ze dit niet en hebben ze zelfs meegeholpen om veilig de FSO safer leeg te laten pompen. Dus ik kan het niet anders uitleggen dan een direct gevolg van de oorlog.
Ze zijn geen partij in de oorlog, bevinden zich niet in oorlogsgebied en daarmee indirect.

Ze zijn geen partij in de oorlog, bevinden zich niet in oorlogsgebied en daarmee indirect.

Directe oorzaak: de aanleiding is aanwijsbaar. Wat deze aanvallen zijn, dit doen ze vanwege de oorlog. Maar dit is gewoon weer wijsneus spelen op woordjes.

nogmaals, de reden dat de houthi’s dit doen is om de Palestijnen te steunen. Alles is een direct gevolg van de oorlog, niet een indirect gevolg (het omvaren van de schepen door deze aanvallen is een indrect gevolg van de oorlog).

Wel fijn om te zien dat de Israëli’s het geweld ook te gek beginnen te vinden.
Dat kun je op basis van deze demonstraties niet stellen. Het gaat de demonstranten vooral om het levend terughalen van de gijzelaars en dat dit met de keuzes van Netanyahu niet gaat lukken. Wat er verder met de Palestijnen gebeurt, zal de meeste Israëliërs een zorg zijn. Zonder de gijzelaars waren deze massale demonstraties er niet geweest.

Laatst bewerkt:
Dat kun je op basis van deze demonstraties niet stellen. Het gaat de demonstranten vooral om het levend terughalen van de gijzelaars en dat dit met de keuzes van Netanyahu niet gaat lukken. Wat er verder met de Palestijnen gebeurt, zal de meeste Israëliërs een zorg zijn. Zonder de gijzelaars waren deze massale demonstraties er niet geweest.
Hmmm dan juich ik te vroeg

Zo’n actie kun je wel aan de Mossad overlaten. Waarschijnlijk loop ik compleet achter, maar ik had geen idee dat zoiets mogelijk was. Toch een ‘knap’ staaltje oorlogsvoering. Wel olie op het vuur en verdere escalatie.

Zo’n actie kun je wel aan de Mossad overlaten. Waarschijnlijk loop ik compleet achter, maar ik had geen idee dat zoiets mogelijk was. Toch een ‘knap’ staaltje oorlogsvoering. Wel olie op het vuur en verdere escalatie.

Veel effectiever ga je het natuurlijk niet krijgen. Bizar resultaat.

Maar echt, hoe dan. Zijn ze geïnfiltreerd in de fabriek? Is de zending onderweg onderschept, en hoe krijg je het dan voor elkaar om 1.500 piepers vrij vlot van springstof te voorzien zonder dat dit tot een (opvallende) vertraging van de zending leidt. Heel veel vragen.

Oh, lees nu dat ze 'gewoon' de batterij hebben laten ontploffen. Nog steeds bijzonder.

Nieuwe chef Communicatie Hezbollah:

bafkreiftrocx2ywlt5ziuyka4ouztpbrqml3cijpcdsz4vzkaemy26llye@jpeg

Terug
Bovenaan Onderaan