Israël & Palestina

AIVD legt het hartstikke goed uit, behalve dat vrijheidsstrijder niet genoemd wordt. Ik denk dat het verschil vooral zit in de keuze van de doelen, maar de middelen van een vrijheidsstrijder zijn vaak wel beperkt.

Daarom is dat ook moeilijk in een hokje te plaatsen, omdat het van light naar extreem kan gaan. Als hamas met gepast geweld acties deed had het een schoolvoorbeeld kunnen zijn van een vrijheidsvechter, nu is het een schoolvoorbeeld van terrorisme en misschien wel een van de meest vieze uit het hele terrorisme clubje. Omdat het zo dom opereert en eigen mensen zo misbruikt en bewust in gevaar bent EN verantwoordelijk is voor de velen doden van de palestijnen.
 
Daarom is dat ook moeilijk in een hokje te plaatsen, omdat het van light naar extreem kan gaan. Als hamas met gepast geweld acties deed had het een schoolvoorbeeld kunnen zijn van een vrijheidsvechter, nu is het een schoolvoorbeeld van terrorisme en misschien wel een van de meest vieze uit het hele terrorisme clubje. Omdat het zo dom opereert en eigen mensen zo misbruikt en bewust in gevaar bent EN verantwoordelijk is voor de velen doden van de palestijnen.
Israël is verantwoordelijk voor de Palestijnse doden.
 
Israël is verantwoordelijk voor de Palestijnse doden.

Maar natuurlijk, voor de simpele zielen die niet verder kijken dan hun neus en scherm is dat zeker zo ja :party:

Net zo als human right watch shit die een screenshot van een filmpje uit 2019 nu misbruikt om israel zwart te maken, alsof het fresh news is en jullie alles geloven, blijft hilarisch. Maar blijf vooral geloven in die huisvrouwen en dat soort groepjes ook, als men al niks leert van UNRWA shit enzo, zal men het nooit leren en geloven :)


7b828a7b0d0211570f43febaca73bd05.png
 
Maar natuurlijk, voor de simpele zielen die niet verder kijken dan hun neus en scherm is dat zeker zo ja :party:

Net zo als human right watch shit die een screenshot van een filmpje uit 2019 nu misbruikt om israel zwart te maken, alsof het fresh news is en jullie alles geloven, blijft hilarisch. Maar blijf vooral geloven in die huisvrouwen en dat soort groepjes ook, als men al niks leert van UNRWA shit enzo, zal men het nooit leren en geloven :)


7b828a7b0d0211570f43febaca73bd05.png

Aldus de simpelste ziel.

Tot er groots nieuws is, en dit topic niet alleen maar 'Derksen vs de rest op repeat' is, zeg ik dit topic vaarwel. :bye:
 
Maar natuurlijk, voor de simpele zielen die niet verder kijken dan hun neus en scherm is dat zeker zo ja :party:

Net zo als human right watch shit die een screenshot van een filmpje uit 2019 nu misbruikt om israel zwart te maken, alsof het fresh news is en jullie alles geloven, blijft hilarisch. Maar blijf vooral geloven in die huisvrouwen en dat soort groepjes ook, als men al niks leert van UNRWA shit enzo, zal men het nooit leren en geloven :)


7b828a7b0d0211570f43febaca73bd05.png
Israël doodt onschuldige burgers daar. Je moet wel een eencellige amoebe zijn dat niet te snappen
 
Aldus de simpelste ziel.

Tot er groots nieuws is, en dit topic niet alleen maar 'Derksen vs de rest op repeat' is, zeg ik dit topic vaarwel. :bye:
Ik vind dat jij en veel anderen het nog lang volgehouden hebben. Ik lees alles wel, maar ik heb al een tijdje niks nieuws gelezen.
 
Israël doodt onschuldige burgers daar. Je moet wel een eencellige amoebe zijn dat niet te snappen

Eh ja, in welke oorlog gebeurt dat niet? Ik en niemand beweert dat er geen onschuldige burgers vermoord worden, maar dat is andere context dan te zeggen israel heeft 30k onschuldige burgers vermoord. Bij mensen hier is de regel wie schiet is automatisch de dader, want wapens vermoorden niemand, mensen er acher doen het uhu... Heel simpel denken ja :lmao:
 
Ondanks diverse p.m.'s, vriendelijke verzoekjes, aanspraak op de redelijkheid van u allen, blijkt dat de emoties hier te snel te hoog oplopen.

Wij zijn in beginsel een voetbalforum waarbij we (bijna) allemaal PSV een warm hart toedragen. Die verbindende factor lijkt in dit topic verloren te gaan. Vandaar dat we hebben besloten er een slotje op te gooien voor de duur van een week.

In deze periode kunnen de gemoederen weer wat bedaren en kunnen we ons weer wat meer focussen op hetgeen ons verbindt; PSV.

Over een weekje proberen we het weer. Mocht het dan weer uit de klauwen lopen dan gaat 'ie voor twee weken dicht. Vervolgens een maand en daarna gaat het topic niet meer open.

We staan niet toe dat wereldpolitiek de sfeer op een voetbalforum verziekt. Laten we deze plaats op het internet vooral een plaats van ontspanning en verbroedering proberen te houden in deze toch al roerige tijden.
 

Vind ik toch wel nieuwswaarde hebben.
Er zal ongetwijfeld wat electorale druk achter zitten, maar de VS bijten eindelijk een keertje, na een paar blafjes.
Is een grote stap voor Israël, die ze zeker niet graag doen.

Wel een 'too little, too late' gevoel bij.
Maar het is wel ontzettend nodig.
 
Vind ik toch wel nieuwswaarde hebben.
Er zal ongetwijfeld wat electorale druk achter zitten, maar de VS bijten eindelijk een keertje, na een paar blafjes.
Is een grote stap voor Israël, die ze zeker niet graag doen.

Wel een 'too little, too late' gevoel bij.
Maar het is wel ontzettend nodig.

Zie je dat het lot van miljoenen mensen dus gewoon in de handen liggen van een seniele oude man in de VS.
 
De vraag nu is meer wat Iran gaat doen, als de pleuris ook aan dat front uitbreekt dan is gaza er niks bij
 
De vraag nu is meer wat Iran gaat doen, als de pleuris ook aan dat front uitbreekt dan is gaza er niks bij
Er komt geen front met Iran. Een escalatie tussen Israel en Iran is een van de routes naar WO3, omdat bij een serieuze bedreiging van Israel en aanval daarop het Westen bij zal springen. Iran weet dat, weet dat het niet op kan tegen Israel + het Westen en zal dus nooit volledig escaleren. Misschien schieten ze wat raketten af of iets anders voornamelijk symbolisch. Daar zal het bij blijven. Er valt voor Iran niets te winnen in een directe oorlog met Israel, zelfs niet nu Israel met Hamas EN Hezbollah vecht. Israel zou bij nog directe aanvallen kunnen uitvoeren op Iraans grondgebied en Iran zal nog steeds geen directe oorlog starten.
 
Een escalatie tussen Israel en Iran is een van de routes naar WO3, omdat bij een serieuze bedreiging van Israel en aanval daarop het Westen bij zal springen.

En wij geen gas meer hebben omdat qatar en uiteindelijk alle golfataten de kraan dicht draaien. Iran heeft veel meer macht dan je denkt. Ze weten hele scheepsroutes te ontwrichten, hebben vele drones en technieken. Dat moeten we echt niet onderschatten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan