Israël & Palestina

Gaan we weer, wie zegt dat van familie X, neef en oom geen hamassers waren? En ja die zijn opgeblazen met de rest van de familie, maar jou artsen en de media praten alleen over de onschuldige zus, tante dochter en zoons die er nu niet meer zijn, maar dat er rotte appels in de familie/huis zaten zal niemand toegeven. Dat jullie je menselijkheid verloren zijn en denken dat Israel random en uit verveling gewoon ff paar precieciebommen gooit op random huizen ga ik niet in mee, ik ga en wil dat niet geloven als mens. Dat iemand in staat is om dat te doen, ja technisch kunnen ze dat maar dat ze het in praktijk dan ook doen. Dat is mijn menselijke mening, en als later bewezen word dat de top wel orders gaf van doe een granaat er in en schiet maar wat dan ben ik mijn vertrouwen in de mensheid wel verloren.

En als jij wacht tot er ooit een Palestijn komt met ''ja mijn hele familie is gister opgeblazen, ik was ff naar de bakker maar toen ik terugkwam was het huis plat, oja mijn vader was wel kolonel bij hamas maar dit kan toch niet, genocide, terrorisme etc.. '' Kan je lang wachten.

Wat nou familie???! Waar heb je t over man?
Daar zat alleen Artsen zonder Grenzen!!
Die hun positie had doorgegeven!
Lees je überhaupt wel wat n ander zegt?

Jij steekt niet je kop in t zand, maar je zit er van top tot teen onder.

En dan ook nog zeggen dat wij onze menselijkheid zijn verloren is nog wel het meest lachwekkende wat ik ooit van jou heb gelezen :ROFL:
 
Lees je überhaupt wel wat n ander zegt?

Mijn bericht was of is van toepassing op elk bericht waar men van de daken schreeuwt dat men onschuldige mensen bombardeert. En ja als er later bewijs is dat men wel bewust bombardeert zonder geldige reden, dan wil ik de daders helpen met ophangen,
 
Dat zij zo'n wet hebben, wil toch niet zeggen dat alle Joden t daar mee eens zijn? Of er mee eens zijn dat kritiek op de staat als antisemitisch wordt gezien?
Het gegeven dat de wet met 62 tegen 55 stemmen werd aangenomen geeft iig aan dat het niet echt unaniem is.
 
Dat zij zo'n wet hebben, wil toch niet zeggen dat alle Joden t daar mee eens zijn? Of er mee eens zijn dat kritiek op de staat als antisemitisch wordt gezien?
Nee, maar t ging over dat Israël joden en niet joden anders waardeert - om t even plat en eufemistisch te zeggen.

En dat laatste is mijn punt - dat israelische (overheids)instanties zich achter “kritiek op ons is jodenhaat” beroepen is juist schadelijk om antisemitisme buiten Israël aan te wakkeren.
 
Nee, maar t ging over dat Israël joden en niet joden anders waardeert - om t even plat en eufemistisch te zeggen.
Ja, ik zie alleen nog niet hoe dit eenmaal binnen de landsgrenzen andere rechten geeft aan de verschillende inwoners.
En dat laatste is mijn punt - dat israelische (overheids)instanties zich achter “kritiek op ons is jodenhaat” beroepen is juist schadelijk om antisemitisme buiten Israël aan te wakkeren.
Yups
 
Mijn bericht was of is van toepassing op elk bericht waar men van de daken schreeuwt dat men onschuldige mensen bombardeert. En ja als er later bewijs is dat men wel bewust bombardeert zonder geldige reden, dan wil ik de daders helpen met ophangen,

Je duikt en duikt en duikt.

Pas maar op dat je niet in een Hamas tunnel terecht komt!
 
waar ik op reageer wordt het andersom bedoeld, dat je iedere Jood mag aanspreken op wat Israël doet. Dat kritiek op Israël niet hetzelfde is als antisemitisme is zo klaar als een klontje. Het gegeven dat er bij bv de opening van het museum in Amsterdam protesterende Joden waren en dat in Israël zelf sprake is van protesten tegen het beleid geeft m.i. aan dat hetgeen waarvan jij vind dat het tijd wordt reeds gebeurt.
Maar is het CIDI een Israëlische of Joodse instantie?
 
Maar is het CIDI een Israëlische of Joodse instantie?
In principe een instantie die gericht is op het lobbyen voor Israël en de Joodse belangen (ook buiten Israël). Officieel subsidie vrij en onafhankelijk van de Israëlische staat - maar donaties zijn niet openbaar. Dus ten deel beide. Maar het Joods belang zal in de praktijk denk ik sterk van de standpunten van de staat Israël afhangen, zoals bij deze opgelaaide oorlog ook veel blijkt. Ik vind dat lastig (en kwalijk) en heb er ook voor 4 mei geen goed gevoel bij als t huidige beleid van Israël in WO2 herdenkingen word verweven. Zoals bij t holocaust museum de toespraak (of zelfs al de aanwezigheid) van Herzog in mijn mening te zeer beladen was en geen recht deed aan de geschiedenis.

Dus ja - ik zie nog wel een groot onderscheid en nuance voor wat de meerderheid van Israël stemt en het Joodse geloof (een diaspora die eigenlijk al eeuwen overal woonde) of individuen. Maar juist doordat de spreekbuis voor het herdenken van bijv de verschrikkingen van vernietigingskampen nu ook spreekpop is voor een regime dat doelbewust een minderheid schoffeert, kleineert, verdringt, uithongert en vermoord - zelfs onder t mom van nevenschade bij t opsporen van terroristen - vind ik zeer verontrustend.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan