Israël & Palestina

Ja, omdat ik de boel zakelijk en menselijk bekijk, voor Artsen zonder grenzen is alles al too much, erg of extreem, al sterft mijn kamerplant zullen zij het nog erg vinden. Dus dat zo'n huisvrouw in shock is snap ik, zou iedereen zijn, het leed is groot maar the big picture is helaas anders.
Haha Derksen door de bocht. Altijd maar victim blaming vanuit het zakelijk en menselijk perspectief.

Hoe halen ze het in hun hoofd om die Palestijnen te helpen he. Die "huisvrouw" had daar niks te zoeken toch. En al helemaal niet werkend voor die woke organisatie AZG. Kom op zeg.. allemaal geldverspilling. Ook al hebben ze hun locatie afgegeven.. eigen schuld dikke bult dat er een granaat willens en wetens op hulpverleners afgevuurd is. Wellicht lag er een Hamas terrorist onder die ene cactus in de binnentuin.
 
Haha Derksen door de bocht. Altijd maar victim blaming vanuit het zakelijk en menselijk perspectief.

Hoe halen ze het in hun hoofd om die Palestijnen te helpen he. Die "huisvrouw" had daar niks te zoeken toch. En al helemaal niet werkend voor die woke organisatie AZG. Kom op zeg.. allemaal geldverspilling. Ook al hebben ze hun locatie afgegeven.. eigen schuld dikke bult dat er een granaat willens en wetens op hulpverleners afgevuurd is. Wellicht lag er een Hamas terrorist onder die ene cactus in de binnentuin.

In Rusland, Oekraine, Israel, hebben velen duizenden hun locaties doorgegeven en zijn door friendly fire gedood of ongelukjes, dus als een paar vriendjes van de huisvrouw dat ook overkomt what's new? :sleep: Laat mij maar zien dat er bewust op hun gemikt en geschoten is, dan zeg ik foute boel en schande, voor nu heeft men alleen eenzijdig verhaal van de slachtoffers en men vult zelf de gehele plaatje in, heel keurig in een oorlogssituatie ja :lmao: En al zaten er 4 hamassers op de cactus daar zal dat nooit hardop verteld worden, wel dat er onschuldige gevallen zijn. Het is triest als onschuldige zomaar worden geraakt, maar het is net zo triest hoe de slachtoffers alles framen om de ander maar slecht over te laten komen. Allemaal normale dingen in een oorlog helaas, dus nee ik lig er niet zo van wakker als jullie blijkbaar.
 
In Rusland, Oekraine, Israel, hebben velen duizenden hun locaties doorgegeven en zijn door friendly fire gedood of ongelukjes, dus als een paar vriendjes van de huisvrouw dat ook overkomt what's new? :sleep: Laat mij maar zien dat er bewust op hun gemikt en geschoten is, dan zeg ik foute boel en schande, voor nu heeft men alleen eenzijdig verhaal van de slachtoffers en men vult zelf de gehele plaatje in, heel keurig in een oorlogssituatie ja :lmao: En al zaten er 4 hamassers op de cactus daar zal dat nooit hardop verteld worden, wel dat er onschuldige gevallen zijn. Het is triest als onschuldige zomaar worden geraakt, maar het is net zo triest hoe de slachtoffers alles framen om de ander maar slecht over te laten komen. Allemaal normale dingen in een oorlog helaas, dus nee ik lig er niet zo van wakker als jullie blijkbaar.
Dat je geen enkel empathisch vermogen hebt voor slachtoffers is mij wel duidelijk. Empathisch vermogen voor de agressor heb je wel dan weer. Bijzonder. Want.. zakelijk enzo...

Er is hier op dit forum zo vaak aangegeven dat die terroristen van Hamas opgerold moeten worden. Er is echter wel een kanttekening. En dat is dat dat hele land nu verwoest is en tien duizenden doden en ik weet niet hoeveel gewonden er te betreuren valt. Los nog van de extra haat dat gecreëerd wordt.

Israël doet aan volkerenmoord. Het bewijs zijn de tienduizenden onschuldige doden. De aanvallen op de vrije pers.. de rode maan en overige hulpinstanties. Maar zakelijk gezien vanuit jouw standpunt is het eigen schuld dikke bult en Israël gaat er nog op verdienen ook. En iedereen die wijst op de krankzinnige moordpartijen van Nethanyahu en zijn rechtse criminele bende is in jouw ogen een pro Hamasser. Mindblowing gewoon.
 
Laatst bewerkt:
1) Dat je geen enkel empathisch vermogen hebt voor slachtoffers is mij wel duidelijk. Empathisch vermogen voor de agressor heb je wel dan weer. Bijzonder. Want.. zakelijk enzo...

2) Er is hier op dit forum zo vaak aangegeven dat die terroristen van Hamas opgerold moeten worden. Er is echter wel een kanttekening. En dat is dat dat hele land nu verwoest is en tien duizenden doden en ik weet niet hoeveel gewonden er te betreuren vallen. Los nog van de extra haat dat gecreëerd wordt.

3) Israël doet aan volkerenmoord. Het bewijs zijn de tienduizenden onschuldige doden. De aanvallen op de vrije pers.. de rode maan en overige hulpinstanties. Maar zakelijk gezien vanuit jouw standpunt is het eigen schuld dikke bult en Israël gaat er nog op verdienen ook. En iedereen die wijst op de krankzinnige moordpartijen van Nethanyahu en zijn rechtse criminele bende is in jouw ogen een pro Hamasser. Mindblowing gewoon.

1) Empathie staat bij mij uit klopt, ik zie dit als een zakelijk en nodig iets wat gebeuren moet, terrorisme moet je aanpakken. Hoe kut de afgelopen 80 jaar waren, terroristen mag je nooit met hun daden laten wegkomen, al hebben ze genoeg recht om te vechten voor hun recht en land, maar via terroristische aanvallen doe je dat niet, zo ja krijg je wat je nu maanden lang ziet. Zakelijk + terecht iets.

2) Dat het opgerold moet worden zijn we mee eens, men hier doet helaas weer wel empathisch en zo wint hamas of blijven ze overeind. Dat israel empathisch zou doen was hun hele plan en hoop, want burgers bescherm je en zo blijven zij ook safe.. En zo dachten ze er mee weg te komen. Gelukkig is Israel slimmer dan dat. Een manier waar je burgers 100% beschermt bestaat er niet, dus wat Israël doet met grotendeels precisieaanvallen is het meest humane wat er is en mogelijk is. Zolang niemand van de mensen met empathie met een beter plan komt is dat dus de beste en enige optie die mogelijk is. Doet Israël niks dan heeft hamas al gewonnen.

3) Er zijn doden, teveel ja. Maar dat was te verwachten in een oorlogsconflict in zo'n klein gebiedje, + met een tegenstander die schijt heeft aan eigen mensen en ze al te graag als schild gebruikt en opoffert om zelf maar te overleven, hoor je daar iemand over ? Nee, want alles is Israël :lmao: Dat er teveel doden gevallen zijn blijft een feit, helaas is grote deel en ook schuld van hamas zelf, dus hun interne eigen shit waar de goede en slechte burgers nu voor boeten. En zoals ik zei, genocide ga je niet of nauwelijks bewijzen. Oorlogsmisdaden vast en zeker, zoals in elk conflict en oorlog. En als die bewezen worden dan zeg ik ook zo hard mogelijk straffen. Was oom en broer een hamasser en werd hun hele familie/huis opgeblazen heb ik totaal geen moeite mee, jullie wel. Ik vind het lullig/zakelijk/noodzakelijk, jullie genocide en volkerenmoord, ieder zijn kijk er op ja.
 
Waarom zouden sommige empathie moeten hebben voor een volk dat hamas steunt? En stont te juichen toen ze de gijzelaars brachten.
Wat israel doet is niet goed te keuren maar snap hun reactie wel het is de druppel die de emmer doet overlopen. Antisemtisme mag wel is stoppen van hamas en zeggen dat ze israel willen uitroeien.
Ps ik zeg hier niet dat ik geen emphatie heb maar waarom sommige dit niet meer hebben !!!


Vergelijk het een beetje met toen rusland berlijn binnenviel in de 2de wereldoorlog hebben ze ook gruwelheden gedaan maar als je vijand beweert dat slavische volk minderwaardig is mja snap ik het wel waarom ze zo reageren.


Wat me gewoon stoort aan al die activisten is dat ze niet zien dat palestinia maar vrij kan zijn ZONDER HAMAS. Nee ze kiezen een kant en nemen Hamas er bij.

Dit conflict kan alleen stoppen als zowel de haatdragende hamas organisatie weg is waardoor er dus minder draagvlak is voor een extreem rechtse regering in israel.
En er moet dus in israel een regering komen die de grenzen accepteert en niet constant nieuwe nederzettingen zet.
 
Laatst bewerkt:
Waarom zouden sommige empathie moeten hebben voor een volk dat hamas steunt? En stont te juichen toen ze de gijzelaars brachten.


Wat israel doet is niet goed te keuren maar snap hun reactie wel het is de druppel die de emmer doet overlopen. Antisemtisme mag wel is stoppen van hamas en zeggen dat ze israel willen uitroeien.
Niks is verplicht. Dus niks voelen voor de Palestijnen is helemaal prima. Palestijnen worden al jaren systematisch onderdrukt en zien hun land steeds kleiner worden door de onrechtmatige bezetting in veel gebieden door de kolonisten. Zij zien het als gewapend verzet. De haat naar elkaar is ongekend daar. Israël wordt al jaren bedreigd door aanslagen. Het zal daar nooit vrede worden.

Het is niet goed te keuren.. maar je snapt het wel? Met de gewapende bezem van noord naar zuid het land schoonvegen en iedereen maar wegbombarderen. In het mom van de hamas uitroeien. Netanyahu en die ratten om hem heen zijn geen haar beter dan die ratten van hamas.
 
Niks is verplicht. Dus niks voelen voor de Palestijnen is helemaal prima. Palestijnen worden al jaren systematisch onderdrukt en zien hun land steeds kleiner worden door de onrechtmatige bezetting in veel gebieden door de kolonisten. Zij zien het als gewapend verzet. De haat naar elkaar is ongekend daar. Israël wordt al jaren bedreigd door aanslagen. Het zal daar nooit vrede worden.

Het is niet goed te keuren.. maar je snapt het wel? Met de gewapende bezem van noord naar zuid het land schoonvegen en iedereen maar wegbombarderen. In het mom van de hamas uitroeien. Netanyahu en die ratten om hem heen zijn geen haar beter dan die ratten van hamas.

Ja maar het ergert me bij die free palestina activisten dat het altijd maar de fout is van israel.... Zoals ik zeg zolang hamas bestaat zal er ook geen vrede komen , en zolang je hamas verdedigd ook niet.
 
Ja maar het ergert me bij die free palestina activisten dat het altijd maar de fout is van israel.... Zoals ik zeg zolang hamas bestaat zal er ook geen vrede komen , en zolang je hamas verdedigd ook niet.
Ja dat is gekleurd. Ze bekijken het vanuit Palestijnse kant. Ik zou graag willen zien dat er samen gedemonstreerd wordt. Stop de oorlog. Gezamelijk. Laten zien dat er wel samen te leven valt zonder extremisten van beide kanten. Maar dat is een utopie vrees ik.
 
Waarom zouden sommige empathie moeten hebben voor een volk dat hamas steunt? En stont te juichen toen ze de gijzelaars brachten.
Wat israel doet is niet goed te keuren maar snap hun reactie wel het is de druppel die de emmer doet overlopen. Antisemtisme mag wel is stoppen van hamas en zeggen dat ze israel willen uitroeien.
Ps ik zeg hier niet dat ik geen emphatie heb maar waarom sommige dit niet meer hebben !!!

Empathie heb je doorgaans voor de onschuldigen.
Je kan niet het hele volk over 1 kam scheren en stellen dat iedereen Hamas steunt. Of goedkeurt wat ze in oktober hebben gedaan.
Degenen die stonden te juichen was ook niet het hele volk. (En tussen juichen en doden zit ook nog wel een verschil)

Ik vind het onbegrijpelijk en onmenselijk om geen empathie te hebben voor de onschuldigen. De helft is daar kind. Die zijn sowieso onschuldig.

In oktober had ik veel empathie voor de getroffen mensen in Israël en hun nabestaanden.

Het kan echt allebei.
 
Zou het wellicht komen doordat de Israëlische regering momenteel een burger slachting aanricht? Lijkt me relevanter dan religieuze motieven. Het schilletje “kritiek op Israel is jodenhaat” is gezien wat er daar al maanden aan de gang is gewoon bespottelijk en walgelijk. En lijkt me eigenlijk ook wel eens tijd om dat soort onderscheid te zien en uit te spreken vanuit de Joodse gemeenschap (ook in Nederland).

En dit gebeurt al een tijdje, en het is niet slechts een groepje van 10 mensen op de hoek van de straat.
 
1) Empathie staat bij mij uit klopt, ik zie dit als een zakelijk en nodig iets wat gebeuren moet, terrorisme moet je aanpakken. Hoe kut de afgelopen 80 jaar waren, terroristen mag je nooit met hun daden laten wegkomen, al hebben ze genoeg recht om te vechten voor hun recht en land, maar via terroristische aanvallen doe je dat niet, zo ja krijg je wat je nu maanden lang ziet. Zakelijk + terecht iets.

2) Dat het opgerold moet worden zijn we mee eens, men hier doet helaas weer wel empathisch en zo wint hamas of blijven ze overeind. Dat israel empathisch zou doen was hun hele plan en hoop, want burgers bescherm je en zo blijven zij ook safe.. En zo dachten ze er mee weg te komen. Gelukkig is Israel slimmer dan dat. Een manier waar je burgers 100% beschermt bestaat er niet, dus wat Israël doet met grotendeels precisieaanvallen is het meest humane wat er is en mogelijk is. Zolang niemand van de mensen met empathie met een beter plan komt is dat dus de beste en enige optie die mogelijk is. Doet Israël niks dan heeft hamas al gewonnen.

3) Er zijn doden, teveel ja. Maar dat was te verwachten in een oorlogsconflict in zo'n klein gebiedje, + met een tegenstander die schijt heeft aan eigen mensen en ze al te graag als schild gebruikt en opoffert om zelf maar te overleven, hoor je daar iemand over ? Nee, want alles is Israël :lmao: Dat er teveel doden gevallen zijn blijft een feit, helaas is grote deel en ook schuld van hamas zelf, dus hun interne eigen shit waar de goede en slechte burgers nu voor boeten. En zoals ik zei, genocide ga je niet of nauwelijks bewijzen. Oorlogsmisdaden vast en zeker, zoals in elk conflict en oorlog. En als die bewezen worden dan zeg ik ook zo hard mogelijk straffen. Was oom en broer een hamasser en werd hun hele familie/huis opgeblazen heb ik totaal geen moeite mee, jullie wel. Ik vind het lullig/zakelijk/noodzakelijk, jullie genocide en volkerenmoord, ieder zijn kijk er op ja.
Punt 1 snap ik niet. Waarom zijn terroristen slecht volgens jou? Volgens mij omdat terroristen onschuldige burgers doden. Het feit dat ik wil dat de terroristen worden aangepakt, betekent dat ik empathie heb voor de slachtoffers die terroristen maken. Welnu, Israel dood ook onschuldige mensen. En niet tientallen, maar tienduizenden. En laat ook nog eens miljoenen Palestijnse burgers uithongeren. Waarom zijn terroristen dan verkeerd, maar Israel niet?
En control damage is dit niet, want dat kan alleen als het aantal onschuldige burger doden die vallen door de control damage lager is dan het aantal onschuldige burger doden dat er mee wordt voorkomen. Maar Israel dood meer onschuldige burgers dan Hamas ooit zou kunnen veroorzaken.
 
Ja maar het ergert me bij die free palestina activisten dat het altijd maar de fout is van israel.... Zoals ik zeg zolang hamas bestaat zal er ook geen vrede komen , en zolang je hamas verdedigd ook niet.
Zolang Israël de tactiek hanteert die Duitsland en de USSR hanteerden tegen het Joodse volk, komt daar ook nooit vrede. Ze willen geen vrede. Beide kampen willen de ander uitroeien.
Enige oplossing is het hele gebied asfalteren. Of muur er om, en na x jaar kijken wie er over is gebleven. Maar vrede? Willen ze allebei niet.
 
Zolang Israël de tactiek hanteert die Duitsland en de USSR hanteerden tegen het Joodse volk, komt daar ook nooit vrede. Ze willen geen vrede. Beide kampen willen de ander uitroeien.
Enige oplossing is het hele gebied asfalteren. Of muur er om, en na x jaar kijken wie er over is gebleven. Maar vrede? Willen ze allebei niet.

Gewoon alles weg baggeren. Zand hebben we hard nodig.
 
Punt 1 snap ik niet. Waarom zijn terroristen slecht volgens jou? Volgens mij omdat terroristen onschuldige burgers doden. Het feit dat ik wil dat de terroristen worden aangepakt, betekent dat ik empathie heb voor de slachtoffers die terroristen maken. Welnu, Israel dood ook onschuldige mensen. En niet tientallen, maar tienduizenden. En laat ook nog eens miljoenen Palestijnse burgers uithongeren. Waarom zijn terroristen dan verkeerd, maar Israel niet?
En control damage is dit niet, want dat kan alleen als het aantal onschuldige burger doden die vallen door de control damage lager is dan het aantal onschuldige burger doden dat er mee wordt voorkomen. Maar Israel dood meer onschuldige burgers dan Hamas ooit zou kunnen veroorzaken.

Waarom zijn terroristen slecht? Serieus, bestaan er goede terroristen dan? Woord/naam zegt al wat het is en wat het doel er van is, het is nooit goed. Hamas wilt heel israel en helft van de wereld het liefst uitroeien, israel roeit hamas uit ten koste van de normale burgers ook helaas, maar daar is niet aan te ontkomen wanneer je aan gevechten of aanvallen doet in steden. Helemaal als de terroristische groep bewust zich schuil houdt tussen de burgers en ze extra misbruikt. Israel doet wat het kan met de weinige, of beter gezegd geen opties die ze hebben. Dus ik zie hun totaal niet als terroristen nee, dat er doden vallen is helaas niet anders. Dat er velen duizenden bewust de dood in gejaagd zijn door hamas hoor je niemand over, het is altijd israel.. Of ze bewust uitgehongerd worden moet nog bewezen worden, dat israel voorzichtig is met alles naar binnen laten snap ik ook nog wel.

En damage control betekent gewoon dat men rekening houdt met onschuldige mensen, wanneer de terroristen zich bewust tussen de normale burgers mengen als hun hoofdstrategie + aanvallen in normale kleren om nog meer verwarring te veroorzaken, wat verwacht de wereld dan? Dan moet israel 1 miljoen mensen aanhouden en ondervragen of idd sneller de kogels laten spreken omdat mensen al snel verdacht zijn ja. Ook weer bewuste strategie van hamas.. Heel veel is hamas, maar alles word in de Israëlische schoenen geschoven als foei foei foei
 
Wat is het verschil tussen een terrorist en een vrijheidsstrijder?

AiVD legt het goed uit, vrijheidsstrijder zit beetje tussen terrorist, extremist en activist in, waar een terrorist makkelijk samen te vatten is.

 
AiVD legt het goed uit, vrijheidsstrijder zit beetje tussen terrorist, extremist en activist in, waar een terrorist makkelijk samen te vatten is.

AIVD legt het hartstikke goed uit, behalve dat vrijheidsstrijder niet genoemd wordt. Ik denk dat het verschil vooral zit in de keuze van de doelen, maar de middelen van een vrijheidsstrijder zijn vaak wel beperkt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan