Internationale Politiek

Snap ik, de ene ontgroening is de andere niet, wat dat betreft moet je niet de ontgroening an sich verbieden.

En als ik dan bij een bepaalde vereniging wil ivm CV of omdat mijn pa daar ook zat dan moet ik een extreme ontgroening voor lief nemen als dat daar de gewoonte is?
Het gegeven dat iemand bij een bepaalde vereniging wil mag geen vrijbrief worden voor de uitwassen die je soms voorbij hoort komen.
Dan is het nog steeds een eigen keuze toch? Wat vind je belangrijker, geen ontgroening of toevallig dezelfde vereniging als je pa? Bovendien kan je ook op andere manieren een goede CV krijgen.

Dan is het nog steeds een eigen keuze toch? Wat vind je belangrijker, geen ontgroening of toevallig dezelfde vereniging als je pa? Bovendien kan je ook op andere manieren een goede CV krijgen.
Wat ik belangrijk vind is dat mensen die vrijwillig een ontgroening ondergaan menswaardig worden behandeld. Je weet immers niet aan de voorkant hoe de ontgroening zal zijn.

Is het ook niet groeps/kuddegedrag onder jongeren? Je kan in principe ook dingen
weigeren natuurlijk. Dat kun je ook gebruiken later in je leven. Nee zeggen binnen een groep als enige toont karakter. Zeker als blijkt dat dat het verstandige besluit was.

Oneens. Want nu scheer je alle ontgroeningen onder 1 kam, terwijl de meeste niet zo heftig zijn. Ik denk dat je gewoon duidelijke grenzen moet trekken wat wel en niet kan.

Maar bovenal denk ik, het is een keuze van jezelf. Als je geen ontgroening wil, dan hoef je niet mee te doen. Er zijn genoeg verenigingen zonder een ontgroening.
Als er genoeg verenigingen zijn zonder ontgroening waarom gaan anderen dan door met die onzin?
Afschaffen vergroot de "vrije" keuze zou ik zeggen.

Als er genoeg verenigingen zijn zonder ontgroening waarom gaan anderen dan door met die onzin?
Afschaffen vergroot de "vrije" keuze zou ik zeggen.
Cancelen omdat er incidenten zijn mbt ontgroeningen is echt onzin. Laten we dan het verkeer ook maar cancelen omdat er ongelukken gebeuren. Beter denken studentenverenigingen na en gebruik je verder de wet om excessen te berechten. Zoals dus gebeurt is. Afschaffen doen ze maar lekker in China. Hier in het westen mogen studenten best hun ontgroening ondergaan. Excessen pak je aan. Geen Chinese of Noord Koreaanse praktijken hier met zaken zomaar verbieden als eerste primaire reactie..

Cancelen omdat er incidenten zijn mbt ontgroeningen is echt onzin. Laten we dan het verkeer ook maar cancelen omdat er ongelukken gebeuren. Beter denken studentenverenigingen na en gebruik je verder de wet om excessen te berechten. Zoals dus gebeurt is. Afschaffen doen ze maar lekker in China. Hier in het westen mogen studenten best hun ontgroening ondergaan. Excessen pak je aan. Geen Chinese of Noord Koreaanse praktijken hier met zaken zomaar verbieden als eerste primaire reactie..
Precies dus ook de FvD lekker laten bestaan ondanks dat er af en toe 1 racistisch is.

Precies dus ook de FvD lekker laten bestaan ondanks dat er af en toe 1 racistisch is.
In een democratie zijn in principe alle partijen van belang ja. Ik ben voor de trias politica als democratisch model. Overigens pleit fvd voor afschaffing van dat model en zien meer in een aristocratie. De patstelling is dus moeten we een partij in de democratie die afwil van de trias politica. Een lastige..

Laatst bewerkt:
Wat ik belangrijk vind is dat mensen die vrijwillig een ontgroening ondergaan menswaardig worden behandeld. Je weet immers niet aan de voorkant hoe de ontgroening zal zijn.
Ik dacht dat we het eens waren om dit soort idiote zaken uit te bannen? Zie deze post hieronder.
Kijk, en daar ben ik het dan wel weer roerend mee eens.
Laten we hier dus op focussen .Ik heb namelijk nog geen enkel zinnig argument gelezen om dit soort onzin te laten voortduren.

Ik dacht dat we het eens waren om dit soort idiote zaken uit te bannen? Zie deze post hieronder.

Laten we hier dus op focussen .Ik heb namelijk nog geen enkel zinnig argument gelezen om dit soort onzin te laten voortduren.
Er moet dan eerst wel grondig uitgezocht gaan worden in hoevere bij ontrgroeningen echt sprake is van dergelijke excessen. Als het maar een klein deel is, wat waarschijnlijk is, dan moet je daar gerichte aanpak voor bedenken. Zoals bijvoorbeeld een onafhankelijke vertrouwenspersoon bij wie deelnemers kunnen aankloppen als er wat mis is.

Het is onzin om iets te verbieden omdat het in extreme gevallen mis gaat. We gaan ook nu niet in lege stadions spelen omdat het soms mis gaat met supporters.

.Ik heb namelijk nog geen enkel zinnig argument gelezen om dit soort onzin te laten voortduren.
Mogen studenten niet zichzelf ontdekken via een ontgroening waarbij de shotjes wodka/red Bull achterover worden geslagen? Of komt er dan een corrigerende tik met de lineaal? 🤔

Er moet dan eerst wel grondig uitgezocht gaan worden in hoevere bij ontrgroeningen echt sprake is van dergelijke excessen. Als het maar een klein deel is, wat waarschijnlijk is, dan moet je daar gerichte aanpak voor bedenken. Zoals bijvoorbeeld een onafhankelijke vertrouwenspersoon bij wie deelnemers kunnen aankloppen als er wat mis is.

Het is onzin om iets te verbieden omdat het in extreme gevallen mis gaat. We gaan ook nu niet in lege stadions spelen omdat het soms mis gaat met supporters.
Typisch Nederlandse reactie. Sorry hoor.
Onderzoek? Lijvig rapport, onderste la van het bureau en gewoon niets veranderen.
Nee dus, wat mij betreft.
Ik hoor ook nu geen zinnig argument om deze "traditie" te handhaven.

Typisch Nederlandse reactie. Sorry hoor.
Onderzoek? Lijvig rapport, onderste la van het bureau en gewoon niets veranderen.
Nee dus, wat mij betreft.
Ik hoor ook nu geen zinnig argument om deze "traditie" te handhaven.
Omdat je niet iets kan verbieden op alleen gevoel. Er moeten cijfers zijn van hoevaak en in welke mate bepaalde excessen gebeuren.

Grote studie verenigingen willen leden hebben die actief zijn, maar ook zorgen dat deelnemers eenn binding hebben. Een ontgroening zorgt er voor dat je actief blijft, omdat je moeite hebt moeten doen om erbij te komen. Het geeft ook gelijk een binding, omdat iedereen hetzelfde heeft mee gemaakt.

Dat moeite doen zijn vaak dingen die niet strafbaar zijn, en daarom zie ik geen reden om het te verbieden. En als je iets moet doen wat je persoonlijk niet leuk vind, dan moet je afvragen of je wel bij de vereniging wil horen en durven nee te zeggen.

Omdat je niet iets kan verbieden op alleen gevoel. Er moeten cijfers zijn van hoevaak en in welke mate bepaalde excessen gebeuren.

Grote studie verenigingen willen leden hebben die actief zijn, maar ook zorgen dat deelnemers eenn binding hebben. Een ontgroening zorgt er voor dat je actief blijft, omdat je moeite hebt moeten doen om erbij te komen. Het geeft ook gelijk een binding, omdat iedereen hetzelfde heeft mee gemaakt.

Dat moeite doen zijn vaak dingen die niet strafbaar zijn, en daarom zie ik geen reden om het te verbieden. En als je iets moet doen wat je persoonlijk niet leuk vind, dan moet je afvragen of je wel bij de vereniging wil horen en durven nee te zeggen.
Er zijn al zo vaak excessen geweest dat onderzoek daarnaar totaal overbodig is.
Als je klantjes aan je wil binden door dit soort ongezonde dingen met hen uit te halen klopt er sowieso iets niet.

Ben je bang dat ze snel afhaken, dan laat ze maar flink entreegeld of contributie betalen.
Binding via dezelfde ervaring kun je ook verkrijgen door deel te nemen aan Kamp Koningsbrugge of , nog beter, door militaire dan wel sociale dienstplicht.
Daar leer je tevens discipline en dat is dus wel een goede zaak.

Het folteren , vernederen of kleineren van medemensen vind ik minder gezond.
To say the least.

Maak m eens concreet dan, hoeveel ontgroeningen zijn er jaarlijks, hoeveel daarvan ontaarden in excessen.
Roepen dat er vaak excessen zijn is een holle frase als het niet met cijfers onderbouwd wordt, zeker als het als argument gebruikt wordt om de ontgroening in zijn algemeen te verbieden.

Als je klantjes aan je wil binden door dit soort ongezonde dingen met hen uit te halen klopt er sowieso iets niet.

Ben je bang dat ze snel afhaken, dan laat ze maar flink entreegeld of contributie betalen.
Binding via dezelfde ervaring kun je ook verkrijgen door deel te nemen aan Kamp Koningsbrugge of , nog beter, door militaire dan wel sociale dienstplicht.

To say the least.
Dat zijn ergere ontgroeningen dan studentenverenigingen.

Maak m eens concreet dan, hoeveel ontgroeningen zijn er jaarlijks, hoeveel daarvan ontaarden in excessen.
Roepen dat er vaak excessen zijn is een holle frase als het niet met cijfers onderbouwd wordt, zeker als het als argument gebruikt wordt om de ontgroening in zijn algemeen te verbieden.
Je krabbelt weer aardig terug nadat je het eerst met me eens was.
Lijkt op je aanvankelijke reacties tijdens het Kuipschandaal die je daarna helemaal afzwakt.
EEN exces als dit moet al tot nadenken stemmen, maar dat er meerdere zijn geweest op allerlei plaatsen in dit land -Leiden en Groningen nog vrij onlangs, in laatstgenoemde stad zelfs met recidive- is een bekend feit.
Ontgroening is per definitie fout. De "heren" zoeken maar andere manieren van tijdverdrijf zou ik zeggen.
Dat zijn ergere ontgroeningen dan studentenverenigingen.
Dit is geheel vrijwillig voor pure liefhebbers.
Heeft niets van doen met de folteringen en klassenjustitie waar het hier over gaat.

Je krabbelt weer aardig terug nadat je het eerst met me eens was.
Wat mij betreft worden de uitwassen aangepakt, had toen ik op die post reageerde niet door dat jij alle ontgroening wilde verbieden.
Lijkt op je aanvankelijke reacties tijdens het Kuipschandaal die je daarna helemaal afzwakt.
Afgezwakt, ben nog steeds van mening dat PSV het puntverlies aan zichzelf te wijten heeft, niet aan de scheids, maarre, laten we dat zijpad ff niet opgaan.
EEN exces als dit moet al tot nadenken stemmen,
Top, dan zeg ik alle 65plussers uit het verkeer weren, want bij die groep zie ik excessen en gevaarlijk gedrag. Kom jij vast weer met een tegenwoord over de appende jeugd, omdat je niet ziet dat mijn punt is dat een exces geen grond logische grond is voor een totaalverbod
maar dat er meerdere zijn geweest op allerlei plaatsen in dit land -Leiden en Groningen nog vrij onlangs, in laatstgenoemde stad zelfs met recidive- is een bekend feit.
Ontgroening is per definitie fout. De "heren" zoeken maar andere manieren van tijdverdrijf zou ik zeggen.
Kort gezegd, geen cijfers, blijf lekker roepen uit de onderbuik, aangezien je dat liever doet dan inhoudelijk gaan, ik haak hier af.

Enne, aangaande klassejustitie, hedde gij daar bewijs voor, heb je de andere zaak gezien die ik gister voor het voetlicht bracht waarbij de straffen niet heel erg afweken?

Wat mij betreft worden de uitwassen aangepakt, had toen ik op die post reageerde niet door dat jij alle ontgroening wilde verbieden.

Afgezwakt, ben nog steeds van mening dat PSV het puntverlies aan zichzelf te wijten heeft, niet aan de scheids, maarre, laten we dat zijpad ff niet opgaan.

Top, dan zeg ik alle 65plussers uit het verkeer weren, want bij die groep zie ik excessen en gevaarlijk gedrag. Kom jij vast weer met een tegenwoord over de appende jeugd, omdat je niet ziet dat mijn punt is dat een exces geen grond logische grond is voor een totaalverbod

Kort gezegd, geen cijfers, blijf lekker roepen uit de onderbuik, aangezien je dat liever doet dan inhoudelijk gaan, ik haak hier af.

Enne, aangaande klassejustitie, hedde gij daar bewijs voor, heb je de andere zaak gezien die ik gister voor het voetlicht bracht waarbij de straffen niet heel erg afweken?
Tsja, zo kunnen we bezig blijven.
Een enkel exces hoeft geen reden te zijn voor een algeheel verbod. Dat ben ik met je eens
Er is echter al langer sprake van diverse excessen.

Mijn punt is en blijft dat er geen enkel argument is aangedragen dat ontgroening zinnig, nuttig of prettig zou zijn maar dat het wel kan leiden tot onfrisse praktijken.
Maar goed, we zien dit kennelijk anders net zoals de kwalijke rol van Makkelie door jou blijkbaar niet gezien wordt.

We kennen nu elkaar's standpunten in deze twee geheel verschillende kwesties.
Zoveel hoofden, zoveel zinnen lijkt hier weer eens van toepassing.

• Leuk
Reactions: Bas
.
Bij defensie zijn nooit incidenten 🤔

Afschaffen toch? Gewoon cancelen zoals jij zelf zegt.

To say the least.

Die discipline leer je dus juist bij een ontgroening. Het gaat om uithoudingsvermogen, samenwerken en luisteren naar de gezaghebber. Precies wat je ook zou leren bij een militaire dienstplicht. En dan verhalen die je hoort in de media erover, zijn toch echt de meeste extreme gevallen waar het mis gaat.

Terug
Bovenaan Onderaan