Internationale Politiek

Maak m eens concreet dan, hoeveel ontgroeningen zijn er jaarlijks, hoeveel daarvan ontaarden in excessen.
Roepen dat er vaak excessen zijn is een holle frase als het niet met cijfers onderbouwd wordt, zeker als het als argument gebruikt wordt om de ontgroening in zijn algemeen te verbieden.
Ik vind wel de excessen die er zijn, al zijn het enkele, eigenlijk al te veel.

Ik snap dat de ontgroeningstraditie erbij hoort en ook voordelen kan hebben. Persoonlijk heeft dat wel in mijn studententijd me weerhouden om hier aan deel te nemen. Vond het best 'enge' clubjes in hun manier van het omgaan met mensen (ook genoeg die harstikke leuk zullen zijn geweest).
 
Ik vind wel de excessen die er zijn, al zijn het enkele, eigenlijk al te veel.
Snap ik, wat dat betreft kan je dan dus denken aan wetgeving waarmee excessen zwaarder bestraft kunnen worden. Het volledig verbieden van ontgroeningen vanwege excessen is een ridicule aanpak.
Ik snap dat de ontgroeningstraditie erbij hoort en ook voordelen kan hebben. Persoonlijk heeft dat wel in mijn studententijd me weerhouden om hier aan deel te nemen. Vond het best 'enge' clubjes in hun manier van het omgaan met mensen (ook genoeg die harstikke leuk zullen zijn geweest).
Jij vond het enge clubjes, maar werd dat beeld later ook bevestigd door verhalen van jaargenoten of bleek het uiteindelijk mee te vallen?
 
Snap ik, wat dat betreft kan je dan dus denken aan wetgeving waarmee excessen zwaarder bestraft kunnen worden. Het volledig verbieden van ontgroeningen vanwege excessen is een ridicule aanpak.

Jij vond het enge clubjes, maar werd dat beeld later ook bevestigd door verhalen van jaargenoten of bleek het uiteindelijk mee te vallen?
Ownee een huisgenoot was lid en die vond het prachtig en heb best vaak met ze opgetrokken.

Zijn genoeg mensen die het leuk vinden en het is een persoonlijk gevoel.

De verenigingen zonder ontgroeningen etc. Vond ik persoonlijk veel meer een verbinding geven aan een studentenstad en binnen studenten. Tuurlijk de vereniging is dan ook minder heilig Maar dat vind ik juist positief.

Kwestie van smaak. Dat zeker.
 
Tsja, zo kunnen we bezig blijven.
Dat idee heb ik vaker gehad bij dit soort discussies ja.
Een enkel exces hoeft geen reden te zijn voor een algeheel verbod. Dat ben ik met je eens
Er is echter al langer sprake van diverse excessen.

Mijn punt is en blijft dat er geen enkel argument is aangedragen dat ontgroening zinnig, nuttig of prettig zou zijn maar dat het wel kan leiden tot onfrisse praktijken.
Ik denk dat er wel argumenten zijn aangedragen, maar dat jij die niet sterk genoeg vindt. Dat mag en dat staat je uiteraard vrij - agree to disagree - maar dat is wat anders dan dat er geen argumenten gevoerd zijn.
Maar goed, we zien dit kennelijk anders net zoals de kwalijke rol van Makkelie door jou blijkbaar niet gezien wordt.

We kennen nu elkaar's standpunten in deze twee geheel verschillende kwesties.
Zoveel hoofden, zoveel zinnen lijkt hier weer eens van toepassing.
Dat klopt. Over het algemeen vind ik dat we best veel vrijheid mogen geven aan onze burgers. Als het om vrijwillige deelname gaat bij praktijken die niet tegen de wet zijn, dan moet men dat helemaal zelf weten. Ik ga dus in tegen het 'Ik vind het niks, dus we moeten het plenair verbieden' principe. Een redenatie die ik vaker zie, overigens.
 
Ownee een huisgenoot was lid en die vond het prachtig en heb best vaak met ze opgetrokken.

Zijn genoeg mensen die het leuk vinden en het is een persoonlijk gevoel.

De verenigingen zonder ontgroeningen etc. Vond ik persoonlijk veel meer een verbinding geven aan een studentenstad en binnen studenten. Tuurlijk de vereniging is dan ook minder heilig Maar dat vind ik juist positief.

Kwestie van smaak. Dat zeker.
Dat is het, een kwestie van smaak. En dat maakt het wmb ook zo leuk, dat er verschillende verenigingen zijn voor een diverse groep studenten. Gezelligheids-, sport- en of studieverenigingen, verenigingen waren levensbeschouwelijke dingen centraler staan, debatverenigingen, ga zo maar door. En daar binnenin heb je weer traditionele, hierarchische, alternatieve, vrijblijvende en internationale opties. Laten we erop toezien dat er voor iedereen (die lid wil worden) een mooi plekje is, en dat alles gewoon volgens de wet verloopt.
 
Die discipline leer je dus juist bij een ontgroening. Het gaat om uithoudingsvermogen, samenwerken en luisteren naar de gezaghebber. Precies wat je ook zou leren bij een militaire dienstplicht. En dan verhalen die je hoort in de media erover, zijn toch echt de meeste extreme gevallen waar het mis gaat.
Misschien dan toch maar liever dienstplicht weer invoeren?
Dan profiteren er veel meer mensen van het aanleren van discipline.
Ik vind wel de excessen die er zijn, al zijn het enkele, eigenlijk al te veel.
Eens.
Snap ik, wat dat betreft kan je dan dus denken aan wetgeving waarmee excessen zwaarder bestraft kunnen worden. Het volledig verbieden van ontgroeningen vanwege excessen is een ridicule aanpak.
Hoewel het woord ridicuul hier onjuist is- dat woord past bij het vonnis in Belgie - ben ik inmiddels met je eens dat wetgeving wellicht overbodig is.
Helaas komt van jouw voorgestelde aanpak in dit land zonder veel controle en handhaving waarschijnlijk weer niet veel terecht.
Dat is wel de consequentie.
De verenigingen zonder ontgroeningen etc. Vond ik persoonlijk veel meer een verbinding geven aan een studentenstad en binnen studenten. Tuurlijk de vereniging is dan ook minder heilig Maar dat vind ik juist positief.

Kwestie van smaak. Dat zeker.
Eens.
Ik denk dat er wel argumenten zijn aangedragen, maar dat jij die niet sterk genoeg vindt. Dat mag en dat staat je uiteraard vrij - agree to disagree - maar dat is wat anders dan dat er geen argumenten gevoerd zijn.
Nou, toch geen enkel argument gezien wat je een betere student of beter mens maakt dan degenen die niet ontgroend werden.
Discipline en verbinding kunnen ook op andere wijze aangebracht worden.
Dat klopt. Over het algemeen vind ik dat we best veel vrijheid mogen geven aan onze burgers. Als het om vrijwillige deelname gaat bij praktijken die niet tegen de wet zijn, dan moet men dat helemaal zelf weten. Ik ga dus in tegen het 'Ik vind het niks, dus we moeten het plenair verbieden' principe. Een redenatie die ik vaker zie, overigens.
Zoals ik hierboven zeg tegen Der Jaufe vind ik inmiddels een algeheel verbod inderdaad niet meer perse nodig.
Of na dit Belgisch schandaal er nog meer excessen volgen bij ontgroeningen zal de toekomst uitwijzen.
 
Hoewel het woord ridicuul hier onjuist is- dat woord past bij het vonnis in Belgie - ben ik inmiddels met je eens dat wetgeving wellicht overbodig is.
Vonnis in Belgie is niet vreemd in het licht van de wetgeving in België, hooguit dat de wetgeving ridicuul is, maar zelfs dat is in deze zaak zeer twijfelachtig.
Helaas komt van jouw voorgestelde aanpak in dit land zonder veel controle en handhaving waarschijnlijk weer niet veel terecht.
Dat is wel de consequentie.
Ik stel voor om voor zaken rondom excessen juist iets op te nemen in het wetboek, daarmee voorkom je het niet maar kan er steviger gestraft worden in geval van excessen. Waarmee het gevoel van onrechtvaardigheid wat nu de kop opsteekt minder sterk zal zijn.

Aangaande het vonnis kan ik je onderstaand filmpje en onderstaande beschouwing aanraden. Als je het vonnis problematisch vind zit dat probleem bij de wetgevende macht, niet de uitvoerende macht.



Het is wat dat betreft werkelijk bespottelijk dat de wetgevende macht in België boos is op de uitvoerende macht.
 
Vonnis in Belgie is niet vreemd in het licht van de wetgeving in België, hooguit dat de wetgeving ridicuul is, maar zelfs dat is in deze zaak zeer twijfelachtig.

Ik stel voor om voor zaken rondom excessen juist iets op te nemen in het wetboek, daarmee voorkom je het niet maar kan er steviger gestraft worden in geval van excessen. Waarmee het gevoel van onrechtvaardigheid wat nu de kop opsteekt minder sterk zal zijn.

Aangaande het vonnis kan ik je onderstaand filmpje en onderstaande beschouwing aanraden. Als je het vonnis problematisch vind zit dat probleem bij de wetgevende macht, niet de uitvoerende macht.



Het is wat dat betreft werkelijk bespottelijk dat de wetgevende macht in België boos is op de uitvoerende macht.
Als ik het verhaal zo lees. Dan zou ik haast zeggen dat het een soort van marteling is. Ja het is een soort van consent. Maar zodra je akkoord bent is er wel een druk op je dat je niet terug kunt.

Ook is het merendeel van de activiteiten gedaan in dronkenschap. Net zoals me too is dat eigenlijk nog meer reden dat de leden niet volledig instemmen met de martelgang.

Maar misschien ben ik een watje 😅
Maar never nooit zou ik zo een ontgroening willen ondergaan om ergens bij te horen.
 
Als ik het verhaal zo lees. Dan zou ik haast zeggen dat het een soort van marteling is. Ja het is een soort van consent. Maar zodra je akkoord bent is er wel een druk op je dat je niet terug kunt.

Ook is het merendeel van de activiteiten gedaan in dronkenschap. Net zoals me too is dat eigenlijk nog meer reden dat de leden niet volledig instemmen met de martelgang.

Maar misschien ben ik een watje 😅
Maar never nooit zou ik zo een ontgroening willen ondergaan om ergens bij te horen.
Maar wel een marteling die al 15 jaar op dezelfde wijze gedaan werd, waarmee moord of doodslag al niet de aanklacht kan zijn. Voor de rest eens, ik zou mij er niet bij thuisvoelen.
 
Vonnis in Belgie is niet vreemd in het licht van de wetgeving in België, hooguit dat de wetgeving ridicuul is, maar zelfs dat is in deze zaak zeer twijfelachtig.

Ik stel voor om voor zaken rondom excessen juist iets op te nemen in het wetboek, daarmee voorkom je het niet maar kan er steviger gestraft worden in geval van excessen. Waarmee het gevoel van onrechtvaardigheid wat nu de kop opsteekt minder sterk zal zijn.

Aangaande het vonnis kan ik je onderstaand filmpje en onderstaande beschouwing aanraden. Als je het vonnis problematisch vind zit dat probleem bij de wetgevende macht, niet de uitvoerende macht.



Het is wat dat betreft werkelijk bespottelijk dat de wetgevende macht in België boos is op de uitvoerende macht.
Verhelderend,allebei.
De wetgevende macht is het , inderdaad, die tekort schiet.
Helaas niet alleen in Belgie, ook niet alleen in kwesties als deze.
 

Boris Johnson stapt per direct op als parlementslid vanwege 'partygate'​


De Britse oud-premier Boris Johnson stapt per direct op als lid van het Lagerhuis vanwege het lopende 'partygate'-onderzoek. Volgens Britse media heeft hij zijn zetel per direct ingeleverd. Johnson zegt dat hij wordt "gedwongen" te vertrekken.
 

Boris Johnson stapt per direct op als parlementslid vanwege 'partygate'​


De Britse oud-premier Boris Johnson stapt per direct op als lid van het Lagerhuis vanwege het lopende 'partygate'-onderzoek. Volgens Britse media heeft hij zijn zetel per direct ingeleverd. Johnson zegt dat hij wordt "gedwongen" te vertrekken.
Belangrijk stukje erin "Door het opstappen van Johnson moet er een nieuwe verkiezing worden georganiseerd in zijn district Groot-Londen. Het is nog niet duidelijk of de oud-premier meedoet aan die verkiezing."

Zeer benieuwd wat hij gaat doen [/s]
 

Boris Johnson stapt per direct op als parlementslid vanwege 'partygate'​


De Britse oud-premier Boris Johnson stapt per direct op als lid van het Lagerhuis vanwege het lopende 'partygate'-onderzoek. Volgens Britse media heeft hij zijn zetel per direct ingeleverd. Johnson zegt dat hij wordt "gedwongen" te vertrekken.
Alsof zijn gedrag hiervoor nog niet duidelijk was :zien:
 

Boris Johnson stapt per direct op als parlementslid vanwege 'partygate'​


De Britse oud-premier Boris Johnson stapt per direct op als lid van het Lagerhuis vanwege het lopende 'partygate'-onderzoek. Volgens Britse media heeft hij zijn zetel per direct ingeleverd. Johnson zegt dat hij wordt "gedwongen" te vertrekken.
Wel typisch dat zo'n beetje alle Brexit kopstukken nu ondertussen weg zijn
 

Silvio Berlusconi overleden​



De Italiaanse oud-premier Silvio Berlusconi (86) is overleden. Dat meldt onder meer de Italiaanse krant Corriere della Sera. Berlusconi is 86 jaar geworden.
Heeft Milan groot gemaakt met de 3 Nederlanders.
 

Silvio Berlusconi overleden​



De Italiaanse oud-premier Silvio Berlusconi (86) is overleden. Dat meldt onder meer de Italiaanse krant Corriere della Sera. Berlusconi is 86 jaar geworden.

Mooi dat 'ie eindelijk dood is. Heeft nog 86 jaar te lang geduurd. Wat een enorme hondenlul wat dat zeg.

Italiaanse oud-premier Silvio Berlusconi overleden: een carrière vol schandalen, gesjoemel en foute uitspraken
 
Belangrijk stukje erin "Door het opstappen van Johnson moet er een nieuwe verkiezing worden georganiseerd in zijn district Groot-Londen. Het is nog niet duidelijk of de oud-premier meedoet aan die verkiezing."

Zeer benieuwd wat hij gaat doen [/s]
In ieder geval niet meedoen aan de verkiezingen in zijn kiesdistrict. Dat is een van de redenen dat hij is opgestapt, hij will z'n reputatie dat hij nog nooit een verkiezing verloren heeft hooghouden. Wat wel zou kunnen is dat hij probeert zich verkiesbaar te stellen in het kiesdistrict van een van z'n 2 handlangers die met hem opgestapt zijn. Maar ik denk dat de partij dat niet gaat toelaten
 
Terug
Bovenaan Onderaan