Ibrahim Sangaré (M)

Zie dat hij dit seizoen maar 16x in actie is gekomen in de PL, komt ie daar minder uit de verf dan hier of heeft ie een geduchte concurrent?
 
Jammer voor hem, was wel een sympathieke speler. Maar heb geen wedstrijd dit seizoen het gevoel gehad dat we hem gemist hebben
Misschien wordt t nog wel wat. Zijn eerste seizoen hier was ook niet z’n beste. Hij heeft natuurlijk altijd iets slooms gehad, dat lijkt me wel een uitdaging in Engeland. Ze fakkelen hem in ieder geval nog lang niet af maar de verwachtingen waren sowieso te hoog.
 
Zie dat hij dit seizoen maar 16x in actie is gekomen in de PL, komt ie daar minder uit de verf dan hier of heeft ie een geduchte concurrent?
Nou ja, hier had hij natuurlijk ook al zijn gebreken. Die zullen daar ook wel aan het licht zijn gekomen, en omdat ze daar wel alternatieven hebben, is het banken geblazen.
 
Omdat we met Schouten de beste verdedigende middenvelder hebben gekocht die hier sinds een lange, lange tijd heeft rondgelopen. Daarnaast ook een echte 6, waar Sangare meer een 8 is die een 6 rol moest spelen.
In de 1e pagina's van dit topic wordt positieg gereageerd oo Ibi vanwege zijn body wat noodzakelijk zou zijn voor het moderne voetbal. Kennelijk heeft Bosz een modus gevonden waarin dat minder van belang is.

Of had dat wel geholpen in de CL mogelijk?
 
In de 1e pagina's van dit topic wordt positieg gereageerd oo Ibi vanwege zijn body wat noodzakelijk zou zijn voor het moderne voetbal. Kennelijk heeft Bosz een modus gevonden waarin dat minder van belang is.

Of had dat wel geholpen in de CL mogelijk?
Wil je in duels komen of slim opgesteld staan?
 
Wil je in duels komen of slim opgesteld staan?
Ik wil bij voorkeur relax op de bank genieten van een mooie wedstrijd ;).

Met Ibi was het anders geworden, maar had dat mogelijk tot betere resultaten geleid of saaiere wedstrijden met nog minder kansen en dus maximaal t zelfde resultaat?
 
Ik wil bij voorkeur relax op de bank genieten van een mooie wedstrijd ;).

Met Ibi was het anders geworden, maar had dat mogelijk tot betere resultaten geleid of saaiere wedstrijden met nog minder kansen en dus maximaal t zelfde resultaat?
Uiteindelijk gaat het ook om balans. Destijds miste PSV wel wat body ja. Dat heeft dit PSV ook niet per definitie, maar het wordt opgevangen met veel slimme spelers en een aanvallende speelstijl die poogt de defensieve druk te verlagen door zelf heel pro actief druk te zetten. In de Eredivisie werkt het, omdat we veel kwaliteit hebben en de spelers in het systeem passen. Toch merkte je in Europa dat we nu toch ook wat body missen. Saibari heeft het bijvoorbeeld wel, maar daarbuiten ontbreekt het een beetje. PSV had het toch lastig tegen Sevilla en Lens, en ook tegen Dortmund was die fysieke kracht fijn geweest om op terug te vallen als je technisch-onderlegde press (win de bal snel terug en ga over meerdere schijven richting het doel van de tegenstander) doorbroken werd. In de Eredivisie lukt dat ploegen zelden. Maar die taaie, fysieke ploegen/ploegen die wat meer fysiek hebben in Europa lukten dat soms wel, en dan zag ik PSV toch best worstelen.

Eigenlijk was Saibari - Veerman - Schouten het middenveld dat dit seizoen het meest in balans was.

Veerman - spelmaker, hoge passing range en afstandsschot.
Schouten - drukbestendig, goede "ball recycling", positioneel sterk verdedigend
Saibari - loopvermogen, fysiek, technisch prima.
 
Uiteindelijk gaat het ook om balans. Destijds miste PSV wel wat body ja. Dat heeft dit PSV ook niet per definitie, maar het wordt opgevangen met veel slimme spelers en een aanvallende speelstijl die poogt de defensieve druk te verlagen door zelf heel pro actief druk te zetten. In de Eredivisie werkt het, omdat we veel kwaliteit hebben en de spelers in het systeem passen. Toch merkte je in Europa dat we nu toch ook wat body missen. Saibari heeft het bijvoorbeeld wel, maar daarbuiten ontbreekt het een beetje. PSV had het toch lastig tegen Sevilla en Lens, en ook tegen Dortmund was die fysieke kracht fijn geweest om op terug te vallen als je technisch-onderlegde press (win de bal snel terug en ga over meerdere schijven richting het doel van de tegenstander) doorbroken werd. In de Eredivisie lukt dat ploegen zelden. Maar die taaie, fysieke ploegen/ploegen die wat meer fysiek hebben in Europa lukten dat soms wel, en dan zag ik PSV toch best worstelen.

Eigenlijk was Saibari - Veerman - Schouten het middenveld dat dit seizoen het meest in balans was.

Veerman - spelmaker, hoge passing range en afstandsschot.
Schouten - drukbestendig, goede "ball recycling", positioneel sterk verdedigend
Saibari - loopvermogen, fysiek, technisch prima.

En dan zo'n Boscagli er achter die nog schijven kan overslaan!
 
Uiteindelijk gaat het ook om balans. Destijds miste PSV wel wat body ja. Dat heeft dit PSV ook niet per definitie, maar het wordt opgevangen met veel slimme spelers en een aanvallende speelstijl die poogt de defensieve druk te verlagen door zelf heel pro actief druk te zetten. In de Eredivisie werkt het, omdat we veel kwaliteit hebben en de spelers in het systeem passen. Toch merkte je in Europa dat we nu toch ook wat body missen. Saibari heeft het bijvoorbeeld wel, maar daarbuiten ontbreekt het een beetje. PSV had het toch lastig tegen Sevilla en Lens, en ook tegen Dortmund was die fysieke kracht fijn geweest om op terug te vallen als je technisch-onderlegde press (win de bal snel terug en ga over meerdere schijven richting het doel van de tegenstander) doorbroken werd. In de Eredivisie lukt dat ploegen zelden. Maar die taaie, fysieke ploegen/ploegen die wat meer fysiek hebben in Europa lukten dat soms wel, en dan zag ik PSV toch best worstelen.

Eigenlijk was Saibari - Veerman - Schouten het middenveld dat dit seizoen het meest in balans was.

Veerman - spelmaker, hoge passing range en afstandsschot.
Schouten - drukbestendig, goede "ball recycling", positioneel sterk verdedigend
Saibari - loopvermogen, fysiek, technisch prima.
Toevoeging: Sangare had dan in de rol van Saibari gepast. Technisch is Saibari beter, terwijl Sangare nog meer fysiek bracht. Beiden hebben loopvermogen.
 
Ik vond Sangare vaak zelfs onderschat. Tuurlijk dit jaar hebben we hem amper gemist omdat alles zo goed ging, al hadden we hem in de CL zeker goed kunnen gebruiken.

Maar vorig jaar als hij er niet bij was viel het echt als een kaartenhuis in elkaar. Had wel een middenveld willen zien met hem erbij als Schouten naar CV moest.

Verrast me zeker dat hij daar niet helemaal uit de verf komt maar kan natuurlijk ook tijd kosten aangezien hij zich hier ook echt helemaal thuis voelde.
 
Ik vond Sangare vaak zelfs onderschat. Tuurlijk dit jaar hebben we hem amper gemist omdat alles zo goed ging, al hadden we hem in de CL zeker goed kunnen gebruiken.

Maar vorig jaar als hij er niet bij was viel het echt als een kaartenhuis in elkaar. Had wel een middenveld willen zien met hem erbij als Schouten naar CV moest.

Verrast me zeker dat hij daar niet helemaal uit de verf komt maar kan natuurlijk ook tijd kosten aangezien hij zich hier ook echt helemaal thuis voelde.
Als t past in t budget zou ik het een meer dan prima middenveld versterking vinden, sowieso goed genoeg als backup voor bijv Schouten of Saibari en mits in vorm zelfs basis kandidaat. Met vijf wissels is de bank veel belangrijker dan pakweg 5 jaar terug.
Maar zal in t huidige team niet meer onbetwist basis zijn denk ik. Geeft ook aan dat we goede stappen gemaakt hebben.

Toch zou ik qua investeringen liever de posities van Veerman/Tillman/vleugelaanvallers en de Rechter CV een grotere prioriteit geven deze window.

Maar leek bij zijn vertrek echter het liefst bij PSV te blijven - vind ik ook mooi. Groot nadeel is dat zowel hij als Saibari bij de afrikacups dan beide afwezig zouden zijn voor t team.
 
Terug
Bovenaan Onderaan