Uiteindelijk gaat het ook om balans. Destijds miste PSV wel wat body ja. Dat heeft dit PSV ook niet per definitie, maar het wordt opgevangen met veel slimme spelers en een aanvallende speelstijl die poogt de defensieve druk te verlagen door zelf heel pro actief druk te zetten. In de Eredivisie werkt het, omdat we veel kwaliteit hebben en de spelers in het systeem passen. Toch merkte je in Europa dat we nu toch ook wat body missen. Saibari heeft het bijvoorbeeld wel, maar daarbuiten ontbreekt het een beetje. PSV had het toch lastig tegen Sevilla en Lens, en ook tegen Dortmund was die fysieke kracht fijn geweest om op terug te vallen als je technisch-onderlegde press (win de bal snel terug en ga over meerdere schijven richting het doel van de tegenstander) doorbroken werd. In de Eredivisie lukt dat ploegen zelden. Maar die taaie, fysieke ploegen/ploegen die wat meer fysiek hebben in Europa lukten dat soms wel, en dan zag ik PSV toch best worstelen.
Eigenlijk was Saibari - Veerman - Schouten het middenveld dat dit seizoen het meest in balans was.
Veerman - spelmaker, hoge passing range en afstandsschot.
Schouten - drukbestendig, goede "ball recycling", positioneel sterk verdedigend
Saibari - loopvermogen, fysiek, technisch prima.