Ibrahim Sangaré (M)

Ihattaren aan de rechterkant? Voorlopig, en ik denk dat het de komende 3-4 weken nog zo zal blijven, staat Ihattaren aan de kant ipv aan de rechterkant binnen de lijnen.

Ihattaren zal best zijn minuten maken. Laat het hem maar waarmaken.
 
Ik moet bekennen dat ik ook een ander type speler verwacht had. We horen al maanden dat we een dynamische box to box middenvelder nodig hebben. Op basis van de wat ik zie en lees is deze jongen inderdaad een controlerende balafpakker. Wat natuurlijk niet betekent dat het niet goed kan uitpakken. Wat Sangare in de Ligue 1 minder lukte, kan hem in de eredivisie misschien beter lukken.
PSV heeft helemaal geen box-2-box nodig. Een balafpakker met een goede pass. Dat is wat nodig is. In de aanval speelt PSV min of meer 2-4-4. Met hoge backs en hoge middenvelders aan de zijkant (die ook nog vaak naar achter de spitsen trekken). Het is juist belangrijk dan die andere 4 (de 2 CV's en de centrale middenvelders) wat meer de balans bewaken.
 
De officiële aankondiging van Ibrahim Sangaré bij PSV is een kwestie van tijd nadat de foto's van de medische keuring en presentatie zijn uitgelekt via Franse media.

Ei6VmnyXsAAsHQp
 
Spelers uit de Franse competitie hebben het hier nog weinig waargemaakt. Behoudens Kieft dan 😀
 
Sangare is 1,91m. Hebben we dan ook direct iemand die (waarschijnlijk) kan koppen, wat velen al eerder als probleem zagen.
 
En Memphis Depay. :D
Bedoelde andersom van daar naar hier.
Brechet, Isimat, Lestienne met in ieder geval een Franse naam. Boscagli nuttig maar tegen de top 8 gaat hij geheid voor gaas.
 
Dat zou ook kunnen, maar ik ga er maar vanuit dat dit 100% door JDJ komt. :grin:

De Jong gaat pas de credits krijgen als er daadwerkelijk ook leuke dingen gaan gebeuren met de "nieuwe" groep. Maar moet zeggen dat ik er al meer vertrouwen in heb dan vorig seizoen. Vooral als die CV ook nog voor 5 oktober binnen is. Gezien de laatste ontwikkelingen op transfers zie ik het wel goed komen. Of JdJ heeft Timothy Derijck gepolst moeten hebben voor een terugkeer..
 
Laten we gewoon even credits geven aan John hier. Vorig jaar haalde we spelers als Boscagli en Bruma die beiden bij 3 clubs niet de verwachtingen hadden waargemaakt en een verdediger die met zijn club gedegradeerd was. Dit jaar halen we een linksback die tegen het nationale elftal van Duistland aan tikt en een middenvelder die werd genoemd bij o.a. Tottenham, Arsenal en AC Milan. En dat trouwens voor bedragen die onder de eerder genoemde prijzen lagen (Sangaré leek overal tussen de 10 en 15 miljoen te gaan kosten, PSV lijkt hem nu voor 9 binnen te halen).

Mochten de spelers niet brengen wat we verwachten is dat op conto van John natuurlijk. Maar je kan hem nu niet verwijten dat hij geen mooie deals op het oog heeft gemaakt. Daar waar we vorig seizoen al vanaf de zomer ons af vroegen of de 10+ miljoenen voor Baumgartl en Bruma wel marktconform waren
 
Dus als we iemand aankopen krijgt Schmidt de credits en als iemand straks slecht voetbald is het de schuld van John de Jong

Haha het is maar hoe je het interpreteert. Ik denk dat er meer aantrekkingskracht is door onze trainer en dus spelers eerder geneigd zijn nu te kiezen voor PSV ipv dan in Sangare zijn geval Southampton. JdJ krijgt iig een compliment voor zijn daadkracht, zowel voor Max als voor Sangare, mag dan ook wel weer gezegd worden. Ook met oog op een toekomstige verkoop, een echte LB en een breker op het middenveld liggen altijd wel goed in de markt. Dus ook om die reden goede aankopen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan