Ibrahim Sangaré (M)

35 miljoen euro voor Sangare...?? Als dat het openingsbod is, dan kunnen we misschien wel 45 miljoen euro tegemoet zien voor Sangare...👍😘⚽
Ik heb de Jong de afgelopen jaren neit kunnen betrappen op onderhandelingen waarbij er 10 miljoen extra werd verdiend helaas. Wel op een hele hoop verlaagde transfersommen. Maar bij 35 miljoen beschouw ik Sangare eigenlijk als een financiele reddingsboei voor PSV. Meer is beter maar met 35 zou ik tevreden zijn. Daarmee kan je de selectie van volgend jaar al op een aantal plekken versterken.
 
Stel JdJ kan er 40 van maken….
Is hij na Lozano de duurste uitgaande transfer bij PSV. Voor een speler die 2 jaar geleden werd opgepikt in Frankrijk bij Toulouse, speelt als defensieve middenvelder….
Zou het elftal verzwakken maar financieel gezien maak je natuurlijk een mooie klapper en kun je bv Gakpo nog een jaar houden.
 
Stel JdJ kan er 40 van maken….
Is hij na Lozano de duurste uitgaande transfer bij PSV. Voor een speler die 2 jaar geleden werd opgepikt in Frankrijk bij Toulouse, speelt als defensieve middenvelder….
Zou het elftal verzwakken maar financieel gezien maak je natuurlijk een mooie klapper en kun je bv Gakpo nog een jaar houden.
Memphis bracht PSV uiteindelijk 43 miljoen op. Klopt dus niet helemaal dat Lozano de duurste was.
En dat Sangare ooit bij Toulouse speelde doet er momenteel niet echt toe: op dit moment staat hij in belangstelling van de Engelse clubs met ontzettend veel geld.
 
Memphis bracht PSV uiteindelijk 43 miljoen op. Klopt dus niet helemaal dat Lozano de duurste was.
En dat Sangare ooit bij Toulouse speelde doet er momenteel niet echt toe: op dit moment staat hij in belangstelling van de Engelse clubs met ontzettend veel geld.
En Sangare was in de grote potjes juíst de beste van het veld, tegen Leicester 2x en ook in de bekerfinale. Terwijl een Gakpo eigenlijk tegenviel in die wedstrijden. Daarnaast was Sangare natuurlijk ook heel sterk in de Africa cup en werd hij (geloof ik) verkozen in het elftal van het toernooi. Dat hij daarna 2 maanden iets minder speelde in de farmers league aka Eredivisie zal minder zwaar wegen dan het feit dat hij tegen grote tegenstanders het best is.

En inderdaad, Engelse clubs hebben simpelweg veel meer geld. Engelse spelers zijn duurder en een degradatiekandidaat kan een speler voor 20 miljoen prima kopen. Tel erbij op dat Sangare perfect past in het Engelse spel, en je hebt een geweldige verkopende positie. Nu nog hopen dat JdJ die weet te verzilveren, met Brands in zijn kielzog. Natuurlijk krijg je voor een verdedigende middenvelder doorgaands minder dan voor een scorende buitenspeler, maar we kunnen wel een hele mooie slag slaan.

Overigens zal ik heel erg balen wanneer hij vertrekt, het is mijn favoriete speler (vanaf het eerste uur) en hij zal zo vreselijk gemist worden komend jaar.
 
Memphis bracht PSV uiteindelijk 43 miljoen op. Klopt dus niet helemaal dat Lozano de duurste was.
En dat Sangare ooit bij Toulouse speelde doet er momenteel niet echt toe: op dit moment staat hij in belangstelling van de Engelse clubs met ontzettend veel geld.
Mooi toch? Heeft JdJ goed gedaan.
 
Zijn grootste taak komt nog. Het feit dat Sangare nu in de belangstelling staat komt niet door John, maar door Sangare zelf. En een beetje door Schmidt.
Een TD kan weinig doen aan de prestaties op het veld. In dit geval denk ik dat het een van de spelers is die onder Schmidt beter zijn geworden.
Wat heeft ie goed gedaan? Hij moet nog bewijzen dat ie niet alleen (slecht) kan kopen maar ook goed verkopen en dat ie een goede onderhandelaar is namens PSV.
Hem binnen gehaald?
We gaan zien of ie goed kan verkopen. Malen was niet slecht, Bergwijn ook niet. En zelfs voor een speler die er volgens het forum helemaal niks van kon, kreeg hij nog 6 miljoen. Ik heb hoop.
 
Een TD kan weinig doen aan de prestaties op het veld. In dit geval denk ik dat het een van de spelers is die onder Schmidt beter zijn geworden.

Hem binnen gehaald?
We gaan zien of ie goed kan verkopen. Malen was niet slecht, Bergwijn ook niet. En zelfs voor een speler die er volgens het forum helemaal niks van kon, kreeg hij nog 6 miljoen. Ik heb hoop.
Het forum is niet maatgevend: die mensen vonden 13 miljoen voor Denzel ook ruim voldoende, de Oranje international met een meerjarig contract. Die vinden nu ook dat Sangare met een meerjarig contract net zoveel waard is als Gravenberch met een eenjarig contract..
 
Het forum is niet maatgevend: die mensen vonden 13 miljoen voor Denzel ook ruim voldoende, de Oranje international met een meerjarig contract. Die vinden nu ook dat Sangare met een meerjarig contract net zoveel waard is als Gravenberch met een eenjarig contract..
13 miljoen voor Dumfries is veel te weinig. 35 voor Malen (of iets in die trend) was prima. Stevie had wel naar 40 gekund in die specifieke omstandigheden, maar het was imo niet slecht. Rosario voor 8 miljoen was veeeeeeeeeeeeeeeeels te weinig, maar de meerderheid van het Forum had hem weggedaan voor een krat Amstel, die ze vervolgens leeg hadden gegooid in de gracht. Piroe voor 2 miljoen + doorverkoop is ook prima.

Al met al, niet vreselijk. Ook niet groots.
 
Ga er dan dus ook van uit dat sowieso Noni en Gakpo een extra jaar blijven.
Ik zie eigenlijk liever Sangaré nog een jaar blijven dan Gakpo. Cody is een toffe gast, Eindhovenaar en ook erg goed maar ik denk dat de positie van Sangaré lastiger op te vangen is dan die van Gakpo.. Zie maar eens een gast te vinden die fysiek een beest is, verdedigend enorm sterk en ook nog eens prima met de bal om kan gaan
 
Ik zie eigenlijk liever Sangaré nog een jaar blijven dan Gakpo. Cody is een toffe gast, Eindhovenaar en ook erg goed maar ik denk dat de positie van Sangaré lastiger op te vangen is dan die van Gakpo.. Zie maar eens een gast te vinden die fysiek een beest is, verdedigend enorm sterk en ook nog eens prima met de bal om kan gaan
Ik denk dat het meevalt hoe graag ik Sangare er bij heb. Liverpool bewijst al jaren dat de keeper, verdediging en de aanval top moet zijn en het middenveld best wel van mindere kwaliteit mag zijn dan die andere twee linies. Voor het middenveld hebben ze altijd werkertjes gehad daar waar de verdediging en aanval de elegante toppers zijn. PSV moet het geld van Sangare inzetten voor een goede keeper, een echte topper achterin naast Teze/Ramalho/Boscagli, een goede rechtsback en een goede spits op de plek van Zahavi en Gakpo en Madueke behouden met daarachter spelers als Doan en Baka enz.
De rol van Sangare is met alle respect voor zijn kwaliteiten veel te groot bij PSV en dat hoort niet bij een topclub. Dat komt omdat de verdediging niet stabiel is en omdat Zahavi maar ook Götze veel balverlies veroorzaken.
 
Het forum is niet maatgevend: die mensen vonden 13 miljoen voor Denzel ook ruim voldoende, de Oranje international met een meerjarig contract. Die vinden nu ook dat Sangare met een meerjarig contract net zoveel waard is als Gravenberch met een eenjarig contract..
Je kunt wel blijven kijken naar groener gras bij de buren, maar dat gaat ook frustreren.
Sangare voor 35-40 miljoen is echt wel een mooi bedrag. Laatste jaren heeft PSV geen spelers direct aan de top geleverd, maar als je aan de laag eronder kunt leveren, kun je toch mooie transfersommen incasseren.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Natuurlijk is Sangare een prima speler voor PSV, maar zo goed als sommigen hem hier vinden vind ik hem ook weer niet. Met een goede scouting moet er bijv. in Zuid-Amerika toch wel een goede defensieve middenvelder te vinden zijn? Als we een mooi bedrag voor hem kunnen krijgen (wat we normaal vragen zal het geen idioot bedrag zijn, maar eerder rond de 25-30 miljoen), kunnen we weer investeren in andere spelers, zoals een keeper en een spits. En het heeft als voordeel dat Madueke en Gakpo niet perse weg hoeven, daar moet je dan wel een enorm bedrag voor vragen.
 
Sangare is van groot belang in het systeem van Schmidt. Maar aangezien die vertrekt denk ik dat je bij 35mlj best kan gaan onderhandelen.
 
Sangare is van groot belang in het systeem van Schmidt. Maar aangezien die vertrekt denk ik dat je bij 35mlj best kan gaan onderhandelen.
Zeker omdat je weet dat er wel iemand moet vertrekken, wil je slagkracht hebben op de transfermarkt. Een vertrek van Zahavi, Vinicius, Gotze, Bruma, Max en dergelijken leveren vooral ruimte op in het salarishuis, maar niet zozeer wat transfersommen betreft. Tuurlijk, Gotze, Bruma en Max staan nog wel op de balans vanwege hun doorlopende contract, maar dat zullen geen grote bedragen worden. We moeten ook tenminste 1 klapper maken, en misschien 2.

En hoezeer ik Sangare ook waardeer, spreekt het idee van een extra jaar Cody mij ook heel erg aan. Nog 1 jaar hier knallen, en met de aanvoerderband die schaal ophalen. Dan wordt het steeds moeilijker om een mooi bod op Sangare te weigeren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan