Ibrahim Sangaré (M)

Penalty

Internationale Legende
PSV moet gewoon weigeren om Sangaré af te staan voor de Afrika cup.
Het is geen officiële interland periode, dus zou dit gewoon moeten kunnen.
We hebben hem hard nodig in Januari.
Dat kan helaas niet.

Door Coronamatregelen kan zal het mogelijk wel voorkomen kunnen worden, zodat het toernooi niet doorgaat.
Of:
"Volgens de versoepelde regels voor het vrijgeven van internationals, die de wereldvoetbalbond FIFA sinds augustus 2020 herhaaldelijk heeft bevestigd, mogen clubs hun spelers in Europa houden indien “een quarantaine van minstens vijf dagen verplicht is vanaf het tijdstip van aankomst” op de plaats “waar de wedstrijd van de nationale ploeg zou moeten worden gespeeld”."

Mikasa

Internationale Legende
Dat kan helaas niet.

Door Coronamatregelen kan zal het mogelijk wel voorkomen kunnen worden, zodat het toernooi niet doorgaat.
Of:
"Volgens de versoepelde regels voor het vrijgeven van internationals, die de wereldvoetbalbond FIFA sinds augustus 2020 herhaaldelijk heeft bevestigd, mogen clubs hun spelers in Europa houden indien “een quarantaine van minstens vijf dagen verplicht is vanaf het tijdstip van aankomst” op de plaats “waar de wedstrijd van de nationale ploeg zou moeten worden gespeeld”."
Daar zal Sangaré niet blij van worden.

Vriend hier heb ik geen worden voor :zien::FP::ROFL:. Je leeft in het verleden. Door omstandigheden is dat toernooi dit jaar in de winter. Het word normaal nu ook gewoon in de zomer gehouden.
Die Afrika cup is op 1 of 2 uitzonderingen na altijd in Januari gehouden.
PSV en andere clubs hebben om deze reden steeds vaker Afrikaanse spelers niet aangetrokken. Te veel afwezig (1x in de 2 jaar) voor die zinloze cup, terwijl ze hard nogid zijn voor de eigen ploeg.

PSVkanalles

International
Die Afrika cup is op 1 of 2 uitzonderingen na altijd in Januari gehouden.
PSV en andere clubs hebben om deze reden steeds vaker Afrikaanse spelers niet aangetrokken. Te veel afwezig (1x in de 2 jaar) voor die zinloze cup, terwijl ze hard nogid zijn voor de eigen ploeg.
Maar, sinds kort is de Afrika Cup verplaatst naar de zomer, zodat het tegelijk valt met de interland periode in de zomer. Maar toen kwam er een pandamie, en kwam het kalender technisch niet meer goed uit. Dus zonder de pandemie hadden we dit probleem niet gehad.

Maar, sinds kort is de Afrika Cup verplaatst naar de zomer, zodat het tegelijk valt met de interland periode in de zomer. Maar toen kwam er een pandamie, en kwam het kalender technisch niet meer goed uit. Dus zonder de pandemie hadden we dit probleem niet gehad.
Niet goed opgelet vriend.
In Afrika vonden ze het te warm in de zomer en is het toernooi terug verplaatst naar Januari.
Dat staat geheel los van elke pandemie.

IPF

Winnaar 'Meeste voetbalkennis' 2020 & 2021
Volgens mij heeft hij gelijk: het is op een jaar na altijd in de winter gehouden. In 2017 dachten ze dat altijd in juni te kunnen houden maar in 2018 en 2019 werd het toernooi opnieuw in de winter gehouden. En nu weer. Heeft weinig van doen gehad met Corona enz

PSVkanalles

International
Niet goed opgelet vriend.
In Afrika vonden ze het te warm in de zomer en is het toernooi terug verplaatst naar Januari.
Dat staat geheel los van elke pandemie.
Volgens mij heeft hij gelijk: het is op een jaar na altijd in de winter gehouden. In 2017 dachten ze dat altijd in juni te kunnen houden maar in 2018 en 2019 werd het toernooi opnieuw in de winter gehouden. En nu weer. Heeft weinig van doen gehad met Corona enz

Het toernooi wordt in ieder geval niet gehouden in januari omdat het dan kouder is. Het wordt gehouden in Kameroen waar het, het hele jaar rond de 30 graden is.

Laatst bewerkt:
Dan nog is dat dan geen rede om een speler als Sangare niet te kopen. Aziaten en Mexicanen hebben ook altijd van die zinlose toernooien en daar hoor ik je niet over.
Klopt, want deze toernooien zijn na het seizoen in de zomer.
Alleen in Noord Amerika loopt het toernooi door terwijl de voorbereiding van veel Europese ploegen al begonnen is.
Echter zijn deze toernooien wel klaar alvorens de Europese competities beginnen.
Alleen als je héél vroeg in de kwalificatie voor de EC wedstrijden moet aantreden mis je de Aziatische en Noord-Amerikaanse spelers.
In die wedstrijden zou dat geen probleem mogen zijn.

Kruspe

Administrator
Administrator
Incorrect. Sterker nog, ik was er in juli 2019 bij. :D

Had afgelopen jaar ook zo moeten zijn, maar helaas.

Zou kunnen dat hij gelijk heeft, maar het wordt in ieder geval niet gehouden in januari omdat het dan kouder is. Het wordt gehouden in Kameroen waar het, het hele jaar rond de 30 graden is.
Het toernooi wordt niet elke keer in Kameroen gespeeld, maar ook vaak genoeg in landen waar de warmte wel een Issue is en een verschil is tussen winter en zomer qua temperatuur.

Kruspe

Administrator
Administrator
Het toernooi wordt niet elke keer in Kameroen gespeeld, maar ook vaak genoeg in landen waar de warmte wel een Issue is en een verschil is tussen winter en zomer qua temperatuur.
Nogmaals, ik was er in 2019 bij. In de zomer. In Egypte. Heter dan dat wordt het niet.

Was allemaal geen probleem.

Weltmeister

Bondscoach
Waarom is het een zinloze cup? Hebben ze in Afrika geen recht op zo'n toernooi?
Zeker wel, behalve wanneer het het grote westerse geld in de weg zit. ;)

Zitten natuurlijk wel 2 kanten aan. Enerzijds is het prachtig om voor je land uit te komen en genieten mensen van landenwedstrijden en eindtoernooien. In Afrika niet minder dan in Europa, Azië of Zuid-Amerika. Anderzijds ben je natuurlijk wel in dienst van een club die jou betaalt. Ik snap heel goed dat je een Afrika Cup liever in de winter organiseert dan in juli. Maar doe het dan lekker in de winterstop en zorg dat alle Europese clubs ook daadwerkelijk een paar weken in de winter stoppen mét ballen. Win-win, zeg maar.

Der Jaufe

Internationale Legende
Zeker wel, behalve wanneer het het grote westerse geld in de weg zit. ;)

Zitten natuurlijk wel 2 kanten aan. Enerzijds is het prachtig om voor je land uit te komen en genieten mensen van landenwedstrijden en eindtoernooien. In Afrika niet minder dan in Europa, Azië of Zuid-Amerika. Anderzijds ben je natuurlijk wel in dienst van een club die jou betaalt. Ik snap heel goed dat je een Afrika Cup liever in de winter organiseert dan in juli. Maar doe het dan lekker in de winterstop en zorg dat alle Europese clubs ook daadwerkelijk een paar weken in de winter stoppen mét ballen. Win-win, zeg maar.
Nou, dan is het goed dat het toernooi van 2021 voor de zomer gepland stond en die van 2023 ook weer voor de zomer gepland staat. Dat corona voor 2021 de boel in de war gooit maakt de intentie om in de zomer te spelen niet anders.

Mikasa

Internationale Legende
Nou, dan is het goed dat het toernooi van 2021 voor de zomer gepland stond en die van 2023 ook weer voor de zomer gepland staat. Dat corona voor 2021 de boel in de war gooit maakt de intentie om in de zomer te spelen niet anders.
Weltmeister zocht nog een oplossing voor iedereeen. Denk ik.

Bovenaan Onderaan