Hirving Lozano (A)

Bij een bedrag van €40.000.000,- zou je al eigenlijk heel tevreden moeten zijn, maar vanwege het redelijk hoge bedrag dat PSV voor Lozano heeft betaald, plus het doorverkooppercentage, maak ik me gruwelijke zorgen dat PSV maar een kleine winst boekt. Ik vind dat je minstens €20.000.000,- winst, anders houdt ik hem liever. Lozano is gewoon een goede speler die je gegarandeerd flink wat goals en assists oplevert. De passie die Lozano in zijn spel heeft vind ik ook prachtig om te zien en ik geloof nog steeds dat Lozano op veel punten vooruitgang kan boeken bij PSV. Deze speler is naar mijn mening nog lang niet klaar bij PSV, maar desondanks wel nog van ongekende waarde voor ons team. Daarom vind ik het überhaupt al van der zotten dat hij verkocht wordt.

Maar nu het inderdaad erop lijkt dat hij verkocht wordt, ben ik wel benieuwd hoeveel winst we op Lozano maken. En of dit voor mijn gevoel ook een redelijke winst is om Lozano te verkopen. Daarom heb ik een grafiek opgesteld waarin de winst die we op Lozano maken staat uitgezet tegenover de (mogelijke) verkoopprijs bij verschillende doorverkooppercentages. Korte definities van termen die ik in de grafiek heb gebruikt.

Verkoopprijs: Prijs waarvoor Lozano verkocht wordt, op dit moment €40.000.000,-.
Inkoopprijs: Prijs waarvoor Lozano is gekocht, waarde geschat op €7.500.000,-.
Verkooppercentages: Percentage van de opbrengst op Lozano dat naar Pachuca gaat.
Winst: Geld dat PSV overhoudt aan Lozano.

De winst is berekend als volgt:
Winst = Verkoopprijs - Verkoopprijs * Verkooppercentage - Inkoopprijs

HirvingLozano.png
In dit figuur is de winst uitgezet tegen de verkoopprijs in miljoenen. Er zijn 3 verschillende lijnen waar te nemen. Iedere lijn heeft een verschillend verkoooppercentage. Bij de rode lijn is een verkooppercentage van 30% genomen, bij de blauwe lijn is een verkooppercentage van 35% genomen en bij de oranje lijn is een verkooppercentage van 40% genomen.

De waardes van de inkoopprijs en het verkooppercentage zijn geschat aan de hand van dit artikel van het Eindhovens Dagblad.

Bij een verkoopprijs van €40.000.000,- behaalt PSV een winst van ~€20.500.000,- (30%), ~€18.500.000,- (35%) of ~€16.500.000,- (40%). Aangezien ik het verkooppercentage niet weet, ga ik uit van het ergste geval, namelijk een verkooppercentage van 40%. Wat dat betreft kan een winst van €16.500.000 mij gestolen worden. Om maar een beetje fatsoenlijke winst te halen zou je dus richting een verkoopprijs van €50.000.000,- moeten gaan, maar ik weet nu al dat PSV niet zo hoog gaat uitkomen. Kortom: Ik vind het een uiterst slechte deal.
 
Prima bedrag, maar door de gekke bedragen die Ajax krijgt lijkt dit een schijntje. Gewoon meteen verkopen en tevreden zijn met zeker 30 miljoen wat je over gaat houden. Meteen investeren in de verdediging.
 

Als je het niet mee eens bent moet je echt je psv bril af doen en opnieuw proberen. De man kan goed voetballen, maar dan moet alles mee zitten. Laatste tijden is het een kip zonder kop wat vaak en snel omvalt, meer focus heeft op dingen uitlokken dan de focus houden op zijn kwaliteiten. Terwijl men hier nog redelijk rustig doet met hem, in het harde Italie gaat die constant rollend huilen omdat verdedigers daar 10x harder zijn.

Maar ik weet dat het jullie kindje is hier, heiliger dan god en alle engelen, dat men het anders ziet verbaast me ook niks.
 
Als je het niet mee eens bent moet je echt je psv bril af doen en opnieuw proberen. De man kan goed voetballen, maar dan moet alles mee zitten. Laatste tijden is het een kip zonder kop wat vaak en snel omvalt, meer focus heeft op dingen uitlokken dan de focus houden op zijn kwaliteiten. Terwijl men hier nog redelijk rustig doet met hem, in het harde Italie gaat die constant rollend huilen omdat verdedigers daar 10x harder zijn.

Maar ik weet dat het jullie kindje is hier, heiliger dan god en alle engelen, dat men het anders ziet verbaast me ook niks.

Ik ben het er inderdaad niet mee eens; hij valt niet om als je hem aankijkt, maar hij wordt gewoon vaak onderuitgeschoffeld omdat hij de tegenstanders te snel af is. Omdat hij vogelvrij is verklaard door het scheidsrechterskorps probeert hij dan maar tevergeefs de op hem gemaakte overtreding wat aan te dikken na te zijn neergeschoffeld in de hoop om iets mee te krijgen van de scheids.

Maar mijn reactie was meer gericht op jouw post, die voor mij vooral duidelijk maakte hoe groot de invloed van de Ajacieden om jou heen is op jouw visie, want je zegt eigenlijk precies wat alle Ajacieden zeggen over Lozano. Vandaar dus mijn :FP:
 
Prima bedrag, maar door de gekke bedragen die Ajax krijgt lijkt dit een schijntje. Gewoon meteen verkopen en tevreden zijn met zeker 30 miljoen wat je over gaat houden. Meteen investeren in de verdediging.
Trek daar 40% van af plus die 8-10 miljoen die we zelf hebben neergelegd voor hem. Ik denk dat je hooguit 18 miljoen overhoudt. PSV is duidelijk in paniek.
 

Vermoeiend he? Heerkens keek hem aan, en Lozano verliet per brancard het veld af. Einde seizoen.

Weet ook nog wel hoe men over Mertens zei, dat die het ook niet zal gaan maken in Italie bij Napoli. En voila, speelt al jaren en is 1 van de sterspelers daar. Kan met Lozano ook zomaar gebeuren. Alleen hij zal zich wel in balbezit zich meer moeten ontwikkelen, want Napoli is geen counterteam.
 
Lozano ziet Napoli wel zitten, PSV wacht nog altijd op officieel bod
Link

Hirving Lozano staat niet onwelwillend tegenover een transfer naar SSC Napoli, maar een overgang is zeker nog geen uitgemaakte zaak. PSV gaat niet af op alle krantenberichten in Italië en heeft geen bevestiging in de vorm van een officiële bieding van de Italianen. Tot het zover is - als het al gebeurt - doet de club in principe dus geen verdere mededelingen.
 
Trek daar 40% van af plus die 8-10 miljoen die we zelf hebben neergelegd voor hem. Ik denk dat je hooguit 18 miljoen overhoudt. PSV is duidelijk in paniek.
Als jij denkt dat je er 50 miljoen voor gaat vangen dan heb je het mis vandaag. PSV heeft 3 jaar zonder concurrentie achter deze jongen aangelopen, en nu is er naast Napoli nog steeds heel weinig interesse in hem. Dit soort spelers zijn er in overvloed en ga je echt geen hogere prijs voor vangen.
 
Die ga jij met gemak zelf ook vinden. Laten we Lozano nou niet bombarderen tot een wereldspeler. Vond Mertens in zijn tijd bij PSV al beter, en Dzudszak ook.

Dszudzsak, laat me niet lachen zeg. Ik kan ze in ieder geval zo niet opnoemen. Wereldspeler is wellicht wat overdreven, maar zoals jij hem afschildert slaat wel echt gigantisch door in de andere richting.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Dszudzsak, laat me niet lachen zeg. Ik kan ze in ieder geval zo niet opnoemen. Wereldspeler is wellicht wat overdreven, maar zoals jij hem afschildert slaat wel echt gigantisch door in de andere richting.
Prima speler, niks mis mee, maar 40 miljoen is toch wel genoeg? Daar ging het over.
 
Prima speler, niks mis mee, maar 40 miljoen is toch wel genoeg? Daar ging het over.

Ik vind van niet, niet alleen vanwege het doorverkooppercentage, maar vooral vanwege de sterke inflatie op de spelersmarkt. De 40 miljoen van vandaag is de 10 miljoen uit de tijd van Dszudzsak. Ook zijn commerciële waarde moet je meenemen in de gewenste transfersom, en die ligt hoger dan normaal.
 
Ik vind van niet, niet alleen vanwege het doorverkooppercentage, maar vooral vanwege de sterke inflatie op de spelersmarkt. De 40 miljoen van vandaag is de 10 miljoen uit de tijd van Dszudzsak. Ook zijn commerciële waarde moet je meenemen in de gewenste transfersom, en die ligt hoger dan normaal.
We worden het niet eens vandaag.
 
Als jij denkt dat je er 50 miljoen voor gaat vangen dan heb je het mis vandaag. PSV heeft 3 jaar zonder concurrentie achter deze jongen aangelopen, en nu is er naast Napoli nog steeds heel weinig interesse in hem. Dit soort spelers zijn er in overvloed en ga je echt geen hogere prijs voor vangen.
Je doet net zo paniekerig als psv, alsof het een now or never verhaal is... Laat de andere clubs horen dat Napoli 40 miljoen wil bieden en wacht rustig af. Maar ja we hebben een jongetje als TD die nog nooit een miljoenen deal heeft gesloten en die staat al te dansen op zijn kamer.. AZ kreeg 25 mijlen al voor Jahanbaksh en die hele 25 miljoen was voor AZ zelf. PSV steekt straks minder geld in zijn zak dan AZ het deed voor met alle respect maar een Iraans international.
 
Je doet net zo paniekerig als psv, alsof het een now or never verhaal is... Laat de andere clubs horen dat Napoli 40 miljoen wil bieden en wacht rustig af. Maar ja we hebben een jongetje als TD die nog nooit een miljoenen deal heeft gesloten en die staat al te dansen op zijn kamer.. AZ kreeg 25 mijlen al voor Jahanbaksh en die hele 25 miljoen was voor AZ zelf. PSV steekt straks minder geld in zijn zak dan AZ het deed voor met alle respect maar een Iraans international.
Mijn punt was ook dat voordat PSV hem haalde er al weinig interesse was in hem. Na zijn goal tegen Duitsland leefde de interesse wat op, maar hij heeft nou ook weer niet zoveel progressie gemaakt sinds die wedstrijd.
 
Terug
Bovenaan Onderaan