Hirving Lozano (A)

Het is niet vreemd dat het nu over de transferwaarde van Lozano gaat , want dat is het gerucht dat nu de rondte gaat in de media: er is interesse vanuit Napoli voor Lozano. Nogal wiedes dat men het daar dan over gaat hebben.

Je kunt koppig naar het verleden blijven kijken en hopen dat die tijden gaan herleven, maar ironisch genoeg zal dat zonder geld niet gaan gebeuren. De tijden dat er een speler als Romario 5 jaar lang o.i.d. voor PSV gaat spelen zijn gewoon voorbij, en als je nog een keer iets van kaliber voor PSV wil zien spelen, is daar enorm veel geld voor nodig.

Men sprak ten tijde van Romario e.d. minder over geld ja, maar dat waren andere tijden. Misschien dat die tijden ooit weer een keer terugkomen, als de enorme bel een keer barst, maar tot die tijd zal het gewoon onontkoombaar van belang zijn voor de clubs om zoveel mogelijk geld binnen te halen voor haar spelers.

We krijgen er geen cent voor als we over transferwaarde praten, maar het levert evengoed ook niemand iets op als we over hun voetbalkwaliteiten praten. Je kunt er van genieten, maar dat kun je ook doen zonder er over te praten. Evenzo kun je als fan van een club ook genieten als er flink wat geld in het laatje komt van je favoriete club, en je kunt er voor kiezen om daar wel of niet over te praten. Het is dus allebei om het even en er is niets fouts aan beide.

Geld houdt de club in leven. Geen fan wil een herhaling van de situatie van een aantal jaren terug toen PSV noodgedwongen de grond onder het stadion moest verkopen om een faillissement af te wenden. Ben je fan van de club of slechts van bepaalde spelers die tijdelijk voor je club spelen? Spelers zijn passanten: vandaag zit je club voor altijd bij speler x in zijn hart, en morgen zit de volgende club bij diezelfde speler voor altijd in zijn hart, maar de club blijft. Logisch toch dat je als fan wil zien dat er zoveel mogelijk geld naar je club toe gaat?

Zoals Seinfeld ooit zei: “Een speler van jouw club is de beste van de wereld, maar in het shirt van je rivaal een verschrikking: Je juicht voor het shirt” ;)
 
Misschien kan het praten over geld achterwege blijven totdat hij evht verkocht is. Hier iets roepen gaat niet bijdragen aan een betere transfersom. Om na ieder gerucht weer 3 paginas vol te rammen over dat de tijden veranderd zijn dat 40mlj hetzelfde is als 10mlj 4 jaar terug is een herhaling van eerdere pagina's.

Iets roepen over de kwaliteiten of gebreken van een speler gaat niet bijdragen aan beter spel van de betreffende speler. Om na iedere wedstrijd weer 3 pagina's vol te rammen over wat hij goed of fout deed is een herhaling van eerdere pagina's. See what I did there?
 
Iets roepen over de kwaliteiten of gebreken van een speler gaat niet bijdragen aan beter spel van de betreffende speler. Om na iedere wedstrijd weer 3 pagina's vol te rammen over wat hij goed of fout deed is een herhaling van eerdere pagina's. See what I did there?
Vind ik anders, nu roepen we wat nav een clickbait bericht. Komt op mij over dat voetbalzone een bericht plaatst dat Lozano komende wedstrijd als een natte krant gaat spelen en dat wij daar over gaan praten of het wel of niet klopt.
Dat geld erbij hoort, helemaal mee eens. Dat prijzen tegenwoordig vallen onder wat de gek er voor geven wil is een ander gegeven.
Kort gezegd, ik geniet t liefst van spelers in ons shirt, zie ze het liefst voor de hoofdprijs de deur uit lopen. Maar speculeren over wat een speler eventueel gaat opleveren probeer ik minder te doen.

Al dat gezegd hebbende rest er mij nog 1 ding #Lozano80mlj ;)
 
Diegene die eindige discussies zoeken, kunnen maar beter niet meedoen op de discussies rondom het spel, de systemen, de wijze van verdedigen en aanvallen, de kwaliteiten van de verschillende spelers en nog veel meer. Iedere dag zijn er weer nieuwe situaties en nieuwe inzichten die een discussie over een bepaald onderworp in het leven roepen. Ja ook over de waarde van een speler. En de ideale voetbalwereld waar niet over geld gepraat wordt, bestaat niet, zeker niet bij de topclub PSV.
 
Laatst bewerkt:
Diegene die eindeloze discussies zoeken, kunnen maar beter niet meedoen op de discussies rondom het spel, de systemen, de wijze van verdedigen en aanvallen, de kwaliteiten van de verschillende spelers en nog veel meer. Iedere dag zijn er weer nieuwe situaties en nieuwe inzichten die een discussie over een bepaald onderworp in het leven roepen. Ja ook over de waarde van een speler. En de ideale voetbalwereld waar niet over geld gepraat wordt, bestaat niet, zeker niet bij de topclub PSV.

Volgens mij leg je het anders uit dan dat je het bedoelt. ;)
 
En dan moeten wij als de absolute topclub van Nederland genoegen nemen met 40M ??? Non...mai Napoli (n)
https://www.voetbalkrant.com/nl/nie...artje-aan-verdediger-koulibaly-ex-racing-genk
150 Miljoen...:sleep:

Da's een opstapclausule; die zijn meer bedoeld om potentiële kapers op de kust af te schrikken. Kortom, Napoli wil hem absoluut niet kwijt. Zou PSV eigenlijk ook eens moeten gaan hanteren, van dat soort clausules, en dan maar het salarisplafond iets hoger leggen om het toch aantrekkelijk te houden voor spelers om hierheen te komen.
 
Da's een opstapclausule; die zijn meer bedoeld om potentiële kapers op de kust af te schrikken. Kortom, Napoli wil hem absoluut niet kwijt. Zou PSV eigenlijk ook eens moeten gaan hanteren, van dat soort clausules, en dan maar het salarisplafond iets hoger leggen om het toch aantrekkelijk te houden voor spelers om hierheen te komen.
Ik dacht dat onze opstapclaus Lozano80miljoen# was
 
Lazio haakt dus af, ook begrijpelijk. 40m gok voor een lozano is te absurd. Alleen wij(jullie eigenlijk) hier vinden hen 40 of 80m waard.

Rest zit op 20/30m
 
Lazio haakt dus af, ook begrijpelijk. 40m gok voor een lozano is te absurd. Alleen wij(jullie eigenlijk) hier vinden hen 40 of 80m waard.

Rest zit op 20/30m
Lazio...??? Je bedoelt natuurlijk Napoli....:sneaky:
Ik weet niet of dit bericht waar is, maar ik hoop het niet. Voor Lozano en voor PSV is het beter als Lozano verkocht wordt, maar natuurlijk niet voor een appel en een ei....ik zou vast blijven houden aan 40 miljoen euro, maar als dat niet haalbaar is, dan hooguit zakken naar 35 miljoen euro. Zo niet, dan blijft hij nog een seizoen in het shirt van PSV spelen....
 
Lazio...??? Je bedoelt natuurlijk Napoli....:sneaky:
Ik weet niet of dit bericht waar is, maar ik hoop het niet. Voor Lozano en voor PSV is het beter als Lozano verkocht wordt, maar natuurlijk niet voor een appel en een ei....ik zou vast blijven houden aan 40 miljoen euro, maar als dat niet haalbaar is, dan hooguit zakken naar 35 miljoen euro. Zo niet, dan blijft hij nog een seizoen in het shirt van PSV spelen....
Zakken niet. We zijn de VVD in de peilingen niet.
 
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuw...arnemer-drie-maanden-geschorst-door-fifa.html

Geen idee waar ik het anders moest plaatsen. Maar dit is opzich wel opmerkelijk

'De vraag is wat er nu gaat gebeuren met Matthijs de Ligt en Hirving Lozano, twee spelers die hard op weg leken naar een transfer.'

Hirving Lozano mag gewoon bij PSV blijven spelen die heeft immers nog een langdurig contract en Mathijs de Ligt mag wel naar PSV komen volgend seizoen voor een transferbedrag van € 1.000.000,=. Daar komen Marc Overmars en John de Jong ook wel zonder Raiola uit.
Dit alles in het belang van het Nederlandse voetbal. :D ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan