Games & Game Consoles

Pff, wat een frustrerend klote spel is Fifa 14 zeg... Het verschil tussen professional (waar ik alles win met 5/6-0) en wereldklasse is weer immens. Ik ben blij als ik uberhaupt nog een keer bij het doel kan komen en wanneer ik er kom staat er weer zon kut verdediger die de bal blokt of de keeper maakt een wereld redding.
Gelukkig heb ik het nu een beetje onder de knie, hoe je het best een aanval opzet. Maar dan komt de volgende ergernis, het verdedigen. Zelfs wanneer ik de sprint toets niet indruk rennen mijn verdedigers gewoon de aanvallers voorbij, ze hebben allemaal een draaicirkel van een vrachtwagen terwijl de tegenstander overal makkelijk langs draait en wanneer ik eindelijk een bal onderschep komt hij op een of andere debiele manier toch weer bij de tegenstander in de voeten komt.. En laat ik dan nog niet beginnen over de manier waarop ik tegendoelpunten krijg.. Het is dat ik me nog best in kan houden anders had mijn controller allang in 2'en gelegen. :braak:

Vooral die draaicirkel valt mij heel erg op en daar stoor ik me ontzettend aan. Een speler als Ronaldo moet verdedigers heel simpel kunnen uitkappen. Kort draaien en op snelheid weg. Maar zelfs Ronaldo doet er een kwartier over om te kappen..

Ik mis bij FIFA al jaren de 'slimheid' in het spel. Als je een verdediger niet bestuurt loopt ie niet met zijn man mee, maar als je die verdediger dan wilt besturen dan is de aanvaller opeens meters van je vandaan. Daarom speel ik ook liever Football Manager, waarbij je zelf weliswaar niet speelt, maar daar zijn tenminste realistische looplijnen en verdedigers die volgens instructies bij hun man blijven. Misschien zouden die twee eens samen moeten werken om elementen te combineren.
 
Altijd leuk om te lezen zo'n novelle. Maar gezien de weinige respons ben ik de enige tot nu toe.. Het FM topic floreert niet zoals het ooit deed op t forum.
Ik speel nog steeds FM, nu FM14.

Begonnen bij de Rangers FC. Na drie seizoenen steeds kampioen te zijn geworden (1st div, Championship en PL) ben ik vertrokken. Ontslag genomen. Beland bij Vitesse. Knotsgekke titelstrijd. Lang bovenaan gestaan tot 4 wedstrijden voor t einde. Laatste wedstrijd Feyenoord uit, kon samen met Fey en ajax nog kampioen worden. ajax moest munten verspelen en ik moest dan winnen.. na 6 min rode kaart voor mij.. verdedigend gaan spelen en op de counter. 0-1 gewonnen! ajax verloor 3-1 bij NEC dus alsnog kampioen!
Dat gebeurde de dagen na de echte 6-2 nederlaag in Eindhoven.. ik kon t niet meer verdragen om bij Vitesse te blijven.. ontslag genomen.
Jaar lang geen leuke club kunnen vinden, afgewezen of zelf geen interesse.
Toen kwam Inter! 1e seizoen daar 3e geworden (seizoen daarvoor waren ze 8e). Selectie echt door de mangel gehaald, maar vernieuwen kost tijd. Nu 2e seizoen bijna halverwege sta ik weer 3e. CL wel door poulefase heen met nog 1 wedstrijd te gaan. Poule met ajax, Real M en Monaco. Heb Depay gehaald in 1e seizoen. Doet het fantastisch, met name debuutseizoen nu al lang geblesseerd.
mn prestaties hebben geleid tot sollicitatiegesprek uitnodigingen bij AC Milan :D (ben t niet geworden), Fiorentina en Atletico M (beide heb ik afgewezen).

Blijft een monsterlijk verslavend spel!! :D:D
 
Ik speel FIFA op de PS3 en snap iets niet helemaal.
Als ik FUT speel, heb ik spelers in mijn club zitten. Hoe krijg ik deze naar mijn selectie?
Iemand enig idee?
 
Ik speel FIFA op de PS3 en snap iets niet helemaal.
Als ik FUT speel, heb ik spelers in mijn club zitten. Hoe krijg ik deze naar mijn selectie?
Iemand enig idee?

Als je in 'mijn club' een speler selecteert, dan krijg je de keuze hem in je actieve team te plaatsen. Als je dat doet dan kun je het goed is als je bij je opstelling kijkt uit hem kiezen.
 
Als je in 'mijn club' een speler selecteert, dan krijg je de keuze hem in je actieve team te plaatsen. Als je dat doet dan kun je het goed is als je bij je opstelling kijkt uit hem kiezen.

Als ik de speler selecteer krijg ik de mogelijkheid;
1 Op transferlijst plaatsen
2 Item aanbieden op Transfermarkt
3 Snel verkopen
4 Prijs vergelijken

Maar een optie naar actieve team verplaatsen zit er niet tussen.

Heb ook al geprobeerd de speler aan te bieden op de tranfermarkt en daarna weer terug te halen naar actieve selectie. Echter is dit ook niet mogelijk.
Doe ik iets verkeerd?
 
Als ik op de webapp van FUT kijk, dan zie ik in 'mijn club' dit:
8xg7.png


Als je via de console kijkt ziet het er iets anders uit, maar volgens mij moet je dan ook die optie krijgen. Zit je actieve selectie misschien al vol? Anders zou ik het ook niet weten.
 
Yes! dat was de gouden tip!
Mijn selectie zat vol.
Ik heb een speler gewist en kon daarna een speler toevoegen. Bedankt! :nw:
 
Nou, ik begin het eindelijk een beetje onder de knie te krijgen :D

Ben niet zo'n online man, ons internet op zolder is namelijk niet heel best. En Ultimate Team vind ik gewoon kut gedoe met al die contracten enzo.

Dus daarom gewoon normaal carriere, met Arsenal. Speel nu met de volgende opstelling:

http://www.futhead.com/14/squads/5200842/

RM en LM zijn bij mij RAM en LAM.

Ben alleen nog op zoek naar een goede CVM, want Ramsey en Wilshere vind ik niet zo heel fijn spelen. Iemand suggesties?
 
Ik wil met dit soort spelletjes altijd zo laag mogelijk beginnen. De meeste van die spelletjes hebben maar 1 of twee levels (Ere en Eerste divisie), maar met wat geluk heeft de Engelse competitie veel leagues eronder.
Hoe zit dit eigenlijk bij FM?
 
Ik wil met dit soort spelletjes altijd zo laag mogelijk beginnen. De meeste van die spelletjes hebben maar 1 of twee levels (Ere en Eerste divisie), maar met wat geluk heeft de Engelse competitie veel leagues eronder.
Hoe zit dit eigenlijk bij FM?

PL, Championship, League One, League Two, Conference Blue Square... zo kan ik het me herinneren van FM 2011. Duitsland heeft daar 3 divisies, ik weet niet of dat er daar inmiddels regionalliga bij zit.

Spanje had je tot op niveau 3, wat uit 4 competities bestaat. In Italie tot Serie C2/B.
 
PL, Championship, League One, League Two, Conference Blue Square... zo kan ik het me herinneren van FM 2011. Duitsland heeft daar 3 divisies, ik weet niet of dat er daar inmiddels regionalliga bij zit.

Spanje had je tot op niveau 3, wat uit 4 competities bestaat. In Italie tot Serie C2/B.

Je kan het zo gek niet verzinnen of het is er. Na Blue Square Premier heb je nog Blue Square North / Blue Square South. 6e niveau van Engeland, is dat laag genoeg? Topklasse in Nederland, 3e/4e divisies in Spanje, Italie, Duitsland en Frankrijk, zelfs de Noord Ierse competitie kun je op het tweede niveau spelen. Voor laag beginnen is FM een heel erg geschikt spel. Zwawiszwa waar ik mijn novelle over schreef kwam uit in de Poolse 2e divisie.. :p

Met die Novelle ben ik trouwens gestopt. Ben namelijk ontslagen.. :D Onbegrijpelijk, dat wel. De voorbereiding draaide fantastisch, van alleen maar betere tegenstanders gewonnen. Vervolgens draait het in de competitie voor geen meter.. Stond 16e na de helft van de wedstrijden. In Polen heb je 3 maanden winterstop, dus ik ging weer op oefencampagne. Gewonnen van Leipzig, SV Ried, kampioen van de Roemeense Eredivisie enzovoorts. Opnieuw alle oefenwedstrijden die super gingen. De eerste 3 wedstrijden competitie daarna.. allemaal verloren. Toen ben ik ontslagen, enkel terecht. Maar begrijpen doe ik het niet.

Ik ben momenteel even wat geld aan het opsparen (iets met student..) om binnenkort FM 14 te kopen :) Ik speel nu nog steeds op 12!
 
Ik ben momenteel even wat geld aan het opsparen (iets met student..) om binnenkort FM 14 te kopen :) Ik speel nu nog steeds op 12!

Marktplaats ;)

Hoe doe je dat:eek: Het spel wel kopen, maar vervolgens in het plastic laten zitten..

Das onmogelijk! :D


Ik zit nog bij Inter, halverwege t seizoen (nu 2020). Sta 1e met Inter na een goede serie wedstrijden. Beker uitgeschakeld door Fiorentina. CL gaat bijna weer beginnen. Benieuwd hoe t seizoen gaat eindigen!
 
14 is te downloaden (heb ik gehoord ;)).

Ik vind FM zo'n goed spel, dat ik die liever niet illegaal haal. De tijd en moeite die elke keer in het spel gestoken worden moeten beloond worden. :) No judgement!

Waarschijnlijk omdat dit mijn eerste FM is. :p

Dan moet je het juist gaan uitproberen man! :D

In het vorige topic (voor de schoonmaak) had ik een game met de Ierse First Division topper Cherry Orchard. Persoonlijk vind ik dat nog altijd een van de mooiste namen voor een club die ik gezien heb, maar inmiddels ben ik er weg. Na 3 seizoenen nog geen promotie kunnen afdwingen naar de Premier League, daar baalde ik goed van. Zelf opgestapt, en na een tijdje werkloos te zijn geweest een baan gevonden in Altrincham op het 6e niveau van Engeland, de Blue Square North.

In December staan 'we' 18e, doel voor het restant van dit seizoen is er het mooiste van maken. Volgend seizoen kijken wat de mogelijkheden zijn.. :)
 
Je kan het zo gek niet verzinnen of het is er. Na Blue Square Premier heb je nog Blue Square North / Blue Square South. 6e niveau van Engeland, is dat laag genoeg? Topklasse in Nederland, 3e/4e divisies in Spanje, etc...

Bedankt, en Pavlos ook.
Klink goed. Het begint wel beetje te jeuken, alleen zo'n spel kost zoveel tijd...
 
Terug
Bovenaan Onderaan