Games & Game Consoles

Ja, is goed. Ben er denk ik over een half uurtje.

Hoe heet jij dan?
 
Laatst bewerkt:
Fifa 14 op next gen speelt gewoon als een andere game voor mij. Nieuwe animaties, ietjes langzamer dan op de Xbox 360 en andere extra's. Dan heb ik het nog niet eens over de graphics gehad, die vooral in de replays epic zijn :nw:
 
Bij zijn de logo's van clubs erg onduidelijk, vooral het logo van PSV naast mijn naam. Ik heb gewoon een HDMI kabel erin zitten en dit is zowel op een wat oudere TV als op een Samsung Smart TV. Mensen die hier ook last van hebben of weten hoe je dit oplost?
 
Brand los.. Dat is gelukt! Haha :p

Ik speel nog altijd FM12, ik heb (nog) geen geld beschikbaar om Fm14 te kopen. Ik ben het echter wel van plan.
Met FM12 vermaak ik me nog altijd uitstekend.

Ik ben bezig met het opstarten van een Novelle, die ik hier graag wil publiceren. Voordat ik daar echt heel veel tijd in ga steken, vraag ik me af of er hier animo voor is om dat te volgen/lezen? Hieronder staat deel I, ik hoor graag van jullie.

154htsy.jpg
 
Pff, wat een frustrerend klote spel is Fifa 14 zeg... Het verschil tussen professional (waar ik alles win met 5/6-0) en wereldklasse is weer immens. Ik ben blij als ik uberhaupt nog een keer bij het doel kan komen en wanneer ik er kom staat er weer zon kut verdediger die de bal blokt of de keeper maakt een wereld redding.
Gelukkig heb ik het nu een beetje onder de knie, hoe je het best een aanval opzet. Maar dan komt de volgende ergernis, het verdedigen. Zelfs wanneer ik de sprint toets niet indruk rennen mijn verdedigers gewoon de aanvallers voorbij, ze hebben allemaal een draaicirkel van een vrachtwagen terwijl de tegenstander overal makkelijk langs draait en wanneer ik eindelijk een bal onderschep komt hij op een of andere debiele manier toch weer bij de tegenstander in de voeten komt.. En laat ik dan nog niet beginnen over de manier waarop ik tegendoelpunten krijg.. Het is dat ik me nog best in kan houden anders had mijn controller allang in 2'en gelegen. :braak:
 
Woehoe FUT, dit zijn mijn 2 quads.

http://www.futhead.com/14/squads/4087312/

en

http://www.futhead.com/14/squads/4087483/

Het leuke is dat ik het liefst speel met mijn 2e squad, Depay en vooral Locadia zijn echt goed! Twijfel nog of ik een zilvere keeper wil halen en dan ipv Sneijder die nieuwe IF Maher of IF Seedorf.
@squad 2
El Kabir ipv Emnes en Beerens ipv Jozefzoon, ziet er goed uit verder
Pff, wat een frustrerend klote spel is Fifa 14 zeg... Het verschil tussen professional (waar ik alles win met 5/6-0) en wereldklasse is weer immens. Ik ben blij als ik uberhaupt nog een keer bij het doel kan komen en wanneer ik er kom staat er weer zon kut verdediger die de bal blokt of de keeper maakt een wereld redding.
Gelukkig heb ik het nu een beetje onder de knie, hoe je het best een aanval opzet. Maar dan komt de volgende ergernis, het verdedigen. Zelfs wanneer ik de sprint toets niet indruk rennen mijn verdedigers gewoon de aanvallers voorbij, ze hebben allemaal een draaicirkel van een vrachtwagen terwijl de tegenstander overal makkelijk langs draait en wanneer ik eindelijk een bal onderschep komt hij op een of andere debiele manier toch weer bij de tegenstander in de voeten komt.. En laat ik dan nog niet beginnen over de manier waarop ik tegendoelpunten krijg.. Het is dat ik me nog best in kan houden anders had mijn controller allang in 2'en gelegen. :braak:
Vertel dat maar tegen mijn 4 gesneuvelde controllers..
 
Inderdaad immens frustrerend wederom. De 45e en 90e minutengoals zijn weer aanwezig. Het zal wel aan mij en mn maten liggen maar de hoeveelheid goals die in die minuten valt is niet op een hand te tellen.
Alles gaat goed en ineens komt geen paas meer aan en verliest Kompany een kopduel van Hazard en houdoe drie punten.

Verschrikkelijk, daarom maar weer terug naar COD ;P
 
Pff, wat een frustrerend klote spel is Fifa 14 zeg... Het verschil tussen professional (waar ik alles win met 5/6-0) en wereldklasse is weer immens. Ik ben blij als ik uberhaupt nog een keer bij het doel kan komen en wanneer ik er kom staat er weer zon kut verdediger die de bal blokt of de keeper maakt een wereld redding.
Gelukkig heb ik het nu een beetje onder de knie, hoe je het best een aanval opzet. Maar dan komt de volgende ergernis, het verdedigen. Zelfs wanneer ik de sprint toets niet indruk rennen mijn verdedigers gewoon de aanvallers voorbij, ze hebben allemaal een draaicirkel van een vrachtwagen terwijl de tegenstander overal makkelijk langs draait en wanneer ik eindelijk een bal onderschep komt hij op een of andere debiele manier toch weer bij de tegenstander in de voeten komt.. En laat ik dan nog niet beginnen over de manier waarop ik tegendoelpunten krijg.. Het is dat ik me nog best in kan houden anders had mijn controller allang in 2'en gelegen. :braak:

Dat verschil tussen die niveaus is er toch altijd al geweest? Zou dan toch geen surprise meer moeten zijn? Dat het frustrerend is, agreed. Ik stoorde me er ook vreselijk aan.
 
Wel fijn overigens dat in FIFA 14 de tegenstander op bepaalde niveaus niet meer op balbezit speelt. Carriere heeft me nooit kunnen bekoren, speel op een behoorlijk niveau en de tegenstander blijft alleen maar tikken. Wellicht slim en realistisch maar niet bevordelijk voor mijn spelletje dat ik voor de lol heb.
 
Wel fijn overigens dat in FIFA 14 de tegenstander op bepaalde niveaus niet meer op balbezit speelt. Carriere heeft me nooit kunnen bekoren, speel op een behoorlijk niveau en de tegenstander blijft alleen maar tikken. Wellicht slim en realistisch maar niet bevordelijk voor mijn spelletje dat ik voor de lol heb.

Toen ik nog speelde, ging ik juist alleen voor Career. Toch nog een beetje een RPG-element. Soort van. ;)
 
Toen ik nog speelde, ging ik juist alleen voor Career. Toch nog een beetje een RPG-element. Soort van. ;)

Dat vond ik ook geweldig, zelf proberen iets op te bouwen en onderaan starten :) Inderdaad een RPG-element. Dat RPG-element heb ik nou gevonden in ultimate team :)
 
Mensen hier die Call of Duty Ghost spelen op de x360? Wellicht leuk om samen met wat andere psv supporters te party-uppen =D
 
Toen ik altijd carrière speelde was ik redelijk, maar won ik vaak niet op het hoogste niveau en ook vaak niet op het niveau daaronder. Nu ik al jaren online speel zijn deze niveau's echter een eitje geworden.
Als je minder geïrriteerd wil raken van de ai op carrière, raad ik je aan om online te gaan spelen. Ik ben daarmee enorm verbeterd, maar ik vind het vaak te lang duren en vaak is het mij dan alleen nog maar te doen om het handelen in de transferperiodes. Eigenlijk kan het mij ook al een tijdje niet meer bekoren. ;)

Ik vond het verschil van, wat was het? Regular naar professional, of iets in die richting, al verschrikkelijk. Weet de termen niet meer, lang geleden. Op het ene niveau met 10-0 winnen, om vervolgens op Professional, ik als Manchester United en met als tegenstander een nietszeggend kudtclupje (nee, niet Ajaks), te moeten strijden alsof het een CL-finale was. Pfff. Vermoeiend.
 
Alhoewel momenteel mijn laptop kaduuk is, had ik juist ervoor een nieuwe game ontdekt die al een poosje uit is. Stond tussen de kerstaanbiedingen op Steam met flinke korting. Het is een game waarbij de DLC als cashcow wordt gebruikt, maar voor de liefhebbers van middeleeuwse strategy games, kan ik Crusader Kings 2 aanraden. Het is complex, het is (in ieder geval op mijn laptop) geen eye-candy grafisch gezien, en zonder cheaten zit je, denk ik, regelmatig met je handen in het haar - maar potverdomme, I love it. En natuurlijk de details maken het af - spelen als Graaf van Brabant valt bij mij nu eenmaal in de smaak.

Je moet het maar als een simulatiegame zien, waarbij je zoveel mogelijk probeert te sturen, maar sommige dingen gebeuren nu eenmaal en dan zul je moeten improviseren.

Als strategy game met een ontzettend hoog management niveau en heel veel haken en ogen, zijn alle andere strategy games 'a piece of cake'. Ik baal ook echt dat ik niet meer verder kon gaan.
 
Hoe bevallen de next-gen consoles eigenlijk, is het grafisch een groot verschil of valt dat mee ? Kost het ook duur om online te gamen op de nieuwe X-box of de nieuwe PS4 ?
 
Ja, ik vind dat ook in Ultimate team. Het is alleen rot dat het bijna onmogelijk is om de topspelers in je team te krijgen zonder het kopen van pakjes.
Ik koop die pakjes ook niet meer. Als je bijvoorbeeld voor 100 euro pakjes koopt, dan heb je kans dat er nog steeds géén speler van het kaliber Ribery bij zit.
Buitenom dat, is het een enorme aderlating dat, als je toch een keer een speler van grote waarde bij elkaar hebt weten te sparen, deze na een aantal weken al weer enorm in transferprijs gedaald is. Het kost je daarom enorm veel werk of geld om toch je favoriete team bij elkaar te krijgen. Een alternatief is dan gewoon de oude online seizoenen spelen. Dan kan je wel met Messi en Ronaldo spelen. Andere optie is dan om met een ''poor mans'' Ribery of Ronaldo te spelen. In het spel zitten spelers met een paar enorm goede eigenschappen, maar die hebben dan net zo'n bekende naam of missen dan net een paar punten.
Een voorbeeld van zo'n speler is Alessandrini; http://www.futhead.com/14/players/5436/romain-alessandrini/.

In deze versie is het verder goed dat ze een aantal dingen zoals de zoekoptie hebben aangepast. Het is nu mogelijk dat je spelers op naam kunt zoeken, het scheelt enorm dat ze hierin zijn tegemoetgekomen. Jammer genoeg merk ik dat er ruimte voor verbetering in neen hoop dingen zit. Het komt bijvoorbeeld voor dat wanneer je een speler zoekt, deze niet op de markt blijkt te zijn terwijl deze eigenlijk wel in het meervoud voor de zoekprijs te koop is. Het zou ook wel gaaf zijn als iedereen die Fut speelt één gratis sterspeler zou krijgen, op voorwaarde dat deze niet te ruilen is en dat het niet mogelijk is om de optie van het verkrijgen van deze speler op het begin van je carrière, te misbruiken.

Het zou overigens ook wel leuk zijn als er meerdere uitdagingen zouden zijn waarmee je prijzen zou kunnen winnen. De offline toernooien zijn dodelijk saai, de online toernooien zijn vaak lastig doordat je altijd wel een tegenstander tegen komt met de beste spelers en vaak kost het veel tijd om er voor te zorgen dat je een toernooi toch vaker weet te winnen om zo toch een leuke verdienste te mogen ontvangen. Daarnaast zou het leuk zijn als er meerdere manager uitdagingen zou hebben. Nu is er maar eentje en die heb je binnen een afzienbare tijd uitgespeeld.

Zoals iedere gamemode heeft UT inderdaad ook pro en cons. Het geld dat ermee gemoeid gaat is inderdaad een heel erg grote con. Ik heb mezelf ook meerdere malen laten verleiden tot het kopen van pakjes.

Ik had Aguero en voor de rest een hybride argentijns en portugees team gebouwd. je zag het niet vaak en won toch af en toe :) Dat hield het voor mij leuk, de meeste spelen met BPL cech - clichy - kompany - kaboul - walker - ramires - toure - nasri - sturridge en ga zo maar door.
 
Terug
Bovenaan Onderaan