Feyenoord - PSV | Zondag 15 december | Eindstand 3-1

Status
Je kunt niet meer reageren.
Als dat zo zou zijn, vrees ik dat we daar niet veel beter van gaan worden. Ik denk dat Mark van Bommel niet het grote probleem is.

Ik heb sterke twijfels over Van Bommels kwaliteiten als coach. En ook ik denk niet dat zijn vertrek meteen iets oplost. Als het zo is, dan is het zo. Vind het prima. Maar er moet meer gebeuren voordat het lek boven is.
 
Ja Mark mag van mij ook weg, maar t is niet iets om blij van te worden watt mij betreft.

Mag jij vinden, ik blijf er bij dat hij weg moet, zo lang hij er is verneukt die mijn hele PSV humeur. Dat de kans dus dik aanwezig is dat het zijn laatste 24 uur zijn maakt mij dus zeker blij.
 
Als dat zo zou zijn, vrees ik dat we daar niet veel beter van gaan worden. Ik denk dat Mark van Bommel niet het grote probleem is.

Er zijn zoveel zwakkere ploegen die wel degelijk spelen, hoe verklaar je dat dan ? Door een trainer te hebben die een plan heeft waar hij + de spelers in geloven. Wij hebben een amateur die tot 11 kan tellen en dan houdt het al snel op.

Niemand verwacht wonderen van de nieuwe trainer, maar dat die de boel stabiel krijgt moet lukken. En dan mag je ook soms verliezen ook, zo lang je maar punten pakt en dan maakt het niet uit hoe.
 
Als dat zo zou zijn, vrees ik dat we daar niet veel beter van gaan worden. Ik denk dat Mark van Bommel niet het grote probleem is.

Wel de man die iedere keer een middenvelder op linksback zet. Een bejaarde achterin zet die PSV heeft bedankt omdat die terug wou naar Duitsland. Niet gelukt dus pakken we hem maar terug, terwijl je 10 miljoen hebt betaald voor een andere Duitser.

Van Bommel is heel goed in spelers kapot maken qua zelfvertrouwen. Ik blijf het zeggen. Baumgartl naast Viergever was de eerste maanden prima. Misschien niet top, maar redelijk. Toen Viergever rood kreeg tegen Utrecht, begon al het gezeik. Baumgartl moest twee wedstrijden op de plek van Viergever spelen, deed het niet goed en wordt dan meteen eruit geflikkert op basis van die twee wedstrijden. Schwaab is geen haar beter, maar Bommel is wel de man die hem nu steeds opstelt. Daniel ' lange balletjes ' Schwaab. Rosario, ook zo gevalletje. Stelt die ook iedere keer op terwijl die er helemaal niks van bakt. Spelen zonder spits als Malen geblesseerd is. Maakt geen spelers beter, maakt niemand beter. Tactisch kan die er ook niks van. Staat erbij en kijk ernaar als PSV het moeilijk heeft. Maakt zich liever druk om de vierde man of grensrechter. Kan me Sparta uit nog wel herinneren. Ging met 3 verdediger's spelen, je speelde Sparta op dat moment weg. Je maakt de 1-1 en plotseling ging die weer terug naar 433 en nam Sparta de wedstrijd weer over.

Nee sorry. Het is gewoon klaar met Bommel, ongeacht wat er gebeurt vandaag. Al wint die met 0-7, dan nog moet die vertrekken.

En het is ook niet moeilijk hoor. Zet Baumgartl en Boscagli achterin en geef die jonges het vertrouwen. Zet Thomas op de plek van Rosario, en Pereiro en Ihattaran op het middenveld. Bergwijn en Malen voorin, samen met Doan of Gakpo. Niet moeilijk, maar Bommel kiest liever voor de Rosario's, Sadilek's, Schwaab's en Hendrix's van deze wereld. Zal me ook niks verbazen als die weer komt opdagen met Rosario en Hendrix naast elkaar. Als dat gebeurt, dan ga ik niet kijken. Simpel.
 
Wel de man die iedere keer een middenvelder op linksback zet. Een bejaarde achterin zet die PSV heeft bedankt omdat die terug wou naar Duitsland. Niet gelukt dus pakken we hem maar terug, terwijl je 10 miljoen hebt betaald voor een andere Duitser.

Van Bommel is heel goed in spelers kapot maken qua zelfvertrouwen. Ik blijf het zeggen. Baumgartl naast Viergever was de eerste maanden prima. Misschien niet top, maar redelijk. Toen Viergever rood kreeg tegen Utrecht, begon al het gezeik. Baumgartl moest twee wedstrijden op de plek van Viergever spelen, deed het niet goed en wordt dan meteen eruit geflikkert op basis van die twee wedstrijden. Schwaab is geen haar beter, maar Bommel is wel de man die hem nu steeds opstelt. Daniel ' lange balletjes ' Schwaab. Rosario, ook zo gevalletje. Stelt die ook iedere keer op terwijl die er helemaal niks van bakt. Spelen zonder spits als Malen geblesseerd is. Maakt geen spelers beter, maakt niemand beter. Tactisch kan die er ook niks van. Staat erbij en kijk ernaar als PSV het moeilijk heeft. Maakt zich liever druk om de vierde man of grensrechter. Kan me Sparta uit nog wel herinneren. Ging met 3 verdediger's spelen, je speelde Sparta op dat moment weg. Je maakt de 1-1 en plotseling ging die weer terug naar 433 en nam Sparta de wedstrijd weer over.

Nee sorry. Het is gewoon klaar met Bommel, ongeacht wat er gebeurt vandaag. Al wint die met 0-7, dan nog moet die vertrekken.

En het is ook niet moeilijk hoor. Zet Baumgartl en Boscagli achterin en geef die jonges het vertrouwen. Zet Thomas op de plek van Rosario, en Pereiro en Ihattaran op het middenveld. Bergwijn en Malen voorin, samen met Doan of Gakpo. Niet moeilijk, maar Bommel kiest liever voor de Rosario's, Sadilek's, Schwaab's en Hendrix's van deze wereld. Zal me ook niks verbazen als die weer komt opdagen met Rosario en Hendrix naast elkaar. Als dat gebeurt, dan ga ik niet kijken. Simpel.

Dat zou een uitermate suïcidale opstelling zijn.
 
Dat zou een uitermate suïcidale opstelling zijn.
Valt wel mee. Alleen Rosario zou ik ipv Pereiro naast Thomas zetten. Hoewel ik de volgende opstelling ook wel zou zien zitten:

Bergwijn (als backup Bruma) - Malen - Ihattaren (bij blessure Gakpo of Doan)
Thomas (als backup Guti) - Pereiro (bij blessure Ihattaren) - Rosario (of zelfs Hendrix)
Boscagli - Viergever - Baumgartl - Dumfries
Unnerstal

Creatieve en sterke voorhoede, met Bergwijn in zijn traditionele rol, Malen als spits en Ihattaren in een soort Ziyech rol, als hangende spelmaker.
Pereiro als aanvallende middenvelder, creatief brein door de as. Rosario als controleur die het simpel moet houden en Thomas als verbindingsspeler.
Achterhoede spreekt voor zich. Spelen met een daadwerkelijke linksback. Baumgartl zijn vertrouwen teruggeven op zijn eigenlijke positie.
 
1 voordeel, slechter kan het niet meer worden.

Tuurlijk kan het wel slechter worden.. Met verlies tegen Feyenoord wordt het slechter. Zo simpel is het. Dan ga je niet met de punt naar achteren spelen met een voetballer die nog steeds op de weg terug is, nadat hij alles heeft afgescheurd en een jaar heeft gerevalideerd, of met een CV (Baumi) die werkelijk alle basisvaardigheden van een verdediger (positiespel, mandekking, uitverdedigen, hoge ballen) niet beheerst.

Er is een reden dat geen coach met de punt naar achteren speelt - tenzij de situatie daar om vraagt. Zelfs Koeman niet, terwijl die NB Virgil en De Ligt als slot op de deur heeft.

Het is altijd makkelijk om kritiek op een ciach te hebben, omdat je alleen maar hier te wijzen op wat hij niet heeft gedaan. Aangezien je nooit zult weten hoe dat uitpakt, heb je altijd gelijk. Kijk liever naar de kwaliteit van de selectie, en vraag bij jezelf af of die voldoende is. Die is bij PSV zwaar onvoldoende, omdat a) de inkopen niet renderen en b) op cruciale plekken (opbouwende middenvelder) niet is ingekocht.
Als je het dan toch simpel wil, zo simpel is het.
 
Valt wel mee. Alleen Rosario zou ik ipv Pereiro naast Thomas zetten. Hoewel ik de volgende opstelling ook wel zou zien zitten:

Bergwijn (als backup Bruma) - Malen - Ihattaren (bij blessure Gakpo of Doan)
Thomas (als backup Guti) - Pereiro (bij blessure Ihattaren) - Rosario (of zelfs Hendrix)
Boscagli - Viergever - Baumgartl - Dumfries
Unnerstal

Creatieve en sterke voorhoede, met Bergwijn in zijn traditionele rol, Malen als spits en Ihattaren in een soort Ziyech rol, als hangende spelmaker.
Pereiro als aanvallende middenvelder, creatief brein door de as. Rosario als controleur die het simpel moet houden en Thomas als verbindingsspeler.
Achterhoede spreekt voor zich. Spelen met een daadwerkelijke linksback. Baumgartl zijn vertrouwen teruggeven op zijn eigenlijke positie.

Dit is een opstelling waarmee ik goed kan leven! Behalve Baumi dan.
En dan hopen dat Pereiro rendeert... Als-ie goed speelt, is dit de sterkste opstelling mogelijk, denk ik. Dan nog steeds is de verbinding zwaar ondermaats, ook omdat je met twee CV's zit die niet inschuiven - maar goed...
 
Ik vrees ook het eerste half uur. Feyenoord gaat waarschijnlijk zoals altijd agressief van start. Toornstra presteert het ieder seizoen weer om zwaar beneden zijn niveau te spelen, behalve tegen PSV. Berghuis op rechts krijgt hoe dan ook ruimte. Voordeel is dat Feyenoord niet of met een zwakke 9 speelt. Ook verdedigend is het zeer matig. Als je inderdaad met een presterende Pereiro speelt, met Mo, Bergwijn en Malen - dan moeten daar toch kansen liggen. Maar ja, wie bereikt ze?
 
Sadilek tegenover Berghuis....?? Dat wordt of een rode kaart voor Sadilek of minimaal 2 assists van Berghuis. Of beiden....
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan