Feyenoord - PSV | Zondag 15 december | Eindstand 3-1

Status
Je kunt niet meer reageren.
We worden altijd de 1e helft afgebluft terwijl je weet dat ze gaan stormen. Helemaal met Nijhuis als scheids zal er direct ook veel fysieke duels zijn.
Als je nog gaat wedden is Feyenoord to score 1st half een must win helaas. Het overkomt ons vrijwel altijd daar.

In de 2e helft krabbel je terug maar nooit genoeg om de wedstrijd te winnen.
Maar ik laat me graag verrassen. Zou wel enige druk geven op de top 2 helemaal als AZ ook wint ;)
 
Nu verliest PSV bijna altijd punten in Rotterdam, zelfs wanneer Feyenoord minder dan niets is en PSV oppermachtig. Om van Bommels toekomst van deze wedstrijd af te laten hangen zou hetzelfde zijn als dat van Hag ontslagen wordt als hij niet de finale van de EL haalt.
Het wordt anders als het een ongekende nederlaag wordt in de categorie 5-0, de wedstrijd thuis tegen PEC zal meer bepalen.
Dat is wel waar, maar er is de context van de afgelopen 10 wedstrijden en de context van de ranglijst. Als PSV verliest moet er iets gebeuren, dan zal met name Toon iets moeten doen. Dan kan hij zeggen: 'Dit is PSV onwaardig en moet gevolgen krijgen, ik neem mijn verantwoordelijkheid en stap op' of hij kan zeggen: 'Dit is PSV onwaardig en moet gevolgen krijgen, met pijn in ons hart hebben we afscheid moeten nemen van clubicoon Mark van Bommel, het ging niet meer, het was op.' Mag jij raden wat Toon dan doet?
 
Dat is wel waar, maar er is de context van de afgelopen 10 wedstrijden en de context van de ranglijst. Als PSV verliest moet er iets gebeuren, dan zal met name Toon iets moeten doen. Dan kan hij zeggen: 'Dit is PSV onwaardig en moet gevolgen krijgen, ik neem mijn verantwoordelijkheid en stap op' of hij kan zeggen: 'Dit is PSV onwaardig en moet gevolgen krijgen, met pijn in ons hart hebben we afscheid moeten nemen van clubicoon Mark van Bommel, het ging niet meer, het was op.' Mag jij raden wat Toon dan doet?
Geen van beide en een nieuw boekje schrijven over Topsportklimaat😜
 
Bedoel inderdaad de druk om het kampioenschap. Puntverlies in Rotterdam gaat dit jaar geen verschil maken. Vorig jaar begon daar het verval en speelde we Feyenoord in de kaart met angsthazen voetbal.

Voor PSV hoop ik dat ze de lijn van afgelopen weekend kunnen doortrekken en daardoor het aandurven om te laten zien dat PSV toch echt wel beter is dan Feyenoord. Mocht het dan door pech toch puntenverlies worden zal dat niet het einde van Mark betekenen.

90 aardige minuten tegen een zwak Fortuna zegt ook niet zo veel. Als ze weer terugvallen zoals de 2e helft tegen Heerenveen dan is het meteen weer crisis.
Voor Mark ook beter. Hoeft ie zijn vader niet meer te zoeken tijdens de wedstrijd. Kan hij er gewoon naast gaan zitten.
 
Na de wedstrijd tegen laagvlieger Fortuna, kreeg ik echt het idee dat we in de Kuip gingen winnen. Maar na afgelopen avond, heb ik er een zwaar hoofd in.
Hopelijk maken Bergwijn, Malen en Ihattaren het verschil.
 
In de kolkende Kuip met het Legioen tegenover je.......en met de wetenschap dat Feyenoord wat recht te zetten heeft voor de eigen aanhang na de uitschakeling tegen Porto van afgelopen donderdag....ik vrees dat zondag het doek definitief valt voor Mark van Bommel. Eindstand : 3-2
 
Een gespannen Feyenoord, Bergwijn breekt in de 10e minuut door, wordt neergehaald, rood voor Feyenoord. Daarnabmet veel kunat en vliegwerk houden we het op een 0-0 tot aan de rust. Dan ziet van Bommel het licht en brengt Peirero in, na rust een voetbalshow em een eindatand van 0-3. Dat t zo laag uitvalt is met namr te wijten aan de druistigheid van onze jonge maar talentvolle aanvalslinie.
 
In de kolkende Kuip met het Legioen tegenover je.......en met de wetenschap dat Feyenoord wat recht te zetten heeft voor de eigen aanhang na de uitschakeling tegen Porto van afgelopen donderdag....ik vrees dat zondag het doek definitief valt voor Mark van Bommel. Eindstand : 3-2

Och, Feyenoord heeft al het hele seizoen iets recht te zetten. Tot nu toe lukt dat nog niet echt. Maar thuis tegen PSV is altijd een beladen pot. Ook in een goed seizoen kun je hier verliezen. Hebben we regelmatig gedaan. Het zou wat zijn als juist deze wedstrijd de reden is dat het doek valt. Kan me voorstellen dat hier puntverlies is ingecalculeerd.

We wachten af.
 
Jongens...komt goed. Ze hebben zich bewust gespaard tegen Rosenborg!
Toch???

En tegen Utrecht, LASK LINZ, AZ, Sparta, Willem II, Heerenveen (1 helft), Sporting Portuvgal en Emmen. :rolleyes: :sad:
:unsure: Ze moeten nu wel heel erg uitgerust zijn nu om er vol tegenaan te gaan in De Kuip. ;)

:PSV:
 
Met een goed gevoel richting de Kuip, aldus Bommel. Ik zou me inderdaad ook goed voelen als je al uit de Europa League bent, in de competitie voor spek en bonus speelt en in de beker ongetwijfeld snel uitgeschakeld wordt. Dat geeft natuurlijk zoveel zelfvertrouwen en boost.
 
Wij hebben moeite met teams die druk zetten (of eigenlijk hebben we moeite met alle teams) en Feyenoord is fysiek sterker zeker als ze over het randje mogen met mister-ik-wil-aandacht als scheids. Ik vond Feyenoord daarnaast woensdag geen slechte indruk maken (op de keeper na)...hopen op briljante dag van Malen, Mo, Pereiro (Van bommel lees even mee-> stel die gast op!) en Bergwijn...maar vrees 1-3
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan