Feyenoord - PSV | Zondag 15 december | Eindstand 3-1

Status
Je kunt niet meer reageren.
Wij hebben moeite met teams die druk zetten (of eigenlijk hebben we moeite met alle teams) en Feyenoord is fysiek sterker zeker als ze over het randje mogen met mister-ik-wil-aandacht als scheids. Ik vond Feyenoord daarnaast woensdag geen slechte indruk maken (op de keeper na)...hopen op briljante dag van Malen, Mo, Pereiro (Van bommel lees even mee-> stel die gast op!) en Bergwijn...maar vrees 1-3
Woensdag heb ik ze geen fout zien maken...
 
Wij hebben moeite met teams die druk zetten (of eigenlijk hebben we moeite met alle teams) en Feyenoord is fysiek sterker zeker als ze over het randje mogen met mister-ik-wil-aandacht als scheids. Ik vond Feyenoord daarnaast woensdag geen slechte indruk maken (op de keeper na)...hopen op briljante dag van Malen, Mo, Pereiro (Van bommel lees even mee-> stel die gast op!) en Bergwijn...maar vrees 1-3

Feyenooit speelde ook prima tegen Porto. Twee prima goals. Alleen door persoonlijke fouten van die keeper verloren ze de wedstrijd. Gasten spelen temniste beter voetbal, dan wat wij laat zien.

Wordt gewoon een pure counter-voetbal dag morgen. En dan moet je hopen dat Malen, Bergwijn en Ihattaran hun dag hebben. Op fysiek ga je het niet winnen, en we weten dat Nijhuis veel door laat spelen.
 
Met een goed gevoel richting de Kuip, aldus Bommel. Ik zou me inderdaad ook goed voelen als je al uit de Europa League bent, in de competitie voor spek en bonus speelt en in de beker ongetwijfeld snel uitgeschakeld wordt. Dat geeft natuurlijk zoveel zelfvertrouwen en boost.
Ik zou het pas raar vinden, als hij zou zeggen dat het een verliespartij wordt enz enz.
Wij hebben moeite met teams die druk zetten (of eigenlijk hebben we moeite met alle teams) en Feyenoord is fysiek sterker zeker als ze over het randje mogen met mister-ik-wil-aandacht als scheids. Ik vond Feyenoord daarnaast woensdag geen slechte indruk maken (op de keeper na)...hopen op briljante dag van Malen, Mo, Pereiro (Van bommel lees even mee-> stel die gast op!) en Bergwijn...maar vrees 1-3
Top toch. 1-3 :)
 
Of al niet meer. De consequenties zijn minder groot als je nu verliest, dan wanneer PSV en Ajax allebei foutloos door de Eredivisie wandelen, met een marginaal verschil op de ranglijst.
Oneens want het gaat voor PSV nu om de strijd tweede, derde, vierde en zelfs vijfde plaats. Zesde worden in de competitie is een ramp. Dus de druk staat er vol op. We moeten WII en Feyenoord afstoppen en op jacht naar AZ.
 
Wij hebben moeite met teams die druk zetten (of eigenlijk hebben we moeite met alle teams) en Feyenoord is fysiek sterker zeker als ze over het randje mogen met mister-ik-wil-aandacht als scheids. Ik vond Feyenoord daarnaast woensdag geen slechte indruk maken (op de keeper na)...hopen op briljante dag van Malen, Mo, Pereiro (Van bommel lees even mee-> stel die gast op!) en Bergwijn...maar vrees 1-3

Op de 'woensdag' en '1-3' na, ben ik het weer eens met je observaties. Pereiro zou ik ook boven Doan verkiezen.

Ik zou het pas raar vinden, als hij zou zeggen dat het een verliespartij wordt enz enz.

Dat is weer een ander uiterste.

Ik zou graag opmerkingen van hem horen die overeenkomen met wat iedereen zelf kan waarnemen op het veld; dat zou denk ik ook hemzelf helpen m.b.t. de beeldvorming van de trainer MvB.

Voorbeeld: je speelt 1-1 uit tegen Emmen, en in plaats van genuanceerd te zeggen dat het niet goed genoeg was of dat ze gefaald hebben, heeft hij het over 1 geweldige helft :maniac:o.O. Tegen Rosenborg heeft hij het over een niet gegeven penalty, en niet over het trieste feit dat zijn elftal nauwelijks iets kon uithalen in eigen huis tegen deze belabberde tegenstander. Hij zoekt de redenen voor de beroerde wedstrijden constant extern, en dat irriteert gewoon, en daardoor krijgen wij het idee dat MvB het niet ziet en niet snapt.
Opmerkingen zoals "achter de schermen klapt het er echt wel op en zeggen we elkaar de waarheid," dat zal allemaal best wel, maar daar hebben wij niks aan. Ik denk echt dat het publiek een stuk minder negatief over MvB zou zijn als hij gewoon zegt wat iedereen ziet, zonder individueel en publiekelijk spelers af te kraken. Zo moeilijk is dat niet.
 
Laatst bewerkt:
Op de 'woensdag' en '1-3' weer eens met je observaties. Pereiro zou ik ook boven Doan verkiezen.



Dat is weer een ander uiterste.

Ik zou graag opmerkingen van hem horen die overeenkomen met wat iedereen zelf kan waarnemen op het veld; dat zou denk ik ook hemzelf helpen m.b.t. de beeldvorming van de trainer MvB.

Voorbeeld: je speelt 1-1 uit tegen Emmen, en in plaats van genuanceerd te zeggen dat het niet goed genoeg was of dat ze gefaald hebben, heeft hij het over 1 geweldige helft :maniac:o.O. Tegen Rosenborg heeft hij het over een niet gegeven penalty, en niet over het trieste feit dat zijn elftal nauwelijks iets kon uithalen in eigen huis tegen deze belabberde tegenstander. Hij zoekt de redenen voor de beroerde wedstrijden constant extern, en dat irriteert gewoon, en daardoor krijgen wij het idee dat MvB het niet ziet en niet snapt.
Opmerkingen zoals "achter de schermen klapt het er echt wel op en zeggen we elkaar de waarheid," dat zal allemaal best wel, maar daar hebben wij niks aan. Ik denk echt dat het publiek een stuk minder negatief over MvB zou zijn als hij gewoon zegt wat iedereen ziet, zonder individueel en publiekelijk spelers af te kraken. Zo moeilijk is dat niet.
Kan kan. Ik kijk nooit naar interviews en praatprogramama’s. Dus mij valt het niet op. :grin:
 
Ik zou zo graag eens willen zien dat we iets uit de hoge hoed toveren waarmee we de tegenstander verrassen. Bedoel, ome Advocaat acht ik tactisch sterker dan Van Bommel.

Voordeel is dat Feyenoord geen spits heeft.
 
Ik verwacht toch dat als PSV hoog druk blijft zetten we moeiteloos kunnen winnen. Helaas speelt PSV tegen Feyenoord eigenlijk altijd teruggetrokken. Precies de reden waarom we daar zo vaak verliezen.
 
Ik heb ook altijd het gevoel dat Feyenoord boven kunnen presteert tegen PSV. Volgens mij staan wij dit toe door "krampachtig" voor een puntje te spelen om maar niet te verliezen.

Dit jaar is de situatie anders aangezien PSV op dit moment minder druk voelt voor een resultaat in de kuip. Blijft over wat ik van beide selecties en coaches vind. Gematigd positief 1-2 met slecht spel van beide kanten.
Reken maar dat MvB tevreden is met een gelijkspel. Dat kenmerkt dus een labiele coach.
 
Als we toch al niet kunnen verdedigen met twee zogenaamde stofzuigers dan kunnen we net zo goed met Rosario Ihattaren en Pereiro op het middenveld beginnen. :p
 
Tja.

PSV wat dramatisch draait.
PSV wat traditioneel met angstzweet naar Rotterdam afreist.
Wedstrijd in De Kuip met een publiek dat er zeer fanatiek op zal klappen.
Een Feyenoord dat er daardoor fanatiek op zal klappen.
Een PSV dat daar niet goed tegen kan.
Een scheidsrechter die veel duels door laat gaan.

Nee, ik heb er weinig vertrouwen in. Een overwinning zou een wonder zijn, maar ik vrees een kansloze nederlaag. Uiteraard betekent dat de wederopstanding van Feyenoord.
 
Tja.

PSV wat dramatisch draait.
PSV wat traditioneel met angstzweet naar Rotterdam afreist.
Wedstrijd in De Kuip met een publiek dat er zeer fanatiek op zal klappen.
Een Feyenoord dat er daardoor fanatiek op zal klappen.
Een PSV dat daar niet goed tegen kan.
Een scheidsrechter die veel duels door laat gaan.

Nee, ik heb er weinig vertrouwen in. Een overwinning zou een wonder zijn, maar ik vrees een kansloze nederlaag. Uiteraard betekent dat de wederopstanding van Feyenoord.

Grotendeels eens. Alleen verwacht ik niet de wederopstanding van Feyenoord. Denk dat ze vervolgens gewoon weer verder gaan ploeteren. Kwaliteit van de selectie is niet groot, nog iets minder dan bij PSV. Advocaat is bovendien ook een angsthaas die het verdedigen van een voorsprong prefereert, en dus geen groot tacticus is. Net als bij PSV zijn er bij hun dus ook vrij weinig aanknopingspunten m.b.t. een eventuele wederopstanding.
 
Laatst bewerkt:
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan