Was natuurlijk wel degelijk onreglementair.was geen waling dan hé. Tijdens die periode moest de arbiter niet hervatten met een scheidsrechtersbal als de bal perongeluk tegen hem komt.
Deze regel hebben ze paar jaar geleden verandert als er invloed is op het spel moetj e scheidsrechtersbal geven aan de club die hem het laatst raakte.
De man die de directe vrije trap tegen de scheidsrechter aanschoot mocht natuurlijk de bal niet weer inschieten omdat hij daardoor tweemaal tegen de bal schoot zonder dat iemand anders de bal geraakt had. Vergelijk het met een penalty waarbij de schutter tweemaal tegen de bal schiet.
De scheidsrechter was, zoals ik zei een dood ding.
Dat onze spelers, profs, de regel niet kenden was al triest, ik zou de bal onder mijn shirt genomen hebben en naar de UEFA vertegenwoordiger op de tribune gelopen zijn en absoluut niet meer hebben afgetrapt.
Nog triester dat niemand van onze staf of directie zo reageerde in Valencia en achteraf ook niets meer wilde aankaarten bij de UEFA.
Trouwens, in de media waren ook veel nit-wits wat dit betreft.
Kostte sowieso 600.000 gulden (premie voor een gelijkspel destijds), en natuurlijk gezichtsverlies.
Je laat dan toch wel als club met je sollen, vind je ook niet?
Laatst bewerkt: