Ik denk dat Ramalho én LdJ én Til te belangrijk zijn in de groep. Prima als uithangbord, maar kwalitatief zorgen ze voor stagnatie. Stagnatie voor Land, Babadi, Pepi en BK, maar ook voor het spelbeeld voor Tillman, Baka en Veerman tijdens dit soort potjes.
In de 34 wedstrijden die een Eredivisie seizoen duurt heb je diverse potjes waarin je deze "stagnerende" spelers hard nodig hebt om drie punten te pakken en op kampioenskoers te blijven.
Als Luuk niet in de blessuretijd tegen Twente , na spelers en publiek opgepept te hebben niet nog eens achter die Twent aanrent blijft het 0-0.
De meeste mensen weten dat allang niet meer, net zo min als de wereldredding net daarvoor van Benitez. Zij onthouden hooguit dat Pepi de 1-0 maakte.
Bosz moet gaan doorselecteren. Nu al.
Eentje van die drie houden voor volgend jaar.
Helaas is doorselecteren tegenwoordig de mode kreet in plaats van bewaren wat nog lang en goed meekan.
Niet alle nieuwe schoenen lopen fijner dan de oude die je al lang draagt.
Overigens LdJ én Til in 1 ploeg voor busparkeerders: nooit doen.
Maar toch wéér doen.
Onbegrijpelijk.
Niet onbegrijpelijk als je de uitleg van spelers en staf hoort.
Maar iedereen mag zijn eigen visie op voetbal hebben natuurlijk.
Zoals ik al eerder schreef dit seizoen: zou Til niet denken na een rondotraining: ik kan er technisch werkelijk geen reet van in vergelijking met de rest?
Voetbal is niet uitgevonden om rondo trainingen te doen maar om wedstrijden te winnen door meer te scoren dan de tegenstander.
Wat ik eerder onbegrijpelijk vind is dat veel voetballiefhebbers niet (meer?) snappen dat we met een teamsport te maken hebben en dat een team alleen succesvol kan zijn met allerlei verschillende kwaliteiten van allerlei verschillende type voetballers.
Alsof het alleen gaat om leuke trucjes, panna's en dergelijke en een voetballer alleen top is als hij een paar mannetjes voorbij kan.
Het VUILE meters maken en het RUIMTE voor anderen creéren maakt een elftal succesvol.
(slim gedaan van Slot: Til ophemelen na PSV - Feyenoord. Is een aloude golferstruc: Iemand die niet zo goed is prijzen na 1 hole. Geheid dat-ie instort.)
Gelukkig kom ik nooit op een golfbaan.
Want zo te horen wordt daar neergekeken op types als Til en Mauro en wie weet nog meer.
Zelfs een halve eeuw geleden al had een club meer dan 11 spelers nodig om kampioen te kunnen worden.
Persoonlijk vind ik geen enkele speler die dadelijk hopelijk op de platte kar door Eindhoven mag rijden PSV "onwaardig".
En nu met z'n allen eendrachtig op naar de 25e landstitel.
Forza PSV.