Excelsior - PSV | Dinsdag 2 april | Eindstand: 0-2

Status
Je kunt niet meer reageren.
De cijfertjes dan maar
Benitez 7
Teze 6,5
Ramalho 7
Boscagli 7
Dest 6
Mauro 8
Veerman 7
Til 6
Bakayoko 7
Tillman 6
De Jong 6
Babadi 6,5
Best hoog nog voor een niet zo goed spelend team. Til een 6 is ruim, Mauro een 8 ook wel ruim maar zijn doelpunt helpt ons over dode punt dus was wel heel belangrijk.

Wat mij gisteren weer opviel was de extreme neiging om terug te spelen, iets wat ik veel minder zag 1e seizoen helft. Zelfs gisteren in 2e helft veroverden psv af en toe de bal op de helft van de tegenstander met een flink aantal tegenstanders voor de bal. En dan nog probeert PSV de Excelsior spelers te passeren richting eigen goal, snap ik niets van. Waarom niet snel gebruik maken van het feit dat je eindelijk ruimte hebt? En ook na terugspelen naar achterste man, zette Excelsior druk en kwam PSV er af en toe moeilijk uit. Dus wat schiet je er mee op en waar komt dit vandaan? Dat je af en toe terug moet en temporiseren snap ik maar dit is veel te veel.

Als PSV zaterdag van AZ weet te winnen, dan pas geloof ik echt in het kampioenschap, want dan kan er erg weinig misgaan voor ons....ik denk aan een 2-1 eindstand tegen AZ....Forza PSV...👍⚽😎💕🏆

Zie net PSV op X zeggen dat het de 16 e clean sheet van het seizoen was. nog 1 erbij en het is qua clean sheets het beste seizoen van de afgelopen 10 jaar.

Om een deel hier nog ff nerveus te maken. In de 2 seizoenen dat we ook 16 clean sheets hadden werden we géén kampioen...
Als ik in mijn bed 's nachts updates van PSV lig te kijken en ze hebben al zoveel moeite met Excelsior zijn clean sheets voor mij helaas niet weggelegd.

Wat mij gisteren weer opviel was de extreme neiging om terug te spelen, iets wat ik veel minder zag 1e seizoen helft. Zelfs gisteren in 2e helft veroverden psv af en toe de bal op de helft van de tegenstander met een flink aantal tegenstanders voor de bal. En dan nog probeert PSV de Excelsior spelers te passeren richting eigen goal, snap ik niets van. Waarom niet snel gebruik maken van het feit dat je eindelijk ruimte hebt? En ook na terugspelen naar achterste man, zette Excelsior druk en kwam PSV er af en toe moeilijk uit. Dus wat schiet je er mee op en waar komt dit vandaan? Dat je af en toe terug moet en temporiseren snap ik maar dit is veel te veel.
Het zit ook niet mee dat 4 spelers die wel de bal vooruit willen spelen er niet waren. Achteraf was het matig maar wel zakelijk om die punten binnen te halen. Nog 4x winnen!

Het zit ook niet mee dat 4 spelers die wel de bal vooruit willen spelen er niet waren. Achteraf was het matig maar wel zakelijk om die punten binnen te halen. Nog 4x winnen!
3x winnen moet ook genoeg zijn zolang je de andere 3 wedstrijden maar gelijk speelt. En met ons doelsaldo zou je er daarvan zelfs 1 mogen verliezen.

Dat helpt niet nee.

Ik was het ook al tijdens de frustrerende eerste helft wel eens met Bosz: Excelsior ging volle bak maar kan dat niet eeuwig volhouden, en op een gegeven moment komt die bal op de goede plek.

AZ is voor mij een stuk spannender!

Ik denk dat Ramalho én LdJ én Til te belangrijk zijn in de groep. Prima als uithangbord, maar kwalitatief zorgen ze voor stagnatie. Stagnatie voor Land, Babadi, Pepi en BK, maar ook voor het spelbeeld voor Tillman, Baka en Veerman tijdens dit soort potjes.
In de 34 wedstrijden die een Eredivisie seizoen duurt heb je diverse potjes waarin je deze "stagnerende" spelers hard nodig hebt om drie punten te pakken en op kampioenskoers te blijven.
Als Luuk niet in de blessuretijd tegen Twente , na spelers en publiek opgepept te hebben niet nog eens achter die Twent aanrent blijft het 0-0.
De meeste mensen weten dat allang niet meer, net zo min als de wereldredding net daarvoor van Benitez. Zij onthouden hooguit dat Pepi de 1-0 maakte.
Bosz moet gaan doorselecteren. Nu al.
Eentje van die drie houden voor volgend jaar.
Helaas is doorselecteren tegenwoordig de mode kreet in plaats van bewaren wat nog lang en goed meekan.
Niet alle nieuwe schoenen lopen fijner dan de oude die je al lang draagt.
Overigens LdJ én Til in 1 ploeg voor busparkeerders: nooit doen.
Maar toch wéér doen.
Onbegrijpelijk.
Niet onbegrijpelijk als je de uitleg van spelers en staf hoort.
Maar iedereen mag zijn eigen visie op voetbal hebben natuurlijk.
Zoals ik al eerder schreef dit seizoen: zou Til niet denken na een rondotraining: ik kan er technisch werkelijk geen reet van in vergelijking met de rest?
Voetbal is niet uitgevonden om rondo trainingen te doen maar om wedstrijden te winnen door meer te scoren dan de tegenstander.

Wat ik eerder onbegrijpelijk vind is dat veel voetballiefhebbers niet (meer?) snappen dat we met een teamsport te maken hebben en dat een team alleen succesvol kan zijn met allerlei verschillende kwaliteiten van allerlei verschillende type voetballers.

Alsof het alleen gaat om leuke trucjes, panna's en dergelijke en een voetballer alleen top is als hij een paar mannetjes voorbij kan.
Het VUILE meters maken en het RUIMTE voor anderen creéren maakt een elftal succesvol.
(slim gedaan van Slot: Til ophemelen na PSV - Feyenoord. Is een aloude golferstruc: Iemand die niet zo goed is prijzen na 1 hole. Geheid dat-ie instort.)
Gelukkig kom ik nooit op een golfbaan.
Want zo te horen wordt daar neergekeken op types als Til en Mauro en wie weet nog meer.

Zelfs een halve eeuw geleden al had een club meer dan 11 spelers nodig om kampioen te kunnen worden.
Persoonlijk vind ik geen enkele speler die dadelijk hopelijk op de platte kar door Eindhoven mag rijden PSV "onwaardig".

En nu met z'n allen eendrachtig op naar de 25e landstitel.
Forza PSV. :)

In de 34 wedstrijden die een Eredivisie seizoen duurt heb je diverse potjes waarin je deze "stagnerende" spelers hard nodig hebt om drie punten te pakken en op kampioenskoers te blijven.
Als Luuk niet in de blessuretijd tegen Twente , na spelers en publiek opgepept te hebben niet nog eens achter die Twent aanrent blijft het 0-0.
:)
Met een basisplaats voor Luuk kan ik vooralsnog leven. Pepi rendeert voorlopig prima als invaller indien nodig.
De genoemde Ramalho en Til hebben wat mij betreft niet het niveau om als basisspeler van PSV gezien te worden. Leuk voor de bank at best. Ramalho vanwege het Ramalhootje en Til vanwege zijn trage handelingssnelheid.

Alleen door de blessures kom je toch weer bij de genoemde spelers uit soms...helaas.

Met een basisplaats voor Luuk kan ik vooralsnog leven. Pepi rendeert voorlopig prima als invaller indien nodig.
De genoemde Ramalho en Til hebben wat mij betreft niet het niveau om als basisspeler van PSV gezien te worden. Leuk voor de bank at best. Ramalho vanwege het Ramalhootje en Til vanwege zijn trage handelingssnelheid.

Alleen door de blessures kom je toch weer bij de genoemde spelers uit soms...helaas.
Maar dat "helaas" is nu net waar het om draait volgens mij.
Je hebt meer dan 11 man nodig in een lang seizoen en PSV kan zich geen 22 spelers van topniveau permitteren.
Dus is het roeien met de riemen die je hebt.

Luuk heeft een prima 1e seizoenshelft gehad, mar de laatste 5-6 wedstrijden is het echt ronduit dramatisch wat hij op de mat legt. Lijkt wel of hij niet meer kan koppen, struikelt voortdurend over de bal en mist ook weer een strafschop. Ik krijg een beetje flashbacks naar zijn slechte periode tijdens zijn 1e termijn bij PSV. Het is dus, ondanks zijn staat van dienst en harde werken, misschien wel eens prima om hem even te laten banken ten faveure van Pepi wat mij betreft. Nu voegt hij in ieder geval helemaal niks toe.

Luuk heeft een prima 1e seizoenshelft gehad, mar de laatste 5-6 wedstrijden is het echt ronduit dramatisch wat hij op de mat legt. Lijkt wel of hij niet meer kan koppen, struikelt voortdurend over de bal en mist ook weer een strafschop. Ik krijg een beetje flashbacks naar zijn slechte periode tijdens zijn 1e termijn bij PSV. Het is dus, ondanks zijn staat van dienst en harde werken, misschien wel eens prima om hem even te laten banken ten faveure van Pepi wat mij betreft. Nu voegt hij in ieder geval helemaal niks toe.

Topscorer van de eredivisie in 2024.
Jeetje wat slecht!

Elke spits heeft mindere periodes, en die los je meestal op door de spits te laten staan. Niet door hem te laten banken.

Ik vind het beschamend hoe weinig krediet Luuk heeft bij een aantal hier.

Tot voor kort werd ie door half voetbalminnend Nederland nog naar het EK geschreven. En nu ineens zou ie bij ons moeten banken.
Volstrekte nonsens.

Topscorer van de eredivisie in 2024.
Jeetje wat slecht!

Elke spits heeft mindere periodes, en die los je meestal op door de spits te laten staan. Niet door hem te laten banken.

Ik vind het beschamend hoe weinig krediet Luuk heeft bij een aantal hier.

Tot voor kort werd ie door half voetbalminnend Nederland nog naar het EK geschreven. En nu ineens zou ie bij ons moeten banken.
Volstrekte nonsens.
Eens.

Maar in zo'n pot waarin het niet wil, zou ik best Pepi al willen zien vanaf minuut 70 ipv minuut 85.

Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan